FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

kenangan dan puisi

Page 4 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Sat 29 Aug 2009, 6:34 pm

Ha3...puisi gak 2 tp 21sx la....
P/S : PakLong nape tak36hari pose....
Very Happy

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Sat 29 Aug 2009, 6:36 pm

bg 30 ari yg wajib dulu pastu sambung la 6 ari lg...owg pumpuan x tau la nak sambung bape ari...huhuhu

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by hantu_chot on Sat 29 Aug 2009, 6:46 pm

bila... kita rasa kita berada diatas
tuhan akan terus menguji kita
uji kekuatan kita
menduga kita dgn apa yg kita rancangkan
kalo iman kita kukuh
kita mampu bertahan
kalo kita lemah
kita akan terus jatuh
betul... apa yg org ckp
hargai apa yg kita sayangi
bila mereka ada didepan mata
ucapkan sayang semasa mereka mengharapkannya
tunjukkan setia masa mereka masih ada disisi
sbb... bila mereka dah takde
sekurang kurangnya mereka tahu yg mereka dihargai
kalolah meratap itu boleh merubah masa
tapi ketentuan tuhan itu sangat adil
perjalanan hidup mesti diteruskan
kadang2 salah dan silap itu adalah kurniaan
yg paling berharga
mengajar kita utk melangkah dgn lebih berhati2
dan bila kita dah melangkah ke jalan yg kita impikan
jgn sekali kali pandang ke belakang
kerana masa silam akan mengubah rasa hati
dan perubahan itu mampu merubah dunia kita
dan kita akan gagal
biar pun sakit untuk menerima
tapi kita harus terus... kuat
dan aku ...aku juga akan teruskan dgn hidup
dan aku tak akan pandang kebelakang
tak guna menunding jari
dan takde sapa yg mampu mengubah diri kita
hanya kita sendiri...


p/s :- bro suring penah baca kan sebelum ni Neutral

hantu_chot
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : IT
Gender : Male
Jumlah Post : 524
Umur : 33
Tarikh Register : 28/05/2008
Reputation : 6
Points : 3435

View user profile http://www.friendster.com/akuchotlapun

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Sat 29 Aug 2009, 7:09 pm

hemm btol tu chot bro faham......chot ingatlah apa yg kita sembang di pertemuan kita dahulu...bro sentiasa respek kat chot....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by hantu_chot on Sat 29 Aug 2009, 7:15 pm

chot lagi respek dgn bro.. bro byk pengalaman dari chot.. saje je tak nak tunjuk bakat la tue...chewah!!!

hantu_chot
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : IT
Gender : Male
Jumlah Post : 524
Umur : 33
Tarikh Register : 28/05/2008
Reputation : 6
Points : 3435

View user profile http://www.friendster.com/akuchotlapun

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Jelita on Sun 30 Aug 2009, 4:38 pm

puisi merupakan satu seni yg indah kita warisi.. so puisi juga memerlukan kemahiran, pengalaman dan juga pengetahuan yg luas. jelita ucapkan tahniah kpd suring kerana brjaya menyampaikn puisi yg boleh dikatakn indah. hrp suring boleh terus bekarya dan jelita nk tahu kalau2 suring ada blog mcm Lord Vlad. berkarya disini, tapi karya itu juga perlu dikumpul di laman peribadi. kalau xde blog lg, harp suring buat. mn la tahu ada pelajar2 jadikn ruangan suring sbg gedung rujukan.

maaf kalau ganggu.

Jelita
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Negeri :
Jawatan : mici
Gender : Female
Jumlah Post : 47
Umur : 31
Tarikh Register : 20/02/2009
Reputation : 1
Points : 2908

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by nizamsha on Sun 30 Aug 2009, 6:16 pm

Puasa ckup stakat ni.....ari nyaris2 berbuka lah....tapi tak jadi..iman tebal...budak2 ni dah sebat dah.....nasib control macho..sebab officer punye pasal.....kalau tak mau terjerumus...penat sgt ari tu dah la tu..panas gaban...padam api lagi....ntah lah....Paling best bile ada Penguasa Kanan a.k.a komander operasi kanan a.k.a Bos Besar datang....lepas bagi die SITREP....die terus suh tutup command vehicle....tetibe driver die datang and bawak dua bungkusan makanan...laaaa...bos aku pun tak puasa gak ke....sedih....then die tanya...."Nizam, u puasa ke???....i tak le puasa...ari ni byk kawasan operasi i pergi....api kilang kat kajang,api gambut kat Sg. Besar...dan bla..bla..bla...".........dalam ati aku kata, cakap je lah nak makan...kan senang....payah sgt....Pemadaman Kebakaran jangan dijadikan alasan untuk tidak puasa bagi Gred Penolong Penguasa Bomba keatas...sebabnye....gred macam kami tak pun terlibat secara ofensive firefighting...more to command and control...kalau fireman tu ble katalah gak....memang tungkus lumus wat keje....alasan je....gred KB 44 pun ada macam tu gak.....kelakar dan seram pun ada....

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Sun 30 Aug 2009, 6:36 pm

@nizamsha wrote:Puasa ckup stakat ni.....ari nyaris2 berbuka lah....tapi tak jadi..iman tebal...budak2 ni dah sebat dah.....nasib control macho..sebab officer punye pasal.....kalau tak mau terjerumus...penat sgt ari tu dah la tu..panas gaban...padam api lagi....ntah lah....Paling best bile ada Penguasa Kanan a.k.a komander operasi kanan a.k.a Bos Besar datang....lepas bagi die SITREP....die terus suh tutup command vehicle....tetibe driver die datang and bawak dua bungkusan makanan...laaaa...bos aku pun tak puasa gak ke....sedih....then die tanya...."Nizam, u puasa ke???....i tak le puasa...ari ni byk kawasan operasi i pergi....api kilang kat kajang,api gambut kat Sg. Besar...dan bla..bla..bla...".........dalam ati aku kata, cakap je lah nak makan...kan senang....payah sgt....Pemadaman Kebakaran jangan dijadikan alasan untuk tidak puasa bagi Gred Penolong Penguasa Bomba keatas...sebabnye....gred macam kami tak pun terlibat secara ofensive firefighting...more to command and control...kalau fireman tu ble katalah gak....memang tungkus lumus wat keje....alasan je....gred KB 44 pun ada macam tu gak.....kelakar dan seram pun ada....

Hmmm...Puisi boss aku xpose....!!!!

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Sun 30 Aug 2009, 9:58 pm

@nizamsha wrote:Puasa ckup stakat ni.....ari nyaris2 berbuka lah....tapi tak jadi..iman tebal...budak2 ni dah sebat dah.....nasib control macho..sebab officer punye pasal.....kalau tak mau terjerumus...penat sgt ari tu dah la tu..panas gaban...padam api lagi....ntah lah....Paling best bile ada Penguasa Kanan a.k.a komander operasi kanan a.k.a Bos Besar datang....lepas bagi die SITREP....die terus suh tutup command vehicle....tetibe driver die datang and bawak dua bungkusan makanan...laaaa...bos aku pun tak puasa gak ke....sedih....then die tanya...."Nizam, u puasa ke???....i tak le puasa...ari ni byk kawasan operasi i pergi....api kilang kat kajang,api gambut kat Sg. Besar...dan bla..bla..bla...".........dalam ati aku kata, cakap je lah nak makan...kan senang....payah sgt....Pemadaman Kebakaran jangan dijadikan alasan untuk tidak puasa bagi Gred Penolong Penguasa Bomba keatas...sebabnye....gred macam kami tak pun terlibat secara ofensive firefighting...more to command and control...kalau fireman tu ble katalah gak....memang tungkus lumus wat keje....alasan je....gred KB 44 pun ada macam tu gak.....kelakar dan seram pun ada....

ko tulis puisi versi baru ke aper nizamsha..ha....ha....ha...ha

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Sun 30 Aug 2009, 10:04 pm

@Jelita wrote:puisi merupakan satu seni yg indah kita warisi.. so puisi juga memerlukan kemahiran, pengalaman dan juga pengetahuan yg luas. jelita ucapkan tahniah kpd suring kerana brjaya menyampaikn puisi yg boleh dikatakn indah. hrp suring boleh terus bekarya dan jelita nk tahu kalau2 suring ada blog mcm Lord Vlad. berkarya disini, tapi karya itu juga perlu dikumpul di laman peribadi. kalau xde blog lg, harp suring buat. mn la tahu ada pelajar2 jadikn ruangan suring sbg gedung rujukan.

maaf kalau ganggu.

takpe suring suka komen jelita...senang meh la join ngan suring tulis puisi dlm ruangan ini...suring memang suka tulis puisi dari skolah dan universiti lg byk koleksi yg tersimpan dlm kotak kat umah tp tak pernah hantar ke mana2...lagi pun suring belum ada blog lg la jelita......

jelita jarang join forum ek bz ker..kekadang rindu jugak kat jelita kerana komen2 jelita byk membina dan tidak jenis gurauan...suring suka gak ngan cara jelita tp skali - skala senyum la cikit...heheheheh nanti suring karangkan puisi untuk jelita k...

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by hantu_chot on Wed 02 Sep 2009, 4:11 pm

@kelisa wrote:
Hmmm...Puisi boss aku xpose....!!!!

dia tak buat puisi 'boss aku xpose' lis
nizam buat puisi 'hidup dan mati ku adalah BOMBA segala galanya' cheers

hantu_chot
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : IT
Gender : Male
Jumlah Post : 524
Umur : 33
Tarikh Register : 28/05/2008
Reputation : 6
Points : 3435

View user profile http://www.friendster.com/akuchotlapun

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Wed 02 Sep 2009, 4:26 pm

Oooooo.....

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by nizamsha on Fri 04 Sep 2009, 7:34 pm

MENGUTUK YE...aku cter je.......ko pun tau kan chot..nape olak lempit tu penuh asap.....heheheeeeee....

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Sat 05 Sep 2009, 9:14 am

jantung ku terhenti saat melihatnya, nafasku seakan berhenti saat ku lihat
senyumnya,hai gadis yang di sana siapa namamu? bagaikan salju yang bercucuran
dihatiku,membuat ku sejuk dan nyaman saat menatap matamu,hai gadis yang disana
siapa namamu?aku ingin kenal dirimu,mungkinkah ku bisa datang dalam
kehidupanmu???

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Sat 05 Sep 2009, 2:28 pm

SANTIAGO wrote:jantung ku terhenti saat melihatnya, nafasku seakan berhenti saat ku lihat
senyumnya,hai gadis yang di sana siapa namamu? bagaikan salju yang bercucuran
dihatiku,membuat ku sejuk dan nyaman saat menatap matamu,hai gadis yang disana
siapa namamu?aku ingin kenal dirimu,mungkinkah ku bisa datang dalam
kehidupanmu???

Hmm..nie plk puisi 'GaDis MesTeRyKu'.... Cool

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Sat 05 Sep 2009, 4:52 pm

@kelisa wrote:
SANTIAGO wrote:jantung ku terhenti saat melihatnya, nafasku seakan berhenti saat ku lihat
senyumnya,hai gadis yang di sana siapa namamu? bagaikan salju yang bercucuran
dihatiku,membuat ku sejuk dan nyaman saat menatap matamu,hai gadis yang disana
siapa namamu?aku ingin kenal dirimu,mungkinkah ku bisa datang dalam
kehidupanmu???

Hmm..nie plk puisi 'GaDis MesTeRyKu'.... Cool

kira cm2 la tjuknya kelisa...mestery gikler gadis ni..bl la nk jmpe lg....

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by hantu_chot on Sat 05 Sep 2009, 7:16 pm

SANTIAGO wrote:jantung ku terhenti saat melihatnya, nafasku seakan berhenti saat ku lihat
senyumnya,hai gadis yang di sana siapa namamu? bagaikan salju yang bercucuran
dihatiku,membuat ku sejuk dan nyaman saat menatap matamu,hai gadis yang disana
siapa namamu?aku ingin kenal dirimu,mungkinkah ku bisa datang dalam
kehidupanmu???

drunken drunken drunken drunken drunken drunken drunken hehehehehe tabik tabik tabik..

hantu_chot
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : IT
Gender : Male
Jumlah Post : 524
Umur : 33
Tarikh Register : 28/05/2008
Reputation : 6
Points : 3435

View user profile http://www.friendster.com/akuchotlapun

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Sat 05 Sep 2009, 8:22 pm

puisinya je ok..gadis mestery nya xtau nk cr kt mane...cmne bro2 sume???

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by kelisa on Sun 06 Sep 2009, 8:47 am

Hmmm....ado la 2 nant..nth2 dcn...sabau yerrr.... Cool

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by nizamsha on Sun 06 Sep 2009, 10:41 am

cari jo...memane...mesti ada.....

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by suring on Sun 13 Sep 2009, 7:52 pm

SEBUAH CORETAN UNTUK MIMI (12/9/09..saat terakhir kau dan aku)

aku pun tidak mengerti tentang diriku
ketika mengenalimu
aku hanya cuba ingin tahu
adakah aku bisa memilikimu
adakah dirimu teringin pada ku jejaka usang yang sunyi ini
takkala ku menghubungimu dengan bersahaja
dari nombor yang dapat dari seorang sahabat
ternyata dirimu memandangku dengan sepi
namun pertemuan kita di lost word 2 bulan yang lalu
telah memberikan persepsi baru
kau semakin menyukaiku
lantas mengukirkan kata cintamu
aku seperti tidak percaya
setelah ku terangkan aku hanyalah lelaki yang ditinggalkan
dari saat itu bermula lembaran baru kisah hidup kau dan aku
namun aku hanya berpura-pura menyambut cintamu
semakin aku berpura ternyata aku tak mampu berpura-pura
pada hati ku jua
bahawa aku sebenarnya telah mula menyayangi dirimu
keletahmu dan wajah keanak-anakanmu yang baru 22 tahun itu
memberikan aku terhibur
aku tidak pernah menjanjikan apa2 padamu
cuma jujur aku sedia melepaskan mu
kiranya kau temui teman sebaya dengan mu
untuk melayari bahtera rumahtangga
ternyata kau banyak merancang untuk masa depan kita
aku jadi rimas
setiap saat yang ada kau selalu menghubungi aku
ohh alangkah indah dan bahagia nya perjalanan hidup ini
namun benih yang kusemai yang mula tumbuh tunasnya
tiba-tiba patah di tiup ribut semalam
tak kala kau menyatakan hari ini adalah hari terakhir
untuk kita
aku terkedu seketika
terasa alam ini gelap seketika
dalam tangismu kau pinta selamat tinggal
kerana permintaan mama mu
yang mencarikan jodoh untuk mu
dalam sendu mu kau ucapkan "I LOVE U FOREVER ABANG "
ONLY U IN MYHEART
aduss termangu aku
apa yang sudah terjadi ini..kenapa..
maka dengan langkah yang paling longlai
pada bening subuh itu aku akur
dan akur walaupun sukar untuk aku mempercayainya
yang dirimu bukan lagi kekasihku
akhirnya aku pergi meninggalkanmu
dalam titisan hujan pagi bersama deraian airmatamu
dibawah suraman lampu kuarters persint 8 putrajaya
aku tidak mampu lagi menoleh pada wajah mu
kerna airmataku pasti akan tumpah
bila memandang wajahmu
dan itulah kucupan terakhir dari mu untukku
kini aku telah kembali
menjadi penunggu sepi
sepi pada sebuah kehidupan
sepi tanpa kasih sayang
sepi tanpa pertemuan
sepi seorang lelaki usang
sepi pada sebuah kerinduan
sepi pada kelembutan sebuah kata-kata
sepi.....
ahhhh aku kini hanya berperang dengan perasaan sendiri
setiap detik nafasku terbayang saat kau dan aku
di sepertiga malam di hujung minggu
aku hanya membilang hari
hari yang tak kunjung datang
sampai aku tahu
bahawa aku tidak perlu
lagi memburu cinta
kerana lukanya
sampai ke hujung nafas
dalam sepi rindu seorang perindu

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4183

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Mon 14 Sep 2009, 2:36 am

fuh...syahdu bro..menangis gadis2 seantero dunia membacanya....ini kan pula mini..kompom tgh guling2 ni...wahkakah..

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by minnie_mouse on Mon 14 Sep 2009, 5:54 am

SANTIAGO wrote:fuh...syahdu bro..menangis gadis2 seantero dunia membacanya....ini kan pula mini..kompom tgh guling2 ni...wahkakah..

adush...bro san!!!!pokcik suring coret kan 2 tok MIMI........................
pe plak mini!!

mini tarak kena mengena dlm ini cerita......

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3683

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Detektif_KOnOn on Mon 14 Sep 2009, 6:51 am

@minnie_mouse wrote:
SANTIAGO wrote:fuh...syahdu bro..menangis gadis2 seantero dunia membacanya....ini kan pula mini..kompom tgh guling2 ni...wahkakah..

adush...bro san!!!!pokcik suring coret kan 2 tok MIMI........................
pe plak mini!!

mini tarak kena mengena dlm ini cerita......

pakcik.wahkakah ...
ayat power2 dia pgl pakcik je bro suring....

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4163

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by fiz on Mon 14 Sep 2009, 7:29 am

SANTIAGO wrote:
@minnie_mouse wrote:
SANTIAGO wrote:fuh...syahdu bro..menangis gadis2 seantero dunia membacanya....ini kan pula mini..kompom tgh guling2 ni...wahkakah..

adush...bro san!!!!pokcik suring coret kan 2 tok MIMI........................
pe plak mini!!

mini tarak kena mengena dlm ini cerita......

pakcik.wahkakah ...
ayat power2 dia pgl pakcik je bro suring....



gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan gelak sakan

fiz
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 1850
Umur : 26
Tarikh Register : 03/09/2009
Reputation : 5
Points : 4719

Character sheet
Mutiara Kata saya: berkawan biar beribu, beristeri biar 1

View user profile

Back to top Go down

Re: kenangan dan puisi

Post by Sponsored content Today at 11:38 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum