FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Page 14 of 16 Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by terompah_biru on Thu 08 Jan 2009, 7:38 am

"Sahabat yang tidak jujur ibarat dapur yang berhampiran. Jikalau pun
kamu tidak terkena jelaganya sudah pasti akan terkena asapnya."

"Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang
setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong
impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah."

"Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca
kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana
tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana
berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana
beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana
bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana
beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa."
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3125

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Thu 08 Jan 2009, 10:23 am

"Apa yang dilakukan pada waktu kerja menentukan apa yang kita miliki dan apa yang dilakukan pada waktu santai menentukan siapa diri kita" ........
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by neskobeng on Thu 08 Jan 2009, 12:54 pm

study
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3355

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by neskobeng on Thu 08 Jan 2009, 4:05 pm

Jangan Suka Mendedah Tubuh ... Jadilah seperti jagung, jangan seperti gajus.
Jagung membungkus bijinya yang banyak, sedangkan gajus mempamerkan bijinya yang cuma satu.

Setia Terhadap Pasangan ... Jadilah seperti pohon pisang.
Pohon pisang kalau berbuah hanya sekali seumur hidupnya.

Kecantikan Dalaman ... Jadilah seperti durian, jangan seperti kedondong.
Durian walaupun di luarnya penuh kulit yang tajam, tetapi di dalamnya lembut dan manis.
Berbeza dengan kedondong, di luarnya mulus dan berkilat, tetapi di dalamnya ada biji yang berduri.

Jaga Kesucian Dalam Pergaulan ... Jadilah seperti sengkuang.
Walaupun hidup dalam tanah dan selut, tetapi umbinya tetap putih bersih.

Selalu Bertindak Adil ... Jadilah seperti tandan petai , bukan tandan rambutan.
Tandan petai membahagi makanan sama rata ke biji2nya, semua seimbang, tidak seperti rambutan, ada yang kecil ada yang besar.

Semakin Tua Semakin Bijaksana ... Jadilah seperti cili.
Semakin tua, semakin pedas.

Jangan Bermuka-muka ... Jadilah seperti buah manggis.
Buah manggis bisa diteka isinya dari bahagian bawah buahnya.
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3355

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Fri 09 Jan 2009, 3:26 am

study
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by terompah_biru on Fri 09 Jan 2009, 8:38 am

study study
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3125

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by neskobeng on Fri 09 Jan 2009, 9:24 am

membaca adalah hiburan paling murah......
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3355

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Sat 10 Jan 2009, 6:02 am

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by noriatul on Sun 11 Jan 2009, 6:00 am

uto saloh jupo sapo tuh..??? Shocked Shocked Shocked
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 32
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3646

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by neskobeng on Sun 11 Jan 2009, 9:12 am

study study
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3355

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Tue 13 Jan 2009, 3:26 pm

Setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya.
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Tue 13 Jan 2009, 3:27 pm

@noriatul wrote:uto saloh jupo sapo tuh..??? :shock: :shock: :shock:

salah jumpe misteri nusantara la nori...hehehe
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by noriatul on Tue 13 Jan 2009, 3:31 pm

owh...ada misteri nusantara rupenye kat sini..ish..ish..ish..
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 32
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3646

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Tue 13 Jan 2009, 3:31 pm

Sahabat terbaik adalah dia yang dapat duduk berayun-ayun di beranda bersamamu, tanpa mengucapkan sepatah katapun , dan kemudian kamu meninggalkannya dengan perasaan telah bercakap-cakap lama dengannya.
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by neskobeng on Tue 13 Jan 2009, 5:15 pm

"Tiada sesuatu yang lebih bahaya kepada seseorang selain daripada kawan yang elok percakapannya tetapi buruk perbuatannya"
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3355

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Wed 14 Jan 2009, 7:39 am

study
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by neskobeng on Wed 14 Jan 2009, 10:11 am

baca gapo tu unta.....?
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3355

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Wed 14 Jan 2009, 10:53 am

baca falsafah beng le tuh...hehe
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by neskobeng on Wed 14 Jan 2009, 11:04 am

"Ramai orang yang boleh memiliki jam tangan yang tinggi harganya tetapi tidak ramai boleh menetapi masa yang berharga" Dr. Mahathir Mohamad.
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3355

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Wed 14 Jan 2009, 11:19 am

Very Happy aku suka falsafah ni beng...tu psl la aku x suka pakai jam...hahahahaha
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by terompah_biru on Wed 14 Jan 2009, 11:29 am

@neskobeng wrote:"Ramai orang yang boleh memiliki jam tangan yang tinggi harganya tetapi tidak ramai boleh menetapi masa yang berharga" Dr. Mahathir Mohamad.

aku pakai jer jam tgn tp yg murah jer la...hehehehe
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3125

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by neskobeng on Wed 14 Jan 2009, 11:33 am

@terompah_biru wrote:
@neskobeng wrote:"Ramai orang yang boleh memiliki jam tangan yang tinggi harganya tetapi tidak ramai boleh menetapi masa yang berharga" Dr. Mahathir Mohamad.

aku pakai jer jam tgn tp yg murah jer la...hehehehe
murah pon jam gak......masa tu yg mahal...
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3355

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Fri 16 Jan 2009, 7:06 am

tidak semua benda yg kita tau,kita boleh bitau....
dan tidak semua benda yg kita x tau kita boleh tnya...
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by suring on Fri 16 Jan 2009, 7:10 am

aku pun walau pun dah jadi pegawai kanan p pakai jam rega RM 50 je krn masa nya sama jer.......

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4434

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by unta^selsema on Fri 16 Jan 2009, 10:12 am

mahal jgk tu rm50...
hehehe....
Laughing
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3397

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: MARI BERFALSAFAH BERSAMA UNTA^SELSEMA....!!!

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 14 of 16 Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum