FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Page 5 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Thu 30 Jul 2009, 10:04 am

wo bu chi dao = saya tak tahu
wo hen mang = saya sibuk
wo bu xi huan ni = saya tak suka awak
wo e' le = saya lapar
ni yao chi shen me ? = awak nak makan ape?
wo yao chi _____ = saya nak makan _____
wo fa shao le = saya demam
wo tou yun = saya pening kepala

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Sat 01 Aug 2009, 1:53 am

sweetcouple macam mana nak cakap "tauke kasilah murah sikit,jangan bagi mahal sangat".

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Sat 01 Aug 2009, 2:18 am

Siapa dalam bahasa cina apa? banyak lagi saya nak tanya kat lau shi.

buku =
pen =
awak tengak buat apa? =
awak tak betul ke? =
awak tak boleh lawan dengan saya =
awak tipu =
awak akan kalah =
tiada harapan =
kenapa dengan awak nie? =
salah =
saya bagi awak peluang =

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Sat 01 Aug 2009, 5:02 pm

@inamoto_yoi wrote:sweetcouple macam mana nak cakap "tauke kasilah murah sikit,jangan bagi mahal sangat".

selalu kita akan gunakan..taukeh bagilah murah sikit..taukeh tu akan faham yang dia telah bagi harga mahal..dalam ayat mandarin,jarang boleh gabungkan murah dan mahal sekali..

kalau nak sebut pun,kena ubah ayat melayu tu..contohnya...taukeh,bagi murah sikit,mahal sangat ni...

" Lau ban,pian yi yi dian ar. zhe bi jiao gui.." Cool

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Sun 02 Aug 2009, 2:49 am

sweetcouple aku nak tanya banyak lagi nie ;
siapa =
buku =
pen =
awak tengak buat apa? =
awak tak betul ke? =
awak tak boleh lawan dengan saya =
awak tipu =
awak akan kalah =
tiada harapan =
kenapa dengan awak nie? =
salah =
saya bagi awak peluang =
saya menang =
kalau kita nak cakap bangsa dalam bahasa cina macam mana? contoh
saya orang cina =
saya orang melayu =
saya orang india =
saya orang jepun =
maaflah kalau aku tanya banyak sangat kat sweetcouple study , aku memang betul-betul nak belajar nie bounce .onegaisyimas,sensei (tolong saya cikgu) itu dalam bahasa jepun. Smile

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Sun 02 Aug 2009, 3:39 am

@inamoto_yoi wrote:sweetcouple aku nak tanya banyak lagi nie ;


siapa = shui

buku = Shu
pen = Bi / Yuan Chi Bi
awak tengak buat apa? = Ni zuo shen me?
awak tak betul ke? <--- yang ni saya kurang faham maksud awak.. kalau awak maksudkan, awak gila = ni shi sha liao... kalau nak sebut awak,betul ke tak? = zhe dui bu dui?
awak tak boleh lawan dengan saya = ni bu ke yi bie wo
awak tipu saya= Ni Pian wo
awak akan kalah = Ni hui su
kenapa dengan awak nie? = ni wei shen me?
salah = chuo
saya bagi awak peluang = wo gei ni yi zhi ji hui
saya menang = wo ying le
kalau kita nak cakap bangsa dalam bahasa cina macam mana? contoh
saya orang cina = wo shi hua ren
saya orang melayu = wo shi ma lai ren
saya orang india = wo hi yi du ren
saya orang jepun = wo shi re ben ren
maaflah kalau aku tanya banyak sangat kat sweetcouple study , aku memang betul-betul nak belajar nie bounce .onegaisyimas,sensei (tolong saya cikgu) itu dalam bahasa jepun. Smile

tolong saya, cikgu = qing bang wo, lao shi
Rolling Eyes

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Mon 03 Aug 2009, 1:44 am

sweetcouple aku nak tanya lagi nie.boleh tak?jangan marah ye.lao shi
cepatlah =
awak tak boleh ambil kerusi ini =
awak orang mana =
awak pergi mana tadi =
tandas =
awak buat apa kat sini =
awak nak apa sebenarnya =
awak tak apa-apa =
saya tak apa-apa / saya ok =
awak cakap apa nie =
saya tak ada duit =
saya bergurau sahaja =
saya pergi dengan dia =
kalau nak sebut bahasa pula macam mana?
bahasa melayu =
bahasa cina =
bahasa india=
bahasa jepun =
bahasa inggeris =

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Mon 03 Aug 2009, 8:01 pm

@inamoto_yoi wrote:sweetcouple aku nak tanya lagi nie.boleh tak?jangan marah ye.lao shi
cepatlah = kuai yi dian ar..
awak tak boleh ambil kerusi ini = ni bu ke yi na zhe ge yi chi..
awak orang mana = ni chong nali/ ni she nali de ren
awak pergi mana tadi = gang chai ni qu nali
tandas =che suo
awak buat apa kat sini = ni zai zhe li zuo shen me
awak nak apa sebenarnya = ni yao shen me?
awak tak apa-apa =ni hao bu hao/ ni hao ma
saya tak apa-apa / saya ok = wo hao/wo hen hao
awak cakap apa nie = ni shuo shen me
saya tak ada duit = wo mei you qian
saya bergurau sahaja = wo kai wan xiao er yi
saya pergi dengan dia = wo gen ta yi qi qu.
kalau nak sebut bahasa pula macam mana?
bahasa melayu = ma lai wen
bahasa cina = hua wen/hua yu
bahasa india= yin du wen
bahasa jepun = re ben wen
bahasa inggeris = ying wen

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Mon 03 Aug 2009, 8:02 pm

sweetcouple aku nak tanya lagi nie.boleh tak?jangan marah ye.

sweetcouple, wo hai yao wen ni. Ke yi ma? bie sheng qi.. Cool

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Tue 04 Aug 2009, 1:40 am

wo hai yao wen ni sweetcouple

jangan pergi ke sana =
jangan tanya saya =
sebelah kanan awak=
kiri =
depan =
belakang =
awak sombong =
berlagak =
matilah saya =
kenapa awak tak cakap kat saya =
semalam =
esok =
tunggu sebentar =
awak buli saya =
awak nampak gembira =
jangan pandang saya macam tu =
jangan bagi banyak alasan =
awak pun sama =

qing bang wo lao shi. rabbit

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Tue 04 Aug 2009, 2:52 pm

@inamoto_yoi wrote:wo hai yao wen ni sweetcouple

jangan pergi ke sana = bie qu na bian
jangan tanya saya =bu yao wen wo
sebelah kanan awak= zai ni de you bian
kiri =zuo
depan = qian
belakang = hou
matilah saya = shi le wo..
kenapa awak tak cakap kat saya = wei shen me ni mei you gen wo jiang
semalam = zuo tian
esok =ming tian
tunggu sebentar = qing deng yi xia
awak nampak gembira = wo kan ni hen kai xing/ wo kan ni hen gao xing
jangan pandang saya macam tu = bu yao kan wo na yang
awak pun sama = ni ye yi yang

qing bang wo lao shi. rabbit

hanya sedikit sahaja lau shi dapat berikan disini..maaf yer..lau shi ngan taip assignment ni.. Wink

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Wed 05 Aug 2009, 1:37 am

wo hai yao wen ni sweetcouple

tiada harapan =
ingat apa yang saya cakap =
kesian =
ada apa-apa yang saya boleh tolong? =
awak kenal dia? =
saya tak kenal dia =
jangan bagi tahu kat orang lain =
rahsia =
saya punyalah =
buat-buat tak nampak =
bosannya =
cikgu datang tak hari ini? =
awak buli saya =
awak nak gaduh ke? =
jangan cakap macam tu? =
dia datang,dia datang =

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Thu 06 Aug 2009, 2:51 pm

@inamoto_yoi wrote:wo hai yao wen ni sweetcouple

ingat apa yang saya cakap = ji de wo shuo shen me
kesian = ke lian
ada apa-apa yang saya boleh tolong? = you shi me wo ke yi bang mang?
awak kenal dia? = ni ren shi ta?
saya tak kenal dia = wo bu ren shi ta
jangan bagi tahu kat orang lain = bu yao gao shu bie ren[/color]
saya punyalah = wo de
tak nampak saya= mei kan dao wo
bosannya =hen men
cikgu datang tak hari ini? = jintian lao shi mei you lai?
awak buli saya =ni qi fu wo
awak nak gaduh ke? = ni yao da jia?
jangan cakap macam tu? = bu yao jiang na yang
dia datang,dia datang =ta lai le,ta lai le

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Sat 08 Aug 2009, 2:11 am

wo hai yao wen ni sweetcouple
sudah tentu =
ikhlas=
miskin =
kaya =
contoh =
rajin =
malas =
baik =
jahat =
apa yang berlaku =
harganya berapa =
mahalnya =
murah =
saya simpati =
jangan buat lagi =
bahasa mandarin =
bahasa kantonis =
dan =
kita =
awak ingat saya tak tahu =
saya pergi dulu =
saya faham =

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Tue 11 Aug 2009, 6:34 am

@inamoto_yoi wrote:wo hai yao wen ni sweetcouple
sudah tentu = dang ran
kaya = you qian
contoh= hau xiang
malas =lan duo
baik = hao ren
jahat = huai ren
harganya berapa = duo shao qian
mahalnya = bi jiao gui
murah =pian yi
jangan buat lagi = bu you zuo guo
bahasa mandarin = hua yu
bahasa kantonis = guan tong hua
dan = he
kita = wo men
awak ingat saya tak tahu = ni xiang wo bu zhi dao
saya pergi dulu = wo qu xian
saya faham = wo zhi dao

dui bu qi...lao shi xian zai bi jiao mang..bu neng gei hen dua jiao ke.. Neutral

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Tue 11 Aug 2009, 1:23 pm

lau shi ni jiang shou shen me? wo pu che tau.Wo che tau yi dien-dien.

perkataan yang saya nak tanya lagi ialah

hari jadi saya =
@#$% =
kampung saya kat _______ . =
walaupun =
kalau / jika =
susahnya =
senang je tu =
awak belanja saya =
saya belanja awak =
boleh saya pinjam _________ . =
tolong hulurkan benda tu =
apa tu ? =
bagi saya peluang =
saya nak belajar =
jangan buat saya marah =
awak mahu ke? =
saya mahu =
jangan lawan cakap saya =
tumpang tanya ,kat mana tandas? =
tunjukkan pada saya =
awak hebat =
saya akan balas dendam =
tunggu dan lihat apa yang saya akan buat =
jangan main-main =
saya serius =
jangan ketawa =
janji =
awak mesti janji =

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Fri 28 Aug 2009, 2:04 am

lau she ni qi na li ? sweetcouple lama betul kau tak masuk forum ni. Tiap-tiap hari aku tunggu kau tapi tak ada pun. Sad

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Sat 29 Aug 2009, 7:18 am

@inamoto_yoi wrote:lau shi ni jiang shou shen me? wo pu che tau.Wo che tau yi dien-dien.

perkataan yang saya nak tanya lagi ialah

hari jadi saya = wo de sheng ri
@#$% = <--- ape ni lau shi tak faham
kampung saya kat _______ . = wo de xiang chun zai ______.
walaupun = sui ran
kalau / jika = ru guo
susahnya = hen nan
senang je tu = hen rong yi
awak belanja saya = wo qing ni
saya belanja awak = ni qing wo
boleh saya pinjam _________ . = wo xiang ni jie _____.
tolong hulurkan benda tu = qing bang wo na na ge dong xi
apa tu ? = na shi shen me?
bagi saya peluang = gei wo yi ge ji hui
saya nak belajar = wo yao xue
jangan buat saya marah = bie rang wo shen qi
awak mahu ke? = ni yao ma?
saya mahu = wo yao
tumpang tanya ,kat mana tandas? = qing wen, che suo zai nali?
tunggu dan lihat apa yang saya akan buat = deng wo hui zhuo shen me gei ni
jangan main-main = bu yao wan
jangan ketawa = bie xiao
janji =da ying
awak mesti janji = ni da ying ni

dui buqi..lao shi bi jiao mang..
maaf, cikgu sibuk sedikit..
xia yi zhi, lao shi hui bang duo ni..
sedikit masa lagi,cikgu akan tolong awak.. Wink

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Sun 30 Aug 2009, 2:16 am

macam mana =
awak makan apa tu ? =
markah =
ujian / peperiksaan =
dia selalu buli saya =
saya serius =
awak memang hebat =
saya akan balas dendam =
tunjukkan kepada saya =
jangan lawan cakap saya =
dia tak sengaja =
hodoh =
@#$% =
pandai =
tarik =
dari mana awak belajar ? =
macam biasa / macam selalu =

qing bang wo, lau shi.

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Sun 30 Aug 2009, 4:21 pm

@inamoto_yoi wrote:macam mana = zen yang
awak makan apa tu ? = ni chi shen me?
markah = chen ji
ujian / peperiksaan = kao shi
dia selalu buli saya = ta chang chang qi fu wo
saya serius = wo hen zhen de
awak memang hebat = ni tai ju lie de
saya akan balas dendam = wo hui bao liu
tunjukkan kepada saya = qing chi gei wo
jangan lawan cakap saya = bu yao fa dui wo shuo shen me
dia tak sengaja = wo bu gu xing
hodoh =bu mei/bu piao liang
@#$% = <-- aduyai..lao shi tak faham..ape kamu maksudkan ni???? Suspect
pandai = chong ming
tarik = la
dari mana awak belajar ? = ni zai nali xue de?
macam biasa / macam selalu = hao xiang zijian..

qing bang wo, lau shi.

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Mon 31 Aug 2009, 2:01 am

Selamat hari merdeka,lau shi. wo men shi Malaysia ren he ai Malaysia.Malaysia ke yi, Jia you Malaysia.

mesti =
saya terlupa =
lupa =
lalai =
rosak =
telefon bimbit =
datanglah rumah saya =
percuma =
saya benci dia =
saya nak cakap dengan awak =
lari =
bekas pensil /pencil box =
@#$% =
ikan =
sedap =
saya sokong awak =
awak bawa apa tu ? =

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Mon 31 Aug 2009, 11:14 am

@inamoto_yoi wrote:Selamat hari merdeka,lau shi. wo men shi Malaysia ren he ai Malaysia.Malaysia ke yi, Jia you Malaysia.

mesti = yi ding
saya terlupa = wo wang le
lupa = wang
lalai = mei zhu xin
rosak = huai le
telefon bimbit = shou ji
datanglah rumah saya = lai wo de jia
percuma = mian fei
saya benci dia = wo hen ta
saya nak cakap dengan awak = wo yao gen ni shuo hua
lari = pao
bekas pensil /pencil box = qian bi he
ikan = yu
sedap = hao chi
saya sokong awak = wo jie shao ni
awak bawa apa tu ? = ni dai shen me?

lau shi nak tegur sikit,rasanya dah banyak kali lau shi tanya maksud perkataan ni @#$%...
lau shi takleh nak terjemah selagi lau shi tak faham ape yang kamu cuba maksudkan..
kalau tak explain,lau shi takkan terjemahkan lagi. lol!

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Tue 01 Sep 2009, 12:49 am

benda tu asyik ada saja @#$% =. Lupakan tetang benda tu sebaba saya pun tak tahu kenapa boleh ada pulak,saya tak tulis benda tu.Maaf kalau benda tu mengganggu lau shi.

sebab =
saya panggil awak =
bukan saya =
kamu cakap dengan dia =
saya dah tak larat =
biar saya tolong awak =
saya hanya nak tolong =
jangan kacau saya =
awak kutuk saya ke ? =
nasib baik =
malangnya nasib saya =
tuhan, tolong saya =
kawasan saya =
jangan nak lari =
awak sorang saja =

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by inamoto_yoi on Sat 05 Sep 2009, 1:07 am

tak kan sebab benda tu lau shi tak nak ajar saya lagi kot, saya tengok lau shi ada kat forum lain tapi langsung tak genjuk pun forum ni. Benda tu ada sendiri (@#$% =. ) jangan salahkan saya pulak.Terjemahkanlah untuk saya lagi.

sebab =
saya panggil awak =
bukan saya =
kamu cakap dengan dia =
saya dah tak larat =
biar saya tolong awak =
saya hanya nak tolong =
jangan kacau saya =
awak kutuk saya ke ? =
nasib baik =
malangnya nasib saya =
tuhan, tolong saya =
kawasan saya =
jangan nak lari =
awak sorang saja =
saya atau awak ? =

inamoto_yoi
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 25
Tarikh Register : 11/07/2009
Reputation : 0
Points : 2759

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by sweetcouple on Sat 05 Sep 2009, 2:55 pm

@inamoto_yoi wrote:benda tu asyik ada saja @#$% =. Lupakan tetang benda tu sebaba saya pun tak tahu kenapa boleh ada pulak,saya tak tulis benda tu.Maaf kalau benda tu mengganggu lau shi.

sebab = yin wei
saya panggil awak = wo jiao ni
bukan saya = bu shi wo
kamu cakap dengan dia = ni gen ta shuo
saya dah tak larat = wo lei le
biar saya tolong awak = rang wo bang ni
saya hanya nak tolong = wo zhi yao bang ni
awak kutuk saya ke ? = ni shuo wo bu hao de shi ma?
nasib baik = hao chai
tuhan, tolong saya = shen,bang wo
kawasan saya = wo de di fang
jangan nak lari = bu yao pao
awak sorang saja = ni yi ge ren

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4085

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: BAHASA CINA:Mari belajar bahasa cina

Post by Sponsored content Today at 3:44 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum