FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Page 10 of 11 Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Wed 25 Feb 2009, 11:40 am

hai..jalan-jalan tgk orang je

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Sun 01 Mar 2009, 1:15 pm

Very Happy

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by aieyda on Sun 01 Mar 2009, 2:23 pm

hai abg afen..
lama tak tgk eh..
sehat ko..hehehee

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5204

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by Wan on Tue 03 Mar 2009, 7:37 am

sal2

Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 38
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 2963

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Sat 14 Mar 2009, 6:26 am

walaikumusalam wan. lama tak dengar berita

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Wed 25 Mar 2009, 7:31 am

@aieyda wrote:hai abg afen..
lama tak tgk eh..
sehat ko..hehehee

salam aieyda,... loni sy alhamdulilah sihat
loni tgh berdebar nk hadapi exam
doakan agar sy berjaya dapat menjawap exam dgn baik

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by aieyda on Mon 30 Mar 2009, 2:12 pm

nok amik exam ko..
buat molek deh..

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5204

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by kainkapan on Wed 01 Apr 2009, 12:10 pm

@afen wrote: loni sy alhamdulilah sihat
loni tgh berdebar nk hadapi exam
doakan agar sy berjaya dapat menjawap exam dgn baik

SELAMAT MENGHADAPI EXAM.. BUAT SEHABIS BAIK... HOHOHO,MACAM PENGAKAP LA PLAK SLOGAN...HUHU Very Happy Very Happy Very Happy lol!

kainkapan
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Negeri :
Jawatan : PenGGaLi KuBuR
Gender : Male
Jumlah Post : 326
Umur : 35
Tarikh Register : 14/05/2007
Reputation : 3
Points : 3947

Character sheet
Mutiara Kata saya: MALU mu ialah mahkota yang tidak perlukan singgahsana tetapi ia berkuasa menjaga diri dan nama, Tiada siapa yang dapat merampasnya melainkan kau sendiri yang pergi menyerah diri

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Tue 28 Apr 2009, 5:35 am

Terima semua yg sudi bersembang dgn saya..
semoga anda semo sihata selalu

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by aieyda on Tue 28 Apr 2009, 7:24 am




sengih plg besar utk tok ngulu kito..hehehee





aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5204

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by sunshine on Tue 28 Apr 2009, 5:16 pm

psstt...nk nyanyi kt sini leh ke?xde permission xbrani la...

sunshine
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : etudiante
Gender : Female
Jumlah Post : 469
Umur : 30
Tarikh Register : 19/02/2009
Reputation : 3
Points : 3251

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by aieyda on Tue 28 Apr 2009, 5:37 pm

mtk kebenaran dr ketua kg aku ni dulu..heheee

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5204

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by kamalia on Thu 30 Apr 2009, 3:18 am

tumpng lalu bro....



ada org ke ni....

kamalia
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : misi u29
Gender : Female
Jumlah Post : 851
Umur : 31
Tarikh Register : 16/02/2009
Reputation : 7
Points : 3896

Character sheet
Mutiara Kata saya: If u think u are beaten,u are.If u think u dare not,u don't.If u'd like to win but think u can't,its almost certain u won't....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Sun 03 May 2009, 4:28 am

@aieyda wrote:


sengih plg besar utk tok ngulu kito..hehehee





Very Happy sengih kecil, yg besar tak pandai nk buat la adik

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Sun 03 May 2009, 4:36 am

@kamalia wrote:tumpng lalu bro....



ada org ke ni....

boleh nak lalu di sini tak kisah..

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Sun 03 May 2009, 4:38 am

Information kpd semua.

Sekarang ni dunia sudah berkalut dengan selsema K***zir, kita paramedik adalah merupakan org di hadapan sekali. dengan itu berhati-hati la kita semua. Very Happy

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Sun 03 May 2009, 4:41 am

Mukjizat di sebalik BISMILLAH

BISMILLAH adalah sebutan/nama sin gkat dari lafaz ' BISMILLAHIR ROHMAANIR ROHIIM ' yang bermaksud ' Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. '

KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH
1. Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH. Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail.
2. 'BISMILLAH untukmu dan umahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam. ' (Hadith Qudsi)
3. Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang dan terlempar semua syaitan.
4. Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sa kit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya.
5. Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.
6. Jumlah huruf dalam BSMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19 ( QS.AL Muddatsir:30) .Ibnu Mas ' ud berkata: ' Sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari. '
7. Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata, ' Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya. '
8. Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.
9. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.
10. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan kebakaran, maut mendadak dan bala.
11. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca.
Anda ada dua pilihan sama ada:
1.biarkan dalam inbox anda tanpa
bermanfaat utk org lain..
2.anda sebarkan @ forwardkan pada semua
kenalan anda. sabda Rasulluah, ' siapa
yang menyampaikan satu ilmu dan orang
yang mengamalkannya maka dia akan
beroleh pahala walaupun sudah tiada.... '

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by Cik Pah on Thu 07 May 2009, 3:35 am

poksu afen sihat ko bz mena napok tuh nok ajok minum air pun xsepat...hehehehe

----Forum Paramedik Malaysia-----






KeYakiNaN uBat BaGi PenYaKiT

Cik Pah
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : MLT
Gender : Female
Jumlah Post : 1966
Umur : 35
Tarikh Register : 07/11/2006
Reputation : 12
Points : 4160

Character sheet
Mutiara Kata saya: cHaiyoOoOk!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by aieyda on Thu 07 May 2009, 5:47 pm

@afen wrote:
@aieyda wrote:


sengih plg besar utk tok ngulu kito..hehehee





Very Happy sengih kecil, yg besar tak pandai nk buat la adik

takpo la abe afen..sengih kecik ko sengih besar ko samo jah..hehheee

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5204

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by kamalia on Mon 11 May 2009, 5:45 am



salam bro.........

kamalia
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : misi u29
Gender : Female
Jumlah Post : 851
Umur : 31
Tarikh Register : 16/02/2009
Reputation : 7
Points : 3896

Character sheet
Mutiara Kata saya: If u think u are beaten,u are.If u think u dare not,u don't.If u'd like to win but think u can't,its almost certain u won't....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Tue 12 May 2009, 5:12 am

@Cik Pah wrote:poksu afen sihat ko bz mena napok tuh nok ajok minum air pun xsepat...hehehehe

minta maaf la ari tu, sebenarnya ambo nak ajak demo mkn dan minum, but tak jumpa..dan kebetulan pd masa tu bilik gerakan cprc kelantan ada meeting..
Kali kali ye Very Happy

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Tue 12 May 2009, 5:14 am

@kamalia wrote:

salam bro.........

good maorning dan asalamualaikum..semoga anda berada dalam keadaan sihat dan bahagia selalu

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by kamalia on Tue 12 May 2009, 5:27 am

@afen wrote:
@kamalia wrote:

salam bro.........

good maorning dan asalamualaikum..semoga anda berada dalam keadaan sihat dan bahagia selalu

amin....

x keje ke bro.....

kamalia
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : misi u29
Gender : Female
Jumlah Post : 851
Umur : 31
Tarikh Register : 16/02/2009
Reputation : 7
Points : 3896

Character sheet
Mutiara Kata saya: If u think u are beaten,u are.If u think u dare not,u don't.If u'd like to win but think u can't,its almost certain u won't....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Sun 17 May 2009, 8:07 am

Very Happy Ari ni keje.. kena jaga bilik gerakan CPRC Negeri..uhh sungguh penat semanjaka ada denggi, chik, H1N1

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by afen on Tue 02 Jun 2009, 12:01 pm

Sad knp semenjak akhir ini aku merasa stress aje tempat keje... Sad

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3661

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERSEMBANG DENGAN AFEN

Post by Sponsored content Today at 7:34 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 10 of 11 Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum