FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

BERMADU..

Page 1 of 16 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Next

View previous topic View next topic Go down

BERMADU..

Post by profesorclone on Tue 20 May 2008, 10:05 am

Sudikah para wanita di sini di madukan oleh si suami..adakah tindakan si suami mengikut Sunnah Nabi itu dipersetujui oleh wanita2 sekalian..bagaimanakah perasaan seorang isteri jika dia dimadukan..perlukah ini terjadi kepada wanita2 sekalian..

*cuma untuk mendengar pendapat dan pandangan wanita2 kat sini secara profesional sahaja...

profesorclone
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 642
Umur : 34
Tarikh Register : 03/08/2007
Reputation : 0
Points : 3748

Character sheet
Mutiara Kata saya: Wise Person Will Be Master Of His Mind..Only A Fool Will Be Its Slave..My Brain Is More Useful Than My Face..

View user profile http://www.tagged.com/profesorclone

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by Rays on Tue 20 May 2008, 10:23 am

saya rela kalau itu kehendak isteri...

Rays
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Gender : Male
Jumlah Post : 191
Umur : 35
Tarikh Register : 23/11/2007
Reputation : 3
Points : 3332

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by eriy on Wed 21 May 2008, 2:59 pm

tak relaaaaaaaaaaa.....
lebih relaaa..dilepaskan...

bagaimana perasaan..memang lah sangat sangat terguris.

eriy
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Gender : Female
Jumlah Post : 1075
Umur : 38
Tarikh Register : 05/10/2006
Reputation : 2
Points : 3657

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile http://eriy-apapaje.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by falci on Fri 23 May 2008, 7:01 am

setuju dgn eriy, sanggup lari jauh2 mengalah daripada makan hati.

tak main la kongsi2.. Twisted Evil hehehe

----Forum Paramedik Malaysia-----




Illegitimi non carborundum

falci
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Skodeng Kuman
Gender : Female
Jumlah Post : 766
Tarikh Register : 17/06/2007
Reputation : 35
Points : 4626

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by noni on Thu 29 May 2008, 6:16 am

Tak berani nak komen sbb tak kena batang idung sdiri.Dan i,Allah jgn lah kena hingga akhir hayat.Sbb aku yakin,lelaki yg ada di muka bumi ini mana boleh seadil Rasulullah,kan,kan,kan................

noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 36
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3698

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by aieyda on Thu 29 May 2008, 5:50 pm

hehhee..sonok ek u guys kalau bab bermadu..
bagi aku,mmg aku tak nak dimadukan tapi tak tau masa depan mcmana..mmg sakit kalau kita terpaksa kongsi kasih sayang dgn org lain apatah kasih suami kita sendri..
papepun,nilailah kekurangan yang ada pada diri kalau suami berhasrat nak kawen lagi 1..

p/s:hehehehe..aku cakap mcm aku dah kawen plak..

<BLOCKQUOTE id=b9b784a>
@Rays wrote:saya rela kalau itu kehendak isteri...
</BLOCKQUOTE>

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5208

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by zamasy20 on Thu 29 May 2008, 5:57 pm

Ngape prof tanye mcm tu??
Ahaahh...ada niat nak bermadu ke?? he..he.. gelak sakan
sape la mangsa yg malang tu... Cool Wink

zamasy20
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Misi
Gender : Female
Jumlah Post : 392
Umur : 56
Tarikh Register : 06/10/2006
Reputation : 0
Points : 3692

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUM ITU PENAWAR SEGALA DUKA & AWET MUDA..

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by sagit's on Thu 29 May 2008, 7:53 pm

biarlah dah husband depa nk nikah ramai...
jnji bleh cover byk mane pun bini...4org je limit...
nnt kna naik mahkamah plak yg cam kt tganu ari tu,,,

sagit's
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : TheRaPist
Gender : Female
Jumlah Post : 728
Umur : 35
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 5
Points : 3359

Character sheet
Mutiara Kata saya: Never Say NO.. BeFore U TrY iT..

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by eriy on Fri 30 May 2008, 9:47 am

@falci wrote:setuju dgn eriy, sanggup lari jauh2 mengalah daripada makan hati.

tak main la kongsi2.. Twisted Evil hehehe

sangat sangat sependapat dgn falci..tak main la kongsi kongsi..fuhhh..
baik berpisah je..bukannya tak hidup lps tu..
tak relaa laa..

eriy
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Gender : Female
Jumlah Post : 1075
Umur : 38
Tarikh Register : 05/10/2006
Reputation : 2
Points : 3657

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile http://eriy-apapaje.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by suring on Fri 30 May 2008, 10:23 am

aku pun sama tak rela i.....

aku tak mahu jikalau aku dimadu
pulangkan saja ke rumah orang tuaku
baru saja kita kawen masakan mau dimadu
ahh masa kan ku mau begitu....

Aku rela berlari ke kaki langit mengikut falci hehehe...

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by kiNg Radio on Fri 30 May 2008, 10:57 am

king tidak faham lah..maaf ye..

kiNg Radio
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : Part time bawak teksi
Gender : Male
Jumlah Post : 9
Umur : 116
Tarikh Register : 24/04/2008
Reputation : 0
Points : 3151

Character sheet
Mutiara Kata saya: tiada mutiara kata

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by dhiyamirza on Fri 30 May 2008, 12:16 pm

kalau lelaki ni ade hati nak memadukan isterinya, dia mestilah bersikap tegas dalam semua hal. bukan pegi umah bini A, ikut cakap A pegi umah bini B ikut cakap B. paling penting mesti tegas dan adil. alangkan hari seminggu sendiri ade 7 macam ne nak bagi?? kalau yang keje gormen kenela istiharkan isteri2 tu. supaya ape2 hal dapatlah berkongsi wang pencen korang tu. bermadu tak salah. kang jadi pempuan cakap lebih2 dituduh nusyuz pulak. kalau lagi teruk melawan hukum allah plak katanya. kalau nak telan je takut merana. apepun, suami yang baik ialah suami yang adil. ni kalau bini sorang pun cukup2 makan, tak kan bini lain kene keje sendiri. baik tak payah ade laki macam tu..

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3461

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by eriy on Fri 30 May 2008, 12:41 pm

he..he..he..betul tu mirza..jangan nak berangan nak tambah kalau seorang pun tak mampu...

eriy
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Gender : Female
Jumlah Post : 1075
Umur : 38
Tarikh Register : 05/10/2006
Reputation : 2
Points : 3657

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile http://eriy-apapaje.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by Rays on Mon 02 Jun 2008, 4:33 am

xrela..xrela... Cool

Rays
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Gender : Male
Jumlah Post : 191
Umur : 35
Tarikh Register : 23/11/2007
Reputation : 3
Points : 3332

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by afen on Mon 02 Jun 2008, 5:35 am

Very Happy tgk pendapat ko orang je, bukan senang nak dpt lesen wee

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3665

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by dhiyamirza on Mon 02 Jun 2008, 7:28 am

kalau dah susah2 sangat ambek aje lesen segera...gi kat siam. habes cite. mula2 je berperang. lama2 dah malas ok lah tu. aku nengok makcik dengan pakcik aku macam tu je...kene lak pakcik aku garang macam singa..takutlah bini2 dia.

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3461

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by afen on Tue 03 Jun 2008, 11:57 am

Very Happy

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3665

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by jue on Tue 03 Jun 2008, 12:13 pm

tak rela berkongsi kasih ....... baik jadi solo boleh dapat ramai kawan hahahahaha Twisted Evil

----Forum Paramedik Malaysia-----




kegagalan selalunya disebabkan oleh gerun dan ketakutan

jue
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : kaki tangan krjaan
Gender : Female
Jumlah Post : 525
Umur : 37
Tarikh Register : 01/11/2007
Reputation : 11
Points : 3028

Character sheet
Mutiara Kata saya: hiasi peribadi molekkan pekerti

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by Wan on Wed 04 Jun 2008, 9:34 am

rela la kot..
dengan syarat

1. madu tu dengar dan hormat isteri pertama.
2. x yah keje, jadi suri umah je.. bila wan dan suami balik keje..umah dah bersih.. baju dah siap iron, makann dah siap masak.
3. kalu wan sakit demam, dia tlg jaga wan, kalu wan penat tolong urut.
4. gi shoping teman wan.
5. kalu husband outstation at least de member kat umah.
6. pastu dia yg beranak.. jadik wan xyah le beranak.. heehehe.
tapi anak tu kena kira anak wan gak.

mesti xde perempuan gitu kan...so xde la ciri2 madu idaman wan tu..maka xde harapan la suami wan nak kawin ramai.. sorang je cukup..hehe

Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 38
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 2967

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by jue on Wed 04 Jun 2008, 12:21 pm

hahahaha wan syarat yang no 6 tu kelako la hehehe

----Forum Paramedik Malaysia-----




kegagalan selalunya disebabkan oleh gerun dan ketakutan

jue
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : kaki tangan krjaan
Gender : Female
Jumlah Post : 525
Umur : 37
Tarikh Register : 01/11/2007
Reputation : 11
Points : 3028

Character sheet
Mutiara Kata saya: hiasi peribadi molekkan pekerti

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by suring on Wed 04 Jun 2008, 1:08 pm

uhh...sungguh mulia hatimu wan kalau aku pompuan nescaya aku la madu mu yang pertama dan terakhir.....hahahaha rela aku rela....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by Rays on Thu 05 Jun 2008, 3:13 am

sambung wan.
7. dia kena kerja.duit gaji bagi kat wan.
8. Dia tido bilik lain..wan je tido ngan suami.hehehe.
9. Dia kena isi minyak keta wan. sebab harga minyak naik.
10. Kena suapkan wan makan.(huh melampau ni).

Rays
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Gender : Male
Jumlah Post : 191
Umur : 35
Tarikh Register : 23/11/2007
Reputation : 3
Points : 3332

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by Wan on Thu 05 Jun 2008, 6:18 am

hahahahaha... betul tu rays..
de sesape sanggup terima syarat2 tambahan tu leh la jadik madu wan juga.

juE.. betul kan... kan? dah le keje, nak mengandung lagi, nak urus umah lagi.. penat tau..

suring. pe rela2 ni?.. xrela la bermadu ngan lelaki..huhuhuhuh

Wan
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : -
Gender : Female
Jumlah Post : 1027
Umur : 38
Tarikh Register : 13/11/2007
Reputation : 1
Points : 2967

Character sheet
Mutiara Kata saya: stay alive.. stay hepi.

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by afen on Thu 05 Jun 2008, 10:49 am

sungguh ketat syarat ko tu wan,
saya rasa terkejut hubby awk.
Tp ingat wan , sumua ini kerja tuhan
kalau Tuhan ingin menguji wan, kalau la berlaku sanggup ke wan.

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3665

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by afen on Thu 05 Jun 2008, 10:53 am

Madu
manis tapi
dia juga ada racun bila bertemu dgn tembikai

madu
manis bila tahu cara gunakanya
tp madu
akan di hurong oleh semut kalau letak dia merata-rata

madu
sedap rasanya
tp derita bagi org mengambilnya

madu
ko juga boleh jd racun
ko juga boleh jd penawar

ramai org bersusah payah
mengambil madu
banyak nyawa dikorban
banyak hati dilukai
kerana madu

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3665

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: BERMADU..

Post by Sponsored content Today at 11:13 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 16 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum