FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Kongsi cerita bersama Wan

Page 35 of 36 Previous  1 ... 19 ... 34, 35, 36  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by atira on Wed 24 Dec 2008, 4:05 am

salam...hehehhehee.......monen wan
yooooooooooooo cutiiiiiiiiiiiiii......

atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 26
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3752

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by halimi on Wed 24 Dec 2008, 11:10 am

tu bkn mie yg bukar seluar tp sinchan lah.........

halimi
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MN
Gender : Male
Jumlah Post : 358
Umur : 32
Tarikh Register : 14/03/2008
Reputation : 0
Points : 3052

Character sheet
Mutiara Kata saya: kiamat sudah hampir tiba...!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by unta^selsema on Fri 26 Dec 2008, 6:58 am

selamat hari jumaat kak wan....he he he

unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 34
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3146

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by afen on Tue 30 Dec 2008, 6:31 am

terima ksih wan,, selamat tahun baru

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3668

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by atira on Wed 31 Dec 2008, 11:04 am

petang wan....slamat thun baru 2009...

atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 26
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3752

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by Wan on Wed 14 Jan 2009, 6:45 am

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga segar, aku perolehi kaktus berduri. Aku minta rama-rama namun diberinya-Nya ulat yang berbulu. aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi rama-rama yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

Salam tahun baru kawan2 semua, semoga tahun ini lebih baik dari tahun lepas.


Last edited by Wan on Wed 14 Jan 2009, 6:48 am; edited 1 time in total

Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 38
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 2970

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by atira on Wed 14 Jan 2009, 6:47 am

hai wan...

atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 26
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3752

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by suring on Wed 14 Jan 2009, 5:08 pm

wan mana pegi lama takde..lain macam je bunyi tu?.....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4186

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by sagit's on Wed 14 Jan 2009, 5:16 pm

puitis nye ayat tu...
beri makna tu...

sagit's
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : TheRaPist
Gender : Female
Jumlah Post : 728
Umur : 35
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 5
Points : 3362

Character sheet
Mutiara Kata saya: Never Say NO.. BeFore U TrY iT..

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by atira on Sun 01 Feb 2009, 7:30 am

hai wan....pekabar....lame tira xtgk wan

atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 26
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3752

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by afen on Sun 01 Feb 2009, 7:37 am

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga segar, aku perolehi kaktus berduri. Aku minta rama-rama namun diberinya-Nya ulat yang berbulu. aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi rama-rama yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

Salam tahun baru kawan2 semua, semoga tahun ini lebih baik dari tahun lepas.


Fuss.. sungguh jiwang ayat berbunga itu.. semoga kita semua mendapatk kebaikan lebih tahun ini dari tahun lepas

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3668

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by Wan on Wed 04 Feb 2009, 4:33 am

Tertutup sudah pintu .. pintu hatiku
Yang pernah dibuka waktu hanya untukmu
Kini kau pergi dari hidupku
Kuharus relakanmu walau aku tak mau

Berjuta warna pelangi didalam hati
Sejenak luluh bergening menjauh pergi
Takada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi

Dengarlah matahariku suara tangisanku
Kubersedih kerna panah cinta menusuk jantungku
Ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
Tentangku yang tak mampu menaklukan waktu

Berjuta warna pelangi didalam hati
Sejenak luluh bergening menjauh pergi
Takada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi

Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 38
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 2970

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by suring on Wed 04 Feb 2009, 10:13 am

hemm...

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4186

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by afen on Mon 09 Feb 2009, 10:35 am

@Wan wrote:
Tertutup sudah pintu .. pintu hatiku
Yang pernah dibuka waktu hanya untukmu
Kini kau pergi dari hidupku
Kuharus relakanmu walau aku tak mau

Berjuta warna pelangi didalam hati
Sejenak luluh bergening menjauh pergi
Takada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi

Dengarlah matahariku suara tangisanku
Kubersedih kerna panah cinta menusuk jantungku
Ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
Tentangku yang tak mampu menaklukan waktu

Berjuta warna pelangi didalam hati
Sejenak luluh bergening menjauh pergi
Takada lagi cahaya suci
Semua nada beranjak aku terdiam sepi


berpuisi pulak dah..kenapa wee

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3668

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by atira on Thu 12 Feb 2009, 4:04 am

monin wan....lame xnengok..pe kabar

atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 26
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3752

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by Wan on Thu 12 Feb 2009, 5:08 am

Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak.


Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 38
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 2970

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by afen on Sun 22 Feb 2009, 8:10 am

scratch rupanya kawan ku ini berjiwa seni juga

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3668

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by SaSa on Sun 22 Feb 2009, 2:24 pm

@Wan wrote:
Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak.



Berpencak silat pahlawan Melayu
Langkah dibuka penuh tarinya
Senyum sumbing penuh kesumbangan
Bara dihati dipendam jua

Undur Melayu undur berhelah
Helah disusun penuh muslihat
Kelak maju penuh keazaman
Pantang Melayu menyerah kalah

SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 44
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3186

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by Wan on Tue 03 Mar 2009, 7:24 am

@SaSa wrote:
Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak.


Berpencak silat pahlawan Melayu
Langkah dibuka penuh tarinya
Senyum sumbing penuh kesumbangan
Bara dihati dipendam jua

Undur Melayu undur berhelah
Helah disusun penuh muslihat
Kelak maju penuh keazaman
Pantang Melayu menyerah kalah

yup, terima kasih sasa kerana melengkapkan.
sal2 semua.

Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 38
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 2970

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by Wan on Tue 03 Mar 2009, 7:43 am

Keistimewaan al-Quran.

Tokoh-tokoh ilmuwan Islam sebenarnya ialah generasi al-Quran sejati. Generasi ini menggunakan petunjuk serta kandungan al-Quran sebagai jawapan kepada persoalan-persoalan yang timbul dalam kehidupan manusia dan alam semesta.

Dalam al-Quran terdapat hampir 200 ayat khusus mengenai sains. Kemampuan saintis-saintis Islam ini melakukan tadabbur dan tafakkur menyebabkan terbangunnya tradisi sains dan teknologi dalam Islam.Ibn Sina dan Al-Khawarizmi umpamanya, masing-masing berjaya menghafaz al-Quran seawal umur tujuh dan 12 tahun. Kemudian mereka menguasai pelbagai bahasa penting dunia sebagai jendela menerokai ilmu-ilmu pengetahuan yang bersifat duniawi.

Menerusi al-Quran, mereka mengkaji alam terutama ilmu bintang atau astronomi. Kekuatan kajian itu membolehkan Ibnu Sina unggul dalam bidang perubatan manakala Al-Khawarizmi dikagumi dalam bidang matematik.

Pendekatan Ibnu Sina, Al-Khawarizmi dan ramai ilmuwan lain adalah gambaran tentang kepentingan al-Quran dan sains yang menjadi asas integrasi perkembangan ilmu dan tamadun pada masa lalu.

Al-Quran merupakan mukjizat yang diturunkan kepada Nabi Muhammad SAW. Mungkin mukjizat al-Quran tidak dapat disamakan dengan mukjizat Nabi Musa a.s yang tongkatnya boleh membelah Laut Merah atau mukjizat Nabi Isa a.s yang boleh mencelikkan orang buta serta menghidupkan orang mati dengan izin Allah.Mukjizat al-Quran adalah ilmu pengetahuan yang terkandung penerokaannya tidak akan habis hingga ke hari kiamat.

Kehebatan isi kandungan al-Quran amat dikagumi oleh sarjana-sarjana Barat sehingga sebahagian mereka 'jatuh cinta' memeluk agama Islam kerana terpegun dengan segala jawapan terhadap kajian yang mereka temui di dalam kitab suci itu.

petikan artikel UM 3/3/09

Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 38
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 2970

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by SaSa on Tue 03 Mar 2009, 8:46 am

Terima kasih kembali Wan.

SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 44
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3186

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by atira on Tue 03 Mar 2009, 11:03 am

salam wan

atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 26
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3752

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by suring on Wed 04 Mar 2009, 12:16 pm

wan...........ku memahaminya........

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4186

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by Cik Pah on Wed 19 Aug 2009, 5:54 am

sal2 kak wan pe kabar lama mena x dengar kabar...hehehe...selamat berpuasa Laughing

----Forum Paramedik Malaysia-----






KeYakiNaN uBat BaGi PenYaKiT

Cik Pah
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : MLT
Gender : Female
Jumlah Post : 1966
Umur : 35
Tarikh Register : 07/11/2006
Reputation : 12
Points : 4167

Character sheet
Mutiara Kata saya: cHaiyoOoOk!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by afen on Tue 01 Sep 2009, 4:16 am

Salam Ramadhan utk wan.. semoga hidup kita diberkati oleh Illahi

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3668

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: Kongsi cerita bersama Wan

Post by Sponsored content Today at 3:45 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 35 of 36 Previous  1 ... 19 ... 34, 35, 36  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum