FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Page 6 of 16 Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by neskobeng on Thu 11 Dec 2008, 7:41 pm

DUNIA umpama bayang-bayang jika diikut akan bertemu kegelapan kerna cahaya akan ditinggalkan.AGAMA pula umpama cahaya jika diikut nescaya bayang-bayang akan mengikut dari belakang.......
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3304

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by terompah_biru on Fri 12 Dec 2008, 3:58 am

Didiklah anak-anakmu itu berlainan dengan keadaan kamu sekarang kerana
mereka telah dijadikan Tuhan untuk zaman yang bukan zaman engkau
-
Saidina Umar Al-Khattab

Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan
orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg
telah dicari
- Saidina Ali
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3074

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by noriatul on Fri 12 Dec 2008, 5:33 am

Shocked Shocked Shocked Shocked
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 32
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3595

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by halimi on Fri 12 Dec 2008, 6:05 am

aku pun sama suka baca falsafah dr korg semua...
avatar
halimi
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MN
Gender : Male
Jumlah Post : 358
Umur : 33
Tarikh Register : 14/03/2008
Reputation : 0
Points : 3252

Character sheet
Mutiara Kata saya: kiamat sudah hampir tiba...!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by terompah_biru on Fri 12 Dec 2008, 12:42 pm

naper sima? hehehe
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3074

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by noriatul on Fri 12 Dec 2008, 12:54 pm

buka cermin mata jap kak....
hehehehehehe!!
sebab tu mata jadi bulat hahahahahahaha!!!
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 32
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3595

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by terompah_biru on Fri 12 Dec 2008, 1:04 pm

Our greatest glory is not in never failing, but in raising up whenever we fail -- Ralph Waldo Emerson
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3074

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by halimi on Fri 12 Dec 2008, 1:28 pm

Question
avatar
halimi
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MN
Gender : Male
Jumlah Post : 358
Umur : 33
Tarikh Register : 14/03/2008
Reputation : 0
Points : 3252

Character sheet
Mutiara Kata saya: kiamat sudah hampir tiba...!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by terompah_biru on Fri 12 Dec 2008, 1:29 pm

naper ko mie?
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3074

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by halimi on Fri 12 Dec 2008, 1:33 pm

tak der apa,saje jer menyibuk.......
avatar
halimi
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MN
Gender : Male
Jumlah Post : 358
Umur : 33
Tarikh Register : 14/03/2008
Reputation : 0
Points : 3252

Character sheet
Mutiara Kata saya: kiamat sudah hampir tiba...!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Fri 12 Dec 2008, 2:44 pm

andai lahirmu ibu bapamu kaya harta..
belum tentu dewasamu sebagai orang kaya harta

andai lahirmu ibu bapamu miskin harta...
belum tentu dewasamu miskin harta

segalanya atas usahamu..
andai engkau rajin berkerja dan bersyukur..
nescaya Allah akan cukupkan rezeki buatmu..

kaya belum tentu cukup..
miskin belum tentu tak cukup..

andai tinggi syukurmu..
nescaya cukup segalanya buatmu..

rezeki itu telah tertulis di luth mahfuz
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3346

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Fri 12 Dec 2008, 4:14 pm

"Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat"
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3346

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by neskobeng on Fri 12 Dec 2008, 6:46 pm

kalu semut hitam atas batu hitam didalam gua diwaktu malam gelap dan hujan lebat lagi tak nampak .......
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3304

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Sat 13 Dec 2008, 5:19 am

btol tu beng..hehe..
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3346

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by halimi on Sat 13 Dec 2008, 5:28 am

tepuk tepuk tepuk
avatar
halimi
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MN
Gender : Male
Jumlah Post : 358
Umur : 33
Tarikh Register : 14/03/2008
Reputation : 0
Points : 3252

Character sheet
Mutiara Kata saya: kiamat sudah hampir tiba...!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Sat 13 Dec 2008, 6:35 am

Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita.

Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah.

Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.

Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.

Kita lahir hanya dengan 1 hati jauh di dalam diri kita. Mengingatkan kita pada penghargaan dan pemberian cinta diharapkan berasal dari hati kita yang paling dalam. Belajar untuk mencintai dan menikmati betapa kita dicintai tapi jangan pernah mengharapkan orang lain untuk mencintai kita seperti kita mencintai dia.
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3346

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by terompah_biru on Sat 13 Dec 2008, 10:32 am

study study study
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3074

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by Owen on Sat 13 Dec 2008, 10:44 am

uto mmg besy...
avatar
Owen
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : dsa
Gender : Male
Jumlah Post : 23
Umur : 33
Tarikh Register : 08/08/2008
Reputation : 0
Points : 3257

Character sheet
Mutiara Kata saya: aku tahu apa yg kau tahu kau tahu tahu apa yg aku tahu kau adalah aku aku adalah kau beringatlah -peace-

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dragonball on Sat 13 Dec 2008, 11:03 am

rasa2 dragon si laura nie tak pandai nak berfalsafah dgn sesiapa pn,dah tukar bidang ker? Cool
avatar
dragonball
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : janji halal
Gender : Male
Jumlah Post : 37
Umur : 35
Tarikh Register : 06/11/2008
Reputation : 0
Points : 3142

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by laura on Sat 13 Dec 2008, 11:07 am

uiks nama laura di sebut2????
laura mmg tak pandai berfalsafah pun n laura pun tak hipokrit,kekdg falsafah jer lebih tp x dipraktikkan tak guna jugak...hehehehehe....
dragon sama mcm laura juga ke?
avatar
laura
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : ANYTHING EVERYTHING......
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 34
Tarikh Register : 13/03/2008
Reputation : 0
Points : 3377

Character sheet
Mutiara Kata saya: life is short so make it sweets......

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dragonball on Sat 13 Dec 2008, 11:09 am

tak tahu la tp kalu di intai2 mgkn sama kot he..he..
avatar
dragonball
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : janji halal
Gender : Male
Jumlah Post : 37
Umur : 35
Tarikh Register : 06/11/2008
Reputation : 0
Points : 3142

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by laura on Sat 13 Dec 2008, 11:11 am

gimme 5 la dragon.... Very Happy
avatar
laura
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : ANYTHING EVERYTHING......
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 34
Tarikh Register : 13/03/2008
Reputation : 0
Points : 3377

Character sheet
Mutiara Kata saya: life is short so make it sweets......

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dragonball on Sat 13 Dec 2008, 11:19 am

he..he..malu dragon di buatnya...
avatar
dragonball
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : janji halal
Gender : Male
Jumlah Post : 37
Umur : 35
Tarikh Register : 06/11/2008
Reputation : 0
Points : 3142

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by laura on Sat 13 Dec 2008, 11:21 am

aiseyman nape pulak nak malu dragon....
ok ape dragon tak hipokrit...
avatar
laura
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : ANYTHING EVERYTHING......
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 34
Tarikh Register : 13/03/2008
Reputation : 0
Points : 3377

Character sheet
Mutiara Kata saya: life is short so make it sweets......

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dragonball on Sat 13 Dec 2008, 11:23 am

mmg betul tp kdg2 kita akan trdgr jga akan hal2 begini....
avatar
dragonball
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : janji halal
Gender : Male
Jumlah Post : 37
Umur : 35
Tarikh Register : 06/11/2008
Reputation : 0
Points : 3142

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 6 of 16 Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum