FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Page 10 of 11 Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

View previous topic View next topic Go down

desas desus patologi akan diswastakan adakah anda bersetuju?

11% 11% 
[ 5 ]
77% 77% 
[ 36 ]
12% 12% 
[ 6 ]
 
Total Votes : 47

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by zaki78 on Thu 11 Dec 2008, 9:38 am

@izamuddin wrote:tunggu je la.tp sekarang pegawai sains mcm dah setuju. Boleh la diorg majukan pembantu pegawai sains.mlt boleh jumud. Lg satu kalau nak swasta antara 2 pekara. Pengurusan dan pekerja atau pengurusan shj.
aku rasa mereka silap perhitungan. sbb dlm penswastaan mereka akan kurangkan kos pengurusan. kalau mlt(gaji diploma) pegawai sains(gaji ijazah). mlt boleh buat kerja peg.sains, jd buat apa diorang nak mengaji peg.sains....
avatar
zaki78
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : mlt
Gender : Male
Jumlah Post : 480
Umur : 38
Tarikh Register : 15/03/2007
Reputation : 2
Points : 3877

Character sheet
Mutiara Kata saya: proud be your self!

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by izamuddin on Thu 11 Dec 2008, 12:24 pm

tapi kat private memang takde pegawai sains. Yg ada lab manager n ass manager. Senior mlt. Mlt 1. Mlt 2 dan mlt 3. Ni yg dekat sunway.

izamuddin
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : M.L.T
Gender : Male
Jumlah Post : 157
Umur : 35
Tarikh Register : 29/01/2007
Reputation : 2
Points : 3959

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by tarepanda on Thu 11 Dec 2008, 1:50 pm

:P005: kalau diorg swastakan sume skali,mlt xdelah pencen lg..tp kesian kt pesakit2 gak,coz kene byar mahal2,ada sorg senior sy ckp,bl lab diswastakan,rsnya mgkin test2 lab ni akan jd kurg,sebab kebnyakan pesakit xtau ape kepentingan test lab ni pd diorg,mgkin doktor pn akan bg option nk wat ujian ke x,sebab mahal,sekarang byr singgit,wat test mcm2,akan dtg,mgkin diorg fkr bykali nk kuar duit utk wat ujian2 ni,mgkin diorg lebih rela byr utk gi bli ubat kt farmasi :P005:
avatar
tarepanda
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : JTMP u29
Gender : Female
Jumlah Post : 58
Umur : 32
Tarikh Register : 06/12/2008
Reputation : 0
Points : 3206

Character sheet
Mutiara Kata saya: i`m already gone...

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by izamuddin on Fri 12 Dec 2008, 1:34 am

memang takde pencen. Colapun takde. Diorang bayar gaji 2k lebih ckit bagi fresh graduate. Tapi tak elaun yg mcm kerajaan bagi. Erti kata sama je la. Semua mlt yg amik pencen akan diberi optional sama ada nak berhenti secara sukarela n dpt sedikit pampasan. Bab dgn pesakit lak mereka memang akan bayar singgit je. Kerajaan akan tanggung kos tu semua sebab kalau kena bayar rakyat akan tak bersetuju.

izamuddin
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : M.L.T
Gender : Male
Jumlah Post : 157
Umur : 35
Tarikh Register : 29/01/2007
Reputation : 2
Points : 3959

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by zaki78 on Fri 12 Dec 2008, 5:28 am

jd? sapa yg dpt untung rm rm rm rm rm??????
avatar
zaki78
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : mlt
Gender : Male
Jumlah Post : 480
Umur : 38
Tarikh Register : 15/03/2007
Reputation : 2
Points : 3877

Character sheet
Mutiara Kata saya: proud be your self!

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by wantibi on Fri 12 Dec 2008, 10:09 am

RM..RM...RM NI YG DPT UNTUNG PENGURUSAN PATOLOGI LA..SAPE LG..KITA LEH PIKIR MCM SEBUAH SYARIKAT...KALAU MAKIN BYK UNTUNG MAKA BONUS MAKIN BESAR..GAJI MAKIN BESAR...MCM 2 LA...TP APA2 PUN TGK PRESTASI GAK...

wantibi
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : JTMP ( Pengelola Makmal Tibi Negeri )
Gender : Male
Jumlah Post : 289
Umur : 36
Tarikh Register : 05/09/2008
Reputation : 2
Points : 3349

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by izamuddin on Fri 12 Dec 2008, 12:19 pm

yg untung company yg dpt kontrak penswastaan ni la.

izamuddin
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : M.L.T
Gender : Male
Jumlah Post : 157
Umur : 35
Tarikh Register : 29/01/2007
Reputation : 2
Points : 3959

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by tarepanda on Fri 12 Dec 2008, 1:06 pm

tp agak2 ada ke kompeni yg nk amek?kos untuk patologi ni besar,nk untung mcmana klau pesakit tetap byr singgit je utk perkhidmatan spital?
avatar
tarepanda
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : JTMP u29
Gender : Female
Jumlah Post : 58
Umur : 32
Tarikh Register : 06/12/2008
Reputation : 0
Points : 3206

Character sheet
Mutiara Kata saya: i`m already gone...

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by Petchiko on Sat 13 Dec 2008, 1:28 pm

sal2 Dlm perancangan, bila patologi diswastakan kerajaan akan wujudkan insurans kesihatan. Tujuan untuk membantu rakyat yang tidak berkemampuan untuk membayar bil hosp nanti. Insan yang beria-ia nak swastakan lab ini adalah Timb. s/u kementerian skrang ni sb dia ada syer. Pakar-pakar patologi satu m'sia dah buat surat pun untuk bangkang penswastaan ni tp x dilayan. Menteri anggap penswastaan byk memberi untung kpd kerajaan, cth paling berjaya adalah IJN. Byk lg info ttg penswastaan ini saya perolehi dr U40 dan Pakar Patologi saya...tp dari masa ke semasa saya akan kongsikan bersama ahli forum yg lain. Terbaru salah satu hosp di pantai timur telah diberi tempoh sehingga 2011 untuk memperbaiki perkhidmatan dan menunjukan produktiviti yg baik serta kurangkan complain dari doktor, wad dan lain-lain yang berkaitan jika tidak usaha untuk penswastaan makmal akan bermula pertengahan 2011....harap-harap tak akan berlakulah.. Shocked
avatar
Petchiko
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : MLT
Gender : Male
Jumlah Post : 90
Umur : 40
Tarikh Register : 02/07/2008
Reputation : 6
Points : 3408

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by RxL max_ain on Wed 17 Dec 2008, 5:59 am

@Wan wrote:Neutral Sabar ye Cik Pah.. kalu xde MLT sape nak buktikan bahawa diagnosis diorang ni betoi...

kita tunggu dan lihat lah nanti.

*patut interbiu orang pos malaysia dan TNB... aper rasa jadi swasta*


mesti lah syiok gaji ribu-ribu......
avatar
RxL max_ain
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : jtmp
Gender : Female
Jumlah Post : 103
Umur : 34
Tarikh Register : 28/04/2008
Reputation : 0
Points : 3398

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jangan Pandang Belakang..

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by toyota se on Fri 02 Jan 2009, 4:11 am

asslmkmm...
cik RxL max....tmpt awk kan dah jadi swasta.

toyota se
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : mlt
Gender : Male
Jumlah Post : 7
Umur : 40
Tarikh Register : 15/12/2008
Reputation : 0
Points : 3170

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by wantibi on Fri 02 Jan 2009, 4:54 am

hosp pantai timur tu HTAA la......

wantibi
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : JTMP ( Pengelola Makmal Tibi Negeri )
Gender : Male
Jumlah Post : 289
Umur : 36
Tarikh Register : 05/09/2008
Reputation : 2
Points : 3349

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by tornado5807 on Sun 04 Jan 2009, 9:31 pm

Dengar masa meeting dgn pegawai2 hari..!!
Penswastaan akan berlaku pada pertengahan 2010...!!
Semua hospital .., kecuali tabung darah dan Klinik Kesihatan...!!
avatar
tornado5807
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : Juruteknologi Makmal Perubatan
Gender : Male
Jumlah Post : 342
Umur : 41
Tarikh Register : 17/03/2007
Reputation : 0
Points : 3774

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by MLT_hidayah on Tue 06 Jan 2009, 8:14 pm

BtOL!!!!
HaNYa yg KeJe KK TaU mcM MaNa InchaRge LaB sndIrI....
KaN KaK waN??
Laughing
avatar
MLT_hidayah
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : juruteknologi makmal perubatan
Gender : Female
Jumlah Post : 1534
Umur : 33
Tarikh Register : 26/02/2008
Reputation : 3
Points : 3388

Character sheet
Mutiara Kata saya: "WaLaUaPaPUN Yg BeRLaKU..HidUP InI MesTi diTeRusKaN...i dOnT FoRGiVe PeOpLe BecOz I'm WeaK . i FoRGiVe ThEM BecOz I'm StRoNG EnoUGH tO UndERsTaND ThaT eVeRYoNE MaKEs MiSTaKE.."

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by zaki78 on Thu 08 Jan 2009, 1:57 pm

kita sebarkan kpd media, tengoklah mcm IJN, kata nak diswastakan tapi dpt tentangan drpd org ramai, diorang x jd buat, tapi on paper dah swasta dah(IJN).
avatar
zaki78
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : mlt
Gender : Male
Jumlah Post : 480
Umur : 38
Tarikh Register : 15/03/2007
Reputation : 2
Points : 3877

Character sheet
Mutiara Kata saya: proud be your self!

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by pacimot on Thu 08 Jan 2009, 6:00 pm

seperti yang pernah saya katakan dulu dalam ruangan ini..Di parlimen kita ada pihak "opposite".....selagi ada pihak tersebut..isu bukanlah satu isu yang main2..termasuklah jalan KERETAPI....

avatar
pacimot
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MLT u29
Gender : Male
Jumlah Post : 352
Umur : 34
Tarikh Register : 12/09/2007
Reputation : 0
Points : 3634

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jepun pandang ke barat untuk kemajuan..

View user profile http://www.pacimot.net

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by Petchiko on Fri 09 Jan 2009, 8:31 pm

Kita tunggu dan lihat sahajalah..................
avatar
Petchiko
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : MLT
Gender : Male
Jumlah Post : 90
Umur : 40
Tarikh Register : 02/07/2008
Reputation : 6
Points : 3408

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Akta Patologi

Post by atokpencen on Mon 13 Apr 2009, 4:39 am

Bukan mudah nak swastakan lab. Mungkin Parti Pembangkang kerajaan akan mempolitikkan isu penswastaan Lab dan mungkin menyukarkan peluang kerajaan mendapat majoriti. Akta Patologi nampak macam senyap aja. Mungkinkah ada ketamakan Patologis yang menjadikan akta itu sukar tembus parlimen.

Kalau nak swastakan, lagi elok kerajaan subcontract sebahagian perkhidmatan kepada Makmal Clinipath, Gribbles etc. Terlalu banyak ujian yg lab kitorang tak berdaya nak buat. So kerajaan lebih elok bayar saja kos ujian bagi specimen yang di "outsourced". Kalau gitu jadinya, lebih lancar dan lebih ada pilihan untuk mendapat ujian dilaksanakan.
avatar
atokpencen
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : Ukir pokok getah, potong rumput
Gender : Male
Jumlah Post : 331
Umur : 57
Tarikh Register : 06/04/2009
Reputation : 8
Points : 3423

View user profile

Back to top Go down

No Full Privatisation of Pathology

Post by atokpencen on Mon 04 May 2009, 12:13 pm

Sumber yang sahih. 27/4/09

Pertemuan Mesyuarat Pegawai Tinggi Patologi dengan KSU, JPA EPU, MOH.

No full privatisation of pathology yet. Pathologist ada big agendas
avatar
atokpencen
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : Ukir pokok getah, potong rumput
Gender : Male
Jumlah Post : 331
Umur : 57
Tarikh Register : 06/04/2009
Reputation : 8
Points : 3423

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by pacimot on Sat 14 Aug 2010, 8:57 am

dah lama topik ini berkubur..apa kata kita bukak kembali.... lol!
avatar
pacimot
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MLT u29
Gender : Male
Jumlah Post : 352
Umur : 34
Tarikh Register : 12/09/2007
Reputation : 0
Points : 3634

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jepun pandang ke barat untuk kemajuan..

View user profile http://www.pacimot.net

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by atokpencen on Mon 23 Aug 2010, 6:05 pm

Angin berita penswastaan makin kencang meniup. Di perkatakan akan dimulakan terlebih dahulu di Sabah & Sarawak. Berita angin. Laughing
avatar
atokpencen
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : Ukir pokok getah, potong rumput
Gender : Male
Jumlah Post : 331
Umur : 57
Tarikh Register : 06/04/2009
Reputation : 8
Points : 3423

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by pacimot on Thu 07 Oct 2010, 4:41 am

hmm...nampak macam semua tak kisah tentang penswastaan nie....
avatar
pacimot
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MLT u29
Gender : Male
Jumlah Post : 352
Umur : 34
Tarikh Register : 12/09/2007
Reputation : 0
Points : 3634

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jepun pandang ke barat untuk kemajuan..

View user profile http://www.pacimot.net

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by staphylo-A- on Sat 09 Oct 2010, 12:58 pm

salam..

time meeting kt tpt lame sy keje boss kate konfem 2011 nk swasta..siap ugut lg sape x perform kene cantas..
avatar
staphylo-A-
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : MLT
Gender : Female
Jumlah Post : 7
Umur : 33
Tarikh Register : 15/02/2008
Reputation : 0
Points : 3475

View user profile http://sayayangemo.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by Dollah Hussin on Mon 11 Oct 2010, 8:15 pm

versi swasta ini memang dalam agenda. Saya difahamkan kesatuan ada berjumpa dengan Tmb DG (Perubatan dan kesihatan) perihak JTMP berijazah. Semua kata sokong tapi jalan buntu bila jawatan lain yang agak keberatan memberi ruang dengan pelbagai alasan, dikhabar kedua-dua Tim DG memberikan signal yang sama 2012 dan 2013. Hanya patologis yang arif dalam hal pengswastaan ini, khabar dari bukan Pathologis dikira kurang tepat mungkin ditokok tambah. saya dimaklumkan setiausaha ada menghantar surat kepada DG untuk perjumpaan, bila masa akan ditetapkan DG untuk menyuarakan perkara JTMP berijazah dan berkaitan dengan pengswastaan ini. Tunggulah apa maklumbalas dari DG.

Dollah Hussin
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : U29
Gender : Male
Jumlah Post : 9
Umur : 62
Tarikh Register : 16/11/2009
Reputation : 0
Points : 2845

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by tkr on Thu 14 Oct 2010, 5:14 pm

encik dollah...
dah 55 tahun..
tak letih ke memikirkan masalah mlt ni..
bagi sayala..umur camni lebih baik fikirkan masalah akhirat..
avatar
tkr
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : lecturer
Gender : Male
Jumlah Post : 59
Umur : 38
Tarikh Register : 01/09/2008
Reputation : 0
Points : 3330

View user profile

Back to top Go down

Re: PENSWASTAAN PATOLOGI...???

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 10 of 11 Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum