FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Persatuan JXR Malaysia

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Persatuan JXR Malaysia

Post by voo5733 on Sat 17 Nov 2007, 2:07 pm

hi...mcm mn join Persatuan JXR??da sape member Persatuan JXR x???

voo5733
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : Juru X-ray
Gender: Male
Jumlah Post: 19
Umur: 30
Tarikh Register: 17/11/2007
Reputation: 0
Points: 2501

Character sheet
Mutiara Kata saya: Terbaik Kali Pertama

View user profile

Back to top Go down

Re: Persatuan JXR Malaysia

Post by budak Itam on Mon 19 Nov 2007, 11:12 am

Smile hi voo5733.. selamat datang Hormat ke forum paramedik.
(super jr saye kt JB dulu dier ni..)

budak Itam
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : Radiographer
Gender: Female
Jumlah Post: 141
Umur: 31
Tarikh Register: 03/09/2007
Reputation: 0
Points: 2569

Character sheet
Mutiara Kata saya: I dont wanna miss a thing..

View user profile

Back to top Go down

Re: Persatuan JXR Malaysia

Post by voo5733 on Mon 19 Nov 2007, 2:18 pm

hi...budak itam...super snr sy ni....tp mn 1???hehehe jgn marah ye...@ ko bg tips kje kat hosp mn.....mgkn sy ler teka...

voo5733
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : Juru X-ray
Gender: Male
Jumlah Post: 19
Umur: 30
Tarikh Register: 17/11/2007
Reputation: 0
Points: 2501

Character sheet
Mutiara Kata saya: Terbaik Kali Pertama

View user profile

Back to top Go down

Re: Persatuan JXR Malaysia

Post by Rays on Fri 04 Jan 2008, 8:57 am


Lambang kita

Rays
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Gender: Male
Jumlah Post: 196
Umur: 33
Tarikh Register: 23/11/2007
Reputation: 3
Points: 2528

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: Persatuan JXR Malaysia

Post by nootfah on Sun 06 Jan 2008, 1:24 am

radiographer,
hang ahli persatuan ke?

aku nak tanye beberapa perkara:

1: Kursus pos basik khusus utk jxr setakatni yang ade hanye ct scan dan trauma (baru lagi). Macamana dengan MRI, ultrasound dan lain2 bidang yang berkaitan takde ke cadangan nak tambah lagi?

2: Macamana dengan bidang tugas jxr di nuclear med. takde ke usaha nak ambik balik. Takkan la kita nak tengok je org lain buat kerja yang sepatutnya kita kuasai.


cukupla 2 tu, kalau hang pegi agm tolong la bawak isu ni ye...

deuce, second tambah lagi.... sure korang banyak bende lain yang lebih penting nak diketengahkan...

nootfah
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : radiographer
Gender: Male
Jumlah Post: 33
Umur: 27
Tarikh Register: 06/12/2007
Reputation: 0
Points: 2482

Character sheet
Mutiara Kata saya: Dan Allah mengetahui apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu lahirkan. (En Nahl;19)

View user profile

Back to top Go down

Re: Persatuan JXR Malaysia

Post by second on Tue 08 Jan 2008, 12:09 am

nootfah,

1.- kursus pos basik utk JXR dengar2 crite akan ditambah sekurang2 nya 2 lagi! selain dr CT n Trauma dengar khabar MRI n Mammo akan diusahakan! (info-hasil perbincangan dlm mesy. antara ketua2 JXR/radiologist tempoh hari)! bila n bagaimana..... masih lg belum diketahui!

2.- JXR di nuc med.! isu hangat juga ni! tp sebenarnya sy rs terpulang kpd polisi/ketegasan radiologist/dept masing2! sebab ada hosp. yg prosedur nuc med nya dibwh kendalian JXR! spt HSAJB (permanent JXR) + Hosp P.Pinang! HKL w/pun dianaktirikan masih ada lg JXR di nuc med dept. 3-4 taun lepas msh ada permanet... skarang? ntah!

.....klu info ni kurang tepat harap tmbh!!! harap semua kemusykilan akan terjawab semass AGM nnti!

second
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : M.I.T / M.I.P
Gender: Male
Jumlah Post: 122
Umur: 36
Tarikh Register: 20/04/2007
Reputation: 0
Points: 2727

Character sheet
Mutiara Kata saya: TUAH kah yang benar atau JEBAT kah yang benar???

View user profile

Back to top Go down

Re: Persatuan JXR Malaysia

Post by budak Itam on Tue 08 Jan 2008, 12:02 pm

aiya voo.. saya ni yg kwn baik dgn lea tu.. hehe Smile

budak Itam
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : Radiographer
Gender: Female
Jumlah Post: 141
Umur: 31
Tarikh Register: 03/09/2007
Reputation: 0
Points: 2569

Character sheet
Mutiara Kata saya: I dont wanna miss a thing..

View user profile

Back to top Go down

Re: Persatuan JXR Malaysia

Post by sonkumar123 on Tue 08 Jan 2008, 9:42 pm

ohhhhh gua dah tau sape mung...... Laughing

sonkumar123
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : Penganggur tak tetap
Gender: Male
Jumlah Post: 6
Umur: 34
Tarikh Register: 08/01/2008
Reputation: 0
Points: 2447

View user profile

Back to top Go down

Re: Persatuan JXR Malaysia

Post by nootfah on Wed 09 Jan 2008, 10:05 am

second wrote:

1.- kursus pos basik utk JXR dengar2 crite akan ditambah sekurang2 nya 2 lagi! selain dr CT n Trauma dengar khabar MRI n Mammo akan diusahakan! (info-hasil perbincangan dlm mesy. antara ketua2 JXR/radiologist tempoh hari)! bila n bagaimana..... masih lg belum diketahui!

bila n bagaimana...... sejak aku ade kat ipoh dah dengar khabar tentang pos basik MRI ni, tapi sehingga hari ni masih takde cerita ape masaalahnye??Question

tak payah pos basik pun ramai jxr yang boleh kendalikan MRI ni.... tapi kalau ade lagi bagus, sekurang2nye adelah pengiktirafan atas kemahiran jxr kita dalam bidang tersebut.

kat luar negara(negara maju la) MRI , Ct scan degree radiographer yang kendalikan benda ni kan?

nootfah
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : radiographer
Gender: Male
Jumlah Post: 33
Umur: 27
Tarikh Register: 06/12/2007
Reputation: 0
Points: 2482

Character sheet
Mutiara Kata saya: Dan Allah mengetahui apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu lahirkan. (En Nahl;19)

View user profile

Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum