FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Kesatuan Paramedik Malaysia

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by daniomar56 on Tue 14 Aug 2007, 3:29 pm

Shocked Sebagai salah seorang paramedik yang telah lama bertugas melebihi 22 tahun ingin mencadang supaya kita semua bersatu dibawah satu kesatuan supaya kita lebih kuat untuk membuat tuntutan untuk kebajikan paramedik semua. Sebagaiman kita sedia maklum kita selama ini amat bergantung lebih kepada pegawai atasan untuk meyokong semua tuntutan kita. Jika kita bersatu bagi pendapat saya ianya akan lebih kuat dan berkesan. Dimana sebalum ini tututan semua dibuat melalui kesatuan masing-masing rsanya kurang berkesan. Harap dapat pejelasan dari semua paramedik buruk dan baiknya cadangan saya ini demi untuk kebaikan paramedik semua.Hormat
avatar
daniomar56
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : Pen. Peg. Kesihatan Persekitaran Kanan (U32)
Gender : Male
Jumlah Post : 32
Umur : 62
Tarikh Register : 29/06/2007
Reputation : 0
Points : 4156

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by Lord Vlad on Tue 14 Aug 2007, 3:31 pm

bagus cadangan En. daniomar56 tu... saya menyokong.... saya kira En. daniomar nih seorang paramedik kanan kan??? boleh hurai skit apa rasional dan faedah bersama yg akan dapat nanti??? untuk tatapan kita semua.... TQ

----Forum Paramedik Malaysia-----




avatar
Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2438
Umur : 39
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5734

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile https://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by herpes simplex on Tue 14 Aug 2007, 4:25 pm

baguih jgk cadangan tu..semua paramedik berkumpul di bwh 1 union,brula union paramedik kuat..

BERSATU KITA TEGUH,BERCERAI(kita kawen len!!..ekekeke)..KITA ROBOH LAR...
avatar
herpes simplex
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : mlt jugok
Gender : Male
Jumlah Post : 135
Umur : 38
Tarikh Register : 03/08/2007
Reputation : -2
Points : 4124

Character sheet
Mutiara Kata saya: IMAN TAK DAPAT DIWARISI DARI SEORANG AYAH YG BERTAKWA

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by izah84 on Wed 15 Aug 2007, 1:55 am

1 cadangan yg baik..sy tgk kan,w'pun kita semua d gelar sbg paramedik,mcm msh wujud jurang sesama kita..msg2 mcm nak tunjuk kehebatan msg2..bkn nak bersatu utk memantapkan lg kerjaya kita sbg paramedik..bukankah lebih baik jika kita slg lengkap melengkapi?sbb bidang msg2 mempunyai kelebihan yg jika d satukan akan menjadikan paramedik2 di malaysia ni mantap dan d segani d seluruh dunia..
avatar
izah84
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : SRN
Gender : Female
Jumlah Post : 172
Umur : 34
Tarikh Register : 19/01/2007
Reputation : 3
Points : 4347

Character sheet
Mutiara Kata saya: ikhlas utk segalanya..

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by daniomar56 on Wed 15 Aug 2007, 10:44 am

@izah84 wrote:1 cadangan yg baik..sy tgk kan,w'pun kita semua d gelar sbg paramedik,mcm msh wujud jurang sesama kita..msg2 mcm nak tunjuk kehebatan msg2..bkn nak bersatu utk memantapkan lg kerjaya kita sbg paramedik..bukankah lebih baik jika kita slg lengkap melengkapi?sbb bidang msg2 mempunyai kelebihan yg jika d satukan akan menjadikan paramedik2 di malaysia ni mantap dan d segani d seluruh dunia..

Izah84,Rolling Eyes

100% saya setuju pandangan izah. Memang ini yang saya impikan dengan cadangan saya itu. Kerana buat masa ini semua paramedik seperti enau melepaskan pucuknya masin2. Masing2 mahu tunjuk kelebihan dan kekuatan mereka. Pada hal pada hakikatnya kita semua adalah sama dimana menjadi tulang belakang dalam perkhidmatan di Kemeterian Kesihatan. Pegawai atasan kita akan menghormati kita sekiaranya kita bersatu kerana kita ramai tanpa kita semua paramedik siapa mereka nak tunjuk kuasa. Dalam kesatuan ini akan dibincangkan perkara yang dipersetujui bersama untuk kepintingan bersama supaya ianya akan dipertimbangan lebih serius oleh pehak atasan terutamanya dikementerian kita. Semoga cadangan ini mendapat sokongan dari kalangan paramedik semua terutama dari Pengerusi Union masing-masing supaya ianya menjadi kenyataan nanti. Ini dapat diketengahkan dengan membawa usul penubuhan kesatauan ini kepada kesatuan masing2 semasa mesyuarat kesatuan nanti. Amin!!!
avatar
daniomar56
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : Pen. Peg. Kesihatan Persekitaran Kanan (U32)
Gender : Male
Jumlah Post : 32
Umur : 62
Tarikh Register : 29/06/2007
Reputation : 0
Points : 4156

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by aremtm on Sat 18 Aug 2007, 9:05 pm

cadangan yg baik dn yg menggerakkan persatuan ini ialah dgn sokongan paramedik2 yg lain. oleh krn ketiadaan kesatuan dirantau ini, saya telah mendapatkan pengiktirafan sbg instruktor dn assessior dari kesatuan Australia. Saya sedia beri khidmat jika diri ini diperlukan. Smile
avatar
aremtm
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 49
Umur : 45
Tarikh Register : 12/07/2007
Reputation : 0
Points : 4152

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by falci on Fri 31 Aug 2007, 9:47 pm

saya setuju dengan cadangan di atas. Jadi yang penting, kita mulakan dulu..

Ada apa2 cadangan untuk memulakan?

----Forum Paramedik Malaysia-----




Illegitimi non carborundum
avatar
falci
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Skodeng Kuman
Gender : Female
Jumlah Post : 759
Tarikh Register : 17/06/2007
Reputation : 35
Points : 5329

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by izah84 on Sat 01 Sep 2007, 10:55 pm

apa kata mereka dari mereka yg senior?

----Forum Paramedik Malaysia-----




do the best,be the best, bcoz ur the best..
avatar
izah84
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : SRN
Gender : Female
Jumlah Post : 172
Umur : 34
Tarikh Register : 19/01/2007
Reputation : 3
Points : 4347

Character sheet
Mutiara Kata saya: ikhlas utk segalanya..

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by Din_G15 on Sat 01 Sep 2007, 11:32 pm

perkara yang baik elok dipercepatkan...
ini merupakan satu lagi perjuangan murni...
orang kita ni bukan tak boleh, bukan tak pandai...
buktinya seperti yang di atas...
apa yang penting adalah langkah pertama dahulu..
bagaimana nak mula??
cuba aremtm bagi cadangan..
avatar
Din_G15
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : Penolong Pegawai Perubatan U29
Gender : Male
Jumlah Post : 16
Umur : 36
Tarikh Register : 13/07/2007
Reputation : 0
Points : 4148

Character sheet
Mutiara Kata saya: beriman, beramal dan bertakwa, semoga Allah memberi kesejahteraan kepada kita semua, insyaalah...

View user profile http://www.fifteenvision.heavenforum.com

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by izah84 on Mon 03 Sep 2007, 1:49 am

bila ada yg memulakan,pasti ada mengikuti..tp apa bezanya persatuan dgn kesatuan?sy tak fhm..ke sama je?

----Forum Paramedik Malaysia-----




do the best,be the best, bcoz ur the best..
avatar
izah84
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : SRN
Gender : Female
Jumlah Post : 172
Umur : 34
Tarikh Register : 19/01/2007
Reputation : 3
Points : 4347

Character sheet
Mutiara Kata saya: ikhlas utk segalanya..

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by aremtm on Thu 06 Sep 2007, 11:55 am

@Din_G15 wrote:perkara yang baik elok dipercepatkan...
ini merupakan satu lagi perjuangan murni...
orang kita ni bukan tak boleh, bukan tak pandai...
buktinya seperti yang di atas...
apa yang penting adalah langkah pertama dahulu..
bagaimana nak mula??
cuba aremtm bagi cadangan..

Mula2 kita berjumpa dn berbincang, lepas itu kita daftar kesatuan non-profit dn menbina kesatuan dgn sokongan member2. yg penting kita mesti capaikan misi kita utk menaik tarafkan kesatuan paramedik kita di peringkat antarabangsa. klu kita setakat ckp di forum je...tkde apa yg berlaku nnti...itulah pendapat saya...Smile
avatar
aremtm
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 49
Umur : 45
Tarikh Register : 12/07/2007
Reputation : 0
Points : 4152

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by riyad71 on Fri 07 Sep 2007, 8:58 am

sesiapa yang ader pengalaman boleh membantu menjayakan misi menubuhkan Kesatuan Paramedik Malaysia....paperwork , perlembagaan , yuran , keanggotaan dll yang berkaitan...

----Forum Paramedik Malaysia-----




http://www.klinikmaran.blogspot.com
evilmedic3@yahoo.com
avatar
riyad71
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : PPPK
Gender : Male
Jumlah Post : 401
Umur : 47
Tarikh Register : 19/09/2006
Reputation : 31
Points : 5369

Character sheet
Mutiara Kata saya: nothing special just a humble human being

View user profile http://www.moh.gov.my

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by zulk on Fri 07 Sep 2007, 6:09 pm

kesatuan kakitangan separa perubatan malaysia... gagasan ide yg menarik...

----Forum Paramedik Malaysia-----




'NEED 4 SPEED'
avatar
zulk
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : detektif kuman
Gender : Male
Jumlah Post : 622
Umur : 109
Tarikh Register : 29/09/2006
Reputation : 11
Points : 4606

Character sheet
Mutiara Kata saya: hidup ibarat roda...

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by msaa on Sat 08 Sep 2007, 12:37 am

Menubuh Kesatuan sesuatu yg lebih berat dari menubuh Persatuan...ini kerana kesatuan tertakluk dibawah Akta perkerja dlm perlembagaan....Perbingcangan serius di perlukan dari semua pihak dan semua peringkat....
Kawe pun tidak tahu sama ada ini dapat direalisasi dgn mudah....Elok dapatkan maklumat dari jabatan buruh dan pendaftar pertubuhan.....

----Forum Paramedik Malaysia-----




msaa07
avatar
msaa
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Sr CVT & Manager
Gender : Male
Jumlah Post : 584
Umur : 107
Tarikh Register : 05/10/2006
Reputation : 0
Points : 4421

Character sheet
Mutiara Kata saya: notin i can tell U

View user profile https://www.facebook.com/group.php?gid=137801169570733 https://www.facebook.com/msaaGmbH

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by tornado5807 on Sat 08 Sep 2007, 9:44 pm

Betul ..
Ini bukan sesuatu kerje yg mudah.. !
Nanti apa kata persatuan yg ada...!
Kita kena buat research dulu.. !Dari segi semua aspek !.
baru dapat direalisasikan !

Tapi cadangan tu memang saya setuju 1000 %..
avatar
tornado5807
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : Juruteknologi Makmal Perubatan
Gender : Male
Jumlah Post : 342
Umur : 42
Tarikh Register : 17/03/2007
Reputation : 0
Points : 4231

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by izah84 on Sun 09 Sep 2007, 7:27 pm

sbb tu kena cari org betul2 berpengalaman,yg aktif dlm persatuan..yg tau ttg serba serbi..

----Forum Paramedik Malaysia-----




do the best,be the best, bcoz ur the best..
avatar
izah84
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : SRN
Gender : Female
Jumlah Post : 172
Umur : 34
Tarikh Register : 19/01/2007
Reputation : 3
Points : 4347

Character sheet
Mutiara Kata saya: ikhlas utk segalanya..

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by s2678 on Mon 10 Sep 2007, 12:20 am

Bagus tu..

s2678
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : PPP
Gender : Male
Jumlah Post : 129
Umur : 40
Tarikh Register : 11/02/2007
Reputation : 3
Points : 4442

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by azmios on Tue 11 Sep 2007, 2:08 pm

Bezanya Kesatuan dengan Persatuan ialah;
Kesatuan bergerak hanya dengan yuran ahli dan didaftarkan dibawah Pendaftar Kesatuan Sekerja. Kesatuan tidak boleh mengutip derma, berniaga untuk menjalankan aktivitinya dan tujuan penubuhan ialah lebih kepada membela kebajikan pekerja dari segi kemudahan sara hidup, termasuk gaji, elaun dan uniform. manakala Persatuan pula lebih kepada promosi imej, akademik status spt mengadakan konferens, seminar, dan lain2. Kelebihan Persatuan ia boleh berniaga, mengutip derma melalui program amal dan sbgnya. Seingat saya pernah dalam tahun 70'an telah ada ura-ura menubuhkan kesatuan sekerja perubatan, tetapi tak tahulah kenapa terbantut.

azmios
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : Penolong Pegawai Perubatan
Gender : Male
Jumlah Post : 4
Umur : 67
Tarikh Register : 11/09/2007
Reputation : 0
Points : 4089

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by riyad71 on Thu 13 Sep 2007, 6:22 am

@azmios wrote:Bezanya Kesatuan dengan Persatuan ialah;
Kesatuan bergerak hanya dengan yuran ahli dan didaftarkan dibawah Pendaftar Kesatuan Sekerja. Kesatuan tidak boleh mengutip derma, berniaga untuk menjalankan aktivitinya dan tujuan penubuhan ialah lebih kepada membela kebajikan pekerja dari segi kemudahan sara hidup, termasuk gaji, elaun dan uniform. manakala Persatuan pula lebih kepada promosi imej, akademik status spt mengadakan konferens, seminar, dan lain2. Kelebihan Persatuan ia boleh berniaga, mengutip derma melalui program amal dan sbgnya. Seingat saya pernah dalam tahun 70'an telah ada ura-ura menubuhkan kesatuan sekerja perubatan, tetapi tak tahulah kenapa terbantut.

ini adalah fakta sebenarnya.......penubuhan apa-apa persatuan , kesatuan sekerja , kelab memerlukan komitmen yang tinggi........lagi kesatuan sekerja yang melibatkan bilangan pekerja yang ramai......saya rasa semua perjawatan paramedik di KKM telah mempunyai Kesatuan masing-masing...tapi untuk merge sekali semua dalam Kesatuan Paramedik bukan kerja mudah.....ahli-ahli majlis tertinggi kesatuan perlu duduk semeja membincangkan perkara ini.......setiap kesatuan mempunyai keutamaan perjuangan masing-masing......jadi jika ader ahli majlis tertinggi kesatuan mana-mana boleh ler fikir-fikirkan apa yang forumer dalam ni telah cadangkan.....Smile

----Forum Paramedik Malaysia-----




http://www.klinikmaran.blogspot.com
evilmedic3@yahoo.com
avatar
riyad71
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : PPPK
Gender : Male
Jumlah Post : 401
Umur : 47
Tarikh Register : 19/09/2006
Reputation : 31
Points : 5369

Character sheet
Mutiara Kata saya: nothing special just a humble human being

View user profile http://www.moh.gov.my

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by royani on Sun 16 Sep 2007, 9:10 am

kebanyakan paramedik tidak mahu mengembangkan kerjaya.byk kursus yg disediakan tp x byk yg apply.

royani
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : nurse
Gender : Female
Jumlah Post : 102
Umur : 39
Tarikh Register : 09/09/2007
Reputation : 0
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn pandang belakang....

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by HM on Sat 29 Sep 2007, 1:54 am

Salam Sejahtera,
Saya adalah moderator baru dalam forum ini. Saya ada pandangan yang berbeza mengenai perkara ini.

Sebenarnya untuk maju kita kena berubah cara berfikir kerana kebanyakan kita berfikir (mengenai profession) adalah ikut-ikutan dari peneraju profession yang lampau. Saya tidak kata mereka itu tidak berfikir dengan baik tetapi kita perlu melihat dari sudut yang berlainan pula.

Saya tertarik dengan perbezan yang di tulis oleh azmios mengenai perbezaan antara Kesatuan dan Persatuan. Kalau semua kita inginkan sesuatu kelainan sudah pastinya kita memilih PERSATUAN bukan Kesatuan kerana imej yang di bawanya.

Biarlah CUEPEC menjadi kesatuan yang menjaga kebajikan kesemua penjawat awam kerana buat masa ini mereka sudah cukup.

Keduanya walaupun saya tidak bersetuju dengan perkataan PARAMEDIK tetapi untuk tujuan semasa saya kena agree to disagree. Selagi kita meletakkan diri dalam kumpulan 'para' maka akan ada lagilah 'para' yang lebih atas. Dan kita akan terus di hadkan laluan kerjaya oleh mereka yang di atas.

Untuk menggabungkan semua profession yang disenarai dalam forum ini atas nama persatuan paramedik adalah tidak sesuai dan nama itu tidak membawa impak yang besar ke atas profession.

Mungkin perkataan Federation lebih sesuai ..
Malaysian Federation of Medical & Health Practitioners.
Di sini kita boleh mengambil persatuan yang sedia ada untuk di affiliatekan menjadi Federation.


My 2 cents

HM

HM
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Occ Therapist
Gender : Male
Jumlah Post : 3
Umur : 51
Tarikh Register : 12/03/2007
Reputation : 0
Points : 4271

Character sheet
Mutiara Kata saya: Making Doing Possible

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by irwansyah07 on Thu 20 Nov 2008, 3:11 pm

sal2
itu merupakan cadangan yg bgs Mr HM, bila ada pengabungan kesemua ahli-ahli paramedik dan bhgn sokongan ini. ia dapat mewakili suara majoriti dikalangan paramedik msia.
pa2 berkaitan dgn gaji, elaun dan lain-lain perkara dapat diusulkan dgn lebih lantang di peringkat KKM.

keadaan skrg ni agak berbeza contohnya : persatuan jururawat memperjuangkan hak2 mereka sahaja. manakala ahli paramedik lain pulak tidak dapat imbuhan yg sama dinikmati oleh Jururawat. apabila KKM meluluskan permintaan dari persatuan nurse, maka paramedik lain seperti di anak tirikan shj.

ahli paramedik yg prihatin.
avatar
irwansyah07
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : Occ. therapist
Gender : Male
Jumlah Post : 119
Umur : 36
Tarikh Register : 18/04/2008
Reputation : 0
Points : 3868

Character sheet
Mutiara Kata saya: 007

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by SaSa on Wed 11 Feb 2009, 10:49 pm

Entahlah.
Yg saya sedar, ada Persatuan Majikan Hospital Swasta (APHM)
Persatuan Pekerja Hospital Swasta............hampeh.
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 46
Tarikh Register : 29/09/2008
Reputation : 16
Points : 3896

View user profile

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by <<BLaCk>> on Wed 18 Feb 2009, 6:57 pm

benda baik apasalahnya...janji kena ada yang tahu bagaimana nak merealisasikan pengujudan semua ni..

----Forum Paramedik Malaysia-----




avatar
<<BLaCk>>
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR

Jawatan : Tukang Make up forum nih
Gender : Male
Jumlah Post : 1591
Umur : 38
Tarikh Register : 19/09/2006
Reputation : 47
Points : 10623

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ketakwaan Itu Kunci Kesempurnaan

View user profile http://paramedik.bbfr.net/

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by rieyna168 on Sun 08 Mar 2009, 10:51 pm

sal2 Tahniah rina ucapkan buat semua paramedik dlm ni atas usaha untuk bergabung menjadi satu..walaupun kitaorg bkn diiktiraf sebagai separa perubatan,tp sebagai ahli forum paramedik..rina sokong pergabungan yg dicadangkn..hope usul itu dpt dibawa kedepan. tepuk

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA 
-> https://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4764
Umur : 36
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8895

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile https://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Kesatuan Paramedik Malaysia

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum