FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

faedah KENTUT

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

Go down

faedah KENTUT

Post by falci on Wed 03 Oct 2007, 1:39 pm

Ia mungkin melucukan dan dianggap tidak masuk akal tetapi pegawai kesihatan persekutuan Amerika Syarikat (AS) dijangka segera mengeluarkan laporan yang memberi amaran kepada umum mengenai faedah kentut.

"Kentut, jika kerap dihidu boleh menyembuhkan perbagai penyakit berbahaya seperti sakit kepala, gangguan pada mata, emfisema, lelah, bronkitis sakit jantung dan lain lain. Setiap tahun, kira-kira 130,000 rakyat AS telah pulih daripada perbagai penyakit disebabkan menghidu kentut dan ramai lagi berasa lega daripada penyakit serius kerana terlalu lama terdedah kepada keadaan itu," kata seorang doktor yang bertugas dengan Pusat Kawalan Penyakit (CDC) AS.

Katanya, orang ramai mesti menyedari menghidu kentut sebenarnya menabah khasiat untuk kesihatan orang lain.

Menurut laporan yang akan dikeluarkan CDC, setiap tahun kentut mempulihkan 800 kes serangan jantung, 250 kes angin ahmar,30,000 lelah dan 50,000 kes sakit telinga. Disebabkan masalah makanan tidak teratur, kini ramai rakyat Amerika menghidap kembung perut.

Menurut laporan itu, purata penduduk AS kentut 14 hingga 23 kali sehari.



Moral of the story: Jangan takut dan melarikan diri apabila orang berkentut di sebelah anda tetapi tahan je la demi kesihatan anda sendiri.. gelak sakan

----Forum Paramedik Malaysia-----




Illegitimi non carborundum
avatar
falci
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Skodeng Kuman
Gender : Female
Jumlah Post : 759
Tarikh Register : 17/06/2007
Reputation : 35
Points : 5354

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by nizamsha on Fri 05 Oct 2007, 8:13 pm

Bos i kat jpa3....kuat kentut...especially dlam kete...pergh...angin je...dahlah pakai air cond.....tapi memang betul kot.... adalah i jadi ok skittt....tapi kalau un nak lagi best.....u kumpulkan org-org kuat kentut dlam satu bilik pastu u sedut nafas kuat2....gerenti beres.....
avatar
nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 34
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3972

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by falci on Sat 06 Oct 2007, 1:16 pm

walau seteruk mana pun kesihatan aku, takkan ku sanggup menghidu kentut orang lain . Rolling Eyes

----Forum Paramedik Malaysia-----




Illegitimi non carborundum
avatar
falci
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Skodeng Kuman
Gender : Female
Jumlah Post : 759
Tarikh Register : 17/06/2007
Reputation : 35
Points : 5354

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by nizamsha on Sat 06 Oct 2007, 2:48 pm

Kah....kah....kah.....kah.......
avatar
nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 34
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3972

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by royani on Mon 08 Oct 2007, 12:23 pm

TAK SENONOH NAK CIUM KENTUT ORG.KENTUT SENDIRI PUN SIMPAN.TAK THN, KENTUT SENYAP2....LAIN KALI NIZAMSHA SKT KEPALA LEH LA ROYANI KENTUT KUAT2.KIH...KIH..KIH

royani
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : nurse
Gender : Female
Jumlah Post : 102
Umur : 40
Tarikh Register : 09/09/2007
Reputation : 0
Points : 4110

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn pandang belakang....

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by Lord Vlad on Mon 08 Oct 2007, 12:25 pm

ish..ish....
tak senonoh tul hangpa nih.....
kentut la dalam plastik....
sebelum nak tido cium balik...hehehe

----Forum Paramedik Malaysia-----




avatar
Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2438
Umur : 39
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5759

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile https://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by royani on Mon 08 Oct 2007, 12:35 pm

VLADIMIR LEH SIMPAN KENTUT BYK2 K gelak sakan

royani
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : nurse
Gender : Female
Jumlah Post : 102
Umur : 40
Tarikh Register : 09/09/2007
Reputation : 0
Points : 4110

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn pandang belakang....

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by falci on Wed 10 Oct 2007, 10:44 am

Vladimir-Hotline wrote:kentut la dalam plastik....
sebelum nak tido cium balik...hehehe

ee..vlad pernah buat ke? gelak sakan

----Forum Paramedik Malaysia-----




Illegitimi non carborundum
avatar
falci
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Skodeng Kuman
Gender : Female
Jumlah Post : 759
Tarikh Register : 17/06/2007
Reputation : 35
Points : 5354

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by nizamsha on Wed 10 Oct 2007, 8:35 pm

Pernah la tu........mesti time zaman jahiliah dier tu.....
avatar
nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 34
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3972

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by royani on Wed 10 Oct 2007, 9:48 pm

nnt suruh dia sent gambar lps cium kentut.... gelak sakan

royani
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : nurse
Gender : Female
Jumlah Post : 102
Umur : 40
Tarikh Register : 09/09/2007
Reputation : 0
Points : 4110

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn pandang belakang....

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by nizamsha on Wed 10 Oct 2007, 9:50 pm

Tak yah nanti bau plak forum ni.....kah...kah...kah.......... affraid
avatar
nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 34
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3972

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by <<BLaCk>> on Tue 23 Oct 2007, 6:34 pm

ahhhhhh...lega nya dapat kentut...berdesup pegi nye

----Forum Paramedik Malaysia-----




avatar
<<BLaCk>>
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR

Jawatan : Tukang Make up forum nih
Gender : Male
Jumlah Post : 1591
Umur : 38
Tarikh Register : 19/09/2006
Reputation : 47
Points : 10648

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ketakwaan Itu Kunci Kesempurnaan

View user profile http://paramedik.bbfr.net/

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by nizamsha on Tue 23 Oct 2007, 7:34 pm

Kentut satu nikmat black....tahniahlah...
avatar
nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 34
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3972

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by Cik Pah on Wed 24 Oct 2007, 8:45 am

lol!
avatar
Cik Pah
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : MLT
Gender : Female
Jumlah Post : 1960
Umur : 37
Tarikh Register : 07/11/2006
Reputation : 12
Points : 4899

Character sheet
Mutiara Kata saya: cHaiyoOoOk!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by celieeen on Sat 08 Mar 2008, 2:26 am

Semua benda yang terjadi di dunia ni, ada sebab dia tersendiri. Tuhan da tetapkan semua manusia perlu kentut. Ada hikmah disebaliknya. Betul la tu... Surprised

celieeen
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 12
Umur : 37
Tarikh Register : 23/02/2008
Reputation : 0
Points : 3948

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by nizamsha on Sat 08 Mar 2008, 2:19 pm

Kang tak kentut...mati lak.....
avatar
nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 34
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3972

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by fadel on Mon 28 Apr 2008, 12:03 pm

@falci wrote:Ia mungkin melucukan dan dianggap tidak masuk akal tetapi pegawai kesihatan persekutuan Amerika Syarikat (AS) dijangka segera mengeluarkan laporan yang memberi amaran kepada umum mengenai faedah kentut.

"Kentut, jika kerap dihidu boleh menyembuhkan perbagai penyakit berbahaya seperti sakit kepala, gangguan pada mata, emfisema, lelah, bronkitis sakit jantung dan lain lain. Setiap tahun, kira-kira 130,000 rakyat AS telah pulih daripada perbagai penyakit disebabkan menghidu kentut dan ramai lagi berasa lega daripada penyakit serius kerana terlalu lama terdedah kepada keadaan itu," kata seorang doktor yang bertugas dengan Pusat Kawalan Penyakit (CDC) AS.

Katanya, orang ramai mesti menyedari menghidu kentut sebenarnya menabah khasiat untuk kesihatan orang lain.

Menurut laporan yang akan dikeluarkan CDC, setiap tahun kentut mempulihkan 800 kes serangan jantung, 250 kes angin ahmar,30,000 lelah dan 50,000 kes sakit telinga. Disebabkan masalah makanan tidak teratur, kini ramai rakyat Amerika menghidap kembung perut.

Menurut laporan itu, purata penduduk AS kentut 14 hingga 23 kali sehari.



Moral of the story: Jangan takut dan melarikan diri apabila orang berkentut di sebelah anda tetapi tahan je la demi kesihatan anda sendiri.. gelak sakan








........"Kentut, jika kerap dihidu boleh menyembuhkan perbagai penyakit berbahaya seperti sakit kepala, gangguan pada mata, emfisema, lelah, bronkitis sakit jantung dan lain lain. Setiap tahun, kira-kira 130,000 rakyat AS telah pulih daripada perbagai penyakit disebabkan menghidu kentut dan ramai lagi berasa lega daripada penyakit serius kerana terlalu lama terdedah kepada keadaan itu," kata seorang doktor yang bertugas dengan Pusat Kawalan Penyakit (CDC) AS. ......


emmmm!...POooooT.husssss!.excuse me ..tr lepas....!..

nie..kalu Busnis..minded..bole buat duit... nie....ape kata...esok nnti Donal Trump komercialkn bau kntut.nie ... .ala2 perfume..ke!...(tapi kasi lupOs bau kureng enak 2) Rolling Eyes

fadel
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : *.*
Gender : Male
Jumlah Post : 610
Umur : 40
Tarikh Register : 04/03/2008
Reputation : 0
Points : 3938

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by shark-cna on Mon 28 Apr 2008, 3:44 pm

Shocked
avatar
shark-cna
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : MLT
Gender : Female
Jumlah Post : 656
Umur : 36
Tarikh Register : 27/03/2008
Reputation : 0
Points : 3907

Character sheet
Mutiara Kata saya: Takbir ! Allahuakhbar

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by nizamsha on Mon 28 Apr 2008, 11:20 pm

Aku duk sana...takdelah nampak mat saleh duk kentut je...ble pakai ke fakta deme ni...kui...kui...kui...kalau aku tu adalah skit2....keh...keh.....keh....
avatar
nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 34
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3972

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by zamasy20 on Tue 06 May 2008, 11:10 pm

by fadel :
........"Kentut, jika kerap dihidu boleh menyembuhkan perbagai penyakit berbahaya seperti sakit kepala, gangguan pada mata, emfisema, lelah, bronkitis sakit jantung dan lain lain. Setiap tahun, kira-kira 130,000 rakyat AS telah pulih daripada perbagai penyakit disebabkan menghidu kentut dan ramai lagi berasa lega daripada penyakit serius kerana terlalu lama terdedah kepada keadaan itu," kata seorang doktor yang bertugas dengan Pusat Kawalan Penyakit (CDC) AS. ......

Iye..ke..
kalau macam tu teman nak buat ekperimen...
teman kumpulkan psk2 yg ada asma/lelah..boh depa dlm satu bilik..pastu sapa2 rasa nk kentut, p kentut kat dlm bilik tu..
buat 2,3 hari mcm tu...
kalau tak jadi/tak sembuh psk2 teman tu..awak siap le en fadel... Cool Wink
avatar
zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 58
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 4430

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by fadel on Tue 06 May 2008, 11:59 pm

@zamasy20 wrote:by fadel :
........"Kentut, jika kerap dihidu boleh menyembuhkan perbagai penyakit berbahaya seperti sakit kepala, gangguan pada mata, emfisema, lelah, bronkitis sakit jantung dan lain lain. Setiap tahun, kira-kira 130,000 rakyat AS telah pulih daripada perbagai penyakit disebabkan menghidu kentut dan ramai lagi berasa lega daripada penyakit serius kerana terlalu lama terdedah kepada keadaan itu," kata seorang doktor yang bertugas dengan Pusat Kawalan Penyakit (CDC) AS. ......

Iye..ke..
kalau macam tu teman nak buat ekperimen...
teman kumpulkan psk2 yg ada asma/lelah..boh depa dlm satu bilik..pastu sapa2 rasa nk kentut, p kentut kat dlm bilik tu..
buat 2,3 hari mcm tu...
kalau tak jadi/tak sembuh psk2 teman tu..awak siap le en fadel... Cool Wink


..bukan koje fadel la nek..!...dr CDC yg cokap..!@
yola tu...! Kentutlah merata-rata tempat, ingatlah orang tersayang!!

fadel
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : *.*
Gender : Male
Jumlah Post : 610
Umur : 40
Tarikh Register : 04/03/2008
Reputation : 0
Points : 3938

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by zamasy20 on Sat 10 May 2008, 12:01 am

by fadel :
..bukan koje fadel la nek..!...dr CDC yg cokap..!@
yola tu...! Kentutlah merata-rata tempat, ingatlah orang tersayang!!


Hai..en fadel tak marah kot... Cool Wink Laughing
avatar
zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 58
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 4430

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by unta^selsema on Thu 09 Oct 2008, 9:27 am

petua kalo nk kentut....

lain kali kalo terasa nak kentut,bunyikan kerusi tmpt kita duduk tu,baru x dgr bunyi kita kentut...

xpon mainkan lagu dlm anset tu time nak kentut..baru org x perasan kita kentut...

selamat mencuba...!!! gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 36
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3881

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by WiraTempur on Thu 09 Oct 2008, 10:21 am

apa la pasal kentut pun nak bising2...ape la daorang ni.....heheheha

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 37
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 3735

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by nyamok on Thu 09 Oct 2008, 12:22 pm

lumrah alam......
hehehe... Laughing Laughing Laughing
avatar
nyamok
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : cari pasal
Gender : Female
Jumlah Post : 292
Umur : 35
Tarikh Register : 21/06/2008
Reputation : 0
Points : 3809

View user profile

Back to top Go down

Re: faedah KENTUT

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum