FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Usaha dalam mencari jodoh

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Usaha dalam mencari jodoh

Post by awan_biru85 on Fri 05 Dec 2008, 7:57 am

antara usaha2 mencari jodoh,

sebagai contoh, kalau ada lelaki yang diyakini baik agamanya datang meminang, terimalah pinangan itu kerana pada diri lelaki itu ada ciri2 yang layak/sesuai merangkumi urusan dunia akhirat, untuk dijadikan pasangan hidup. itu juga satu usaha. maksudnya dia tidak membiarkan/menolak pinangan itu begitu saja
bagi ana rugi menolak pinangan dr orang yang baik2 dan diyakini agamanya.

boleh juga cara mendaftar melalui agensi2 jodoh atau khidmat mencari jodoh. tapi pastikan agensi atau khidmat cari jodoh itu adalah dipercayai dan perlu diselidik dulu kebenarannya. bimbang kalau terkena dengan orang2 yang berniat jahat, bahana lain pula yang dapat.

boleh juga minta pertolongan orang tengah yang dipercayai untuk carikan jodoh. seperti ibu bapa kita sendiri, ustazah atau ustaz, sahabat2, saudara-mara dan orang2 yang kita betul-betul percaya boleh jaga maruah dan rahsia kita. boleh juga berterus terang sendiri tapi ada adab2nya.

awan_biru85
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Sn u29
Gender : Female
Jumlah Post : 227
Umur : 31
Tarikh Register : 03/03/2008
Reputation : 0
Points : 3237

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile http://emifadhila.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by awan_biru85 on Fri 05 Dec 2008, 7:58 am

untuk persoalan berterus terang dengan lelaki, tiada masalah jika ikut adab2nya.
ana ambil pandangan ustaz Zaharudin Abd Rahman.

antara langkah2 yang boleh dilakukan

1.
meluahkan hasrat secara berselindung tetapi boleh difahami kepada pemuda tadi untuk membina 'rumah tangga bersama'. Ia berdasarkan tindakan Khadijah yang menggunakan orang tengah, dan juga seorang wanita lain tanpa segan silu menyatakan hasratnya kepada baginda SAW.
Imam Bukhari sendiri meletakkan satu bab bertajuk " Wanita mendedahkan / menawarkan dirinya kepada lelaki soleh ( rujuk Kitab Nikah)

dari riwayat Anas juga
: telah datang seorang wanita kepada Rasulullah s.a.w lalu menawarkan dirinya untuk menjadi isteri baginda. berkatalah wankta itu:
"Adakah dikau punya hajat kepadaku?" maka anak perempuan Anas menyampuk :
" Alangkah kurangnya malu si wanita itu dan amat malunya perbuatannya " : maka Anas menjawab:"
" Dia lebih baik darimu, ia berkehendakkan Nabi s.a.w lalu menawarkan dirinya kepada baginda s.a.w" ( sohih Al-Bukhori, 7/17).

Imam Ibnu Hajar pula menegaskan tiada cacatnya wanita menawarkan dirinya untuk menajdi isteri kepada seorang lelaki ( fathAl-Bari, 9/175).
teruskan hasrat dan jangan bertangguh dalam melakukan perkara2 yang baik.

2. menjemput pemuda ke rumah untuk diperkenalkan kepada ibubapa dan keluarga. dibenarkan bersama2 berada di ruang tamu (dengan menutup aurat lengkap) untuk tujuan berkenalan lebih dekat.
kenal maksudnya bukan setakat kenal dan lihat hanya dengan mata, tetapi membawa maksud meninjau budi bahasa, sikap, cara hidup dan apa-apa info yang dapat tambahkan ketepatan pemihan pasangan mengikut ciri2 yang digariskan dalam Islam

jika dilanjutkan perhubungan itu ke fasa pertunangan,

3. jangan bertangguh atau berhubung tanpa ikatan sah terlalu lama.

4. jangan hebahkan kepada awam selagi mana belum diijabkabulkan . ikatan janji untuk berkahwin boleh membawa fitnah dengan mudah ( Nizom al-Usrah fil islam, 1/24)

5. jangan bertemu berdua2 tanpa ditemani mahram

6. mengurangkan komunikasi yang tidak berkaitan, serta kawal isi kandungan perbualan dari yang membawa kepada lagha dan syahwat.

7. batas2 pergaulan semasa bertunang
- haram bersentuh, menyentuh satu sama lain
- haram dating tanpa disertai mahram yang thiqah
-haram berbicara dan bersembang dengan syahwat ( sms, phonen, chatting, messenger)
-awas fitnah masyarakat sekeliling
-awas fitnah dalam diri dan pasangan
-haram melihat kepala aurat masing2
-awas daripada bertukar gambar
-awas daripada hebahan umum sebelum diijabkabul

wallahua'lam

awan_biru85
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Sn u29
Gender : Female
Jumlah Post : 227
Umur : 31
Tarikh Register : 03/03/2008
Reputation : 0
Points : 3237

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile http://emifadhila.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by lavender on Tue 16 Dec 2008, 3:42 am

Ermmmmm........Cayukk awan biru...
mest da ketemu jodoh ngan yg btl2 secocok kn???

lavender
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : "JusT LoOk n CeE"...
Gender : Female
Jumlah Post : 245
Umur : 34
Tarikh Register : 22/01/2008
Reputation : 3
Points : 3203

Character sheet
Mutiara Kata saya: "LuV UrSeLf.....BeForE U LuV Others..."

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by Liarisz96 on Tue 16 Dec 2008, 3:46 am

bagus ni utk renungan semua....

Liarisz96
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : staf KKM
Gender : Female
Jumlah Post : 30
Umur : 50
Tarikh Register : 21/11/2008
Reputation : 0
Points : 2928

Character sheet
Mutiara Kata saya: saya benci PENIPU...

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by awan_biru85 on Tue 16 Dec 2008, 8:25 pm

hehe..............doa-doakan semuga di permudahkan........aminnn

awan_biru85
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Sn u29
Gender : Female
Jumlah Post : 227
Umur : 31
Tarikh Register : 03/03/2008
Reputation : 0
Points : 3237

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile http://emifadhila.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by neskobeng on Tue 23 Dec 2008, 6:45 pm

amin....

neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 36
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3098

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by awan_biru85 on Tue 23 Dec 2008, 7:21 pm

syukran la encik kobeng tolong amin kan utk saya....

awan_biru85
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Sn u29
Gender : Female
Jumlah Post : 227
Umur : 31
Tarikh Register : 03/03/2008
Reputation : 0
Points : 3237

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile http://emifadhila.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by neskobeng on Wed 24 Dec 2008, 5:56 pm

yelah.......kalu dah takde jodoh seribu tahun kita mencari tak dapat.....tapi kalu dah jodoh walau tak dicari sekelip mata pon jumpa..

neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 36
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3098

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by awan_biru85 on Wed 31 Dec 2008, 8:42 pm

"kita" hehe....... tongue

awan_biru85
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Sn u29
Gender : Female
Jumlah Post : 227
Umur : 31
Tarikh Register : 03/03/2008
Reputation : 0
Points : 3237

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile http://emifadhila.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by neskobeng on Wed 31 Dec 2008, 8:55 pm

kite kite le..

neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 36
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3098

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by rieyna168 on Mon 09 Mar 2009, 1:32 pm

betul tu..jodoh mmg tidak dpt dirancang,bercinta bagai nak rak pun xmenjamin kita akan kawen ngan org tu..last2,tetiba lak putus ditgh jln.ada jugak org yg baru jumpa sehari dua..tup2 kawen.itulah namanya jodoh..tp seeloknya,kenal dulu hati budinya.. Very Happy

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/

rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 34
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8179

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by epiaya on Tue 10 Mar 2009, 8:18 am

btol2...

epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1161
Umur : 38
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3627

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by slipar_jpon on Tue 10 Mar 2009, 9:19 am

btol3

slipar_jpon
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : DG 41
Gender : Female
Jumlah Post : 1473
Umur : 30
Tarikh Register : 09/09/2008
Reputation : 0
Points : 3988

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by aieyda on Tue 10 Mar 2009, 3:10 pm

[quote="rieyna168"]betul tu..jodoh mmg tidak dpt dirancang,bercinta bagai nak rak pun xmenjamin kita akan kawen ngan org tu..last2,tetiba lak putus ditgh jln.ada jugak org yg baru jumpa sehari dua..tup2 kawen.itulah namanya jodoh..tp seeloknya,kenal dulu hati budinya.. :D[/quote]

betul tu riena..
bercinta bertahun2 lamanye tp takde jodoh keciwak jgk..
kawan aku bertemu jodoh dgn hubby dia,pertama kali jumpa kenal 2 minggu je..
pastu trus nikah..wahh.advance tol kwn aku tu..

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5205

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by sHy on Tue 10 Mar 2009, 3:44 pm

erk......?

sHy
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : Admin WAPC
Gender : Male
Jumlah Post : 310
Umur : 33
Tarikh Register : 27/11/2007
Reputation : -2
Points : 3317

Character sheet
Mutiara Kata saya: One Long Journey, Start With One Step..!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by rieyna168 on Tue 10 Mar 2009, 5:47 pm

betul tu riena..
bercinta bertahun2 lamanye tp takde jodoh keciwak jgk..
kawan aku bertemu jodoh dgn hubby dia,pertama kali jumpa kenal 2 minggu je..
pastu trus nikah..wahh.advance tol kwn aku tu..[/quote]

kan2 ida..bercinta lama2..xsemestinya menjamin kita kawen..rina pernah alami..bercinta 5 tahun,last2 putus gak.yer2 je ingat itu yg terakhir..apa nak buat,bkn jodoh.. ada jugak rina jumpa yg bercinta baru 2 3 bln,tup2 dah kawen..ni rina cerita pasal housemate rina sblm ni,dia bercinta ngan suami dia sbb kwn rina yg kenen2kn..suami dia keja kt cheras nun.dah bertukar2 num, pastu kwnla..3bln pastu,ajak jumpa..jumpa sekali,tak sampai 2 minggu terus deal nak tunang.tunang pun 3minggu je terus kawen..senang betul jodohnya dipertemukan..skrg ni dah ada anak 1. betul gakkan,kita mmg tak dpt agak jodoh kita..hanya yg mampu kita wat,terserah pada qada dan qadar..sambil tu,sertakan sekali dgn qanaah dan bertawakal.. Smile

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/

rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 34
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8179

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by aieyda on Tue 10 Mar 2009, 6:11 pm

kalau yg senang jodoh tak pe riena..

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5205

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by slipar_jpon on Tue 10 Mar 2009, 6:32 pm

emmm...
minta dipermudahkan segalanya

slipar_jpon
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : DG 41
Gender : Female
Jumlah Post : 1473
Umur : 30
Tarikh Register : 09/09/2008
Reputation : 0
Points : 3988

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by rieyna168 on Tue 10 Mar 2009, 7:46 pm

@aieyda wrote:kalau yg senang jodoh tak pe riena..

best je kan kalau mcm tu...ermm....

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/

rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 34
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8179

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by SaSa on Wed 11 Mar 2009, 3:19 am

@aieyda wrote:
@rieyna168 wrote:betul tu..jodoh mmg tidak dpt dirancang,bercinta bagai nak rak pun xmenjamin kita akan kawen ngan org tu..last2,tetiba lak putus ditgh jln.ada jugak org yg baru jumpa sehari dua..tup2 kawen.itulah namanya jodoh..tp seeloknya,kenal dulu hati budinya.. Very Happy

betul tu riena..
bercinta bertahun2 lamanye tp takde jodoh keciwak jgk..
kawan aku bertemu jodoh dgn hubby dia,pertama kali jumpa kenal 2 minggu je..
pastu trus nikah..wahh.advance tol kwn aku tu..
Jodoh xpress..........tangkap basah. Hehe.

SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 44
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3180

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by epiaya on Wed 11 Mar 2009, 6:23 am

scratch nak ke gitu..

epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1161
Umur : 38
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3627

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by rieyna168 on Wed 11 Mar 2009, 6:31 am

bkn tangkap basah la bro...dah jodoh dorang.

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/

rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 34
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8179

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by aieyda on Wed 11 Mar 2009, 7:46 am

[quote="rieyna168"]bkn tangkap basah la bro...dah jodoh dorang.[/quote]

dah jodoh tak kira dah tangkap basah ke tangkap kering ke..
sedap mulut je kata owg kan riena..
kene diri sendrik baru diam

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5205

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by rieyna168 on Wed 11 Mar 2009, 7:48 am

@aieyda wrote:
@rieyna168 wrote:bkn tangkap basah la bro...dah jodoh dorang.

dah jodoh tak kira dah tangkap basah ke tangkap kering ke..
sedap mulut je kata owg kan riena..
kene diri sendrik baru diam

kan ida..dah jodoh dorang tu cepat n mcm tu..kita kena terima..

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/

rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 34
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8179

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by aieyda on Wed 11 Mar 2009, 8:01 am

tahu takpe..
bercinta lama pun tak tentu cepat jodohnya..
jumpa tak sampai sebulan pun kalau cepat jodohnye,kawen jgk..
hehehe..riena bila nak kawen..hehheee

aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4125
Umur : 32
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5205

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: Usaha dalam mencari jodoh

Post by Sponsored content Today at 4:53 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum