FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

elaun kritikal

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

elaun kritikal

Post by faizal@33 on Sun 22 Jul 2007, 12:50 pm

Assaalamualaikum! baru-baru ini saya dengar pembantu farmasi akan dapat elaun kritikal pada bulan 9 betulkah cerita ini?bounce
Sekadar mencari kepastian

faizal@33
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : penolong pegawai farmasi u 32
Gender : Male
Jumlah Post : 10
Umur : 45
Tarikh Register : 18/07/2007
Reputation : 0
Points : 3744

View user profile http://www.ceramic4u.biz/ijal_33

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by shida on Thu 26 Jul 2007, 11:13 pm

tak pasti la plak faizal.xde dgr citer pun.dpt berita dari mana plak ni??
avatar
shida
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Pembantu Farmasi
Gender : Female
Jumlah Post : 58
Umur : 39
Tarikh Register : 10/10/2006
Reputation : 0
Points : 4025

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by mkanuar82 on Sat 28 Jul 2007, 4:02 am

mane ko dapat citer ni.... nape bulan 9 lak... nape x bulan ni je...
avatar
mkanuar82
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 37
Umur : 35
Tarikh Register : 13/03/2007
Reputation : 0
Points : 3908

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile https://www.profitablesunrise.com/?upline=mkanuar82

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by gurlses on Sun 29 Jul 2007, 6:08 pm

dh lame kita tunggu faizal tp nk wt cam ner kita yg submit tp pegwai farmasi yg dpt...cuma dtukar dr Pbf kpd Pf jek..
avatar
gurlses
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : pharmacist asst
Gender : Female
Jumlah Post : 63
Umur : 37
Tarikh Register : 22/07/2007
Reputation : 0
Points : 3733

Character sheet
Mutiara Kata saya: Senyumlah Seikhlas Hati..Kerana Senyum itu Penawar Segala Kedukaan..

View user profile http://paramedik.bbfr.net

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by gurlses on Sun 29 Jul 2007, 6:11 pm

tunggu je blnjawan nnti..hrp2 dpt le, lgpn gaji dh naik kira syukur alhmdllih
avatar
gurlses
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : pharmacist asst
Gender : Female
Jumlah Post : 63
Umur : 37
Tarikh Register : 22/07/2007
Reputation : 0
Points : 3733

Character sheet
Mutiara Kata saya: Senyumlah Seikhlas Hati..Kerana Senyum itu Penawar Segala Kedukaan..

View user profile http://paramedik.bbfr.net

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by sherry on Thu 02 Aug 2007, 3:27 pm

oh pasal elaun kritikal...dengar khabar tu isu lapok tuk pembantu farmasi..ppfm x bg perhatian sgt dgr citer..mcm kita ni x layak tuk dpt elaun kritikal...pegawai farmasi dah dapat ke?

sherry
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : pembantu farmasi
Gender : Female
Jumlah Post : 14
Umur : 40
Tarikh Register : 16/05/2007
Reputation : 0
Points : 3811

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by sazana on Thu 11 Oct 2007, 2:11 am

insayaalah akan dapat jua akhirnya nantii... berjuanglah mungkin lambat tetapi belum terlewat...PPP yang confirm dapat.TQ berjuanglah.......

sazana
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : AMO
Gender : Male
Jumlah Post : 35
Umur : 42
Tarikh Register : 03/11/2006
Reputation : 0
Points : 4022

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by sherry on Wed 17 Oct 2007, 8:08 pm

selamat hari raya shida n kawan2 pembantu farmasi...

sherry
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : pembantu farmasi
Gender : Female
Jumlah Post : 14
Umur : 40
Tarikh Register : 16/05/2007
Reputation : 0
Points : 3811

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by isulni on Tue 11 Dec 2007, 7:51 pm

akum...klu betul dapat elaun kritikal..bleh ler aku blanja korang...he2

isulni
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : penolong pegawai farmasi
Gender : Female
Jumlah Post : 2
Umur : 37
Tarikh Register : 01/12/2007
Reputation : 0
Points : 3608

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by HANNA on Sat 19 Jan 2008, 1:22 pm

nangis skrg dah cnfrmkan..bkn kita yg dpt elaun krtkl tu tp yg sedia ada yg dinaikkan..aku rasa bek smpn jer ler angn2 kita nk dpt elaun tu...

HANNA
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : PEMBANTU FARMASI
Gender : Female
Jumlah Post : 1
Umur : 33
Tarikh Register : 30/12/2007
Reputation : 0
Points : 3579

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by pianz_xray on Wed 23 Jan 2008, 1:39 am

berhenti ler berharap Laughing
radiographer yg hr2 xray org accident blumuran darah xtau punca de HIV ke n yg lain2 penyakit berjangkit melalui darah pun xdpt2.........
avatar
pianz_xray
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : JXR
Gender : Male
Jumlah Post : 48
Umur : 35
Tarikh Register : 21/01/2008
Reputation : 0
Points : 3560

Character sheet
Mutiara Kata saya: ................

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by pedang on Wed 23 Jan 2008, 11:32 am

Sama bahaya keje MLT...risiko kimia, biologi, sinaran dan biohazard terutamanya kanser berlambak2 kat makmal pun x dpt elaun kritikal sbb x masuk kriteria kritikal JPA. Elaun biohazard pun hanya dpt utk MLT keje wat TB sahaja...

pedang
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 171
Umur : 41
Tarikh Register : 05/08/2007
Reputation : 3
Points : 3736

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by matrix on Sun 27 Jan 2008, 3:10 pm

mana ada dh e kritikal.

matrix
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : pen. pegawai farmasi
Gender : Male
Jumlah Post : 5
Umur : 45
Tarikh Register : 27/01/2008
Reputation : 0
Points : 3551

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by Bailinggau on Mon 28 Jan 2008, 10:48 pm

Twisted Evil afro susah betul................kesian dgn Pbf ni..

Bailinggau
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : Pembantu Farmasi
Gender : Male
Jumlah Post : 1
Umur : 54
Tarikh Register : 28/01/2008
Reputation : 0
Points : 3550

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by lavender on Fri 15 Feb 2008, 2:11 pm

salam.....x dga cite pn sal geng Pbf akn dpt e.k..we all memg dpt but geng2 jm still xdpt g...same ngan u all...b patient k
avatar
lavender
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : "JusT LoOk n CeE"...
Gender : Female
Jumlah Post : 245
Umur : 34
Tarikh Register : 22/01/2008
Reputation : 3
Points : 3520

Character sheet
Mutiara Kata saya: "LuV UrSeLf.....BeForE U LuV Others..."

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by ukays on Sat 16 Feb 2008, 3:59 pm

Elaun kritikal tu untuk jawatan2 yg kritikal sahaja. Kalau terdedah dengan kimia, xray dsbnya, kita cuba tuntut alaun hazard...Cuba risik kat JPA golongan yg kritikal...

ukays
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : pembantu farmasi
Gender : Female
Jumlah Post : 1
Umur : 61
Tarikh Register : 07/02/2008
Reputation : 0
Points : 3540

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by Nei_feng on Wed 12 Mar 2008, 10:55 pm

pianz_xray wrote:berhenti ler berharap Laughing
radiographer yg hr2 xray org accident blumuran darah xtau punca de HIV ke n yg lain2 penyakit berjangkit melalui darah pun xdpt2.........

betul2 wa sokong sama lu pianz
lebih baik lu nyanyi lagu SO7, berhenti berharap. tepuk tepuk
avatar
Nei_feng
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : Penjawat Awam(KKM)
Gender : Male
Jumlah Post : 317
Umur : 38
Tarikh Register : 06/03/2008
Reputation : 0
Points : 3502

Character sheet
Mutiara Kata saya: Porum mcm SH!t

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by princess_pirates on Tue 27 May 2008, 10:59 pm

hmmm..sebenarnya kategori yang macam mane yg dikatakan kritikal??
bidang kerja atau orang yang berkerja?konpius aku...

princess_pirates
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : PeNoLoNg PeGaWaI FaRmAsI
Gender : Female
Jumlah Post : 65
Umur : 36
Tarikh Register : 27/05/2008
Reputation : 0
Points : 3432

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by Ainyanun on Wed 28 May 2008, 1:14 am

Sebenarnya..kalo mengikut kepada JPA... yang dikatakan kritikal adalah jawatan bukannya bidang tugas satu2 jawatan itu...
Kenapa dalam KKM hanya jawatan tertentu sahaja yang mendapat elaun kritikal?
Ini adalah kerana seperti contoh jururawat la (sebab aku jururawat)...Kekurangan jururawat adalah amat kritikal, begitu juga dengan doktor. Bagi menggalakkan lebih ramai anggota masyarakat menyertai perkhidmatan kejururawatan, maka diwujudkan elaun kritikal. Dengan wujudnya elaun ini, diharapkan semoga ramai yang berminat menyertai perkhidmatan kejururawatan. Namun begitu, elaun kritikal ini adalah tidak kekal. Ianya boleh ditarik balik seperti yang berlaku kepada 6 skim perkhidmatan yang dinyatakan semasa pembentangan Belanjawan yang lepas...Sekiranya skim kejururawatan ini sudah mempunyai bilangan jururawat yang mencukupi, maka kerajaan berhak untuk menarik balik elaun tersebut. So, dengan adanya penjelasan ini, di harap kekonpiusan anda akan terjawab... Wink
avatar
Ainyanun
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : cIKgu
Gender : Female
Jumlah Post : 47
Umur : 40
Tarikh Register : 04/05/2008
Reputation : 0
Points : 3478

Character sheet
Mutiara Kata saya: It takes a lot of courage to show your dreams to someone else.

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by dhiyamirza on Wed 28 May 2008, 1:14 pm

itu la pasal. tapi sekarang ni gov dah boleh jual mahal sebab dah berlambak2 dah kolej2 swasta yang menawarkan diploma sains bersekutu terutama diploma in nursing. jangan nanti jadi macam filipina dah le. mengalami lambakan jururawat dan kalau keje kat mane2 pun dapat gaji paling rendah sekali. kalau ikut keje, semua paramedik pun kritikal. kalau ikut postla, rasanya pf yang paling kritikal. cube tengok nisbah kat satu2 klinikla biasanya. 2MA, 4SN PF cuma satu je...
avatar
dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 35
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3775

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by princess_pirates on Wed 28 May 2008, 8:39 pm

dhiyamirza wrote:itu la pasal. tapi sekarang ni gov dah boleh jual mahal sebab dah berlambak2 dah kolej2 swasta yang menawarkan diploma sains bersekutu terutama diploma in nursing. jangan nanti jadi macam filipina dah le. mengalami lambakan jururawat dan kalau keje kat mane2 pun dapat gaji paling rendah sekali. kalau ikut keje, semua paramedik pun kritikal. kalau ikut postla, rasanya pf yang paling kritikal. cube tengok nisbah kat satu2 klinikla biasanya. 2MA, 4SN PF cuma satu je...

ha betul...rasanya jawatan pembantu farmasi yang kritikal..yang ramai pegawai farmasi...ish ish ish...sian kat kami Surprised

princess_pirates
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : PeNoLoNg PeGaWaI FaRmAsI
Gender : Female
Jumlah Post : 65
Umur : 36
Tarikh Register : 27/05/2008
Reputation : 0
Points : 3432

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by zulk on Sun 01 Jun 2008, 4:01 pm

aku tgk skang ni suma tpt d konker oleh peg farmasi.. kt tpt aku..PF jd tukang cari ubat jer..pas tu peg farmasi yg dispens..

----Forum Paramedik Malaysia-----




'NEED 4 SPEED'
avatar
zulk
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : detektif kuman
Gender : Male
Jumlah Post : 622
Umur : 108
Tarikh Register : 29/09/2006
Reputation : 11
Points : 4207

Character sheet
Mutiara Kata saya: hidup ibarat roda...

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by sherry on Sun 01 Jun 2008, 5:03 pm

dah memang itu kerja pharmacist...mrk dapat kritikal elaun so mereka la dispen....hahaha

sherry
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : pembantu farmasi
Gender : Female
Jumlah Post : 14
Umur : 40
Tarikh Register : 16/05/2007
Reputation : 0
Points : 3811

View user profile

Back to top Go down

elaun

Post by gurlses on Thu 05 Jun 2008, 2:40 pm

sal2
ni crita lama...bleh katakn smua paramedik dh dpt kita juga tkeblakang... union tetap perjuangkn..sama2lah kita sokong union kita
cheers cheers cheers cheers cheers hidup Pbf..
avatar
gurlses
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : pharmacist asst
Gender : Female
Jumlah Post : 63
Umur : 37
Tarikh Register : 22/07/2007
Reputation : 0
Points : 3733

Character sheet
Mutiara Kata saya: Senyumlah Seikhlas Hati..Kerana Senyum itu Penawar Segala Kedukaan..

View user profile http://paramedik.bbfr.net

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by hius2007 on Thu 25 Dec 2008, 11:04 pm

Bab elaun ni sebenarnya ianya di karang oleh Tegawai Tadbir dan Diplomatik ( PTD ). Nama sebenarnya ialah bayaran Insentif Perkhidmatan Kritikal ( BIPK ). Kat JPA tu memang ramai PTD dgn Skim M. Mereka ni muda2 dah jadi M48, M52, M54 dan Jusa. Serta akhirnya akan dapat Dato' sebelum bersara. IQ mereka memang genius. Jika kita PPF nak lawan mereka , memang kantoi.

Apa yg boleh kita buat ialah, kaji pekeliling JPA, bagaimana yg dikatakan perkhidmatan kritikal. Apa yg saya tahu, Pengawal Trafik Kawalan Udara dapat sebab, kapal terbang tak kan di benarkan mendarat tampa kebenaran mereka. Jika PPF nak kan BIPK tu kenalah karang ayat yg menyatakan Kaunter Farmasi tak kan di buka jika tiada PPF di sana. Cubalah reka ayatnya.

Cara nak dapatkannya saya boleh beritahu. Utk tahun 2010, segala benda dah ada atas meja Kementerian Kewangan. Ianya akan diumumkan pada belanjawan 2010 pada Ogos 2009. Jika PPF nakkan BIPK dlm masa terdekat hantar kertas kerja ke PM, JPA akan kaji, Kementerian Kewangan akan kaji dan PM akan beri keputusan.

Semasa ulasan JPA, ia akan semak sama ada relevan atau tidak. Semasa Kem Kewangan semak ia akan beri tahu status kewangan yg terlibat. Dan akhirnya keputusan di tangan PM.

Tetapi BIPK pasti akan di semak setiap 5 tahun, sabar je le. Mungkin pada 2013, ianya akan berpihak kepada PPF. Jika semua PPF join Union, kita boleh gunakan Akta Kesatuan sekerja untuk mendesak. Tu je le harapan kita.Pada tarikh hari ini, saya masih belum nampak kertas kerja BIPK yg baru. Mungkin Mac 2009 ada kot. by

hius2007
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : Pembantu Farmasi U29
Gender : Male
Jumlah Post : 137
Umur : 53
Tarikh Register : 07/04/2008
Reputation : 0
Points : 3486

View user profile

Back to top Go down

Re: elaun kritikal

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum