FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

kenangan dan puisi

Page 6 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Sat 19 Sep 2009, 8:31 am

tumpang post lg bro suring

Semenjak aku kehilanganmu
Sekitar maya ku berubah
Tiada lagi halusnya kidungmu
Yang ketika dulu
Kau lakukan untukku
Sepi mencengkam
Resah berpanjangan
Wajahmu bermain di ingatan
Yang tinggal kini
Airmata cinta telah membasahi kolam hatiku

Pasti kau di saat ini
Berselindung di balik wajahnya
Aku tak lagi kau hiraukan
Terlontar jauh dari hatimu
Bagaikan mawar terkulai sepi
Tak lagi bererti

Mengenang kenangan di masa silam
Aku terkenangkan janjimu
Tiada lagi kesempatan untukku
Memilikimu seperti dulu

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by minnie_mouse on Sat 19 Sep 2009, 8:32 pm

bro san.........sadis nyer....

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3683

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by minnie_mouse on Sat 19 Sep 2009, 8:34 pm

@suring wrote:ala dik minnie tu citer lama-lama abg mu dulu masa di era umo 20 an..masa tu tgh laku giler wakakakaka....skrg ni jual kilo pon owg dah xnak beli daaaaa.....

hehe........tp btl pe kate sis seeties...what u give,u get back...

n way,mini sentiasa mendoakan kebahgiaan kalian...

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3683

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by chiki83 on Sat 19 Sep 2009, 9:05 pm

KALAU ENGKAU MENJADI BUNGA KUHARAP KAU KEMBANG SELAMANYA DITAMAN KU

chiki83
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : paramedik
Gender : Female
Jumlah Post : 25
Umur : 33
Tarikh Register : 17/09/2009
Reputation : 0
Points : 2668

Character sheet
Mutiara Kata saya: JALAN MESTI KEDEPAN BUKAN KE BELAKANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Tue 22 Sep 2009, 3:31 am

@chiki83 wrote:KALAU ENGKAU MENJADI BUNGA KUHARAP KAU KEMBANG SELAMANYA DITAMAN KU

bunga xkn kembang selamanye,tiba masanya bunga kn layu dn akhirnya mati myembah bumi allah...

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by chiki83 on Tue 22 Sep 2009, 11:20 am

bunga plastik looo

chiki83
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : paramedik
Gender : Female
Jumlah Post : 25
Umur : 33
Tarikh Register : 17/09/2009
Reputation : 0
Points : 2668

Character sheet
Mutiara Kata saya: JALAN MESTI KEDEPAN BUKAN KE BELAKANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Tue 22 Sep 2009, 6:22 pm

Bunga plastik...!!! hm,bagus la puja pd sang yg tidak hidup 2,yg xpunya aty n perasaan...

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by chiki83 on Tue 22 Sep 2009, 6:37 pm


chiki83
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : paramedik
Gender : Female
Jumlah Post : 25
Umur : 33
Tarikh Register : 17/09/2009
Reputation : 0
Points : 2668

Character sheet
Mutiara Kata saya: JALAN MESTI KEDEPAN BUKAN KE BELAKANG

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Fri 02 Oct 2009, 9:18 am

aku lelaki mu dan kau perempuanku

perempuan adalah daun
lelaki adalah angin
yg datang tiba-tiba
meniup rindu
menghembus asa
membuai daun
hingga kadang
daun menjadi hijau segar
namun ketika angin berlalu
hilang begitu saja di putaran waktu
daun itu menguning
sebelum sang waktu menjumputnya
karena terjatuh di tanah
inginku
biarlah daun itu gugur
karena kehendak Sang Alam
bukan karena
tiupan kencang sang angin kembara
atau bukan
karena tangkainya menjadi lemah
ketika tahu angin tlah pergi
menghilang
tanpa bekas
meninggalkannya layu
membiarkannya kering
terjatuh
terkubur debu bumi
itulah perempuan
tempatnya mencari kesejukan
dan dipaksa dikeringkan
yang sering tak terpikirkan
dilupakan
akan kekuatannya
buat abadikan cintanya

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Fri 02 Oct 2009, 9:50 am

Semalam aku jumpa ayah kau
Dia ingat lagi kat kau tapi kau ingat ke kat dia???
Dia nampak macam risau je…
Aku tanya kenapa nampak macam risau je??
Dia jawab “Pak Cik teringin nak jumpa anak pak cik”..
Dia cakap kalau dia tak sempat nak jumpa dengan kau
Dia ada tingalkan pesan..

AYAH KAU PESAN..

Jangan kau lupa pada Tuhan
Takut nanti Tuhan pula lupa pada kau.

AYAH KAU PESAN..

Bila berkawan jangan berperang
Takut nanti kalau sakit, takde kawan yang hendak datang.

AYAH KAU PESAN..

Kalau kau sesat, janganlah malu hendak bertanya orang
Supaya kau boleh nampak jalan pulang.


AYAH KAU PESAN..

Bila dah senang nanti, jangan kau lupa pada ibu bapa
Takut nanti kau jadi macam TANGGANG anak DERHAKA!!

AYAH KAU PESAN..

Jangan lupa segala pesan
Sebab tak ada apa yang dia hendak bekal
Kerana dia sudah pergi ke BATU NESAN!!!

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Fri 02 Oct 2009, 10:02 am

Telah lama ku intai bayangmu
Namun tidak pernah kau tahu akan kehadiranku
Dari hari ke hari
CINTA ku mulai berputik buatmu
Kucuba usir rasa ini
Namun
Siapalah diriku ini untuk menolak
Kehadiran CINTA di dalam hati ini
dan..
Tanpa aku sedari
Kau jua mengintai bayanganku
Mengharap akan kehadiranku
Tiap waktu

Ku luahkan padamu
Rasa CINTAku
Yang telah terpendam lama
Jauh nun di sudut hatiku
Apakah kau jua merasakannya??
Ya!
Terima kasih teman!!
Terima kasih
Kerana sudi menyirami cintaku yang tandus
Kerana sudi membajai p0hon kasih
Kerana sudi mengisi kek0songan hatiku
Kerana sudi berk0ngsi suka dan duka bersama ku
Dan terima kasih..
Kerana sudi menCINTAiku…

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by farida on Thu 15 Oct 2009, 7:20 am

wow suring & santiago mmg ada bakat laa... boleh jd sasterawan negara ni

farida
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Negeri :
Jawatan : Usahawan... dan insyaallah akn jadi seorg jutawan nanti
Gender : Female
Jumlah Post : 74
Umur : 29
Tarikh Register : 27/08/2009
Reputation : 0
Points : 2739

View user profile http://www.facebook.com/fiedajue http://www.xdelagi.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by minnie_mouse on Thu 15 Oct 2009, 4:31 pm

SANTIAGO wrote:Telah lama ku intai bayangmu
Namun tidak pernah kau tahu akan kehadiranku
Dari hari ke hari
CINTA ku mulai berputik buatmu
Kucuba usir rasa ini
Namun
Siapalah diriku ini untuk menolak
Kehadiran CINTA di dalam hati ini
dan..
Tanpa aku sedari
Kau jua mengintai bayanganku
Mengharap akan kehadiranku
Tiap waktu

Ku luahkan padamu
Rasa CINTAku
Yang telah terpendam lama
Jauh nun di sudut hatiku
Apakah kau jua merasakannya??
Ya!
Terima kasih teman!!
Terima kasih
Kerana sudi menyirami cintaku yang tandus
Kerana sudi membajai p0hon kasih
Kerana sudi mengisi kek0songan hatiku
Kerana sudi berk0ngsi suka dan duka bersama ku
Dan terima kasih..
Kerana sudi menCINTAiku…

wah.............

bakat tependam....

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3683

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Thu 15 Oct 2009, 9:38 pm

ni bukan bakat terpendam...ni bakat terendam dlm kolam


Last edited by SANTIAGO on Thu 15 Oct 2009, 9:41 pm; edited 1 time in total

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Thu 15 Oct 2009, 9:40 pm

@farida wrote:wow suring & santiago mmg ada bakat laa... boleh jd sasterawan negara ni

jauh lg ni farida nk jd sasterawan...jd angkasawan leh la...

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by sweeties on Fri 16 Oct 2009, 7:06 am

SANTIAGO wrote:ni bukan bakat terpendam...ni bakat terendam dlm kolam

x lemas ker terendam??

sweeties
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : mIsI
Gender : Female
Jumlah Post : 1051
Umur : 35
Tarikh Register : 15/11/2008
Reputation : 3
Points : 4054

Character sheet
Mutiara Kata saya: YaNg TeRiNdAh HaNyAlAh SeMeNtArA

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Fri 16 Oct 2009, 8:01 am

@sweeties wrote:
SANTIAGO wrote:ni bukan bakat terpendam...ni bakat terendam dlm kolam

x lemas ker terendam??

kaki je terendam..kpala ok lg...

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Lady Cda on Mon 19 Oct 2009, 2:20 pm

SANTIAGO wrote:Telah lama ku intai bayangmu
Namun tidak pernah kau tahu akan kehadiranku
Dari hari ke hari
CINTA ku mulai berputik buatmu
Kucuba usir rasa ini
Namun
Siapalah diriku ini untuk menolak
Kehadiran CINTA di dalam hati ini
dan..
Tanpa aku sedari
Kau jua mengintai bayanganku
Mengharap akan kehadiranku
Tiap waktu

Ku luahkan padamu

Rasa CINTAku
Yang telah terpendam lama
Jauh nun di sudut hatiku
Apakah kau jua merasakannya??
Ya!
Terima kasih teman!!
Terima kasih
Kerana sudi menyirami cintaku yang tandus
Kerana sudi membajai p0hon kasih
Kerana sudi mengisi kek0songan hatiku
Kerana sudi berk0ngsi suka dan duka bersama ku
Dan terima kasih..
Kerana sudi menCINTAiku…


siapakah gerangan yg bertuah tu ye?

Lady Cda
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : BIOMEDICAL SCIENCES
Gender : Female
Jumlah Post : 1172
Umur : 33
Tarikh Register : 11/04/2007
Reputation : 9
Points : 4200

Character sheet
Mutiara Kata saya: i'll be ur wish,i'll be ur dream, i'll be ur fantasy

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by ZA_70 on Mon 19 Oct 2009, 7:00 pm

Sahabat…
mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…
ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak di sini lagi

Sahabat…
aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah
SAHABATKU....

ZA_70
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : STUDENT POS BASIK
Gender : Female
Jumlah Post : 289
Umur : 56
Tarikh Register : 27/10/2008
Reputation : 7
Points : 3239

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUMAN ADALAH PENAWAR SEGALA DUKA....

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Mon 19 Oct 2009, 7:59 pm

@Lady Cda wrote:
SANTIAGO wrote:Telah lama ku intai bayangmu
Namun tidak pernah kau tahu akan kehadiranku
Dari hari ke hari
CINTA ku mulai berputik buatmu
Kucuba usir rasa ini
Namun
Siapalah diriku ini untuk menolak
Kehadiran CINTA di dalam hati ini
dan..
Tanpa aku sedari
Kau jua mengintai bayanganku
Mengharap akan kehadiranku
Tiap waktu

Ku luahkan padamu

Rasa CINTAku
Yang telah terpendam lama
Jauh nun di sudut hatiku
Apakah kau jua merasakannya??
Ya!
Terima kasih teman!!
Terima kasih
Kerana sudi menyirami cintaku yang tandus
Kerana sudi membajai p0hon kasih
Kerana sudi mengisi kek0songan hatiku
Kerana sudi berk0ngsi suka dan duka bersama ku
Dan terima kasih..
Kerana sudi menCINTAiku…


siapakah gerangan yg bertuah tu ye?

rahsia pohon cemara 2...

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by ZA_70 on Wed 21 Oct 2009, 9:25 pm

Jangan kau hujani dengan pertanyaan
Kerna pasti akan mengecewakan
Fahamilah pengertianku ini
Setiap insan punya perasaan
Setiap cinta perlukan pengorbanan
Walau sekejam ini yang kulakukan
Sanggup berpisah demi kemanusiaan
Asal kau bahagia demi masa depanmu


Cintailah dirinya

Kerna dia lebih sempurna
Apalah ada padaku

Hanya nyanyian dalam sepi

Renungilah sejenak bintang di antara
Belian dengan kaca mana lebih berharga
Pandangilah ke atas keluargamu di sana
Turutkanlah kehendak mereka
Kerna ku sendiri menyanyi dalam sepi
Anggaplah diriku sepotong mimpi
Usah kau tangiskan pada perpisahan ini
Pergilah kepadanya selamat tinggal sayang


ZA_70
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : STUDENT POS BASIK
Gender : Female
Jumlah Post : 289
Umur : 56
Tarikh Register : 27/10/2008
Reputation : 7
Points : 3239

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUMAN ADALAH PENAWAR SEGALA DUKA....

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by ZA_70 on Wed 21 Oct 2009, 9:31 pm

Menatap jalan yang menjauh
Tentukan arah yangg ku mau
Tempatkan aku pada satu
Peristiwa yang membuat hati lara

Di dekat engkau aku tenang
Sendu matamu penuh tanya
Misteri hidup akan kah menghilang
Dan bahagia di akhir cerita

Cinta tegarkan hatiku
Tak mau sesuatu merenggut engkau
Naluriku berkata
Tak ingin terulang lagi
Kehilangan cinta hati
Bagai raga tak bernyawa

Aku junjung petuamu
Cintai dia yang mencintaiku
Hati yang dulu belayar
Kini telah menepi
Bukankah hidup kita
Akhirnya harus bahagia

Cinta
Biar saja ada
Yang terjadi biar saja terjadi
Bagai manapun hidup
Memang hanya cerita
Cerita tentang meninggalkan dengan ditinggalkan
Cinta?..

ZA_70
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : STUDENT POS BASIK
Gender : Female
Jumlah Post : 289
Umur : 56
Tarikh Register : 27/10/2008
Reputation : 7
Points : 3239

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUMAN ADALAH PENAWAR SEGALA DUKA....

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by nizamsha on Thu 29 Oct 2009, 5:18 am

Sayang, semalam saat paling menyedihkan buatku...dalam bertahun kita bersama...mungkin kali pertama kau buat begitu padaku...aku redha kerana semua salahku...semalaman aku cuba tidur dengan lena tanpa dirimu...namun seperti yang kujangkakan tidurku dibayangi ketakutan kehilangan dirimu...

Sayang, aku tahu saat ini kau amat memerlukan ketenangan hati, lebih2 lagi dengan apa yang kita bakal kenangkan sebagai tanda pernah ada cinta dan kasih sayang kau pada diriku...Aku tahu kesilapan ku berulang kali...membuat kau rasa amat gelisah....amat tertekan...amat kecewa dengan sikap ku...berulang kali aku berjanji namun masih sama hingga aku sekali lagi mengecewakan ku....

Sayang, memang benar aku sayangi dirimu dan memang betul aku menyintai dirimu dari hari pertama aku kenali dirimu...dari hari pertama kau bergelar seseorang dalam idup ku....bagiku kaulah segalanya....kaulah apa yang ku inginkan dalam hidupku...kasih sayang tak pernah pudar dalam hidupku...biarpun kata2 mu aku masih boleh hidup tanpa mu....hakikat...kau pun tahu...

Sayang, aku bukanlah seorang yang baik padamu, jujur padamu, tapi aku pasti aku ikhlas menyayangi mu...saat aku jatuh ditambah derita pedih...kau ada disisi...saat ini, saat aku hilang segalanya...kau masih lagi bersama ku....tapi aku tetap melukakan hati mu...alangkah teruknya aku padamu......itu aku akui....tapi pernah kau terfikir kenapa dan mengapa aku jadi begitu...kedegilan dirimu yang tak pernah kau ubahkan....

Sayang, pastinya aku tak dapat menandingi pengorbanan dirimu pada diriku...jika dibandingkan pengorbanan ku pada dirimu...hanya sekecil sebutir pasir dibandingkan....aku amat menghargai dirimu....

Sayang,jika hari ini kau tidak lagi kembali padaku...aku faham...kali ni aku telah tiada lagi di hatimu....aku redha atas kesilapanku padamu....walau aku tak mampu untuk hidup tanpa mu.....aku redha jika itu bagimu jalan terbaik buatmu...kerana aku bertujuan membahagiakanmu bukan menderitakan mu.....maafkan aku...walau apapun aku tetap menunggu kau kembali petang ni....

Sayang, walau sepanjang mana ku luahkan dalam karangan hidupku ini, aku pasti kau tak kan ketahui kerana semestinya kau tidak akan membaca apa yang tertulis di forum ni...aku tak punya kekuatan untuk menulis pada mu sebegini rupa...biarlah ianya sekadar tulisan bagi ku kenangkan...dan bagi tatapan mereka yang masih punya kasih sayang untuk diberikan kepada sesiapa agar tidak seperti ku yang melukakan hatimu....walaupun ada yang mungkin sedih, ketawa atau gembira denga kata2 ku disini....Jika satu hari kau terbaca tulisan ku ini....pasti kau tahu betapa aku menyayangi mu, betapa aku menyintaimu....walau saat itu tidak ada lagi sayang dan cinta mu padaku....


Sayang, maafkan aku....aku tak mampu kehilangan mu...tapi jika itu kebahagiaan buatmu...aku redha kau pergi dan aku anggap itu suratan takdir buat ku....kehilangan mu.....

I love u so much and I mizz u so much.....so much....

_SHAHRULNIZAM SHAH_____@nizamsha.

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by sweeties on Thu 29 Oct 2009, 6:45 am

SANTIAGO wrote:
@sweeties wrote:
SANTIAGO wrote:ni bukan bakat terpendam...ni bakat terendam dlm kolam

x lemas ker terendam??

kaki je terendam..kpala ok lg...

kaki??oooooooooo...........

sweeties
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : mIsI
Gender : Female
Jumlah Post : 1051
Umur : 35
Tarikh Register : 15/11/2008
Reputation : 3
Points : 4054

Character sheet
Mutiara Kata saya: YaNg TeRiNdAh HaNyAlAh SeMeNtArA

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by minnie_mouse on Sat 31 Oct 2009, 11:43 am

SANTIAGO wrote:
@Lady Cda wrote:
SANTIAGO wrote:Telah lama ku intai bayangmu
Namun tidak pernah kau tahu akan kehadiranku
Dari hari ke hari
CINTA ku mulai berputik buatmu
Kucuba usir rasa ini
Namun
Siapalah diriku ini untuk menolak
Kehadiran CINTA di dalam hati ini
dan..
Tanpa aku sedari
Kau jua mengintai bayanganku
Mengharap akan kehadiranku
Tiap waktu

Ku luahkan padamu

Rasa CINTAku
Yang telah terpendam lama
Jauh nun di sudut hatiku
Apakah kau jua merasakannya??
Ya!
Terima kasih teman!!
Terima kasih
Kerana sudi menyirami cintaku yang tandus
Kerana sudi membajai p0hon kasih
Kerana sudi mengisi kek0songan hatiku
Kerana sudi berk0ngsi suka dan duka bersama ku
Dan terima kasih..
Kerana sudi menCINTAiku…


siapakah gerangan yg bertuah tu ye?

rahsia pohon cemara 2...

SMOGA BERBAHAGIA......sygi lah dia spt dia menyayangi kamu....
jgn lupe jmput k.......hehe.... Laughing

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3683

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Sponsored content Today at 11:34 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 6 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum