FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

citer ayang & abang..

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

citer ayang & abang..

Post by mia on Thu 16 Oct 2008, 5:18 am

Dear abang,

Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini... kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam... abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance. ..ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..

Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.

Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak

Paling menyedihkan. . ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??

Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR

Love,

ayang

ni abang lak bagi....

Dear Ayang,

Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..

Cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta.. abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja...lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun.. nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang..

Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah... tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..

Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm8k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k..tapi demi ayang abang wat jugak..

Sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas stp kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dlm citer phsm.. bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. wlau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu...pasal morning kis tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..

Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang izinkan Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu... biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan ...bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital. abang kene tanduk xpe..

Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang ketawa...hahahhahah ahahha

dari abang

mia
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : ppkp u29
Gender : Female
Jumlah Post : 48
Umur : 35
Tarikh Register : 07/01/2008
Reputation : 1
Points : 3260

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by noni on Wed 05 Nov 2008, 6:33 am

laki sengal bini pun sengal!Aparah................... gelak sakan

noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 36
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3700

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by xrayer on Thu 26 Mar 2009, 10:05 pm

Cool

xrayer
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : juru proses filem
Gender : Male
Jumlah Post : 446
Umur : 42
Tarikh Register : 04/09/2008
Reputation : 0
Points : 3482

Character sheet
Mutiara Kata saya: keje setakat gaji yg dibayar je

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by lavender on Tue 31 Mar 2009, 6:33 am

tongue ermm.....ntah ape2 la...

lavender
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : "JusT LoOk n CeE"...
Gender : Female
Jumlah Post : 245
Umur : 34
Tarikh Register : 22/01/2008
Reputation : 3
Points : 3208

Character sheet
Mutiara Kata saya: "LuV UrSeLf.....BeForE U LuV Others..."

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by epiaya on Wed 01 Apr 2009, 11:09 am

penat baca..hahahaha

epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1161
Umur : 38
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3632

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by PPKP_KECIWA on Wed 08 Apr 2009, 1:33 pm

Penyek

PPKP_KECIWA
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : KAKI PUKUL U29
Gender : Male
Jumlah Post : 47
Umur : 39
Tarikh Register : 18/03/2009
Reputation : 0
Points : 2875

Character sheet
Mutiara Kata saya: YOU'LL NEVER WALK ALONE

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by rieyna168 on Wed 08 Apr 2009, 1:41 pm

hehehe..meriah je rumahtangga ngan gurauan mcm ni. Razz Razz

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/

rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 34
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8184

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by kamalia on Tue 28 Apr 2009, 4:24 am

ragam hidup berumahtangga....

lelaki ni....kereta kesayangan dia da jadi bini no 2...sayang bkn main...

kamalia
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : misi u29
Gender : Female
Jumlah Post : 851
Umur : 31
Tarikh Register : 16/02/2009
Reputation : 7
Points : 3902

Character sheet
Mutiara Kata saya: If u think u are beaten,u are.If u think u dare not,u don't.If u'd like to win but think u can't,its almost certain u won't....

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by afen on Tue 02 Jun 2009, 12:29 pm

Laughing gelak sakan tepuk

afen
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : ppkp
Gender : Male
Jumlah Post : 290
Umur : 46
Tarikh Register : 15/01/2007
Reputation : 0
Points : 3667

Character sheet
Mutiara Kata saya: Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah... DENDAM

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by fasha_wanna on Thu 04 Jun 2009, 3:03 pm

hahahaha..

best la citer nih..

----Forum Paramedik Malaysia-----




-GiGi wAriSAn KitA.. BeRSamA KitA MeNjaGA- Very Happy

fasha_wanna
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : part tym rempit n car race :P
Gender : Female
Jumlah Post : 2733
Umur : 30
Tarikh Register : 06/01/2008
Reputation : 36
Points : 6216

Character sheet
Mutiara Kata saya: ~~we can never change our past but we can always choose our future..~~

View user profile http://profiles.friendster.com

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by rieyna168 on Fri 05 Jun 2009, 2:42 am

fasha esok2 jgn camtu ek..hehehe..

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/

rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 34
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8184

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by noriatul on Fri 05 Jun 2009, 9:02 am

mmg lawak giler cter nih wakakakakakakaka!!!

noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 32
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3394

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by miVR4 on Fri 05 Jun 2009, 4:49 pm

Laughing

miVR4
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : judge law
Gender : Male
Jumlah Post : 360
Umur : 35
Tarikh Register : 12/04/2009
Reputation : 0
Points : 3209

Character sheet
Mutiara Kata saya: FADE TO BLACK

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by sagit's on Sat 06 Jun 2009, 5:55 am

ntah ape2 ntah

sagit's
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : TheRaPist
Gender : Female
Jumlah Post : 728
Umur : 35
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 5
Points : 3361

Character sheet
Mutiara Kata saya: Never Say NO.. BeFore U TrY iT..

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by fasha_wanna on Tue 09 Jun 2009, 7:17 pm

@rieyna168 wrote:fasha esok2 jgn camtu ek..hehehe..

insyaallah..

doakn la ye kak rina!!

----Forum Paramedik Malaysia-----




-GiGi wAriSAn KitA.. BeRSamA KitA MeNjaGA- Very Happy

fasha_wanna
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : part tym rempit n car race :P
Gender : Female
Jumlah Post : 2733
Umur : 30
Tarikh Register : 06/01/2008
Reputation : 36
Points : 6216

Character sheet
Mutiara Kata saya: ~~we can never change our past but we can always choose our future..~~

View user profile http://profiles.friendster.com

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by sweetcouple on Tue 30 Jun 2009, 9:34 am

PEtikan dari satu kisah cinta:-
Suami saya adalah serorang jurutera, saya mencintai sifatnya yang
semulajadi dan saya menyukai perasaan hangat yang muncul dihati saya
ketika bersandar dibahunya.
3 tahun dalam masa perkenalan dan 2 tahun dalam masa pernikahan,
saya harus akui, bahawa saya mulai merasa letih…lelah, alasan-alasan
saya mencintainya dulu telah berubah menjadi sesuatu yang menjemukan.
Saya seorang wanita yang sentimental dan benar-benar sensitif serta
berperasaan halus. Saya merindui saat-saat romantis seperti seorang
anak kecil yang sentiasa mengharapkan belaian ayah dan ibunya. Tetapi,
semua itu tidak pernah saya perolehi. Suami saya jauh berbeza dari yang
saya harapkan. Rasa sensitifnya kurang. Dan ketidakmampuannya dalam
menciptakan suasana yang romantis dalam perkahwinan kami telah
mematahkan semua harapan saya terhadap cinta yang ideal.
Suatu hari, saya beranikan diri untuk mengatakan keputusan saya kepadanya, bahawa saya inginkan penceraian.
“Mengapa?”Dia bertanya dengan nada terkejut.
“Siti letih, Abang tidak pernah cuba memberikan cinta yang saya
inginkan.” Dia diam dan termenung sepanjang malam di depan komputernya,
nampak seolah-olah sedang mengerjakan sesuatu, padahal tidak.
Kekecewaan saya semakin bertambah, seorang lelaki yang tidak dapat
mengekspresikan perasaannya, apalagi yang boleh saya harapkan
daripadanya? Dan akhirnya dia bertanya. “Apa yang Abang boleh lakukan
untuk mengubah fikiran Siti?” Saya merenung matanya dalam-dalam dan
menjawab dengan perlahan.

“Siti ada 1 soalan, kalau Abang temui jawapannya didalam hati Siti,
Siti akan mengubah fikiran Siti; Seandainya, Siti menyukai sekuntum
bunga cantik yang ada ditebing gunung dan kita berdua tahu jika Abang
memanjat gunung-gunung itu, Abang akan mati. Apakah yang Abang akan
lakukan untuk Siti?”
Dia termenung dan akhirnya berkata, “Abang akan memberikan jawapannya esok.” Hati saya terus gundah mendengar responnya itu.
Keesokan paginya, dia tidak ada di rumah, dan saya menenui selembar
kertas dengan coretan tangannya dibawah sebiji gelas yang berisi susu
hangat yang bertuliskan…
‘Sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untukmu, tetapi
izinkan Abang untuk menjelaskan alasannya.” Kalimah pertama itu
menghancurkan hati saya. Namun, saya masih terus ingin membacanya.
“Siti boleh mengetik dikomputer dan selalu mengusik program
didalamnya dan akhirnya menangis di depan monitor, Abang harus
memberikan jari-jari Abang supaya boleh membantu Siti untuk memperbaiki
program tersebut.”
“Siti selalu lupa membawa kunci rumah ketika Siti keluar, dan Abang
harus memberikan kaki Abang supaya boleh menendang pintu, dan membuka
pintu untuk Siti ketika pulang.” “Siti suka jalan-jalan di shopping
complexs tetapi selalu tersasar dan ada ketikanya sesat di
tempat-tempat baru yang Siti kunjungi, Abang harus mencari Siti dari
satu lot kedai ke satu lot kedai yang lain mencarimu dan membawa Siti
pulang ke rumah.”
“Siti selalu sengal-sengal badan sewaktu ‘teman baik’ Siti datang
setiap bulan, dan Abang harus memberikan tangan Abang untuk memicit dan
mengurut kaki Siti yang sengal itu.”
“Siti lebih suka duduk di rumah, dan Abang selalu risau Siti akan
menjadi ‘pelik’. Dan Abang harus membelikan sesuatu yang dapat
menghiburkan Siti dirumah atau meminjamkan lidah Abang untuk
menceritakan hal-hal kelakar yang Abang alami.”
“Siti selalu menatap komputer, membaca buku dan itu tidak baik untuk
kesihatan mata Siti, Abang harus menjaga mata Abang agar ketika kita
tua nanti, abang dapat menolong mengguntingkan kukumu dan memandikanmu.”
“Tangan Abang akan memegang tangan Siti, membimbing menelusuri
pantai, menikmati matahari pagi dan pasir yang indah. Menceritakan
warna-warna bunga yang bersinar dan indah seperti cantiknya wajahmu.”
“Tetapi sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untuk mati.
Kerana, Abang tidak sanggup melihat airmatamu mengalir menangisi
kematian Abang.”
“Sayangku, Abang tahu, ada ramai orang yang boleh mencintaimu lebih daripada Abang mencintai Siti.”
“Untuk itu sayang, jika semua yang telah diberikan oleh tangan,
kaki, mata Abang tidak cukup bagi Siti. Abang tidak akan menahan diri
Siti mencari tangan, kaki dan mata lain yang dapat membahagiakan Siti.”
Airmata saya jatuh ke atas tulisannya dan membuatkan tintanya
menjadi kabur, tetapi saya tetap berusaha untuk terus membacanya lagi.
“Dan sekarang, Siti telah selesai membaca jawapan Abang. Jika Siti
puashati dengan semua jawapan ini, dan tetap inginkan Abang tinggal di
rumah ini, tolong bukakan pintu rumah kita, Abang sekarang sedang
berdiri di luar sana menunggu jawapan Siti.” “Tetapi, jika Siti tidak
puas hati, sayangku…biarkan Abang masuk untuk mengemaskan barang-barang
Abang, dan Abang tidak akan menyulitkan hidupmu. Percayalah, bahagia
Abang bila Siti bahagia.” Saya terpegun. Segera mata memandang pintu
yang terkatup rapat. Lalu saya segera berlari membukakan pintu dan
melihatnya berdiri di depan pintu dengan wajah gusar sambil tangannya
memegang susu dan roti kesukaan saya.
Oh! Kini saya tahu, tidak ada orang yang pernah mencintai saya lebih
dari dia mencintai saya. Itulah cinta, di saat kita merasa cinta itu
telah beransur-ansur hilang dari hati kita kerana kita merasa dia tidak
dapat memberikan cinta dalam ‘kewujudan’ yang kita inginkan, maka cinta
itu telah hadir dalam ‘kewujudan’ yang tidak pernah kita bayangkan
sebelum ini.

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4084

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by sweetcouple on Tue 30 Jun 2009, 9:35 am

bila sweet terbaca cerita ini..mengalir airmata sweet.... Sad

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4084

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by sweetcouple on Tue 30 Jun 2009, 9:37 am

kisah cinta:- bukti cinta sejati

Ada sorang lelaki buta. Semua orang bencikan dia, kecuali
kekasihnya. Lelaki itu selalu berkata, “Saya akan mengahwini awak di
saat saya boleh melihat.” Suatu hari, ada orang dermakan mata kepada
lelaki itu. Akhirnya dapat juga lelaki itu melihat. Dengan segera, dia
pergi menemui kekasihnya. Tetapi, bila dia melihat kekasihnya, dia
merasa sungguh terkejut kerana kekasihnya juga buta.
Kekasihnya bertanya, “Sudikah awak berkahwin dengan saya sekarang?”
Tanpa sebarang alasan, lelaki itu menolak. Kekasihnya tersenyum dan
berlalu pergi sambil berkata. “Tolong jaga mata saya baik-baik…”

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4084

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by sweetcouple on Tue 30 Jun 2009, 9:39 am

kisah cinta:- kamu tulang rusukku..

WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?
LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti).
Kamu, tulang rusukku!
Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena
tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI
mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya,
tidak lagi merasakan sakit di hatinya…
Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis
untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam
kesibukan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka
menjadi membosankan.
Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian
dan cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu
mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah
pertengkaran WANITA lari keluar rumah.

Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak “Kamu tidak cintakan saya
lagi!!!”. LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara
spontan juga berteriak “Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata
bukan tulang rusukku!!!”
Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.
LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air
yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan
berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil
barang-barangnya, bertekad untuk berpisah.
“Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi. Biarkan kita
berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing”.
Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi
berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar
negeri tetapi sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing
dan bercerai. LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu,
sepertinya.
Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan
sakit di hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia
merindukan WANITA.
Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di
mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya
oleh sebuah dinding pembatas.
LELAKI: Apa khabar?
WANITA: Baik… kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI: Belum.
WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya
akan kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu
tahu nombor telepon saya kan? Tidak ada yang berubah.
WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz “Selamat tinggal…”
Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah
seorang korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk
kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar
bahqwa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang
telah dengan bodohnya dia patahkan sendiri…

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4084

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by sweetcouple on Tue 30 Jun 2009, 9:42 am

kisah cinta:- cinta lawak dan sadis

“Valentine hari tu ayang tanya tang mane
kite sayang kat ayang. Time
tu kite tak dapat nak jawab. Semalam
ayang merajuk ngan kite, kite dah
penat nak layan. Ayang call kat kite
kite malas nak jawab. Tang mane
erk kite sayang kat ayang? Semalaman
kite duk pk soalan tu. Pernah ke?
Maybe tak sedalam cinta Titanic atau Taj
Mahal. Sayang kite kat ayang
sangatla kerdil. Sebab tu la ayang
selalu merajuk erk? Tak tahula,
setahu kite:
1. Sebelum kite kenal kat ayang, setiap
sem kite dapat Anugerah Dekan.
Bile dah kenal ngan ayang, setiap sem
kite repeat paper. Sebelum kenal
ngan ayang kite belajar pakai duit
biasiswa, lepas kenal ngan ayang,
keluar makan lagi nak mintak duit ngan
emak kite.
2. Kalau ade 1 buah epal, kite bagi je
kat ayang Kalau ade 2 buah
epal, kita bagi yang besar kat ayang.
3. Kalau kite makan ikan, ayang makan
tang badan ikan tu, kite pula
makan tang kepala ikan tu je.
4. Ayang ni tak la cun sangat, tapi kite
tak pernah kutuk ayang tak
cun. Tapi kite yang hensem ni ayang lagi
nak kutuk ngan member depan
kite, kata kite tak hensem langsung.
Eera Fazira berlalu depan mata,
kite diam je. Takut kalau puji kang
ayang marah. Mat Indon duk depan
Sogo ayang gi ngorat time kite gi
tandas. Siap mintak nombor tepon
depan kite lagi.
5. Kalau keluar ngan ayang, ayang slambe
nak makan Starbucks, kite
tipu kite dah kenyang, padahal bile dah
sampai kat umah kite makan mee
maggi.

6. Sebelum kenal ngan ayang., kite tak
pernah ade girlfriend. Selepas
ayang kenal ngan kite, genaplah koleksi
ayang ada 20 boyfriend
kesemua nya. Kite tak pernah marah ayang
plagirl, dah tu ayang kata
kite cam sami buddha.
7. Kalau ayang rasa nak cium kite, ayang
cium terus tak pernah tanya
pun. Tapi bile kite rasa nak cium ayang,
lepas tanye lagi nak kene
reject.
8. Ayang selalu pukul dada kite, tampar
muka kite, cubit peha kite,
kite tak pernah tengking sekali pun,
apatah lagi nak cubit, nak
tampar, nak pukul?
9. Pernah ayang tanya kalau ayang jatuh
cinta ngan laki lain, kite nak
buat ape. Kite kate kite nak bunuh laki
tu. Tapi bile kite tanya kalau
kite jatuh cinta kat pompuan lain, ayang
nak buat ape, ayang kata nak
bunuh kite, emak kite, ayah kite ngan
nenek kite.
10. Kite beli mask Clinique ngan ayang
harga RM300 kite kate harga
RM30. Ayang beli jam tangan kat kite
harga RM30 ayang kate harga
RM300.
11. Setiap kali berjumpe kite bagi
hadiah kat ayang, tapi setiap tahun
birthday kite ayang kate dah lupe.
12. Kite rosakkan headphone walkmen
ayang, kite ganti satu discman
baru. Ayang rosakkan kerete kite, ayang
buat derk je.
13. Sekali ayang demam, kite kene diet
2kg nak jaga ayang. Sekali kite
demam, ayang tambah berat 2kg sebab
abiskan makanan kite.
14. Kite tak pernah kata ayang pendek,
ayang marah kite tinggi sangat,
member ayang ketawakan ayang.
15. Ayang datang umah kite, kite tido
sofa, kite datang umah ayang,
kite gak yang tido kat sofa.
16. Mak kite belikan rantai Tiffany ngan
ayang. Mak ayang tak pernah
ajak kite makan kat umah ayang walau
sekalipun.
17. Kucing umah kite bersalin, kite bagi
anak kucing yang paling cute
kat ayang, 2 hari je ayang bela, kucing
tu dah mati. Ayang tak kate pa
pe pun. Ayang bagi ikan emas yang dah
dekat mati kat kite, 2 hari kite
bela dah mati. Ayang kata nak bunuh
semua anak kucing kite.
18. Ayang kalau nak pakai duit kite,
terus ambil takyah bagitau. 30 ke
80 ke seratus ke selagi wallet kite ade
duit. Aritu kite nak pinjam 10
ringgit sebab terlupe bawa wallet, ayang
kate kite kedekut.
19. Birthday ayang kite tak pernah
terlupe. Birthday kite arini ayang
tak pernah ingat.

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4084

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by sweetcouple on Tue 30 Jun 2009, 9:45 am

kisah cinta:- langit dan laut

Dahulukala, langit dan laut saling jatuh cinta. Mereka saling
menyukai antara satu sama lain. Oleh sebab sangat sukanya laut kepada
langit, warna laut sama dengan warna langit. Oleh sebab sangat sukanya
langit kepada laut, warna langit sama dengan warna laut.
Setiap senja datang, si laut dengan lembut sekali membisikkan
kata-kata ‘aku cinta padamu’ ke telinga langit. Setiap kali si langit
mendengar penuh cinta laut, langit tidak menjawab apa-apa, hanya
tersipu-sipu malu, wajahnya kemerah-merahan. Suatu hari,datang awan..
Begitu melihat kecantikan si langit, awan seketika itu juga jatuh
hati terhadap langit. Tentu sahaja langit hanya mencintai laut, setiap
hari hanya melihat laut sahaja. Awan sedih, namun tidak berputus asa,
mencari cara dan akhirnya mendapat akal. Awan mengembangkan dirinya
sebesar mungkin dan menyusup ketengah-tengah langit dan laut,
menghalang pandangan langit dan laut terhadap satu sama lain.
Laut berasa marah kerana tidak dapat
melihat langit, sehingga dengan gelombangnya laut berusaha mengusir
awan yang mengganggu pandangannya. Tetapi, tentu sahaja tidak berhasil.
Lalu datanglah angin yang sejak dulu mengetahui hubungan laut dan
langit. Angin rasa harus membantu mereka menyingkirkan awan yang
mengganggu.
Dengan tiupan yang keras dan kuat, angin meniup awan. Awan
terpecah-pecah menjadi banyak bahagian, sehingga tidak berupaya lagi
melihat langit dengan jelas, tidak berupaya lagi mengungkapkan perasaan
terhadap langit. Kerana berasa tersiksa dengan perasaan cintanya
mengunung tinggi terhadap langit, awan menangis sedih.
Hinggalah sekarang, kasih antara langit dan laut tidak terpisah.
Kita juga boleh melihat di mana mereka menjalin kasih. Setiap kali
memandang ke hujung laut, di mana ada satu garis di antara laut dan
langit, di situlah mereka berpacaran.

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4084

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by noy tawau on Wed 23 Sep 2009, 11:16 am

@epiaya wrote:penat baca..hahahaha
aku pun...huhuhu.....

noy tawau
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : paramedik
Gender : Female
Jumlah Post : 468
Umur : 30
Tarikh Register : 03/02/2009
Reputation : 11
Points : 3400

Character sheet
Mutiara Kata saya: i M WhO I 1tEd 2 b

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by noy tawau on Wed 23 Sep 2009, 11:21 am

@sweetcouple wrote:bila sweet terbaca cerita ini..mengalir airmata sweet....
terasa plak aku...huhuhu.....

noy tawau
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : paramedik
Gender : Female
Jumlah Post : 468
Umur : 30
Tarikh Register : 03/02/2009
Reputation : 11
Points : 3400

Character sheet
Mutiara Kata saya: i M WhO I 1tEd 2 b

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by devil on Fri 25 Sep 2009, 6:55 pm

@noy tawau wrote:
@epiaya wrote:penat baca..hahahaha
aku pun...huhuhu.....

hm.. sweet ni byk koleksi kisah cinta ke??
hehehe... leh wat buku?

devil
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : rempit
Gender : Male
Jumlah Post : 669
Umur : 34
Tarikh Register : 22/08/2009
Reputation : 0
Points : 3356

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by hasikin on Wed 18 Nov 2009, 6:46 am


hasikin
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : pelajar
Gender : Female
Jumlah Post : 72
Umur : 27
Tarikh Register : 13/09/2009
Reputation : 0
Points : 2730

View user profile

Back to top Go down

Re: citer ayang & abang..

Post by Sponsored content Today at 12:47 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum