FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by zaki78 on Wed 30 Apr 2008, 5:51 pm

kat kedah baru nak start buat hiv utk bakal pengantin. jadi saya nak tau kat negeri lain, mcm mana keadaannya( adakah mlt terlibat dlm program ini?)
avatar
zaki78
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : mlt
Gender : Male
Jumlah Post : 480
Umur : 38
Tarikh Register : 15/03/2007
Reputation : 2
Points : 3824

Character sheet
Mutiara Kata saya: proud be your self!

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by MLT_hidayah on Wed 30 Apr 2008, 7:30 pm

kt kuala selangor...mmg dh lama buat...tp MLT yg buat...
avatar
MLT_hidayah
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : juruteknologi makmal perubatan
Gender : Female
Jumlah Post : 1534
Umur : 32
Tarikh Register : 26/02/2008
Reputation : 3
Points : 3335

Character sheet
Mutiara Kata saya: "WaLaUaPaPUN Yg BeRLaKU..HidUP InI MesTi diTeRusKaN...i dOnT FoRGiVe PeOpLe BecOz I'm WeaK . i FoRGiVe ThEM BecOz I'm StRoNG EnoUGH tO UndERsTaND ThaT eVeRYoNE MaKEs MiSTaKE.."

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by eila on Thu 01 May 2008, 7:46 am

Dah lame ade....kat daerah ila, mlt x bt coz beban kerja bukan utk mlt, tp SN/PPP.
avatar
eila
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : mlt
Gender : Female
Jumlah Post : 338
Umur : 34
Tarikh Register : 14/05/2007
Reputation : 3
Points : 3696

Character sheet
Mutiara Kata saya: juSt Be yOUr SelF.......

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by pacimot on Thu 01 May 2008, 6:36 pm

KAT PERAK...PPP dan SN yang diberi kuasa sebab dalam BORANG tu TERTERA "JURURAWAT/PEMBANTU PERUBATAN/PEGAWAI PERUBATAN" So...tak dak langsung terterra perkataan "JURUTEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN"......
avatar
pacimot
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MLT u29
Gender : Male
Jumlah Post : 352
Umur : 34
Tarikh Register : 12/09/2007
Reputation : 0
Points : 3581

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jepun pandang ke barat untuk kemajuan..

View user profile http://www.pacimot.net

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by U1379 on Fri 02 May 2008, 6:16 am

aiyyoohhh.... terpinggir lagi MLT
avatar
U1379
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : Blogger
Gender : Male
Jumlah Post : 188
Tarikh Register : 12/11/2007
Reputation : 0
Points : 3520

Character sheet
Mutiara Kata saya: koho comei koho molek

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by MLT_hidayah on Fri 02 May 2008, 6:54 pm

@pacimot wrote:KAT PERAK...PPP dan SN yang diberi kuasa sebab dalam BORANG tu TERTERA "JURURAWAT/PEMBANTU PERUBATAN/PEGAWAI PERUBATAN" So...tak dak langsung terterra perkataan "JURUTEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN"......

yer ker? xtaulaa..sbb daerah kuala sel nie...sumer MLT buat...
avatar
MLT_hidayah
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : juruteknologi makmal perubatan
Gender : Female
Jumlah Post : 1534
Umur : 32
Tarikh Register : 26/02/2008
Reputation : 3
Points : 3335

Character sheet
Mutiara Kata saya: "WaLaUaPaPUN Yg BeRLaKU..HidUP InI MesTi diTeRusKaN...i dOnT FoRGiVe PeOpLe BecOz I'm WeaK . i FoRGiVe ThEM BecOz I'm StRoNG EnoUGH tO UndERsTaND ThaT eVeRYoNE MaKEs MiSTaKE.."

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by zaki78 on Sat 03 May 2008, 5:03 am

kat kedah mlt yg buat test, tapi diorang quiry sbb takde nama mlt kat borang tu. skang ni diorang tengah 'fight', kalau mlt buat test, masukkan nama mlt dlm borang tu. kalau tak letak nama diorang tak mau buat. tapi tengoklah mcm mana nanti???
avatar
zaki78
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : mlt
Gender : Male
Jumlah Post : 480
Umur : 38
Tarikh Register : 15/03/2007
Reputation : 2
Points : 3824

Character sheet
Mutiara Kata saya: proud be your self!

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by pacimot on Sat 03 May 2008, 10:44 am

tak payah buat....kalau kita buat beban keje kita akn semakin bertambah...dah terang2 takdak tercetak juruteknologi makmal perubatan kat borang tu..so..tak yah nk fenin kepala...
avatar
pacimot
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MLT u29
Gender : Male
Jumlah Post : 352
Umur : 34
Tarikh Register : 12/09/2007
Reputation : 0
Points : 3581

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jepun pandang ke barat untuk kemajuan..

View user profile http://www.pacimot.net

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by eila on Sat 03 May 2008, 12:47 pm

betol lah, menambahkan beban kerja je........keje yang ade pn dah cukup banyak...
avatar
eila
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : mlt
Gender : Female
Jumlah Post : 338
Umur : 34
Tarikh Register : 14/05/2007
Reputation : 3
Points : 3696

Character sheet
Mutiara Kata saya: juSt Be yOUr SelF.......

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by sHy on Sat 03 May 2008, 1:06 pm

@pacimot wrote:KAT PERAK...PPP dan SN yang diberi kuasa sebab dalam BORANG tu TERTERA "JURURAWAT/PEMBANTU PERUBATAN/PEGAWAI PERUBATAN" So...tak dak langsung terterra perkataan "JURUTEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN"......

oh ye ker...?
avatar
sHy
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : Admin WAPC
Gender : Male
Jumlah Post : 310
Umur : 34
Tarikh Register : 27/11/2007
Reputation : -2
Points : 3523

Character sheet
Mutiara Kata saya: One Long Journey, Start With One Step..!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by pacimot on Mon 05 May 2008, 4:02 pm

iye....sHy keje mana..??bukan PERAK kot.....??
avatar
pacimot
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MLT u29
Gender : Male
Jumlah Post : 352
Umur : 34
Tarikh Register : 12/09/2007
Reputation : 0
Points : 3581

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jepun pandang ke barat untuk kemajuan..

View user profile http://www.pacimot.net

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by zamasy20 on Mon 05 May 2008, 4:18 pm

by pacimot :
KAT PERAK...PPP dan SN yang diberi kuasa sebab dalam BORANG tu TERTERA "JURURAWAT/PEMBANTU PERUBATAN/PEGAWAI PERUBATAN" So...tak dak langsung terterra perkataan "JURUTEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN"......

Tapi pacimot..kat kk teman, mlt yg buat pas tu doktor/jk/ppp yg tandatangan..
memang le tak dak ttgn mlt tapi kitaorg ni koje berpasukan... same2 buat koje..baru cepat abih... Cool Wink
avatar
zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 57
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 3895

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by zaki78 on Mon 05 May 2008, 5:14 pm

kalau mcm tu 'lembu punya susu, sapi dpt nama', sendiri kena fahamlah!!! sbb dlm beban tugas mereka yg akan dpt. tapi mlt dpt keja je. sbb org atasan mereka tengok 'on paper je'. kalau ada nama diorang yg akan diutamakan.
avatar
zaki78
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : mlt
Gender : Male
Jumlah Post : 480
Umur : 38
Tarikh Register : 15/03/2007
Reputation : 2
Points : 3824

Character sheet
Mutiara Kata saya: proud be your self!

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by MLT_hidayah on Mon 05 May 2008, 6:30 pm

ermm... kwn sy yg keje pahang pun ckp ppp yg buat... sbb pegawai diorg yg arahkn...
ntahlaa... x paham laa...
avatar
MLT_hidayah
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : juruteknologi makmal perubatan
Gender : Female
Jumlah Post : 1534
Umur : 32
Tarikh Register : 26/02/2008
Reputation : 3
Points : 3335

Character sheet
Mutiara Kata saya: "WaLaUaPaPUN Yg BeRLaKU..HidUP InI MesTi diTeRusKaN...i dOnT FoRGiVe PeOpLe BecOz I'm WeaK . i FoRGiVe ThEM BecOz I'm StRoNG EnoUGH tO UndERsTaND ThaT eVeRYoNE MaKEs MiSTaKE.."

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by jue on Tue 06 May 2008, 7:24 am

betul kata pacimot tu di PERAK PPP DAN SN sahaja yang buat kami para MLT tak terlibat sebab test kid tu dibekalkan sendiri dari jab agama yang pergi dego penerangan hanya PPP DAN SN SAHAJA

----Forum Paramedik Malaysia-----




kegagalan selalunya disebabkan oleh gerun dan ketakutan
avatar
jue
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : kaki tangan krjaan
Gender : Female
Jumlah Post : 525
Umur : 38
Tarikh Register : 01/11/2007
Reputation : 11
Points : 3231

Character sheet
Mutiara Kata saya: hiasi peribadi molekkan pekerti

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by RxL max_ain on Tue 06 May 2008, 10:16 am

KAT wilayah pulak DULU memang mlt yang buat tapi sekarang dah serahkan kepada MA. & SN sebab kena bagi PRA KAUNSELING dulu baru boleh buat ujian.....

sebab diorang dah g kursus kaunseling...gaji dah naik elaun kritikal dah dapat....so malas nak buat keje lagi ke....
avatar
RxL max_ain
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : jtmp
Gender : Female
Jumlah Post : 103
Umur : 34
Tarikh Register : 28/04/2008
Reputation : 0
Points : 3345

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jangan Pandang Belakang..

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by nettz on Tue 06 May 2008, 11:43 am

kat tmpt owg mmg SN yg wat..dh keje diorg...lgpun diorg yg g dengor taklimat.. Laughing so.....xde kna mgena ngan mlt.....!!
avatar
nettz
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : MLT
Gender : Female
Jumlah Post : 30
Umur : 34
Tarikh Register : 29/04/2008
Reputation : 0
Points : 3348

Character sheet
Mutiara Kata saya: HoNeSty iS aLwaYs dE bEsT poLicY

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by Wan on Wed 07 May 2008, 8:47 am

yup, tempat wan pun, PPP dan SN yang buat atas sebab2 yang kawan2 lain dah tulis kat atas tu la.
avatar
Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 39
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 3170

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by pacimot on Wed 07 May 2008, 3:37 pm

@zamasy20 wrote:by pacimot :
KAT PERAK...PPP dan SN yang diberi kuasa sebab dalam BORANG tu TERTERA "JURURAWAT/PEMBANTU PERUBATAN/PEGAWAI PERUBATAN" So...tak dak langsung terterra perkataan "JURUTEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN"......

Tapi pacimot..kat kk teman, mlt yg buat pas tu doktor/jk/ppp yg tandatangan..
memang le tak dak ttgn mlt tapi kitaorg ni koje berpasukan... same2 buat koje..baru cepat abih... Cool Wink
ALHAMDULILLAH.....memang bagus team work tu...tapi andai kata terjadi sesuatu tragedi...ye la..kita tak dapat nak mengagak apa yang bakal terjadi kan...??agak agaknya sape la yang nak jawab...??yang buat atau yang sign...??
avatar
pacimot
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MLT u29
Gender : Male
Jumlah Post : 352
Umur : 34
Tarikh Register : 12/09/2007
Reputation : 0
Points : 3581

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jepun pandang ke barat untuk kemajuan..

View user profile http://www.pacimot.net

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by pacimot on Wed 07 May 2008, 3:42 pm

mm..dah kursus di peringkat jabatan agama islam pun bukan MLT yang pegi..mengapa harus MLT yang buat....?melainkan MLT turut serta dalam kursus dan dalam borang tertera perkataan "JURUTEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN"...baru la kene buat....
andaiannya...orang yang mereka bom dan orang yang letupkan bom....bila bom dah meletup...siapa yang akan dapat nama...??dan bila bom tu "termeletup dengan sendirinya" siapa pulak yang nak dipersalahkan..??
avatar
pacimot
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MLT u29
Gender : Male
Jumlah Post : 352
Umur : 34
Tarikh Register : 12/09/2007
Reputation : 0
Points : 3581

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jepun pandang ke barat untuk kemajuan..

View user profile http://www.pacimot.net

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by matjohn on Wed 07 May 2008, 7:05 pm

MLT tak perlu buat kerja org. kita dh belambak keja, tkde lak diorang mai tolong. bagi SN, JM je wat mcm kebanyakan tmpt trmasuk sini.
avatar
matjohn
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : mat lab
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 41
Tarikh Register : 11/03/2008
Reputation : 0
Points : 3392

Character sheet
Mutiara Kata saya: tk nk dengar sudah...dh engkau sorg je cerdik..

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by MLT_hidayah on Wed 07 May 2008, 10:33 pm

sy pun pelik dgn kk daerah sy nie...
MLT yang buat test tu...
tp diorg x penah jdkan isu pun...
mmg betul kata korg...diorg kene diberi kaunseling dulu...sdgkn MLT x penah pegi kursus tu...kalu ada yg pegi pun..sikit sgtlaa...
ntahlaa agaknya MLT tempat sy nie redha jer kot menerima keje tu...huhuhu
Laughing
avatar
MLT_hidayah
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : juruteknologi makmal perubatan
Gender : Female
Jumlah Post : 1534
Umur : 32
Tarikh Register : 26/02/2008
Reputation : 3
Points : 3335

Character sheet
Mutiara Kata saya: "WaLaUaPaPUN Yg BeRLaKU..HidUP InI MesTi diTeRusKaN...i dOnT FoRGiVe PeOpLe BecOz I'm WeaK . i FoRGiVe ThEM BecOz I'm StRoNG EnoUGH tO UndERsTaND ThaT eVeRYoNE MaKEs MiSTaKE.."

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by pokcik on Sun 11 May 2008, 3:25 pm

xpayah buat keja senang tu..byk keja susah lagi..
avatar
pokcik
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : manager
Gender : Male
Jumlah Post : 121
Umur : 40
Tarikh Register : 18/02/2008
Reputation : 0
Points : 3417

Character sheet
Mutiara Kata saya: strategy and skill is nothing without power

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by eila on Mon 12 May 2008, 4:25 pm

ye btl... keje kt banyak lg...
bersuara lah ckit.......
avatar
eila
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : mlt
Gender : Female
Jumlah Post : 338
Umur : 34
Tarikh Register : 14/05/2007
Reputation : 3
Points : 3696

Character sheet
Mutiara Kata saya: juSt Be yOUr SelF.......

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by wantibi on Mon 08 Sep 2008, 9:37 am

Macam ni la yek ok...pasal Ujian Saringan HIV bakal pengantin ni...

1. Mmg belum ada pekeliling yg dikeluarkan mengarahkan untuk JTMP membuat ujian tersebut.
2. Kalau mengikut manual prosedur yg telah dibuat ujian tersebut PERLU dijalankan oleh Peg Perubatan@ MA @ SN yang telah dilantih dlm bidang kaunseling HIV.
3. Oleh itu, mana JTMP yang menjalankan ujian tersebut tidak layak untuk menandatangani keputusan tersebut...sepatutnya keputusan tersebut diserahkan kembali kepada Dr@MA@SN yang bertanggungjawab..dalam erti kata lain DR@MA@SN yang tandatangai borang tersebut adalah org yang berjumper dengan bakal pengaantin tersebut....
4. tetapi seandainyer ada arahan dan pekeliling yg dikeluarkan di peringkat daerah atau klinik terserah kepada pihak anda sama ada hendak melakukan ujian tersebut...kerana ujian tersebut perlu dijalankan di hadapai pegawai yang menjalankan kaunseling terhadap bakal pengantin...so harap paham..

informasi ini diperolehi daripada unit AIDS/STI....di JKN Pahang aku juga kene ambil tahu pasal bende ini...sbb di Phang x semua KK JTMP yang buat ..ada SN@MA yang melakukan ujian ini...

walaubagaimanapun masalah ini telah disebutkan dalam Mesyuarat Kaunseling HIV di Putrajaya Baru2 ini...cuma masih belum ada apa2 pekeliling atau perubahan di dalam Manual Prosedur yang sedia ada....

Sekian harap Maklum...

wantibi
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : JTMP ( Pengelola Makmal Tibi Negeri )
Gender : Male
Jumlah Post : 289
Umur : 36
Tarikh Register : 05/09/2008
Reputation : 2
Points : 3296

View user profile

Back to top Go down

Re: hiv test untuk bakal pengantin!!!!!!

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum