FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by Aurum on Sun 17 Aug 2008, 6:43 am

Sebab wanita lebih cepat nampak tua

      Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?

      1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami.. layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

      2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan!"

      3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak.. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.

      4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..


      Kesimpulannya. ..wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..

heheh......just for fun ok!

Aurum
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Negeri :
Jawatan : Pemburu Nyamuk U29
Gender : Male
Jumlah Post : 23
Umur : 36
Tarikh Register : 30/04/2008
Reputation : 0
Points : 3150

Character sheet
Mutiara Kata saya: Be ALerT!

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by noni on Sun 17 Aug 2008, 7:11 am

Yes saya agree..................................................... lol!

noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 36
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3699

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by MLT_hidayah on Mon 18 Aug 2008, 10:22 pm

sesungguhnya tugas wanita sbg seorg isteri , mak, lebih penting dr segalanya.... Cool

MLT_hidayah
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : juruteknologi makmal perubatan
Gender : Female
Jumlah Post : 1534
Umur : 32
Tarikh Register : 26/02/2008
Reputation : 3
Points : 3133

Character sheet
Mutiara Kata saya: "WaLaUaPaPUN Yg BeRLaKU..HidUP InI MesTi diTeRusKaN...i dOnT FoRGiVe PeOpLe BecOz I'm WeaK . i FoRGiVe ThEM BecOz I'm StRoNG EnoUGH tO UndERsTaND ThaT eVeRYoNE MaKEs MiSTaKE.."

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by jue on Thu 21 Aug 2008, 8:35 am

ehemmm en aurum pastikan perkara tersebut tidak berlaku kepada isteri anda Cool

----Forum Paramedik Malaysia-----




kegagalan selalunya disebabkan oleh gerun dan ketakutan

jue
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : kaki tangan krjaan
Gender : Female
Jumlah Post : 525
Umur : 37
Tarikh Register : 01/11/2007
Reputation : 11
Points : 3029

Character sheet
Mutiara Kata saya: hiasi peribadi molekkan pekerti

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by lavender on Fri 22 Aug 2008, 10:00 am

kaum wanita nie bukan pe....banyak sangat komitmen n macam2 nak pikir berbanding ngan lelaki

lavender
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : "JusT LoOk n CeE"...
Gender : Female
Jumlah Post : 245
Umur : 34
Tarikh Register : 22/01/2008
Reputation : 3
Points : 3207

Character sheet
Mutiara Kata saya: "LuV UrSeLf.....BeForE U LuV Others..."

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by MLT_hidayah on Sat 23 Aug 2008, 12:38 pm

terlampau byk sgt tanggungjwb..sbb tuw makan pun x menentu... Cool

MLT_hidayah
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : juruteknologi makmal perubatan
Gender : Female
Jumlah Post : 1534
Umur : 32
Tarikh Register : 26/02/2008
Reputation : 3
Points : 3133

Character sheet
Mutiara Kata saya: "WaLaUaPaPUN Yg BeRLaKU..HidUP InI MesTi diTeRusKaN...i dOnT FoRGiVe PeOpLe BecOz I'm WeaK . i FoRGiVe ThEM BecOz I'm StRoNG EnoUGH tO UndERsTaND ThaT eVeRYoNE MaKEs MiSTaKE.."

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by atira on Mon 25 Aug 2008, 7:43 am

kecian kt dayah...ade pgalaman camtu ker...ahaks Laughing

atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 26
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3750

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by MLT_hidayah on Mon 25 Aug 2008, 8:25 pm

mana ada tira..pengalaman tgk para2 ibu yg dtg klinik..hehehe Laughing

MLT_hidayah
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : juruteknologi makmal perubatan
Gender : Female
Jumlah Post : 1534
Umur : 32
Tarikh Register : 26/02/2008
Reputation : 3
Points : 3133

Character sheet
Mutiara Kata saya: "WaLaUaPaPUN Yg BeRLaKU..HidUP InI MesTi diTeRusKaN...i dOnT FoRGiVe PeOpLe BecOz I'm WeaK . i FoRGiVe ThEM BecOz I'm StRoNG EnoUGH tO UndERsTaND ThaT eVeRYoNE MaKEs MiSTaKE.."

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by jonlobo on Fri 10 Oct 2008, 1:25 am

3.
Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati
terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas
nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali
terpaksa bangun membuat susu utk anak.. Bila x cukup tido, mulalah muka
nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna
Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan
ada dua yang penting, minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.



isteriku adalah kekasihku...aku insaf setelah membaca nya...

jonlobo
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 19
Umur : 38
Tarikh Register : 08/09/2008
Reputation : 0
Points : 3008

Character sheet
Mutiara Kata saya: hidup mesti berani

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by WiraTempur on Fri 10 Oct 2008, 5:01 am

hari2 kena pam mana tak gemuk...wahahahahaha...... What a Face

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 35
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 2998

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by noor_asmidar on Fri 10 Oct 2008, 6:30 am

as setuju..... cheers
wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua kerana lelaki....

noor_asmidar
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : Perawat
Gender : Female
Jumlah Post : 78
Umur : 36
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 0
Points : 3252

Character sheet
Mutiara Kata saya: Keikhlasan itu rahsia Tuhan

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by WiraTempur on Mon 13 Oct 2008, 9:50 am

ye ke as.........
bukan ke pompuan nampak tua sebab dia malas nak bergaya.....
kalau dulu masa bercinta asal ajak keluar dating je mekap tak usah tebal 6 inci,gincu pulak merah dari jauh dah nampak,minyak wangi sekilometer dah bau........jalan berkepit tangan tak lepas.....
bila dah kawin....gincu tah kemana,mekap tak kemana...dah tau laki dia balik pun ngadap dia juga....bukan kan sunat bagi isteri bersolek dan bergaya untuk suami....ini supaya suami tak cari lain.... Cool

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 35
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 2998

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by noor_asmidar on Wed 15 Oct 2008, 9:31 am

bukan malas nak begaya lah tempur....
biler dah kawen nak kuar je.., nak bersolek sket suami da bsing...tggu lame lah,lambat sgt bersiap lah,,..kdg2 ckp xpyh la solek2 mctu pun da cantikkk..
masa bercinta pompuan lebih byk masa utk buat sumer tue..
xder org bsing2 pun tau tempur....

noor_asmidar
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : Perawat
Gender : Female
Jumlah Post : 78
Umur : 36
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 0
Points : 3252

Character sheet
Mutiara Kata saya: Keikhlasan itu rahsia Tuhan

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by WiraTempur on Wed 15 Oct 2008, 10:37 am

tu solek nak kuar........ni time suami balik keje xkan bini sambut ngan muka senyonyol je.....mesti nak mekap sikit sambut suami dengan senyuman......baru le tensen hilang suami pulang dari keje....tak gitu.....hehehehe....

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 35
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 2998

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by MLT_hidayah on Thu 16 Oct 2008, 12:11 am

hahhaha..
1 hari nnti bila aku kawin..
kene jaga penampilan laa....
brulaa suami x lari ..hahahah

MLT_hidayah
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : juruteknologi makmal perubatan
Gender : Female
Jumlah Post : 1534
Umur : 32
Tarikh Register : 26/02/2008
Reputation : 3
Points : 3133

Character sheet
Mutiara Kata saya: "WaLaUaPaPUN Yg BeRLaKU..HidUP InI MesTi diTeRusKaN...i dOnT FoRGiVe PeOpLe BecOz I'm WeaK . i FoRGiVe ThEM BecOz I'm StRoNG EnoUGH tO UndERsTaND ThaT eVeRYoNE MaKEs MiSTaKE.."

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by WiraTempur on Thu 16 Oct 2008, 6:48 am

bagus tu dayah........penampilan diri pesonaliti yang menarik baru suami tak lari......hhehehehe

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 35
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 2998

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by noor_asmidar on Thu 16 Oct 2008, 7:07 am

tapi tempur....kalau suami yg x berpersonaliti menarik camaner...??? Very Happy

noor_asmidar
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : Perawat
Gender : Female
Jumlah Post : 78
Umur : 36
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 0
Points : 3252

Character sheet
Mutiara Kata saya: Keikhlasan itu rahsia Tuhan

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by WiraTempur on Thu 16 Oct 2008, 7:49 am

hehehehe......as sekarang kita ckp pasal perempuan.....hehehehe
kalu lelaki tak berpesonaliti menarik isteri boleh mengubah suami kerana persediaan suami di jaga isteri contohnya pakaian,pemakanan dan keselesaan baru suami tak serabai....

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 35
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 2998

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by lavender on Thu 23 Oct 2008, 11:46 am

@WiraTempur wrote:hehehehe......as sekarang kita ckp pasal perempuan.....hehehehe
kalu lelaki tak berpesonaliti menarik isteri boleh mengubah suami kerana persediaan suami di jaga isteri contohnya pakaian,pemakanan dan keselesaan baru suami tak serabai....


Eaea la tue Wira Tempur...
Sebenarnye suami isteri kene ade tolak ansur dlm rumahtangga barulah aman n sentosa hendaknye...
Penampilan,makan n minum same2 jage....so barulah bahagia Smile ....

lavender
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : "JusT LoOk n CeE"...
Gender : Female
Jumlah Post : 245
Umur : 34
Tarikh Register : 22/01/2008
Reputation : 3
Points : 3207

Character sheet
Mutiara Kata saya: "LuV UrSeLf.....BeForE U LuV Others..."

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by WiraTempur on Tue 28 Oct 2008, 2:21 pm

lavander kau masih tak faham......sebenarnya perkara yang dilakukan isteri untuk suaminya dan sentuhan dari isteri merupakan kebahagian untuk suaminya..........contohnya masak.....kalau isteri pandai masak takan dia nak makan kedai.....jadi gemuk pun takpe janji masakan isteri dia..............hehehehehehe........

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 35
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 2998

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by aieyda on Tue 28 Oct 2008, 2:49 pm

jaga penampilan sebelum kawen pun penting baaa....
jgn lepas kawen baru nak jaga penampilan..
gemuk tapi pandai bergaya ok pe..
yang penting pandai jaga hati suami..

p/s:ckp mcm aku penah kawen jerk...heheee

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5209

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by WiraTempur on Tue 28 Oct 2008, 3:43 pm

ai.....aieyda asal aku sebut gemuk je mesti kau ada.......ada apa2 ke dengan orang gemuk nie..........hehehehehehehe

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 35
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 2998

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by suring on Thu 30 Oct 2008, 9:36 am

wanita walaupun gemuk tp tetap rajin
walau pun tua tetap setia
lelaki walaupun gemuk cari jugak yang lain
walaupun tua perasan muda

aku walaupun berusia tetap setia
walaupun kecewa tetap ceria

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4184

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by aieyda on Thu 30 Oct 2008, 10:06 am

@WiraTempur wrote:ai.....aieyda asal aku sebut gemuk je mesti kau ada.......ada apa2 ke dengan orang gemuk nie..........hehehehehehehe

hahhaha...salah ke aku pertahankan owg gemuk walupun aku tak gemok..
dgn niat perikemanusiaan aku membela mereka dengan slogan sape kate gemok tak seksi..hahahaha

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5209

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by WiraTempur on Thu 30 Oct 2008, 1:12 pm

ada slogan jugak ye........hahahahahahaha.....

WiraTempur
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Negeri :
Jawatan : khidmat masyarakat
Gender : Male
Jumlah Post : 463
Umur : 35
Tarikh Register : 22/08/2008
Reputation : 0
Points : 2998

Character sheet
Mutiara Kata saya: LIDAH LEBIH TAJAM DARI MATA PEDANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenapa wanita lebih cepat gemuk dan nampak tua

Post by Sponsored content Today at 2:59 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum