FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

kenangan dan puisi

Page 7 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

View previous topic View next topic Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Sat 31 Oct 2009, 9:35 pm

puisi je tu...xde kena mengena samada yg hidup atau yg telah meninggal dunia

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4160

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by sweeties on Mon 02 Nov 2009, 3:30 pm

aduh...bisa tol santi ni..

sweeties
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : mIsI
Gender : Female
Jumlah Post : 1051
Umur : 35
Tarikh Register : 15/11/2008
Reputation : 3
Points : 4051

Character sheet
Mutiara Kata saya: YaNg TeRiNdAh HaNyAlAh SeMeNtArA

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Mon 02 Nov 2009, 9:02 pm

pe yg bisa nya sweeties?

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4160

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by sweeties on Tue 03 Nov 2009, 10:45 am

x der nape2 san....

sweeties
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : mIsI
Gender : Female
Jumlah Post : 1051
Umur : 35
Tarikh Register : 15/11/2008
Reputation : 3
Points : 4051

Character sheet
Mutiara Kata saya: YaNg TeRiNdAh HaNyAlAh SeMeNtArA

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by minnie_mouse on Sun 15 Nov 2009, 12:51 pm

tQ 4 thz song........

Demi semua yang aku jalani bersamamu
Kuingin engkau jadi milikku
kuingin kau disampingku

Tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta
Dan hanya dirimu yang bisa
Membawa surga dalam hatiku

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini
Menemani…

Sentuhanmu
Bagaikan tangan sang dewi cinta
Yang berhiaskan bunga asmara
Dan membuatku tak kuasa

Di setiap arung gerak
Tersimpan di hati kecilku
Bahawa dirimu terindah untukku

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas
Selama Tuhan masih mengijinkan
Kuingin selalu menjagamu

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernapas Smile Laughing

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3680

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Thu 31 Dec 2009, 7:54 pm

CERITERA 1

menjejak 2009 kelewati forum yang lama ku tinggalkan ini
ternyata aku masih rindu padanya
disini aku ditemukan dan dipisahkan
membilang hari hari yang kulalui
bersamanya yang kosong tanpa isi
lantas dia tinggalkan aku pergi
pada sebuah persinggahan lain
yang melukakan hatinya
setelah hatiku dilukai
kepergiannya bukan maksudku
dan kini setelah kau pergi
aku membina hidupku sendiri
dan ku bawa bersama cinta ceritera luka itu
walaupun kini kita terpisah di dua kutub yang berlainan
namun cintaku padamu tetap satu
dan untuk kembali lagi hampir tidak pasti
semoga 2010 ini memberi wajah baru padamu
sementara aku cuba kembali mencari siapa aku

CERITERA 2

Entah kenapa sukar aku melupakan tiap hujung minggu
yang aku selalu berkunjung ke teratakmu
melalui jalan itu walau jauh perjalanannya
lantaran rindu kenangan yang mencengkam
hatiku terbuka lagi menerima sebuah persinggahan cinta
di putrajaya
dan ku susuri jalan-jalan indah
pada musim bunga yang berkembang
di tasek putrajaya di flat hijau
membajak bahagia yang kehausan
pada genit si gadis kelahiran sabah
tapi entah mengapa aku selalu tersasar haluan
bila perahu ku berlabuh layarnya telah koyak
dipukul gelombang
dan kini aku di tinggalkan di pelabuhan itu
setelah kau menaiki kapal lain
maka akukah yang ditinggalkan
atau kau yang memburu bahagia

CERITERA 3

Ketika aku meniduri tanahmu Kuantan
aku telah matikan cintaku
enggan bertunas lagi
ternyata cuacamu yang nyaman serta indah
melonjakkan kembali secebis kasih yang tinggal
berdaun sayang dan berbuah cinta lagi
padamu si jururawat jelita yang tak mampu aku lari
setelah kita lalui hari-hari yang membahagiakan
aku sebagai lelaki
rupa-rupanya kau ingin menjadi wanita yang maha hebat
pada mata lelaki yang lain
maka terpaksalah aku melepaskan mu
walau meronta kasih tak terlerai
kita noktahkanlah pertemuan ini
ketika laungan keramat SELAMAT TAHUN BARU 2010
pada detik jam 12 malam
ingin ku ucapkan selamat tinggal

CERITERA 2010

Akan ku cuba menjadi diri ini sendiri
tanpa ku buka jendela hati
yang ingin kukunci buat kaum-kaum mu
kerana tanpa kalian aku masih yakin
bahagia tetap ada
3 cinta 1 tahun sudah mencukupi
buat aku seorang insan yang sepi
dan selalu di tinggalkan
dan kalian adalah 2009
dan aku adalah 2010

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4180

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Fri 01 Jan 2010, 4:51 am

huh sian pck suring...ptt la mhilang...
xpe janj ati byk hpy wlupon hidup sendr....

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7607

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Fri 01 Jan 2010, 12:06 pm

membawa diri rupanya bro kt sorg ni...

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4160

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by transpoter on Fri 01 Jan 2010, 12:42 pm

@suring wrote:CERITERA 1

menjejak 2009 kelewati forum yang lama ku tinggalkan ini
ternyata aku masih rindu padanya
disini aku ditemukan dan dipisahkan
membilang hari hari yang kulalui
bersamanya yang kosong tanpa isi
lantas dia tinggalkan aku pergi
pada sebuah persinggahan lain
yang melukakan hatinya
setelah hatiku dilukai
kepergiannya bukan maksudku
dan kini setelah kau pergi
aku membina hidupku sendiri
dan ku bawa bersama cinta ceritera luka itu
walaupun kini kita terpisah di dua kutub yang berlainan
namun cintaku padamu tetap satu
dan untuk kembali lagi hampir tidak pasti
semoga 2010 ini memberi wajah baru padamu
sementara aku cuba kembali mencari siapa aku

CERITERA 2

Entah kenapa sukar aku melupakan tiap hujung minggu
yang aku selalu berkunjung ke teratakmu
melalui jalan itu walau jauh perjalanannya
lantaran rindu kenangan yang mencengkam
hatiku terbuka lagi menerima sebuah persinggahan cinta
di putrajaya
dan ku susuri jalan-jalan indah
pada musim bunga yang berkembang
di tasek putrajaya di flat hijau
membajak bahagia yang kehausan
pada genit si gadis kelahiran sabah
tapi entah mengapa aku selalu tersasar haluan
bila perahu ku berlabuh layarnya telah koyak
dipukul gelombang
dan kini aku di tinggalkan di pelabuhan itu
setelah kau menaiki kapal lain
maka akukah yang ditinggalkan
atau kau yang memburu bahagia

CERITERA 3

Ketika aku meniduri tanahmu Kuantan
aku telah matikan cintaku
enggan bertunas lagi
ternyata cuacamu yang nyaman serta indah
melonjakkan kembali secebis kasih yang tinggal
berdaun sayang dan berbuah cinta lagi
padamu si jururawat jelita yang tak mampu aku lari
setelah kita lalui hari-hari yang membahagiakan
aku sebagai lelaki
rupa-rupanya kau ingin menjadi wanita yang maha hebat
pada mata lelaki yang lain
maka terpaksalah aku melepaskan mu
walau meronta kasih tak terlerai
kita noktahkanlah pertemuan ini
ketika laungan keramat SELAMAT TAHUN BARU 2010
pada detik jam 12 malam
ingin ku ucapkan selamat tinggal

CERITERA 2010

Akan ku cuba menjadi diri ini sendiri
tanpa ku buka jendela hati
yang ingin kukunci buat kaum-kaum mu
kerana tanpa kalian aku masih yakin
bahagia tetap ada
3 cinta 1 tahun sudah mencukupi
buat aku seorang insan yang sepi
dan selalu di tinggalkan
dan kalian adalah 2009
dan aku adalah 2010


wow!
aku suspek lah ko.........
cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers
Hormat Hormat Hormat Hormat Hormat Hormat Hormat Hormat Hormat Hormat Hormat
tepuk tepuk tepuk tepuk tepuk tepuk tepuk tepuk tepuk tepuk

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3775

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Wed 06 Jan 2010, 9:40 am

thanx semua....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4180

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Wed 06 Jan 2010, 11:04 am

lama xnmpk bro su?majuk ke?

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4160

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Wed 06 Jan 2010, 11:36 am

bwk jauh ati yg lara...huhuhuhuhu

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7607

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by devil on Wed 06 Jan 2010, 9:34 pm

hm.. ati ku lara gak..

devil
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : rempit
Gender : Male
Jumlah Post : 669
Umur : 34
Tarikh Register : 22/08/2009
Reputation : 0
Points : 3351

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by transpoter on Thu 07 Jan 2010, 8:13 am

sedih nampak!

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3775

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by halim_tpg on Thu 20 May 2010, 9:57 am

Sungguh aku tak faham jika ia hanya sekuntum senyuman "plastik".

halim_tpg
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : insp
Gender : Male
Jumlah Post : 4
Umur : 36
Tarikh Register : 09/05/2010
Reputation : 0
Points : 2406

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by nina90 on Sat 22 May 2010, 6:44 am

brpuisi cra trbaik luahan perasaan.

nina90
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : Pelajar
Gender : Female
Jumlah Post : 12
Umur : 26
Tarikh Register : 11/05/2010
Reputation : 0
Points : 2414

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kainkapan on Sun 23 May 2010, 8:15 pm

huhuhu..indah indah...

kainkapan
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Negeri :
Jawatan : PenGGaLi KuBuR
Gender : Male
Jumlah Post : 326
Umur : 35
Tarikh Register : 14/05/2007
Reputation : 3
Points : 3948

Character sheet
Mutiara Kata saya: MALU mu ialah mahkota yang tidak perlukan singgahsana tetapi ia berkuasa menjaga diri dan nama, Tiada siapa yang dapat merampasnya melainkan kau sendiri yang pergi menyerah diri

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Fieza on Wed 26 May 2010, 10:06 am

suring pun da lme xbrkarya..

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5196

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by fitri_two on Wed 08 Sep 2010, 10:59 pm

dari mata mu , ku lihat tenang kelopak matamu
dari bibir mu ku lihat seri runtum mekarmu
dari raut wajahmu ku lihat cahaya biasan anggunmu
dari tubuh mu kulihat kau dara lelaki pujaaan mu
aku lihat dirimu sungguh sedih pilu hati ku
aku lihat sekeling suram bagai badai berlalu
aku lihat pacainderaku lemah tubuh badan ku
aku lihat bayang-bayang dirimu yang akan berlalu bergegar jiwaku
siapa kamu didepan mataku
siapa kamu aku tidak tahu cuma nama dalam ingatan ku
sipa kamu aku tidak tahu dari mana asalmu .
siapa kamu aku tidak tahu rahsia sebalik dirimu .
apa yang aku tahu , bayu malam ini sungguh dingin
apa yang aku tahu aku telah gagal dalam usaha ku
apa yang aku tahu mengalir jernih air mata dipipi ku
apa yang aku tahu aku hanya insan yang lemah disisMU YA ALLAH
YA ALLAH kurniakan lah kebaikan untuknya
YA ALLAH limpahi lah kesenangan untuknya
YA ALLAH ampunilah dosanya
YA ALLAH jauhilah dirinya dari azab kubur dan api neraka.
siapa lah untuk menentu dari qoda dan qadarMU YA ALLAH




fitri_two
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : juteknik
Gender : Male
Jumlah Post : 4
Umur : 40
Tarikh Register : 08/09/2010
Reputation : 0
Points : 2283

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by fitri_two on Wed 08 Sep 2010, 11:31 pm

tuai padi antara masak
esok jangan layu-layuan
intai kami antara nampak
esok jangan rindu-rinduan
terbuai dalam fikiran ku lagu ini
sungguh indah untuk gambarkan keinginan yang dipendamkan
sunggguh tepat untuk maksud kan apa yang tersirat di firasat
namun bukan apa yang kita hendak kita boleh dapat
namun bukan kehendak kita jadi hak kita tanpa fikir hak orang atas hak kita
biarlah...biarlah rasa itu berlalu pergi...
biarlah...biarlah rindu itu akan hilang dengan sendiri
akan aku simpan semat dalam hati rasa cintaku
akan aku penjarakan kasih sayangku dalam jiwaku
milik aku bukan untuk diri ku
milik aku hanya bayangan mu.



fitri_two
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : juteknik
Gender : Male
Jumlah Post : 4
Umur : 40
Tarikh Register : 08/09/2010
Reputation : 0
Points : 2283

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by farida on Thu 14 Oct 2010, 6:55 am

kretif

farida
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Negeri :
Jawatan : Usahawan... dan insyaallah akn jadi seorg jutawan nanti
Gender : Female
Jumlah Post : 74
Umur : 29
Tarikh Register : 27/08/2009
Reputation : 0
Points : 2736

View user profile http://www.facebook.com/fiedajue http://www.xdelagi.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Lord Vlad on Thu 26 May 2011, 9:48 am

hehe...

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5018

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Sponsored content Today at 9:12 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 7 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum