FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Apa alahan korang semasa mengandung?

View previous topic View next topic Go down

Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by matrik on Sun 06 Apr 2008, 11:41 am

Setiap wanita yang pernah mengandung tentu mempunyai bermacam-macam pengalaman semasa mengandung. so..boleh tak kita kongsi kita punya pengalaman, contohnya seperti matrik ni. Masa mengandung anak yang pertama..mabuknya sampai masuk wad. Pantang masuk dapur, bau bawang, bau aircond..mulalah muntah berterusan. kalau naik kereta sampai kena prepare plastik. Teruk..

Tapi..bila anak kedua, rasa nak makan jea. Pantang dengar kenduri, sampai ke Klangpun sanggup pergi. Pengalaman anda pula macamana? tentu lebih menarik kan?

matrik
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : nurse
Gender : Female
Jumlah Post : 65
Umur : 40
Tarikh Register : 14/12/2006
Reputation : 0
Points : 3900

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by rozila on Sun 06 Apr 2008, 1:59 pm

hmmmm....Alhamdulillah..lain orang, lain pulak yang mereka alami semasa mengandung..mungkin jugak disebabkan hormon lah kot..!!

hmm...macam saya,masa mengandung anak sulung dan kedua..saya tak de muntah-muntah.mabuk macam matrik, cuma demam yang kuat..sampai tak larat nak bangun..ambik mc jugaklah 2 hari je..rasa malas nak buat keje yang teramat sangat.keje nak baring, tido je...bangun,gagahkan diri buat keje sikit,mulalah rasa penat yang pelik..bercampur macam buat kerja kerana terpaksa..!!tapi, sedap betul makan buah tembikai..kalau keluar rumah, nampak ada gerai buah,mesti singgah beli tembikai..satu lagi tak puas makan sup..tak kiralah sup apa-apa pun kue-tiew ke..bihun ke..makan hari-hari pun rasa tak muak.. bunga bunga bunga

----Forum Paramedik Malaysia-----




Teman...dikala kedukaan, umpama pasir ditepian pantai,tapi teman....dikala kegembiraan, umpama mencari mutiara di antara pasir-pasir itu....
avatar
rozila
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : SRN
Gender : Female
Jumlah Post : 167
Umur : 39
Tarikh Register : 15/06/2007
Reputation : 0
Points : 3717

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingatlah janji Allah itu pasti dan pasti....

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by matrik on Sun 06 Apr 2008, 5:06 pm

Betul tu. Matrik ni sampai masuk wad 2 minggu. Urine Ketone 3 plus. Yalah. Tak boleh masuk apa-apa makanan kat mulut ni. Masuk drip sampai 8 botol. Duduk kat wad 21 HKL tu. Seksanya..Tuhan saja yang tahu. Tapi itulah...dugaan kita sebagai seorang isteri dan seorang ibu.

matrik
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : nurse
Gender : Female
Jumlah Post : 65
Umur : 40
Tarikh Register : 14/12/2006
Reputation : 0
Points : 3900

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by noni on Mon 07 Apr 2008, 9:34 am

aku ms mngandung mmg tak ada lgsung alahan malah aku suka sgt memasak.Bygkan,pagi raya aku dah bgn kul 4 pg aku rebus nasi impit NONA dgn masak 4 lauk sekali!Tak ada alahan lgsung.Awal mngandung pun bgitu.Mkn selera,kemas rumah,sental bilik air, bounce masak,siang ikan semua aku buat sdiri takde mslah.....A'dulillah....Klu tak,ksian suami kena mkn nasi kedai Laughing
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3953

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by rozila on Fri 11 Apr 2008, 1:15 am

lain orang,lain pulak pengalamannya..
masing-masing ada pengalaman tersendiri...syukurlah tu noni...mudah-mudahan macam tu lah sokmo keadaannya tiap kali mengandung..

matrik wrote;
Betul tu. Matrik ni sampai masuk wad 2 minggu. Urine Ketone 3 plus. Yalah. Tak boleh masuk apa-apa makanan kat mulut ni. Masuk drip sampai 8 botol. Duduk kat wad 21 HKL tu. Seksanya..Tuhan saja yang tahu. Tapi itulah...dugaan kita sebagai seorang isteri dan seorang ibu.

hmmm...sabarlah matrik..mungkin kali ini Allah uji kita dengan cara ni..mana tau nanti..mengandung kali yang kedua semua alahan tu,kita tak alami pun..kan...? bunga

----Forum Paramedik Malaysia-----




Teman...dikala kedukaan, umpama pasir ditepian pantai,tapi teman....dikala kegembiraan, umpama mencari mutiara di antara pasir-pasir itu....
avatar
rozila
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : SRN
Gender : Female
Jumlah Post : 167
Umur : 39
Tarikh Register : 15/06/2007
Reputation : 0
Points : 3717

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingatlah janji Allah itu pasti dan pasti....

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by noni on Fri 11 Apr 2008, 5:50 am

tapi,rozila.....tak best gak klu tak alami nya sbb ada pngalaman mngandung nti...dan malh nya lak,sbb takde alahan ape2 lah yg berat bdn boleh naik mendadak mcm ni.... Laughing
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3953

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by yana_rozi on Fri 11 Apr 2008, 5:51 pm

Alahan ...... biasalah tu orang mengandung. Kalau tak, tak mengandung namanya. Selalunya kalau dapat alahan teruk, masa bersalin nanti.... senang beranak.

Rolling Eyes
avatar
yana_rozi
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : NuRsE U29
Gender : Female
Jumlah Post : 86
Umur : 42
Tarikh Register : 10/04/2007
Reputation : 0
Points : 3786

Character sheet
Mutiara Kata saya: Life must goes on ....

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by rozila on Fri 11 Apr 2008, 7:51 pm

noni wrote:
tapi,rozila.....tak best gak klu tak alami nya sbb ada pngalaman mngandung nti...dan malh nya lak,sbb takde alahan ape2 lah yg berat bdn boleh naik mendadak mcm ni....

hmmm.....manalah tau kot-kot nanti awak mengandung alami alahan yang teruk,dah awak nak sangat camtu...!awak akan tau macam mana rasanya bila alaminya sendiri..mungkin lepas tu rasa macam dah tak sanggup lagi...percayalah.

yana-rozi wrote:
Alahan ...... biasalah tu orang mengandung. Kalau tak, tak mengandung namanya. Selalunya kalau dapat alahan teruk, masa bersalin nanti.... senang beranak.

betul ke kalau alami alahan yang teruk senang beranak yana..?

----Forum Paramedik Malaysia-----




Teman...dikala kedukaan, umpama pasir ditepian pantai,tapi teman....dikala kegembiraan, umpama mencari mutiara di antara pasir-pasir itu....
avatar
rozila
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : SRN
Gender : Female
Jumlah Post : 167
Umur : 39
Tarikh Register : 15/06/2007
Reputation : 0
Points : 3717

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingatlah janji Allah itu pasti dan pasti....

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by hana on Mon 22 Sep 2008, 1:52 pm

aku time peknen..mabuk toksah citer laaa.
makan x boleh..minum jek.masa tuh nak minum air peel fresh tuh jek..oren. tu pon minum banyak..muntah.
tengok makanan pon x selera.
time peknen jugak..kena demam teruk..buasir..denggi..huhu..sungguh besar dugaan Allah...aku redha. lam melepek..rasa gagah skit..buat keje. lom abis keje umah..melepek balik. heheheh

kalo kat lab tuh..kejenya lepak surau jek aaa. 2hari MC..3 hari keje..gitu la sebaliknya. leh dikatakan sampai 9 bulan aku camneh. tp ada gak masa sihatnyaaa. kadang sebulan tuh elok..ingat dah abis MS..sekali bulan depan kena lagik...


bau bawang x leh..ikan grg x leh..
nak makan pon kena paksa..asben suap. hahahah
tp dedekat nak bersalin..aku rancak masak! hahahah. tang grg ikan jek suh asben..aku duk luar gate!


tang ngidam...nak mkn telur penyu!! ekekke
avatar
hana
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : MLT
Gender : Female
Jumlah Post : 22
Umur : 43
Tarikh Register : 01/03/2008
Reputation : 0
Points : 3460

Character sheet
Mutiara Kata saya: ~suka diajar, tp bukan kurang ajar

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by noni on Mon 22 Sep 2008, 6:35 pm

Noni selalu dgr ada yg alah sampai admitted.Hyprem la katakan.....Tp A'dulillah Noni tak gitu masa mngandung anak noni.Entah2 yg kedua nnti adalah kot merasa tp moga2 tak teruk lah.....Tp klu alahan tak nak makan,kurus skt badan ni....hehehehhe................................ Smile
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3953

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by halimi on Wed 29 Oct 2008, 1:43 pm

jgn ckp bkn2 noni,nanti kurus btl2 tgl tulang baru tahu.
bsyukurlah kt dgn keadaan skrg ni.
ingatlah wahai manusia setiap yg blaku pasti ada kebaikannya.
avatar
halimi
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MN
Gender : Male
Jumlah Post : 358
Umur : 33
Tarikh Register : 14/03/2008
Reputation : 0
Points : 3304

Character sheet
Mutiara Kata saya: kiamat sudah hampir tiba...!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by pengu on Thu 30 Oct 2008, 8:24 am

@noni wrote:Noni selalu dgr ada yg alah sampai admitted.Hyprem la katakan.....Tp A'dulillah Noni tak gitu masa mngandung anak noni.Entah2 yg kedua nnti adalah kot merasa tp moga2 tak teruk lah.....Tp klu alahan tak nak makan,kurus skt badan ni....hehehehhe................................ Smile


tapi klu kurus badan terseksa nk wat pe noni... pale


ms aku ngandung syok semua aku bley bedal almaklum la aku x merasa n mengenal pn apa itu mabok org ngandung nie..
keje umah pn aku xbuat sgt,mak mentua aku x bagi.. agkat beg baju pun xleh korang bayang kan lah.. duduk ke baring ke ada cara dia pening aku copp copp

naik lemas aku dia layan aku mcm 2,mgkin coz aku menantu yg first kot..ye la aku tgh ngandung cucu pertama dia,jd dia tatang la aku ..tapi rimas ooo buat itu xleh buat ini xleh taknak dengar taknak dengar ..rimas..rimas...
avatar
pengu
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : mLt u29
Gender : Female
Jumlah Post : 159
Umur : 32
Tarikh Register : 22/10/2008
Reputation : 3
Points : 3201

Character sheet
Mutiara Kata saya: hidup mesti diteruskan

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by aieyda on Thu 30 Oct 2008, 8:50 am

huhuhu...caring tol mak mentua akak ye...
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5457

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by pengu on Fri 31 Oct 2008, 8:42 am

@aieyda wrote:huhuhu...caring tol mak mentua akak ye...

caring memang caring tapi klu da over boring jgk hehehe tkut naik lemak plak karang..
Laughing Laughing Laughing
avatar
pengu
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : mLt u29
Gender : Female
Jumlah Post : 159
Umur : 32
Tarikh Register : 22/10/2008
Reputation : 3
Points : 3201

Character sheet
Mutiara Kata saya: hidup mesti diteruskan

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by noni on Fri 31 Oct 2008, 10:59 am

mak mertua aku pun caring gak sbb aku menantu pompuan tunggal.Sulung lak tu.seminggu je dia jaga aku dlm pantang,aku nak makan buah mangga pun dia tak bagi.Nasib seminggu je,klu 2 bulan alamat kurus aku........Huhuhuhuhuhu..........Tu sbb mak mertua aku slim river wlu dah 50an.Huhuhuhu.................. Laughing
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3953

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by unta^selsema on Sat 01 Nov 2008, 6:51 am

noni alahan tgk laksa kan...xleh kalo tgk..mesti nk makan...hak3 Wink
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3398

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by pengu on Sat 01 Nov 2008, 7:02 am

@noni wrote:mak mertua aku pun caring gak sbb aku menantu pompuan tunggal.Sulung lak tu.seminggu je dia jaga aku dlm pantang,aku nak makan buah mangga pun dia tak bagi.Nasib seminggu je,klu 2 bulan alamat kurus aku........Huhuhuhuhuhu..........Tu sbb mak mertua aku slim river wlu dah 50an.Huhuhuhu.................. Laughing



wah...best nyer mak mentua noni...org pn menantu sulung gak tapi pantang tetap pantang...
dah abis pantang pn xleh start makan apa2 lg tau dia srh mkn sikit2 takut bdn terkejut..
x faham... x faham..... Sad Sad Sad
avatar
pengu
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : mLt u29
Gender : Female
Jumlah Post : 159
Umur : 32
Tarikh Register : 22/10/2008
Reputation : 3
Points : 3201

Character sheet
Mutiara Kata saya: hidup mesti diteruskan

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by halimi on Wed 05 Nov 2008, 2:01 pm

tp pantang2 pun,bdn pengu naik jugak.
baik tak payah pantang,bt sekse badan jer......
:<
avatar
halimi
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MN
Gender : Male
Jumlah Post : 358
Umur : 33
Tarikh Register : 14/03/2008
Reputation : 0
Points : 3304

Character sheet
Mutiara Kata saya: kiamat sudah hampir tiba...!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by aieyda on Sat 08 Nov 2008, 10:36 pm

@unta^selsema wrote:noni alahan tgk laksa kan...xleh kalo tgk..mesti nk makan...hak3 Wink

mana ko tau ni unta..
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5457

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by noni on Tue 11 Nov 2008, 7:49 am

sbb....unta pun buruk lantak mcm aku..........huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuu.......... gelak sakan
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3953

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Apa alahan korang semasa mengandung?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum