FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Misteri Penjara Pudu

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Misteri Penjara Pudu

Post by anakpintar on Fri 28 Sep 2007, 5:04 am

JADIKAN LAH RENUNGAN BERSAMA......NGERI.............................

Mengapa penjara Pudu ditutup???




LUANGKAN LAH MASA ANDA UNTUK MENGHAYATI KISAH MISTERI DI SEBALIK IBUKOTA KUALA LUMPUR.....
Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya

boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja...



Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat

satu bilik dipanggil "Bilik Terakhir". Dibilik inilah seringnya

berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup. Dinamakan "BILIK

TERAKHIR " adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terkahir

bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai

mati pada keesokan harinya dibilik gantung.



Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap,menangis,

menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana

menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana

dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang

telah diketahui mereka. Menurut kata warden-warden yang masih ada di

Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan,

mereka sering terdengar suar a-suara sayu meminta tolong, suara orang

menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut. Tak

kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam

sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak

pula kelihatan kambing keluar semula.



Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut

mengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran diwaktu malam

dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali

gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung.



Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan

renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang

berhampiran dengan "Bilik Terakhir" itu. Ketika sedang berkawal

kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak

kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut.



Ia cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu.Sedang

ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing

hitam sedang menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja.

Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu?

Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik

Terakhir itu.



Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar

menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil

ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang

samar-samar itu sambil meninjau-ninjau didalamnya jika terlihat akan

kambing tadi. Apabila apabila sampai je kedalam gua tersebut alangkah

terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya. Ia cuba

mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu

menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata,



"Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan

kauuu yang punyaaaa " " Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa " Ha Ha Ha Ha

Ha " Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa ... "




Tahniah kerana minat membaca.



p/s:-mahap yer...lawak bulan ramadhan nie...heheheheheh.

anakpintar
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri:
Jawatan : Diehard Bikers.....
Gender: Male
Jumlah Post: 431
Umur: 37
Tarikh Register: 06/09/2007
Reputation: 2
Points: 2956

Character sheet
Mutiara Kata saya: Best In Me!

View user profile http://www.anakpintar.net

Back to top Go down

Re: Misteri Penjara Pudu

Post by ROZIAH on Thu 15 Nov 2007, 11:22 am

bengang bengang bengang bengang .....nih bkn seram nih lawakkkkkkk!

ROZIAH
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : MLT
Gender: Female
Jumlah Post: 61
Umur: 33
Tarikh Register: 01/11/2007
Reputation: 0
Points: 2606

Character sheet
Mutiara Kata saya: sampoiiii

View user profile

Back to top Go down

Re: Misteri Penjara Pudu

Post by noni on Thu 17 Jan 2008, 8:54 am

hampeh mu ni,AP....Tak jadi nak terkencing aku! Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri:
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender: Female
Jumlah Post: 1174
Umur: 34
Tarikh Register: 28/12/2007
Reputation: 24
Points: 2999

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Misteri Penjara Pudu

Post by jue on Thu 17 Jan 2008, 9:11 am

uish ingat kan ye beno la cetanya tadi ada plk selingan lawakkkkkk gelak sakan

jue
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri:
Jawatan : kaki tangan krjaan
Gender: Female
Jumlah Post: 527
Umur: 35
Tarikh Register: 01/11/2007
Reputation: 11
Points: 2314

Character sheet
Mutiara Kata saya: hiasi peribadi molekkan pekerti

View user profile

Back to top Go down

Re: Misteri Penjara Pudu

Post by osien on Fri 18 Jan 2008, 10:56 am

ko ni anak pintak,memang pintar menipu,.ia ia je bersemangat nak tahu.bila dah smpai akhir lawaklah plak.tp x pe sebagai panduan semasa boring2.

osien
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : selidik perangai manusia
Gender: Female
Jumlah Post: 82
Umur: 32
Tarikh Register: 09/01/2008
Reputation: 0
Points: 2533

View user profile

Back to top Go down

Re: Misteri Penjara Pudu

Post by lavender on Fri 21 Mar 2008, 6:30 am

kurang asam jawe betul mu nie AP....da biase kelentong kengkawan nie kn???

lavender
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : "JusT LoOk n CeE"...
Gender: Female
Jumlah Post: 245
Umur: 32
Tarikh Register: 22/01/2008
Reputation: 3
Points: 2488

Character sheet
Mutiara Kata saya: "LuV UrSeLf.....BeForE U LuV Others..."

View user profile

Back to top Go down

Re: Misteri Penjara Pudu

Post by BlackBoner on Thu 12 Jun 2008, 3:38 pm

hehehehehehe...mcm crita p.ramlee jeh tu...

BlackBoner
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : MIT
Gender: Female
Jumlah Post: 708
Umur: 34
Tarikh Register: 09/06/2008
Reputation: 0
Points: 2315

View user profile

Back to top Go down

tak best langsung

Post by izan on Wed 17 Dec 2008, 7:23 am

cite ngarut je.....ni kan cerita mistik n hantu jgn la pulak ada lawak....... apo lerrrrrrrrr

izan
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : kerani
Gender: Female
Jumlah Post: 4
Umur: 32
Tarikh Register: 17/12/2008
Reputation: 0
Points: 2194

View user profile

Back to top Go down

Re: Misteri Penjara Pudu

Post by jiwaku_parah on Sat 01 Aug 2009, 5:42 pm

ak rase mcm nk mkan jek pc neh,.. confused

jiwaku_parah
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender: Female
Jumlah Post: 24
Umur: 26
Tarikh Register: 08/07/2009
Reputation: 0
Points: 2025

Character sheet
Mutiara Kata saya: makes ur life perfect,..

View user profile

Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum