FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Page 2 of 16 Previous  1, 2, 3 ... 9 ... 16  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dhiyamirza on Thu 30 Oct 2008, 7:27 pm

@laura wrote:ni laura nak kongsi dgn smua forumer last quotes yg ex BF laura penah bitau laura....
if i know what de meaning of love..surely it is bcoz of u...
tapi sayang,,,,he is not with me anymore....

dalam erti kata lainnya...."andai aku tahu apakah itu percintaan, ini adalah keranamu...@pandek lagik laura=erti cinta buat ex bf nya.... Very Happy

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3457

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dhiyamirza on Thu 30 Oct 2008, 7:31 pm

@laura wrote:when we are DREAMING alone it is just a DREAM....
when we are DREAMING with others it is a beginning of REALITY

dalam erti kata lainnya, alangkah lebih baik kalau kita ada orang lain untuk kita kongsikan impian kita kerana perkongsian itu adalah satu permulaan untuk merealisasikannya berbanding kita bersendirian yang impian itu mungkin hanya tinggal mimpi" cth: katakan lah kita bermimpi nak berkahwin dengan si polan..tapi dia tak impikan perkara sama pon macam kita..kira kita ni syok sendiri? kira itu sekarar mimpi dan impian jelah...cuba kalau sama2 mimpi nak kawen...mayb boleh diusahakan untuk dijadikan kenyataan..."ahaaks..

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3457

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dhiyamirza on Thu 30 Oct 2008, 7:33 pm

@laura wrote:the WEAK can never forgive......
forgiveness is the attribute of the STRONG-Mohandas K Gandhi

"sesungguhnya kemaafan adalah untuk mereka yang benar2 kuat dan tabah untuk melakukannya dan bukan di kalangan orang2 yang lemah@dikuasai perasaanya sahaja..."

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3457

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dhiyamirza on Thu 30 Oct 2008, 7:35 pm

@laura wrote:speaks in anger n u will give de greatest speech tat u wil ever regrets.....

"perbuatan/percakapan/perkataan yang diluahkan semasa kita sedang marah boleh menyebabkan kita menyesal sehingga ketakterhinggaan"

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3457

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dhiyamirza on Thu 30 Oct 2008, 7:39 pm

@unta^selsema wrote:"Orang yg hebat bukan kerana kehebatannya merebut peluang,tetapi kerana kehebatannya mencipta peluang"-Iskandar Zulkarnain

'"kehebatan sebenar bukanlah kerana pandai merebut peluang yang ada di depan mata semata2, namun kerana dia sendiri boleh mencari serta menciptakan peluang2 baru samada untuk dirinya atau untuk orang lain...(peluang dalam konteks ini ialah peluang ke arah kebaikan...bukan peluang melakukan kejahatan...) Very Happy

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3457

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dhiyamirza on Thu 30 Oct 2008, 7:43 pm

@halimi wrote:dunia ni ada ketikanya diibaratkan spt cermin,walaupun kita mgangkat tgn kanan didepannya, ttp ditunjukkan kpd kiter tgn kiri yg diangkat.waspadalah dgn dunia. study

saya kira ini mungkin..."kita mesti berhati2 dalam kehidupan seharian ini, kerana kita harus ingat, apa yang kita berikan belum tentu itu yang kita dapat, kalau kita tanam padi mungkin lalang yang tumbuh dan mungkin susu yang kita beri tuba pula yang kita dapat. dan harus diingat...kemarau semusim, hilang dek hujan yang sehari..., itulah asam garam kehidupan di dunia ini.."

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3457

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Fri 31 Oct 2008, 3:45 am

hua...best2...krg2 dpt diambil manfaat drp falsafah2 ni kan.. Very Happy

unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 34
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3139

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by suring on Fri 31 Oct 2008, 5:28 am

" walau sekering segersang manapun padang pasir namun masih ada jua makhluk Allah yang mampu berada disana laksana unta yang mengembara bersama tuannya akhirnya tuannya yang mati dulu"

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4179

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Fri 31 Oct 2008, 12:14 pm

"jadilah seperti pepohon rendang,walu ditiup angin tetap gah tidak tumbang.TAPI,jangan jadi seperti rumput di padang,boleh dipijak sewenang-wenang"

unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 34
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3139

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by laura on Fri 31 Oct 2008, 4:36 pm

@dhiyamirza wrote:
@laura wrote:ni laura nak kongsi dgn smua forumer last quotes yg ex BF laura penah bitau laura....
if i know what de meaning of love..surely it is bcoz of u...
tapi sayang,,,,he is not with me anymore....

dalam erti kata lainnya...."andai aku tahu apakah itu percintaan, ini adalah keranamu...@pandek lagik laura=erti cinta buat ex bf nya.... Very Happy


Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad

laura
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : ANYTHING EVERYTHING......
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 34
Tarikh Register : 13/03/2008
Reputation : 0
Points : 3170

Character sheet
Mutiara Kata saya: life is short so make it sweets......

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by laura on Fri 31 Oct 2008, 4:37 pm

@dhiyamirza wrote:
@laura wrote:when we are DREAMING alone it is just a DREAM....
when we are DREAMING with others it is a beginning of REALITY

dalam erti kata lainnya, alangkah lebih baik kalau kita ada orang lain untuk kita kongsikan impian kita kerana perkongsian itu adalah satu permulaan untuk merealisasikannya berbanding kita bersendirian yang impian itu mungkin hanya tinggal mimpi" cth: katakan lah kita bermimpi nak berkahwin dengan si polan..tapi dia tak impikan perkara sama pon macam kita..kira kita ni syok sendiri? kira itu sekarar mimpi dan impian jelah...cuba kalau sama2 mimpi nak kawen...mayb boleh diusahakan untuk dijadikan kenyataan..."ahaaks..


tepuk tepuk tepuk tepuk tepuk

laura
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : ANYTHING EVERYTHING......
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 34
Tarikh Register : 13/03/2008
Reputation : 0
Points : 3170

Character sheet
Mutiara Kata saya: life is short so make it sweets......

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by laura on Fri 31 Oct 2008, 4:39 pm

@dhiyamirza wrote:
@laura wrote:the WEAK can never forgive......
forgiveness is the attribute of the STRONG-Mohandas K Gandhi

"sesungguhnya kemaafan adalah untuk mereka yang benar2 kuat dan tabah untuk melakukannya dan bukan di kalangan orang2 yang lemah@dikuasai perasaanya sahaja..."


tepuk tepuk tepuk tepuk tepuk tepuk

laura
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : ANYTHING EVERYTHING......
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 34
Tarikh Register : 13/03/2008
Reputation : 0
Points : 3170

Character sheet
Mutiara Kata saya: life is short so make it sweets......

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by laura on Fri 31 Oct 2008, 4:40 pm

@dhiyamirza wrote:
@laura wrote:speaks in anger n u will give de greatest speech tat u wil ever regrets.....

"perbuatan/percakapan/perkataan yang diluahkan semasa kita sedang marah boleh menyebabkan kita menyesal sehingga ketakterhinggaan"


well done dhiya..... tepuk tepuk tepuk tepuk tepuk

laura
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : ANYTHING EVERYTHING......
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 34
Tarikh Register : 13/03/2008
Reputation : 0
Points : 3170

Character sheet
Mutiara Kata saya: life is short so make it sweets......

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by laura on Fri 31 Oct 2008, 4:43 pm

it takes 20years to build a reputation n 5min to ruin it,if u think about that u will do things differently-WARREN BUFFET

laura
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : ANYTHING EVERYTHING......
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 34
Tarikh Register : 13/03/2008
Reputation : 0
Points : 3170

Character sheet
Mutiara Kata saya: life is short so make it sweets......

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dhiyamirza on Fri 31 Oct 2008, 5:19 pm

@unta^selsema wrote:"jadilah seperti pepohon rendang,walu ditiup angin tetap gah tidak tumbang.TAPI,jangan jadi seperti rumput di padang,boleh dipijak sewenang-wenang"

"kita mestilah mempunyai maruah diri dan jati diri serta pendirian yang kuat walaupun kita dicabar/diduga/dihina/diperlekehkan atau dipersendakan..tetapi jganlah pula kita menjadi orang yang boleh diperkotak-katikkan atau diperlekehkan atau dipersendakan sewenang2nya oleh orang lain.."

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3457

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dhiyamirza on Fri 31 Oct 2008, 5:23 pm

@laura wrote:it takes 20years to build a reputation n 5min to ruin it,if u think about that u will do things differently-WARREN BUFFET

"umpamakan bahawa untuk memperolehi kebahagiaan/kekayaan/reputasi/nama yang baik/kejayaan atau nama dan darjat memerlukan masa yang lama untuk membinanya, namun semua itu boleh musnah dalam sekelip mata sahaja dan pada bila2 masa sahaja. dan sekiranya anda menyedari hakikat ini, pasti anda akan lebih berhati-hati dalam tindak-tanduk anda"

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3457

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dhiyamirza on Fri 31 Oct 2008, 5:25 pm

"always be nice to people on the way up, because u will meet the same people on the way down..."

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3457

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Mon 03 Nov 2008, 11:53 am

"kalau telunjuk kita itu bengkok,janganlah kita berangan-angan untuk mendapatkan bayang-bayangnya yang lurus"

unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 34
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3139

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by lavender on Mon 10 Nov 2008, 4:21 pm

Cewah....bukan maen lg c.mamat unta nie berfalsafah erk??dulu2 mesT amik bidang sastera erk???jiwang2 la...he..he...

lavender
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : "JusT LoOk n CeE"...
Gender : Female
Jumlah Post : 245
Umur : 34
Tarikh Register : 22/01/2008
Reputation : 3
Points : 3202

Character sheet
Mutiara Kata saya: "LuV UrSeLf.....BeForE U LuV Others..."

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Tue 11 Nov 2008, 7:41 am

maner ade amik bidang sastera...bagi la falsafah satu..alang2 dah masuk post ni..hehehe

unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 34
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3139

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by lavender on Tue 11 Nov 2008, 10:40 am



Sahabat ibarat emas xkan luntur warnanya walau xdijaga kemas...tidak pula Cinta ibarat besi akan karat n rapuh kalo dibiarkan n xdihargai...

lavender
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : "JusT LoOk n CeE"...
Gender : Female
Jumlah Post : 245
Umur : 34
Tarikh Register : 22/01/2008
Reputation : 3
Points : 3202

Character sheet
Mutiara Kata saya: "LuV UrSeLf.....BeForE U LuV Others..."

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Tue 11 Nov 2008, 10:51 am


caya lah lavender..hehe..

unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 34
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3139

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by dhiyamirza on Thu 13 Nov 2008, 5:06 pm

@lavender wrote:

Sahabat ibarat emas xkan luntur warnanya walau xdijaga kemas...tidak pula Cinta ibarat besi akan karat n rapuh kalo dibiarkan n xdihargai...

suke dhiya dengan ayat nih

dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 34
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3457

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by suring on Fri 14 Nov 2008, 7:55 am

@lavender wrote:

Sahabat ibarat emas xkan luntur warnanya walau xdijaga kemas...tidak pula Cinta ibarat besi akan karat n rapuh kalo dibiarkan n xdihargai...

kawan ibarat emas orang suka mencari dan mendapatkanya apabila terdesak orang akan sanggup menggadaikannya....tidak pula cinta ibarat ibarat air yang manis pabila dahaga orang akan minumnya sepuas hati namun adakalanya terlebih minum hingga terkena penyakit kencing manis dan hidup dalam menderita membawa ke mati......

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4179

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by aieyda on Fri 14 Nov 2008, 10:56 am

aku cuma nak ckp:
sesenget aku pun taklah sebengkok si pokcik uto..heheee

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5204

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by Sponsored content Today at 7:34 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 16 Previous  1, 2, 3 ... 9 ... 16  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum