FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

kenangan dan puisi

Page 2 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by juegarfield on Thu 21 May 2009, 3:49 am

@suring wrote:bila berputiknya cinta
mata bagaikan buta
bila bertautnya kasih
hati mula merintih
bila berkelopaknya sayang
ingatan selalu terbayang
bila membungkamnya rindu
jiwa jadi tak menentu
bila membaranya resah
perasaan kian gelisah
bila terasa jauh
hati kekadang tersentuh
bila selalu berpisah
diri asyik melayan gundah
jangan di tanam benih benci
kelak sakit dihati
jangan siram api cemburu
nescaya sengketa selalu
mari
mari kita sematkan tekad
mari kita tunjangkan nekad
mari kita sandarkan kenangan
semoga kasih berpanjangan
kau dan aku
kasih yang satu
cinta yang abadi
sayang yang bersemadi
seakhir mati
sejati


saat sepiku hanya kau yang menemani...
suram wajah ku, tawa mu menghiasi...
tak ku kenal siapa diri mu...tapi...
walau jauh...bicara mu mengukir tawa ku....
madah mu...melarik senyum ku....
kekadang aku hanya ada kamu....
yang tabah menyusuri gelora ku...dan
masih disitu...setiap kali duka ku menginginkan hadir mu....

juegarfield
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : ape2 jelah
Gender : Female
Jumlah Post : 37
Umur : 40
Tarikh Register : 28/12/2008
Reputation : 0
Points : 2943

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by mariaarima on Thu 21 May 2009, 10:50 am

bisakah yang terpadam dinyala??
bisakah yang terhina dicinta??
walau ku himpunkan sesalku bisakah terbuka kalbu....

bisakah yang benci di sayangi??
bisakah yang dusta di maafi??
walau ku himpunkan sesalku bisakah terbuka kalbu??

mariaarima
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : miss-ee
Gender : Female
Jumlah Post : 17
Umur : 32
Tarikh Register : 06/02/2009
Reputation : 3
Points : 2885

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Mon 01 Jun 2009, 4:24 pm

Biarlah sayang

biarlah kini ku undurkan diri

Semoga mu bahagia selalu

Memang ku sedar

siapa diriku nak dibanding denganmu

Begitu hina kau perlakukanku



Air mataku mengalir kini

Sedih terluka

sanggup kau hancurkan hatiku

namun kutahu tuhan yg esa

tak pernah membeza

semua insan muda dan tua

tiada bezanya

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Wed 03 Jun 2009, 7:28 am

tapi kini kau pergi tinggalkan aku sendiri
mengusir sepi mengukir rindu terpisah selama lamanya
kau pergi dariku
titisan airmata dipipiku memanjat doa suci
saat indah aku bersamamu masih kekal dihati

cintaku hadir untukmu rinduku pasti padamu
biarpun kita terpisah jiwa namamu tetap dikalbu
kusemadikan cintamu didalam doa kudusku
kepada tuhan aku meminta bahagialah dikau disana
bersama dia kini yang dikau puja

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by miVR4 on Wed 03 Jun 2009, 12:53 pm

fuh....bro suring.dulu kompom budak sastera ms sekolah dulu ni kan.

miVR4
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : judge law
Gender : Male
Jumlah Post : 360
Umur : 35
Tarikh Register : 12/04/2009
Reputation : 0
Points : 3207

Character sheet
Mutiara Kata saya: FADE TO BLACK

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Wed 03 Jun 2009, 2:00 pm

hahaha tak lah bro masa sekolah dulu i amik sains bila masuk USM i amik degree psikology..masa master kat UPSI i amik sarjana sastera Melayu..hehehehe nak belajar ke bro..mai la berguru dgn i....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by miVR4 on Wed 03 Jun 2009, 6:54 pm

hehehe....sy bab2 sastera ni leceh skit bro.tkut ja bro naik gila ajar sy nt.hehehehe....

miVR4
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : judge law
Gender : Male
Jumlah Post : 360
Umur : 35
Tarikh Register : 12/04/2009
Reputation : 0
Points : 3207

Character sheet
Mutiara Kata saya: FADE TO BLACK

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Thu 04 Jun 2009, 7:54 am

andaiku mampu
akan aku putarkan kembali masa silam
menjadi masa depan
agar dapat aku nikmati kembali
saat indah perkasihan ini
kiranya ku terdaya
akan ku tahan malam dari menjadi siang
agar dapat ku rasai hangatnya pelukanmu
saban malam bertemu
andai aku di beri peluang
takkan kulepaskan tanganmu
dari genggaman eratku seerat sayangku padamu
namun ku tahu
masa akan tetap berlalu dan malam akan berganti siang
dan kau yang pergi tetap bersemadi bersamanya
tanpa ada lagi ruang kosong dihatimu
telah kau paterikan sehingga tiada sezarah pun lagi
bersama jauhnya masa yang meninggalkan kita
maka izinkanlah aku
membaca kembali ayat- ayat syahdu mu
agar ku dapat rasai khayalan mimpi indah hidup bersamamu
menatap kepingan-kepingan potretmu
sehingga lusuh di genggaman mataku
dek titisan-titisan manik-manik air mata kesal
akan ku ulang semula memori-memori semalam
seperti kau masih bersamaku
akan ku senyum padamu
sebelum tidurku berlabuh
seperti kau senyum padaku saat kita bertemu
akan ku dengar bisikan-bisikan
suara ghaibnya mu yang menemani ku saban waktu luang
akan ku usap tanganmu di angin lalu
sepertinya dirimu berada di pelukanku
akan kesebut-sebut namamu
dibibir pudar ini sampai akhir waktu
kerana katamu adalah benar
bahawa aku yang tertewas

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by nizamsha on Tue 16 Jun 2009, 3:15 pm

Ingin aku terus berlari...memelukmu...
hanya memelukmu....

Sayang ku ingin kau mengerti...
Sayang ku ingin kau fahami...
Diri ini...ingin menyintai mu...
Yang Jauh...

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by profesorclone on Sat 11 Jul 2009, 2:01 pm

@ZA_70 wrote:Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku

Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...

Sahabat..

Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini...

Sahabat...

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...

ni puisi ke lagu..hehehe..pelangi petang lagi tu..confirm Def Gab C nyanyi..lepas ni prof bawa lagu Keluang Man plak..hahaha..

profesorclone
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 642
Umur : 34
Tarikh Register : 03/08/2007
Reputation : 0
Points : 3748

Character sheet
Mutiara Kata saya: Wise Person Will Be Master Of His Mind..Only A Fool Will Be Its Slave..My Brain Is More Useful Than My Face..

View user profile http://www.tagged.com/profesorclone

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Sun 26 Jul 2009, 10:47 pm

Blum ada puisi baru lagi kerana belum ada cinta baru...tengah mencari...teman berkarya bila tengah mabuk cinta jerk...baru satu minggu ni tgh dok usha somebody dari sabah nampak gayanya dah mula makan di tangan pasni..... akan menyusul la karya puisi baru setelah confirm bercinta kalau tak nampak gayanyer hold dulu la..hahahaha

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Sun 26 Jul 2009, 10:48 pm

Blum ada puisi baru lagi kerana belum ada cinta baru...tengah mencari...teman berkarya bila tengah mabuk cinta jerk...baru satu minggu ni tgh dok usha somebody dari sabah nampak gayanya dah mula makan di tangan pasni..... akan menyusul la karya puisi baru setelah confirm bercinta kalau tak nampak gayanyer hold dulu la..hahahaha

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by surinah on Tue 28 Jul 2009, 4:52 pm

@suring wrote:Blum ada puisi baru lagi kerana belum ada cinta baru...tengah mencari...teman berkarya bila tengah mabuk cinta jerk...baru satu minggu ni tgh dok usha somebody dari sabah nampak gayanya dah mula makan di tangan pasni..... akan menyusul la karya puisi baru setelah confirm bercinta kalau tak nampak gayanyer hold dulu la..hahahaha


aikk...en suring dok masih mencari cinta ka?
kesiannya...
tak pa, tak pa...en suring cari yang betui2 sesuai di hati ya.
good luck.

surinah
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : MENGAJI
Gender : Female
Jumlah Post : 32
Umur : 36
Tarikh Register : 30/06/2008
Reputation : 0
Points : 3089

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Tue 28 Jul 2009, 8:37 pm

Thanx su krn beri semangat baru untuk bro....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by sweetcouple on Wed 29 Jul 2009, 8:23 pm

ayah kau pesan

Semalam aku jumpa ayah kau
Dia ingat lagi kat kau tapi kau ingat ke kat dia???
Dia nampak macam risau je…

Aku tanya kenapa nampak macam risau je??
Dia jawab “Pak Cik teringin nak jumpa anak pak cik”..
Dia cakap kalau dia tak sempat nak jumpa dengan kau
Dia ada tingalkan pesan..

AYAH KAU PESAN..
Jangan kau lupa pada Tuhan
Takut nanti Tuhan pula lupa pada kau.

AYAH KAU PESAN..
Bila berkawan jangan berperang
Takut nanti kalau sakit, takde kawan yang hendak datang.

AYAH KAU PESAN..
Kalau kau sesat, janganlah malu hendak bertanya orang
Supaya kau boleh nampak jalan pulang.


AYAH KAU PESAN..
Bila dah senang nanti, jangan kau lupa pada ibu bapa
Takut nanti kau jadi macam TANGGANG anak DERHAKA!!

AYAH KAU PESAN..
Jangan lupa segala pesan
Sebab tak ada apa yang dia hendak bekal
Kerana dia sudah pergiI ke BATU NESAN!!!

“Sayangi dan hormatilah bapa,ayah,abah,abi,babah,daddy,dad dan segala apa yang anda panggil seorang insan yang bergelar bapa dan suami sementara mereka masih hidup.Kerana merekalah insan yang telah membesarkan kita,memberi kita makan,memberi kita minum dan melayan karenah kita ketika kita masih kecil.Sempena Hari Bapa ini janganlah anda lupa mengucapkan “SELAMAT HARI BAPA” kepada bapa anda pada 21 Jun 2009.”

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4082

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by sweetcouple on Wed 29 Jul 2009, 8:24 pm

Satu hari ketika seorang ayah membeli beberapa gulung kertas bungkusan hadiah, anak perempuannya yang masih kecil dan manja sekali, meminta satu gulung.

“Untuk apa?” tanya si ayah.
“Nak bungkus hadiah” jawab si kecil.

“Jangan dibuang-buang ya.” pesan si ayah, sambil memberikan satu gulungan kecil.
Keesokan harinya, pagi-pagi lagi si kecil sudah bangun dan membangunkan ayahnya, “Yah, Ayah…….. ada hadiah untuk Ayah.”

Si ayah yang masih menggeliat, matanya pun belum lagi terbuka sepenuhnya menjawab, “Sudahlah…. nanti nanti saja.”

Tetapi si kecil pantang menyerah, “Ayah, Ayah, bangun Ayah, dah pagi” “Eh… kenapa ganggu ayah… masih terlalu awal lagi untuk ayah bangun.”
Ayah terpandang sebuah bungkusan yang telah dibalut dengan kertas pembungkus yang diberikan semalam.!


“Hadiah apa ni?”
“Hadiah hari jadi untuk Ayah. Bukalah Yah, buka sekarang.”

Dan si ayah pun membuka bungkusan itu.
Ternyata di dalamnya hanya sebuah kotak kosong. Tidak berisi apa pun juga.
“Eh.. kenapa kosong?? Tak ada isi di dalamnya. Kan Ayah dah kata jangan buang-buang kertas bungkusan Ayah. Membazir tu”

Si kecil menjawab, “Tak Ayah….., ada isi tu… Tadi kan, Puteri masukkan banyak sekali ciuman untuk Ayah.”
Si ayah merasa terharu, dia mengangkat anaknya. Dipeluk dan diciumnya.
“Puteri, Ayah belum pernah menerima hadiah seindah ini. Ayah akan selalu menyimpan hadiah ini. Ayah akan bawa ke pejabat dan sekali-sekala kalau perlu ciuman Puteri, Ayah akan mengambil satu. Nanti kalau kosong diisi lagi ya!”

Kotak kosong yang sesaat sebelumnya dianggap tidak berisi, tidak memiliki nilai apa-apa pun, tiba-tiba terisi, tiba-tiba memiliki nilai yang begitu tinggi. Apa yang terjadi?

Lalu, walaupun kotak itu memiliki nilai yang sangat tinggi di mata si ayah, namun di mata orang lain tetap juga tidak memiliki nilai apa pun. Orang lain akan tetap menganggapnya sebuah kotak kosong.

Moral:
Kosong bagi seseorang boleh dianggap penuh oleh orang lain.
Sebaliknya, penuh bagi seseorang boleh dianggap kosong oleh orang lain.
KOSONG dan PENUH – kedua-duanya merupakan produk dari “fikiran” anda sendiri. Sebagaimana anda memandangi hidup demikianlah kehidupan anda. Hidup menjadi bererti, bermakna, kerana anda memberikan erti kepadanya, memberikan makna kepadanya.
Bagi mereka yang tidak memberikan makna, tidak memberikan erti, hidup ini ibarat lembaran kertas yang kosong…

“Dan sesiapa yang berjuang (menegakkan Islam) maka sesungguhnya dia hanyalah berjuang untuk kebaikan dirinya sendiri; sesungguhnya Allah Maha Kaya (tidak berhajatkan sesuatupun) daripada sekalian makhluk” (al-Ankabut:6)

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4082

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Thu 30 Jul 2009, 9:09 am

kekasih
ku hanya menumpang berteduh
di bawah rimbun lembayungmu
jika tiada lagi ruang lagi dihatimu
lepaskan aku pergi
agar ku tahu yang aku
bukanlah pelangi indah impianmu
kekasih
ku hanya musafir yang menumpang minum
menghela nafas lelah kerana seteguk air
di perigi dinginmu
jika kau tak sudi padaku
jangan kau curahkan racun dan jangan kau timbus perigi itu
berikan aku secakir kosong agar dapat ku tadah
gerimis yang turun walau ku terpaksa
menahan siksa sebuah penantian
kekasih
jangan kau siatkan hatiku dengan sembilu kata katamu
jangan tusukkan duri di tanganku dengan sikap jelekmu
jangan kau tikam tubuhku dengan pisau pandangmu
jangan kau siat kulitku dengan kilatan amarah mu
kerana aku sudah sekian lama terluka dan diluka
maka kiranya kau tak mampu merawat luka didadaku
cukuplah kau hentikan pedih yang kau tinggalkan
kerana aku tiada lagi daya untuk berada disini....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Mon 03 Aug 2009, 12:21 pm

andai kau tau siapa diriku... pasti kau kan merasai sepinya seorang perindu
andai kau tau dimanakah aku... pasti kau kirimkan rindumu kemari
andai kau tau sedalam mana kasihku padamu... pasti kau jua akan menjengok aku disini
andai kau tau sesetia mana penantianku padamu.... pasti kau akan menjemputku pulang sebelum matiku.....
namun
telah ku simpan segala rindu ini di jauh lubuk hati
telah ku leraikan lipatan kasih ini di akal fikir
telah ku kunci setia ku ini pada penjara rasa
kerana ku telah pasrah
kerana ku tahu nyata
kau tidak pernah merasai bahawa aku ini hadir disisimu

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Mon 03 Aug 2009, 12:53 pm

Hmmmmm
So lbh baik En.Suring simpan rindu dendam 2 kat Maha p'cipta masti rindu En.Suring 2 b'balas @ bahagia dunia n akhirat..... Surprised

Cinta sesama insan tak kan kekal abadi...B'pisah jua kita akhirnya nant.........

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Mon 03 Aug 2009, 6:05 pm

@kelisa wrote:Hmmmmm
So lbh baik En.Suring simpan rindu dendam 2 kat Maha p'cipta masti rindu En.Suring 2 b'balas @ bahagia dunia n akhirat..... Surprised

Cinta sesama insan tak kan kekal abadi...B'pisah jua kita akhirnya nant.........

sayangg...kenapa cakap macam tu...memang betul tapi selagi kita bernama manusia kita perlukan kasih sayang...tuhan suruh kita saling kenal mengenali dan sekiranya suka perlu berkenalan dan mengenali dengan lebih rapat sekiranya ada jodoh ketentuan tuhan maka berkahwinlah kita maka yang lelaki diangkat sebagai pemimipin dan wanita menjadi ladang bagi suami dan tempat menganyam pahala dengan taat dan berbuat baik dengan suami..berhubungan jenislah kita dengan cara yang halal nescaya zuriat yang kita lahir secara tak langsung memperkuatkan tali Allah...kecintaan kita dengan Allah adalah zahir bagi kita dan bukan zahir kpd diri org lain kerana Allah tak suka kita menunjuk-nunjuk..adakah kita cukup rukun islam...adakah kita cukup dan hafal intipati rukun iman...jika kita tidak mendalaminya nescaya kita akan suka bercakap sahaja tanpa kita tidak tahu risikonya...oleh itu berkasih sayang mengikut syariat islam adalah satu kewajipan juga bagi kita...semoga dengan kasih sayang kita sesama manusia ini akan Allah gandakan kasih sayangnya kepada kita..marilah kita berjanji pada Allah dan janji pada diri kita untuk menjadi mukmin yang sejati dan mendapat keredhaan dari Allah yang maha mengasihi lagi maha pengampun....sorry abg bukan marah dan tidak setuju dengan pendapat ayang cuma abang ingin memperkemaskan lagi semoga dengan talisilaturrahim ini Allah akan temukan kita dalam situasi berkasih sayang dan romantis sekali....muaaaahh...lis yang dikasihi..

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Mon 03 Aug 2009, 6:11 pm

Hm....saya tetap xsetuju,cinta sesama insan tak kn kekal n itu la hakikat erti kehidupan sebenar.....
Saya b'kata bdasarkan fakta......
Hmmm masih lagi tak percaya.?....... bengang

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Mon 03 Aug 2009, 6:18 pm

sayanggg...kalau kita bercinta dengan ikhlas hati..lepas tu bekahwin dan taat perintah Allah dan taat pada suami..manakala suami pula menjadi manusia yang beriman Allah telah janjikan syurga firdaus maka hiduplah suami istri kekal abadi..memanglah kita akan mati mungkin mati berdua atau abang yang mati dulu namun setialah pada percintaan....takpe la abg hormati pendapat lis tu ...namun rendahkan ckit nada suara sayanggg tu kat abang...hemmm camtu laa sorang gadis manis yang baik....kan? dan oarang yang baik itu adalah orag yg tersayang...

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Mon 03 Aug 2009, 6:23 pm

Soli...la jika kate2 'lis' ni m'buat abe marah.....
'LIS' hanya nak katekan cinta sesama insan hanya sementara...
CINTA ABADI HANYA PADA YANG SATU.... Hormat

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Mon 03 Aug 2009, 8:49 pm

takde la yang mana ada abg marah lis its ok apa yang lis cakap tu pun betul juga abang pun stuju.....muaaahhh lis...

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Tue 04 Aug 2009, 12:25 pm

Hm k....So o/o k..... clown

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Sponsored content Today at 11:13 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum