FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Hantaran kena sama dengan orang lain ke

View previous topic View next topic Go down

Hantaran kena sama dengan orang lain ke

Post by sha myheart on Mon 29 Sep 2014, 5:42 am

sal2 

Nak tanya, perlukah Duit Hantaran perlu sama dengan jiran-jiran senegeri atau tidak?
Bagi tempat saya, duit hantaran sekarang memang mencecah RM10, 000 (termasuk cincin) paling murah. Kiranya RM9 K lebih la duit hantaran tu, harga cincin lagi dua bentuk (utk majlis tunang dan akad nikah) ditolak dari situ.

Tidak dikira sijil apa yang si pengantin perempuan ada. Itu kira basic perempuan ada SPM. Ramai yang kata mahal. Tapi dah standard kalau hantaran macam tu. Kalau rendah, orang akan mengata bukan-bukan kecualilah keluarganya memang alim pakai baju sunnah.

Dilemanya, nak letak murah tapi nanti orang mengata pula. Nak letak tinggi (memang layak sebab ada sijil tinggi menggunung. Hehe) kesian kat bakal suami, duit x de. Ingat nak buat cepat-cepat, tahun depan. Tapi sempatlah bakal suami kumpul duit dulu. Nak bantu pun tak boleh sebab gaji ciput dan cukup-cukup makan sahaja.

Murah-murah pun, cikai pun RM10k juga la.

Minta pendapat semua.

Terima kasih.

sha myheart
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Negeri :
Jawatan : Sapu Sawang
Gender : Female
Jumlah Post : 6
Umur : 31
Tarikh Register : 29/09/2014
Reputation : 0
Points : 808

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum