FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

BULAN MADU KEDUA

View previous topic View next topic Go down

BULAN MADU KEDUA

Post by Fieza on Thu 19 Jun 2008, 11:40 am

Bulan madu kedua



<HR noShade SIZE=1>


MENIKMATI percutian bulan madu yang indah dengan ditaburi bunga-bungaan segar, diterangi cahaya lilin di setiap sudut kamar dan di kelilingi lautan yang terbentang luas, sememangnya menjadi impian setiap pasangan pengantin sebaik sahaja selesai upacara perkahwinan.
Ritual bulan madu merupakan sebahagian perkara penting dan wajar diberi perhatian sewaktu memulakan kehidupan baru bersama pasangan.
Namun, ia bukan bererti pasangan yang sudah lama mendirikan rumah tangga tidak boleh berbulan madu untuk kali yang kedua, ketiga atau selanjutnya. Justeru, pasangan semestinya menikmati bulan madu secara berduaan demi menyegarkan kembali keintiman dan komitmen perkahwinan mereka selama ini.
Meskipun tidak sama keterujaannya seperti awal perkahwinan dahulu, tetapi ia dapat menyegarkan kembali hubungan bersama.
"Sama ada untuk memulihkan hubungan yang dingin atau meluangkan masa bercuti bersama pastikan anak tidak bersama dalam bulan madu ini.
"Pasangan seharusnya sedar bahawa mereka memerlukan suasana yang baru," jelas pakar psikologi, Dini Sugestia dari Lembaga Konsultasi dan Bantuan Hukum untuk Wanita dan Keluarga Indonesia.
* Manfaatkan masa bersamanya. Definisi bulan madu kali kedua sebenarnya bertujuan untuk memperbaharui kondisi sifat pasangan yang sekian lama inginkan pemerhatian dan belaian mesra.
* Setelah bertahun-tahun mendirikan mahligai perkahwinan, kesibukan bekerja dan mengurus hal rumah tangga seringkali menyebabkan pasangan merasakan diri mereka semakin renggang. Malah, komunikasi antara pasangan juga dilihat bertambah lemah, berbeza sewaktu di awal pernikahan dahulu.
* Menikmati bulan madu kedua seharusnya dimanfaatkan agar perhubungan dapat dibangkitkan semula dengan keghairahan cinta yang kian pudar. Ia boleh dilakukan dalam pelbagai cara atau posisi bersama pasangan.
* Apabila kamu berdua melakukan hal-hal yang luar biasa, inilah saat paling tepat untuk diungkapkan. Tentu sahaja ia harus disampaikan dengan cara yang tepat, sehingga rencana bulan madu itu sendiri berjalan dengan penuh nikmat dan intim.
PASTIKAN bulan madu kedua hanya untuk anda sahaja tanpa kehadiran ahli keluarga lain.
<hr noShade SIZE=1>

* Hanya berdua.
Terdapat pelbagai destinasi percutian yang boleh diterokai dalam merencanakan bulan madu. Yang penting hanya kamu dan si dia tanpa mengajak orang lain, termasuk anak-anak.
* Sebelum mengaturkan perjalanan, kamu sebaiknya mencari seseorang yang boleh dipercayai untuk menjaga anak-anak atau bayi sepanjang melayari percutian bulan madu.
Cara sebegini membuatkan kamu lebih senang dan tidak risau tentang mereka dan berpeluang menghabiskan masa bulan madu bersama.
Paling penting, persiapan diri termasuk penampilan jiwa dan raga perlulah diutamakan agar keghairahan seksual dapat dirasakan bersama seperti pasangan yang baru berkahwin. - NOOR HASLIZA NUSI

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5199

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by noni on Fri 20 Jun 2008, 4:14 am

Bagi aku setiap hari adalah BULAN MADU...Romantik,Hormat,Caring dan GIVE n TAKE antara suami isteri kena lah diamalkan sentiasa selepas kahwin,kan???? bunga

noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 36
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3698

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by Rays on Fri 20 Jun 2008, 7:38 am

hehehe..kena ajak vlad ahh kuar...hehehe

Rays
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Gender : Male
Jumlah Post : 191
Umur : 35
Tarikh Register : 23/11/2007
Reputation : 3
Points : 3332

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by sAifULwEg2510 on Fri 20 Jun 2008, 9:46 pm

selain dari tu ada tip2 lain lagi ker

sAifULwEg2510
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : a.m.o.
Gender : Male
Jumlah Post : 81
Umur : 36
Tarikh Register : 15/02/2008
Reputation : 0
Points : 3252

Character sheet
Mutiara Kata saya: ...fikir dan lakukan perkara yang membahagiakan kamu...

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by nizamsha on Sun 22 Jun 2008, 11:14 am

Aku bulan madu pertama pun belum ada lagi...napelah fieza buka bulan madu kedua...yg pertama takde ke tipsnye...

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by noni on Fri 04 Jul 2008, 5:26 am

@nizamsha wrote:Aku bulan madu pertama pun belum ada lagi...napelah fieza buka bulan madu kedua...yg pertama takde ke tipsnye...


Aku ada tips utk bulan madu ptama.First date kena jaga semua dari segi pkaian,tgkahlaku,pckpan, dan sbginya supaya gf tak lari cari lain...............Hahahahahahaha......................................................................Ok tak? Razz Laughing

noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 36
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3698

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by suring on Fri 04 Jul 2008, 1:02 pm

tak paham aku ngan noni nih....bulan madu tu untuk gf ke untuk yang dah kawen?....yang penting la noni jangan gaduh dan majuk masa g bulan madu kerana ia akan jadi bulan racun lak atau bulan gerhana atau datang bulan hehehehe.....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by noni on Fri 04 Jul 2008, 2:23 pm

@suring wrote:tak paham aku ngan noni nih....bulan madu tu untuk gf ke untuk yang dah kawen?....yang penting la noni jangan gaduh dan majuk masa g bulan madu kerana ia akan jadi bulan racun lak atau bulan gerhana atau datang bulan hehehehe.....



Maksudnya....dari bercinta gf n bf lg kena jaga...nnti dah putus ditengah jalan mcm mana nak berbulan madu kali ke-2?????Ada paham????? Laughing

noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 36
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3698

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by suring on Fri 04 Jul 2008, 2:44 pm

oooo gitu maksud noni cun hehehe fahammmmm cikgu....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by nizamsha on Fri 04 Jul 2008, 10:32 pm

Ok....

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by aieyda on Thu 10 Jul 2008, 3:18 pm

tips ni sesuai untuk owg yang dah kawen..

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5208

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by noni on Wed 16 Jul 2008, 3:34 pm

Tp....klu tak de yg pertama,mana nak ada yg ke dua....Kan? Cool

noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 36
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3698

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by Fieza on Wed 16 Jul 2008, 4:18 pm

kak noni ajak la cik abang bercuti kemana2.. seronok bila sama2 cuti dan rilek2 tpt yg berlainan.. jgn kedekut keluarkan duit sekali sekala. kena budget dari awl utk hotel, makan& minyak kereta...

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5199

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by Palladium on Wed 22 Oct 2014, 5:32 am

sape nak bulan madu kat Maldives cakap ek... nk buat trip nih.... 6 hari 5 malam....


Palladium
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Negeri :
Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 312
Umur : 38
Tarikh Register : 02/08/2008
Reputation : 6
Points : 3404

View user profile

Back to top Go down

Re: BULAN MADU KEDUA

Post by Sponsored content Today at 11:11 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum