FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

KHASIAT TAHI HIDUNG

View previous topic View next topic Go down

KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by falci on Tue 29 Apr 2008, 8:57 am

DOKTOR SARAN MAKAN TAHI HIDUNG. (petikan keratan akhbar 25.8.2004)

VIENNA:Mengorek hidung dan memakan sisanya ialah salah satu cara terbaik menjaga kesihatan tubuh badan, dakwa seorang doktor terkenal di Austria.Pakar paru-paru yang beribu pejabat di Innsbruck, Prof Dr Friedrich Bischinger, berkata golongan yang mengorek hidung dengan jari mereka lebih sihat, lebih gembira dan mungkin lebih sensitif kepada perubahan tubuh mereka.

Dia berkata, masyarakat perlu menerima pendekatan baru untuk mengorek hidung dan menggalakkan kanak-kanak mengguna pakai kaedah itu.“Dengan menggunakan jari, anda dapat sampai ke tempat yang selama tidak dapat dicapai dengan sapu tangan, ia menjadikan hidung anda lebih bersih.

“Memakan sisanya pula ialah cara hebat untuk mengukuhkan sistem imunisasi tubuh. Secara perubatan, ia memang baik dan perkara semula jadi sempurna untuk dilakukan,” katanya.Dalam kes sistem imunisasi, hidung ialah penapis yang memerangkap bakteria dan apabila gabungan ini sampai kepada usus, ia boleh menjadi seperti ubat, katanya.

“Perubatan moden cuba melakukan perkara sama melalui kaedah lebih rumit, sesiapa yang mengorek hidung dan memakannya dapat meningkatkan sistem imunisasi tubuh secara semula jadi dengan percuma,” katanya.Dia memberi contoh kanak-kanak gembira mengorek hidung mereka tetapi menghentikan perbuatan itu apabila dewasa disebabkan tekanan masyarakat yang menganggap ia menjijikkan dan antisosial.

“Saya suka mencadangkan pendekatan baru dengan kanak-kanak digalakkan mengorek hidung mereka. Ia tindak balas semula jadi sepenuhnya dan secara perubatan, ia idea yang baik,” katanya.Prof Bischinger juga menyatakan, jika seseorang bimbang mengenai anggapan jiran, mereka masih boleh mengorek hidung di tempat sulit.






hohh.. gilo nak makan tahi hidong? wekk...
avatar
falci
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Skodeng Kuman
Gender : Female
Jumlah Post : 759
Tarikh Register : 17/06/2007
Reputation : 35
Points : 4902

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by fadel on Tue 29 Apr 2008, 3:18 pm

....emmmm...from kentutt.....tahi idung (maybe includin tahi yg swattu dgn nyer)....kite tunggu...nnti...apObondenyer...jang....slpas nie..kekekekekekekeke.... gelak sakan

fadel
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : *.*
Gender : Male
Jumlah Post : 610
Umur : 39
Tarikh Register : 04/03/2008
Reputation : 0
Points : 3486

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by zamasy20 on Tue 29 Apr 2008, 3:53 pm

sal2
en falci...
eehhh..betul ke nie??
kalau lagu tu..teman nak buat expiremen kat kanak2 yang kekurangan zat makanan...dah pasti tahap imuniti deme rendah..
tak payah le teman nak order byak2 bakul kzm kat deme.. gelak sakan

tapi kalau eksperimen ni tak berjaye..bebudak tu buatnye cirit-birit ke...jage la kamu falci... Cool Wink
avatar
zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 57
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 3978

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by falci on Wed 30 Apr 2008, 5:34 am

wohohohoh falci takkan buat kje tu la. ape la korang..

kalau nak sihat, byk lagi vitamin2 dan ubatan2 lain dijual di luar tu, janganla korang amalkan kat atas tu. eww.....

----Forum Paramedik Malaysia-----




Illegitimi non carborundum
avatar
falci
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Skodeng Kuman
Gender : Female
Jumlah Post : 759
Tarikh Register : 17/06/2007
Reputation : 35
Points : 4902

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by AZS on Wed 30 Apr 2008, 5:53 am

mesti falci penah try nihh.. gelak sakan

----Forum Paramedik Malaysia-----




Look !nto My Eyes And Read My M!nd....F!nd YourSelf And Be YourSelf ( I'll searching For You)
avatar
AZS
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Radiographer
Gender : Female
Jumlah Post : 1193
Umur : 34
Tarikh Register : 17/10/2006
Reputation : 0
Points : 4414

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by falci on Wed 30 Apr 2008, 6:06 am

wohohohohoh fitnah nih. nyesal aku bukak topik nih.. tak pepasal lak aku yg kena. huahuahauahua

----Forum Paramedik Malaysia-----




Illegitimi non carborundum
avatar
falci
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Skodeng Kuman
Gender : Female
Jumlah Post : 759
Tarikh Register : 17/06/2007
Reputation : 35
Points : 4902

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by AZS on Wed 30 Apr 2008, 6:17 am

hehhee..ya la cik falci...selalunya org cakap berdasarkan pengalaman...hehhhee..cik falci ada pengalaman nih kot??jgn mare.. lol!

----Forum Paramedik Malaysia-----




Look !nto My Eyes And Read My M!nd....F!nd YourSelf And Be YourSelf ( I'll searching For You)
avatar
AZS
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Radiographer
Gender : Female
Jumlah Post : 1193
Umur : 34
Tarikh Register : 17/10/2006
Reputation : 0
Points : 4414

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by Aurum on Wed 30 Apr 2008, 7:24 am

Profesor tu yg buat kajian tu, berapa kilo dia dah makan agaknya..
avatar
Aurum
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Negeri :
Jawatan : Pemburu Nyamuk U29
Gender : Male
Jumlah Post : 23
Umur : 37
Tarikh Register : 30/04/2008
Reputation : 0
Points : 3435

Character sheet
Mutiara Kata saya: Be ALerT!

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by matjohn on Wed 30 Apr 2008, 7:38 am

avatar
matjohn
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : mat lab
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 42
Tarikh Register : 11/03/2008
Reputation : 0
Points : 3475

Character sheet
Mutiara Kata saya: tk nk dengar sudah...dh engkau sorg je cerdik..

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by zamasy20 on Wed 30 Apr 2008, 4:38 pm

falci wrote :
wohohohohoh fitnah nih. nyesal aku bukak topik nih.. tak pepasal lak aku yg kena. huahuahauahua

Eeemmm...tau tak pe... Cool Wink
avatar
zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 57
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 3978

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by WiraTempur on Wed 12 Nov 2008, 1:46 pm

hari ni aku nampak si nori mengorek lumbong bijihnya dengan tangan.......wakakakakakaka......besar bijihnya nori.......????

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 36
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 3283

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by aieyda on Wed 12 Nov 2008, 6:01 pm

hahhaa..ckp owg..
kot2 bijih ko yang besar..
dari sini aku nmpak..
besar giler..
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5488

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by WiraTempur on Thu 13 Nov 2008, 7:22 am

aieyda la yang suka makan taik idung buat mcm pop corn.......

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 36
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 3283

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: KHASIAT TAHI HIDUNG

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum