FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by erin on Fri 12 Dec 2008, 12:04 pm

kepada peminat novel, boleh tak kongsi siapa penulis novel dan juga novel kegemaran anda berserta dengan sinopsis novel tersebut...
avatar
erin
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Negeri :
Jawatan : Peragawati
Gender : Female
Jumlah Post : 91
Umur : 32
Tarikh Register : 05/04/2008
Reputation : 3
Points : 3463

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by noriatul on Fri 12 Dec 2008, 1:06 pm

bagaikan puteri - ramlee awang murshid

sinopsis :
satu jasad, satu jiwa, bertemu kuasa cinta yang mustahil untuk disatukan....
kena baca sampai habis...penuh debaran...
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 32
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3620

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by terompah_biru on Fri 12 Dec 2008, 1:31 pm

sumer novel aku suker...kalu nk bersinopsis pjg lak kang...hahahaha
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3099

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by fifie on Fri 12 Dec 2008, 1:51 pm

Tajuk Novel: Bukan Puteri Lindungan Bulan
Penulis: Liana Afiera Malik
Penerbit:
Creative Enterprise
Sinopsis:-
Cerita mengenai Larasati ‘Aisya, seorang gadis yang tabah,
mengharungi hidup dalam penuh kemewahan tapi kurang kasih sayang, lepas
abahnya meninggal, maknya berkahwin lagi, tapi bapa tiri dia baik, cuma
dia sendiri rasa tersisih, dia tinggal seorang dibanglo arwah abahnya.
Abangnya Luqman Aliff (Luke), kawin dgn Sabrina, bengis dan sombong,
konflik bermula antara dia dan kakak iparnya. Sabrina curang dan tidak
jujur, ada skandal ngan Zakuan. Then suatu hari helikopter yang dinaiki
Luke terhempas, body dia tak dapat dikesan. Sabrina tuntut cerai dan
tuntut harta, tapi tak berjaya kerana Lara dapat foto gambat kecurangan
Sabrina dan Zakuan.

Suatu hari Zakuan merogol Lara, tetapi nasib baik Zafir boifren dia
masih sudi menerima dia. Kawinla dia dengan Zafir. (Anak orang kaya ler
jugak…) Kemudian baru 5 minggu berkahwin Lara pregnant, Zafir mula
mempersoalkan anak dalam kandungan tu, dia tak percaya itu anaknya.
Tetapi Lara yakin itu anaknya, dan doktor kata baru 4 minggu
mengandung. Zafir mula curang, tidak balik dan terjebak dgn XGF dia,
Tengku farah, last-last Lara suruh Farah dan Zafir kawin, maka hidupla
Lara dalam kesedihan sebab suaminya tidak pernah peduli tentang anak
dalam perut dan asyik dgn bini muda. BIla anak dah lahir buat ujian
DNA, sahler anak tu anak dia dan Zafir, tapi bila masa doktor doktor
ambil darah Zafir tu tak tau pulak, sebab Zafir sekali pun tak jenguk
Lara lepas dia bersalin..Lepas tu..bacala sendiri lenguh nak menaip…


so…setakat nie je la ek..nnt kalo ak dh bli n bace ak review la blk crite nie….
avatar
fifie
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat terlatih
Gender : Female
Jumlah Post : 109
Umur : 32
Tarikh Register : 19/10/2006
Reputation : 8
Points : 4032

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by halimi on Fri 12 Dec 2008, 4:19 pm

aku novel tak minat baca tp kalu sinopsis dia aku minat.........
avatar
halimi
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MN
Gender : Male
Jumlah Post : 358
Umur : 33
Tarikh Register : 14/03/2008
Reputation : 0
Points : 3277

Character sheet
Mutiara Kata saya: kiamat sudah hampir tiba...!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by neskobeng on Fri 12 Dec 2008, 6:51 pm

aku masa zaman kolej dulu ada gak dok beli novel Ramlee Awang Murshid....skng dah malas le nk baca.... novel JIBAM penilisnya ujang bast gak....
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3329

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by erin on Sat 13 Dec 2008, 5:56 am

iya fifie, novel tu mmg best..
avatar
erin
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Negeri :
Jawatan : Peragawati
Gender : Female
Jumlah Post : 91
Umur : 32
Tarikh Register : 05/04/2008
Reputation : 3
Points : 3463

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by halimi on Sat 13 Dec 2008, 6:19 am

aku sedap dgr or citer jer.......
avatar
halimi
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MN
Gender : Male
Jumlah Post : 358
Umur : 33
Tarikh Register : 14/03/2008
Reputation : 0
Points : 3277

Character sheet
Mutiara Kata saya: kiamat sudah hampir tiba...!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by noriatul on Sun 14 Dec 2008, 6:55 am

@neskobeng wrote:aku masa zaman kolej dulu ada gak dok beli novel Ramlee Awang Murshid....skng dah malas le nk baca.... novel JIBAM penilisnya ujang bast gak....

nape jadi malas nk baca tu beng?
hehehehe!!
ada satu lagi novel yg betul2 mencabar minda kita berfikir..
"masuk ke dalam cahaya" - abdullah hussain
kalau korang ada jupe novel ni bitau aku kat mane ye...
puas aku cari dah tak ade ulang cetak rasanye....
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 32
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3620

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by terompah_biru on Sun 14 Dec 2008, 9:59 am

aku suka baca kelapa nan sebatang...novel sastera masa tekatan 5.. hahahahahaha....
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3099

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by neskobeng on Sun 14 Dec 2008, 10:11 am

Tak tau le nape malas skrg....sibuk ngan benda lain kot.......
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3329

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by atira on Sun 14 Dec 2008, 11:27 am

citer ni pun best...

Penulis : Lily Suriani / Novel : ATAS NAMA CINTA


Sukarnya Firas menakluki hati dan cinta Ardini. Pelbagai cara dilakukan agar gadis punjaan hati menjadi miliknya yang abadi. Bukankah cinta itu satu pengorbanan? Dan itulah yang menguntumkan kemanisan cinta. Ijab kabul bukti bahawa cinta mereka bukan hanya di bibir.

Namun, mengapa ada insan yang mencemburui keindahan cinta mereka? Mengapa perlu ada duri-duri yang menghalang mereka ke puncak kasih hingga hati mereka tercalar luka?

Atas nama cinta, mereka berpegang teguh pada janji setia...

Cool

klu nk tau lagi baca ah sendiri ye,..hakhak
avatar
atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 27
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3977

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by atira on Sun 14 Dec 2008, 11:32 am

yang ni pun leh tahan..hakhak..

Penulis : Nia Azalea / Novel : SEREDUP KASIHMU

KISAH silam Lea Haryani sentiasa menghantui hidupnya.
Lea Haryani dilahirkan tanpa ikatan perkahwinan kedua orang tuanya. Setelah ibunya meninggal dunia, Mak Longnya, Sutinah memeliharanya sehingga dewasa.
Lea Haryani.......
Setelah dewasa dan berjaya melanjutkan pelajaran ke universiti, sikapnya yang pasif terbawa-bawa hingga ke universiti....
Emir Safwan yang satu kuliah dengan Lea Haryani cuba menggodanya tetapi tidak dilayan. Pelbagai cara dilakukan oleh Emir Safwan untuk memikat hati Lea Haryani namun tidak berhasil. ..
Mama Emir Safwan tidak berkenan dengan Lea Haryani dan menyuruh anaknya itu memilih Syamen, anak Datin Jawaher....
Emir Safwan tetap dengan pendirian memilih Lea Haryani.

Akhirnya berlakulah konflik. Lea Haryani mengalah dan menyuruh Emir Safwan akur dengan pilihan mamanya. Emir Safwan tidak boleh terima kerana hatinya benar-benar mencintai Lea Haryani. Berjayakah Emir Safwan memujuk hatinya yang telah terluka untuk menawan hati Lea Haryani kembali?
Berapa mahalkah harga yang harus dibayar untuk satu kemaafan?


Cool
avatar
atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 27
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3977

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by atira on Sun 14 Dec 2008, 11:34 am

Penulis : Nia Azalea / Novel : KAU YANG SATU

hehe..korang baca la yer....xlarat nk taip...wakakaka

Bahagiakah perkahwinan Taufik dan Salina? Dapatkah mereka melayari bahtera bersama?

nk tau kesudahan kena baca ah,,,,hakhak
avatar
atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 27
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3977

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by atira on Sun 14 Dec 2008, 11:38 am

Penulis : Damya Hana / Novel : SEPI TANPA CINTA


Mampukah Haziqah menyambut huluran cinta Fakrul setelah dirinya puas dihina? Haziqah tidak mahu pisang berbuah dua kali! Baginya, kedukaan lalu masih bertapak utuh di hatinya. Cukuplah sekali...


Crying or Very sad
avatar
atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 27
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 3977

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by math on Sun 14 Dec 2008, 6:08 pm

aq ade beli x pi owg lain yg baca n bgi tau sinopsis kat aq...,
tongue
avatar
math
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 220
Umur : 32
Tarikh Register : 13/09/2007
Reputation : 3
Points : 3650

Character sheet
Mutiara Kata saya: Watzaaaaaaaarrrr.....!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by neskobeng on Sun 14 Dec 2008, 8:34 pm

@terompah_biru wrote:aku suka baca kelapa nan sebatang...novel sastera masa tekatan 5.. hahahahahaha....
ko dah baca ke Kelapa Nan Sebatang II...?
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3329

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by neskobeng on Mon 15 Dec 2008, 2:15 am

@neskobeng wrote:
@terompah_biru wrote:aku suka baca kelapa nan sebatang...novel sastera masa tekatan 5.. hahahahahaha....
ko dah baca ke Kelapa Nan Sebatang II...?

aku baru ingat kelapa nan sebatang tu buku cerpen le.... novel masa tingkatan 5 aku lupa le tajuk apa...
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3329

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by terompah_biru on Mon 15 Dec 2008, 5:52 am

ehhh aku rasa novel la beng..cerpen yg satu lagik tuh
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3099

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by aieyda on Mon 15 Dec 2008, 9:13 am

aku suka thriller jer mcm ramlee awg murshid..
novel dia SATU JANJI tu hilang mana tah..best citer tu.
kalau novel cintan cintun aku tak minat sgt sbb plot citer lebey kurang same jerk..
citer klasik pun aku minat gak..
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5430

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by halimi on Mon 15 Dec 2008, 11:07 am

aku pulak suke komek..... gelak sakan
avatar
halimi
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : MN
Gender : Male
Jumlah Post : 358
Umur : 33
Tarikh Register : 14/03/2008
Reputation : 0
Points : 3277

Character sheet
Mutiara Kata saya: kiamat sudah hampir tiba...!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by neskobeng on Mon 15 Dec 2008, 12:19 pm

@terompah_biru wrote:ehhh aku rasa novel la beng..cerpen yg satu lagik tuh
novel kan kisah lebai Pa.... kelapa nan sebatang tajuk buku cerpen rasanya
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3329

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by terompah_biru on Mon 15 Dec 2008, 6:05 pm

lor... lebai pa dlm kelapa nan sebatang la beng..
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3099

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by neskobeng on Mon 15 Dec 2008, 6:10 pm

@terompah_biru wrote:lor... lebai pa dlm kelapa nan sebatang la beng..

aku baru ingat le tajuk novel 2..... Mereka Yang Tertewas penulis Hasanuddin Md Isa. lepas aku beli pulak Mereka yg tetewas II kesudahan cita...
kelapa nan sebatang cerpen lah pah...
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3329

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by terompah_biru on Mon 15 Dec 2008, 6:11 pm

a'ah la wehh.... mereka yang tertewas...ehehehe... Embarassed Embarassed
avatar
terompah_biru
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Missy
Gender : Female
Jumlah Post : 222
Umur : 36
Tarikh Register : 24/11/2008
Reputation : 10
Points : 3099

View user profile

Back to top Go down

Re: Novel dan Penulis Novel kegemaran anda??

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum