FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by suring on Wed 23 Apr 2008, 10:22 am

lPesonaliti atau ciri-ciri keperibadian individu atau kecenderungan seseorang bertingkah laku mengikut cara tertentu


lBoleh dikenali melalui gaya percakapan, cara bertindak, cara berpakaian, cara berfikir, sikap, pandangan, keupayaan, kepercayaan dan bentuk tingkah laku.
l Corak gerak balas tingkah laku manusia terhadap sesuatu situasi tertentu. lCarl Rogers (1951)
l“ Personaliti mempunyai kaitan yang rapat dengan konsep kendiri – iaitu cara seseorang individu berpendapat tentang dirinya melalui kesedaran dan penilaian tentang kebaikan atau kekurangannya dengan mendapat maklum balas daripada orang lain”










l

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4434

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by Phee Phat Sailor on Fri 25 Apr 2008, 9:51 am

mari kita kngsi ramai2
avatar
Phee Phat Sailor
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : Siswatani (Pesawah Moden)
Gender : Male
Jumlah Post : 74
Umur : 40
Tarikh Register : 16/04/2008
Reputation : 3
Points : 3422

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by zamasy20 on Mon 30 Jun 2008, 1:49 am

@suring wrote:lPesonaliti atau ciri-ciri keperibadian individu atau kecenderungan seseorang bertingkah laku mengikut cara tertentu


lBoleh dikenali melalui gaya percakapan, cara bertindak, cara berpakaian, cara berfikir, sikap, pandangan, keupayaan, kepercayaan dan bentuk tingkah laku.
l Corak gerak balas tingkah laku manusia terhadap sesuatu situasi tertentu. lCarl Rogers (1951)
l“ Personaliti mempunyai kaitan yang rapat dengan konsep kendiri – iaitu cara seseorang individu berpendapat tentang dirinya melalui kesedaran dan penilaian tentang kebaikan atau kekurangannya dengan mendapat maklum balas daripada orang lain”



Ahaaahhh...ini la yang teman cari...pilihan yang tepat!!!
bole le teman lantik yop jadi kaunselor peribadi....hahahaha... gelak sakan gelak sakan
avatar
zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 57
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by laura on Fri 04 Jul 2008, 5:00 am

suring.....jd my kaunselor jugak la.....
avatar
laura
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : ANYTHING EVERYTHING......
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 34
Tarikh Register : 13/03/2008
Reputation : 0
Points : 3428

Character sheet
Mutiara Kata saya: life is short so make it sweets......

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by noni on Fri 04 Jul 2008, 5:28 am

hehehehehe....takutnya nak jumpa ngan suring.Nnti dia leh tau apa isi hati i......hehehehhehe........... Smile
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3952

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by suring on Fri 04 Jul 2008, 1:44 pm

SETUJU....SETUJU.....SETUJU....MAI....MAI..MAI NONI DAN LAURA....HEHEHE

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4434

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by surinah on Fri 04 Jul 2008, 7:13 pm

@suring wrote:SETUJU....SETUJU.....SETUJU....MAI....MAI..MAI NONI DAN LAURA....HEHEHE


HAI...TAKKAN PANGGIL NONI DGN LAURA JAA...
CEK PUN NAK JUGAK IKUT....HUHUHU....

surinah
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : MENGAJI
Gender : Female
Jumlah Post : 32
Umur : 37
Tarikh Register : 30/06/2008
Reputation : 0
Points : 3343

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by eriy on Sun 06 Jul 2008, 3:06 pm

suring..macamna nak tahu personaliti seseorang serta ciri ciri keperibadian melalui chat sahaja..
avatar
eriy
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Gender : Female
Jumlah Post : 1075
Umur : 38
Tarikh Register : 05/10/2006
Reputation : 2
Points : 3911

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile http://eriy-apapaje.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by suring on Mon 07 Jul 2008, 3:28 pm

perangai manusia boleh juga dibaca melalui tulisan mereka.....tulisan melambangkan pemikiran dan perasaan seseorang......

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4434

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by BlackBoner on Mon 07 Jul 2008, 7:14 pm

emmm..ni nak kene bayar ke ni en suring..hehehehhehe..mana best wat kelas psikologi kat cni..abis le suma org tau rahsia kita...wakakakaka gelak sakan
avatar
BlackBoner
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : MIT
Gender : Female
Jumlah Post : 708
Umur : 36
Tarikh Register : 09/06/2008
Reputation : 0
Points : 3287

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by Wan on Tue 08 Jul 2008, 4:07 am

en. suring, apakah lambang pemikiran dan perasan manusia bernama wan ni berdasarkan tulisan beliau ini?..hik..hik Smile
avatar
Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 39
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 3221

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by suring on Tue 08 Jul 2008, 8:46 am

W anita yang mempunyai beberapa orang adik dan beliau seorang yang
suka menasihati dan kadang-kadang membebel pada adik-adiknya
A adakalanya wan ini suka merajuk yang teruk dan menangis sendiri
kerana memendam rasa
N amun wan sebenarnya seorang yang care dalam rumahtangganya
termasuk hal- hal memasak dan berpakaian tapi sesuatu yang di sukai
wan ialah menegakkan apa yang dia rasa betul

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4434

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by Cik Pah on Tue 08 Jul 2008, 9:19 am

cikpah pulak macam mana lol!

----Forum Paramedik Malaysia-----






KeYakiNaN uBat BaGi PenYaKiT
avatar
Cik Pah
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : MLT
Gender : Female
Jumlah Post : 1960
Umur : 35
Tarikh Register : 07/11/2006
Reputation : 12
Points : 4415

Character sheet
Mutiara Kata saya: cHaiyoOoOk!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by Wan on Tue 08 Jul 2008, 10:38 am

@suring wrote:W anita yang mempunyai beberapa orang adik dan beliau seorang yang
suka menasihati dan kadang-kadang membebel pada adik-adiknya
A adakalanya wan ini suka merajuk yang teruk dan menangis sendiri
kerana memendam rasa
N amun wan sebenarnya seorang yang care dalam rumahtangganya
termasuk hal- hal memasak dan berpakaian tapi sesuatu yang di sukai
wan ialah menegakkan apa yang dia rasa betul

huhuhuhu....... Shocked dasat la suring.
xdok lagi ore leh mentafsir perangai wan sebegini hampir,
"merajuk yg teruk dan memendam rasa" ni memang rahsia besar wan selama ini...
avatar
Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 39
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 3221

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by Lord Vlad on Tue 08 Jul 2008, 10:55 am

@suring wrote:W anita yang mempunyai beberapa orang adik dan beliau seorang yang
suka menasihati dan kadang-kadang membebel pada adik-adiknya
A adakalanya wan ini suka merajuk yang teruk dan menangis sendiri
kerana memendam rasa
N amun wan sebenarnya seorang yang care dalam rumahtangganya
termasuk hal- hal memasak dan berpakaian tapi sesuatu yang di sukai
wan ialah menegakkan apa yang dia rasa betul

hehehe...


***** cuma mampu tersenyum...

----Forum Paramedik Malaysia-----




avatar
Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2439
Umur : 38
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5275

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by zamasy20 on Tue 08 Jul 2008, 11:50 am

Eemmm...vald sentiasa mampu tersenyum... Smile
avatar
zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 57
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by suring on Tue 08 Jul 2008, 4:11 pm

C inta bagi cikpah bukan untuk di jual beli kerana cikpah amat berhati-hati
dalam menerima cinta
I ndvidu yang cikpah suka tak semestinya handsome tetapi seorang
berterus terang
K ekadang dia suka menyendiri dan melayan perasaannya terhadap
peristiwa silam
P erangai yang cikpah takleh tinggal ialah merengek bila bersama ibunya
A dakalanya cikpah keliru dalam membuat sesuatu keputusan yang penting
dalam hidupnya
H anya orang - orang tertentu sahaja yang boleh rapat dengan beliau
dan orang itu tak semestinya lelaki atau pompuan yang nyata apabila dia
tahu orang itu serasi cikpah amat caring padanya....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4434

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by Cik Pah on Wed 09 Jul 2008, 3:19 am

@suring wrote:C inta bagi cikpah bukan untuk di jual beli kerana cikpah amat berhati-hati
dalam menerima cinta
I ndvidu yang cikpah suka tak semestinya handsome tetapi seorang
berterus terang
K ekadang dia suka menyendiri dan melayan perasaannya terhadap
peristiwa silam
P erangai yang cikpah takleh tinggal ialah merengek bila bersama ibunya <---- ((macam mana leh tepat nih)) gelak sakan
A dakalanya cikpah keliru dalam membuat sesuatu keputusan yang penting
dalam hidupnya
H anya orang - orang tertentu sahaja yang boleh rapat dengan beliau
dan orang itu tak semestinya lelaki atau pompuan yang nyata apabila dia
tahu orang itu serasi cikpah amat caring padanya....

----Forum Paramedik Malaysia-----






KeYakiNaN uBat BaGi PenYaKiT
avatar
Cik Pah
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : MLT
Gender : Female
Jumlah Post : 1960
Umur : 35
Tarikh Register : 07/11/2006
Reputation : 12
Points : 4415

Character sheet
Mutiara Kata saya: cHaiyoOoOk!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by atira on Wed 09 Jul 2008, 10:07 am

hehhe,,,berbakat rupanya suring nih cik pah...hhhhaa
avatar
atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 27
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 4003

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by BlackBoner on Fri 11 Jul 2008, 6:47 pm

waaaa..pandai la c suring niii..camner dia bleh tau tu..
avatar
BlackBoner
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : MIT
Gender : Female
Jumlah Post : 708
Umur : 36
Tarikh Register : 09/06/2008
Reputation : 0
Points : 3287

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by zamasy20 on Fri 11 Jul 2008, 7:10 pm

@BlackBoner wrote:waaaa..pandai la c suring niii..camner dia bleh tau tu..


Nak tau, macam mane dia leh tau...
mana taknye...dia baru balik dari bertapa kat gunung semanggol...banyak ilmu dia blajar kat sana...hahaha... gelak sakan gelak sakan gelak sakan
avatar
zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 57
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by suring on Sat 12 Jul 2008, 7:06 pm

Rahsianya lihat pada mata.....mata seribu bahasa

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4434

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by zamasy20 on Sun 13 Jul 2008, 4:45 am

@suring wrote:Rahsianya lihat pada mata.....mata seribu bahasa


Eeemm...dari mata turun ke hati...
tak begitu en suring...?

Air muka seseorang melambangkan salah satu kepribadian dirinya... Wink Wink
avatar
zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 57
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by suring on Sun 13 Jul 2008, 3:17 pm

woyooo zamasy lebih pandai pada suring laaa.....ni p betapa kat gunung mana lak?..........

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4434

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by zamasy20 on Sun 13 Jul 2008, 3:20 pm

@suring wrote:woyooo zamasy lebih pandai pada suring laaa.....ni p betapa kat gunung mana lak?..........

Eeehhh...kan kita p bertapa bersama kat gunung semanggol hari tu...
meke dah lupe ke...
ishhh...ishhh...kita kan satu tok guru...
emmm...tu la..kawan sendiri pun dah lupa...tak patut sungguh yop ni... Wink Wink
avatar
zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 57
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berkongsi ilmu psikology dgn Suring

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum