FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

View previous topic View next topic Go down

Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by Fieza on Mon 21 Jul 2008, 1:13 pm

Saat menanti lamaran


Bilakah hubungan cinta yang dijalin sejak sekian lama akan berakhir dengan ikatan perkahwinan?
perkahwinan adalah masa terbaik untuk merancang dan menguruskan soal kewangan.





Ketika menghadiri majlis perkahwinan seorang sahabat atau saudara-mara, tiba-tiba hati terusik dengan seribu satu persoalan: "Bilakah pula tiba giliran aku?" atau "Bercinta sudah lama, tetapi kahwinnya tidak, bila agaknya sampai saat ini?"
"Hendak bertanya kepada si dia, mungkin dianggap soalan cepu emas buatnya, tetapi sampai bila kamu harus menunggu lamarannya?
Mungkin itulah kata-kata yang sering menganggu fikiran kamu tatkala melihat sebentuk cincin mula disarungkan ke jari manis insan paling dekat dengan kamu, lebih-lebih lagi rakan baikmu.
Pada dasarnya, perkahwinan merupakan saat paling dinanti-nantikan setiap pasangan lelaki mahupun wanita. Ia juga merupakan anjakan seterusnya dalam mengukuhkan lagi ikatan perhubungan.
Apa yang diharapkan dalam percintaan hanyalah kesinambungan intuisi percintaan. Setelah sekian lama mengharung pelbagai rintangan, onak dan duri, kini sudah tiba masanya kamu menamatkan sebuah perjuangan yang ditunggu selama ini.
Menanti yang belum pasti tiba, antara bicara cinta wanita buat si dia yang begitu payah melafazkan bicara akhir. Intim minggu ini berkongsi rahsia kenapa lelaki masih sukar untuk membuat lamaran terhadap kekasihnya.

Sensitif akan putaran waktu
Lelaki tidak gemar dirinya terikat pada usia muda. Hidupnya lebih senang sekiranya tiada sebarang bebanan kerja mahupun tugasan di rumah, lebih-lebih lagi pada waktu cuti mereka.
Baginya, putaran waktu lelaki adalah berbeza dengan kaum wanita. Alasannya ialah kecanggihan teknologi perubatan membenarkan wanita berusia lebih 40-an melahirkan cahaya mata dan mengambil berat tentang penjagaan anak. Tetapi bagi kaum lelaki, sekiranya mereka melakukan tanpa sebuah keikhlasan, mungkin ia akan menggugat rutin kehidupan dan menjadi bebanan untuk melalui semua itu.
Ini adalah alasan terbaik bagi lelaki yang sukar melemparkan kata lamaran. Berbanding seperti kamu, seorang wanita yang bersikap natural.

Takut hari penting
Bukan seperti semua wanita yang mengimpikan hari bersejarah dalam hidup mereka. Menyarung busana perkahwinan pada majlis bersejarah adalah impian setiap wanita.
Tetapi tidak bagi lelaki. Memutuskan untuk berkahwin dengan wanita idaman membuatkan mereka takut untuk berfikir dengan lebih serius.
Bukan kerana mereka tidak mahu menghabiskan masa dengan insan tersayang, tetapi dengan persediaan yang kurang mencukupi untuk mengadakan resepsi perkahwinan, lebih-lebih lagi apabila dunia dilanda masalah kewangan, membuatkan mereka takut untuk berfikir tentang alam perkahwinan.
Untuk menyelesaikan tanggapan sebegini, apa kata kamu menasihati si dia agar menyimpan duit mulai dari sekarang serta memberi contoh yang baik kepadanya. Jangan pula lupa menerangkan maksud sebenar tentang perhubungan dalam perkahwinan.

Perlu persediaan
Sememangnya benar, romantis dalam perhubungan membuatkan ikatan percintaan menjadi bertambah teguh. Tetapi, kepercayaan dalam sebuah perkahwinan adalah masa terbaik untuk kamu berdua merancang, menambah dan menguruskan hal kewangan.
Sekiranya perancangan tidak dilakukan dengan serius, ia akan memberi kesan kepada kehidupan rumah tangga dan anak-anak nanti. Peluang untuk dia melamar adalah sangat tipis memandangkan tiada perancangan kehidupan untuk masa hadapan.
Untuk mengubatinya, rancanglah setiap intipati kehidupan kamu berdua dikemudian hari dan motivasi diri untuk mencapai masa depan yang lebih cemerlang.

Fobia saat melamar
Mungkin kamu tidak menyedari pada hakikatnya, lelaki begitu takut hendak menyatakan lamaran cintanya demi mewujudkan sebuah hubungan bersama insan tersayang.
Berfikir tentang kehidupannya selepas berkahwin, apatah lagi mendengar pelbagai isu yang melibatkan keretakan rumah tangga, membuatkan dirinya takut untuk melamar.
Paling menakutkan ketika menanti keputusan yang dibuat ahli keluarga sebelah perempuan, sama ada menerima lamaran dengan memutuskan pelbagai syarat atau menolak dengan pelbagai alasan.
Akhirnya, sekiranya kamu bersedia menempuhi kehidupan di peringkat seterusnya, tetapi masih tidak dapat mempertimbangkan keputusan lamaran, sebaik-baiknya mintalah nasihat rakan atau pakar kaunseling. - NOOR HASLIZA NUSI

</FONT>

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5199

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by noni on Tue 11 Nov 2008, 1:04 pm

Lepas dilamar dan bertunang,rasa mcm baru berkenalan je....Malu,segan dan rasa mcm baru pertama kali berjumpa. Cool

noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 36
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3698

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by suring on Tue 11 Nov 2008, 1:07 pm

tunggu seseorang datang melamarku.....hahahahaha...ade ker?

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by math on Wed 12 Nov 2008, 10:52 am

Bila lar plak time aq yeh..., he he Razz

math
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 221
Umur : 31
Tarikh Register : 13/09/2007
Reputation : 3
Points : 3422

Character sheet
Mutiara Kata saya: Watzaaaaaaaarrrr.....!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by sagit's on Wed 12 Nov 2008, 5:40 pm

penantian suatu penyeksaan

sagit's
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : TheRaPist
Gender : Female
Jumlah Post : 728
Umur : 35
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 5
Points : 3359

Character sheet
Mutiara Kata saya: Never Say NO.. BeFore U TrY iT..

View user profile

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by math on Wed 12 Nov 2008, 5:44 pm

@sagit's wrote:penantian suatu penyeksaan

Uh uh..., setuju....., Cool

math
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 221
Umur : 31
Tarikh Register : 13/09/2007
Reputation : 3
Points : 3422

Character sheet
Mutiara Kata saya: Watzaaaaaaaarrrr.....!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by sagit's on Thu 13 Nov 2008, 2:09 pm

setuju aje ko math...
ko tggu sapae lamar ko..

sagit's
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : TheRaPist
Gender : Female
Jumlah Post : 728
Umur : 35
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 5
Points : 3359

Character sheet
Mutiara Kata saya: Never Say NO.. BeFore U TrY iT..

View user profile

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by math on Thu 13 Nov 2008, 4:31 pm

Sape2 jer yg sudi..., Embarassed

math
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 221
Umur : 31
Tarikh Register : 13/09/2007
Reputation : 3
Points : 3422

Character sheet
Mutiara Kata saya: Watzaaaaaaaarrrr.....!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by sagit's on Fri 14 Nov 2008, 2:40 pm

eh sape yg sudi ek...
ko rase math..

sagit's
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : TheRaPist
Gender : Female
Jumlah Post : 728
Umur : 35
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 5
Points : 3359

Character sheet
Mutiara Kata saya: Never Say NO.. BeFore U TrY iT..

View user profile

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by math on Sat 15 Nov 2008, 1:40 pm

Entah lar, aq pun x tau...,
klu ade sape2 yg sudi...,
sudi jer lar....,
he he he Very Happy

math
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 221
Umur : 31
Tarikh Register : 13/09/2007
Reputation : 3
Points : 3422

Character sheet
Mutiara Kata saya: Watzaaaaaaaarrrr.....!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by sweetcouple on Tue 30 Jun 2009, 9:59 am

penantian satu penyiksaan...huhu..betull...boleh guna ayat tu...sapelah nak pinang sweet ni.... affraid

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4082

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: Saat menanti lamaran (KOSMO ONLINE)

Post by Sponsored content Today at 11:34 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum