FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Page 17 of 19 Previous  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by nizamsha on Sat 09 Jan 2010, 1:19 pm

Ntahlah....tapi lelaki memang pupus pun skit...skang ni....muka tak hensem pun awek cun giler....so tak hairanlah lau ada yang nak dimadukan....dan tak salah aper dari segi undang2...cuma persepsi....masyarakat menjangkakan sesuatu yang bukan hak untuk dijangkakan....tak salah yang berkahwin...yang salah masyarakat....bialah kalau die nak jadi no2....hak die....kan....
avatar
nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 33
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3520

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by Fieza on Wed 16 Jun 2010, 5:31 am

xnk ckp pe2 la psl ni... klu da xde pilihn n fktor jodoh nk wt mcm ne kan
avatar
Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1489
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5480

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by rieyna168 on Wed 16 Jun 2010, 10:10 am

Huhuhuh...masih panas lagi eh topik ni.
tu ler fiza, Usaha sudah...now hanya tawakal je lah. Moga2 Allah berikan yg terbaik wat hidup kita.

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by Fieza on Sun 20 Jun 2010, 5:25 am

tul rina...
avatar
Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1489
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5480

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by anakpintar on Tue 22 Jun 2010, 9:46 am

Ajal maut semua kuasa Allah S.W.T.....setiap yang berlaku ada sebab dan musababnya....kita makhlukNya harus menggunakan kebijaksanaan akal fikiran dalam membuat keputusan. Kahwin 1 2 3 4 bukan persoalan sekiranya landasan agama menjadi penentu dan hala tuju dalam keputusan yang dipilih.

----Forum Paramedik Malaysia-----




Blog AP...
http://anakpintarric.blogstarz.my

Biz AP ( Jom AP ajar cara buat duit...)
www.anakpintar.net
avatar
anakpintar
MOD LAMA
MOD LAMA

Negeri :
Jawatan : Diehard Bikers.....
Gender : Male
Jumlah Post : 414
Umur : 40
Tarikh Register : 06/09/2007
Reputation : 2
Points : 3951

Character sheet
Mutiara Kata saya: Best In Me!

View user profile http://www.anakpintar.net

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by kelisa on Wed 23 Jun 2010, 6:31 am

pisang goreng panas.....
avatar
kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4503
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7881

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by siti munirah on Fri 25 Jun 2010, 2:37 am

andartu...nt xde ank..jd no2 insyaALLAH ade ank...mati nt ank2 leh doakan...

siti munirah
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : anak mommy
Gender : Female
Jumlah Post : 17
Umur : 30
Tarikh Register : 30/05/2010
Reputation : 0
Points : 2706

View user profile

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by kelisa on Fri 25 Jun 2010, 3:20 am

andar2 xsemestnye xdok anak......soal nyo hati....
avatar
kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4503
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7881

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by siti munirah on Fri 25 Jun 2010, 12:51 pm

bukan ke andartu tu org yg x kawen?

siti munirah
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : anak mommy
Gender : Female
Jumlah Post : 17
Umur : 30
Tarikh Register : 30/05/2010
Reputation : 0
Points : 2706

View user profile

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by rieyna168 on Fri 25 Jun 2010, 2:09 pm

org xkawen leh jer ada anak..ambik anak angkat ler.. tu pun kalo benar dia xda jodoh nak kawen tp nak zuriat..nak wat camne kan. Kalo dah ambik anak angkat, dia leh ambil pil hormon utk mengeluarkan air susu supaya baby tu menyusu dengan ibu angkatnya dan kenyang 3kali susuan. Sahlah dia menjadi ibu susuan kepada anak tersebut.

Org dah kawen pun,xsemestinya ada zuriat..Manerlah tahu Allah takdirkan dia mandul & xdpt melahirkan zuriat. Itu semua ketentuan Allah SWT. kita sebagai hambaNya kenalah sentiasa berdoa dan berusaha untuk mencapai apa yg terbaik dlm hidup kita kerna kita tak tahu apa yg tertulis dlm takdir hidup kita.

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by rieyna168 on Fri 25 Jun 2010, 2:15 pm

Rasulullah SAW bersabda, “Bila seorang anak Adam wafat, maka amalnya terputus kecuali tiga hal:
[1] Shadaqah jariah,
[2] Ilmu yang bermanfaatdan
[3] Anak shalih yang mendoakan kepada orang tuanya.(HR. Muslim, Abu Dawud, At-Tirmidzi, Nasa’i dan Ahmad)

Pertama: shadaqah jariyah. Para ulama menafsirkannya dengan wakaf untuk kebaikan, seperti mewakafkan tanah, masjid, madrasah, rumah hunian, kebun, mushaf, buku yang berguna, sumber-sumber air minum dan lain sebagainya. Ini merupakan dalil
disyariatkannya mewakafkan barang yang bermanfaat dan perintah untuk melakukannya, bahkan itu termasuk amalan yang paling mulia yang dilakukan seseorang untuk kemuliaan dirinya di akhirat.

Kedua: ilmu yang bermanfaat. Ini mungkin dilakukan dengan cara mengajarkan ilmu kepada manusia perkara-perkara agama
mereka. Ini khusus bagi para ulama yang menyebarkan ilmu dengan cara mengajar, mengarang dan menuliskannya. Namun, orang awam juga bisa ikut andil disini misalnya dengan cara ikut serta mencetak kitab-kitab yang bermanfaat atau membelinya lalu menyebarkannya atau pun mewakafkannya. Disini jelas ada anjuran untuk mempelajari ilmu dan mengajarkannya,menyiarkan dan menyebarluaskan kitab-kitabnya agar bisa bermanfaat sebelum dan sesudah kematian seseorang. Manfaat ilmu akan tetap ada
selama di permukaan bumi ini masih ada seorang muslim yang sampai kepadanya ilmu tersebut. Berapa banyak ulama yang meninggal semenjak ribuan tahun yang lalu tetapi ilmunya masih ada dan dimanfaatkan melalui kitab-kitab yang telah disusunnya, lalu dipakai dari generasi ke generasi sesudahnya dengan perantara para muridnya kemudian para pencari ilmu setelah mereka. Setiap kali kaum muslimin menyebutkan namanya, mereka selalu mendoakan kebaikan dan rahmat untuknya. Dan setiap ada ‘generasi’ yang mendapat petunjuk berkat jasa seorang alim, maka dia mendapatkan seperti pahala orang yang mengikutinya sampai hari kiamat. Inilah salah satu fadhilah yang diberikan Allah kepada hamba-Nya.

Ketiga: anak yang soleh, baik laki-laki maupun perempuan, anak kandung maupun cucu, doa baiknya buat dua orang tuanya
akan memberikan manfaat bagi mereka, bahkan demikian juga doa yang diucapkan oleh orang yang mendapatkan kebaikan dari anak tersebut. Seringkali seseorang mendoakan orang yang berbuat baik kepadanya dengan mengatakan: “Semoga Allah merahmati orang tuamu dan mengampuni mereka”.

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by kelisa on Fri 25 Jun 2010, 2:56 pm

rieyna168 wrote:org xkawen leh jer ada anak..ambik anak angkat ler.. tu pun kalo benar dia xda jodoh nak kawen tp nak zuriat..nak wat camne kan. Kalo dah ambik anak angkat, dia leh ambil pil hormon utk mengeluarkan air susu supaya baby tu menyusu dengan ibu angkatnya dan kenyang 3kali susuan. Sahlah dia menjadi ibu susuan kepada anak tersebut.

Org dah kawen pun,xsemestinya ada zuriat..Manerlah tahu Allah takdirkan dia mandul & xdpt melahirkan zuriat. Itu semua ketentuan Allah SWT. kita sebagai hambaNya kenalah sentiasa berdoa dan berusaha untuk mencapai apa yg terbaik dlm hidup kita kerna kita tak tahu apa yg tertulis dlm takdir hidup kita.
....kita shati sjiwa......
avatar
kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4503
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7881

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by rieyna168 on Fri 25 Jun 2010, 5:19 pm

ehehe liz... but Perkahwinan tetap penting kerna perkahwinan dituntut dlm Islam.

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by kelisa on Sat 26 Jun 2010, 8:32 am

rieyna168 wrote:ehehe liz... but Perkahwinan tetap penting kerna perkahwinan dituntut dlm Islam.
...kite mmg shati sjiwa.....
avatar
kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4503
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7881

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by Lord Vlad on Sun 27 Jun 2010, 10:04 am

madu.....
madu...hehehe......
madu adalah sesuatu yg manis......
begitu juga dengan kehidupan bermadu.....
wanita yg inginkan kemanisan hidup seharusnya meminta kemanisan itu dari suami masing2....
kemanisan yg dimaksudkan adalah hidup bermadu.......

payung emas tuuu....

----Forum Paramedik Malaysia-----




avatar
Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2439
Umur : 38
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5307

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by kelisa on Sun 27 Jun 2010, 12:59 pm

Lord Vlad wrote:madu.....
madu...hehehe......
madu adalah sesuatu yg manis......
begitu juga dengan kehidupan bermadu.....
wanita yg inginkan kemanisan hidup seharusnya meminta kemanisan itu dari suami masing2....
kemanisan yg dimaksudkan adalah hidup bermadu.......

payung emas tuuu....
hahaha....vlad u bg payung mas 2 kek wife u nant,yea......
avatar
kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4503
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7881

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by siti munirah on Sun 27 Jun 2010, 2:27 pm

klakar je....

siti munirah
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : anak mommy
Gender : Female
Jumlah Post : 17
Umur : 30
Tarikh Register : 30/05/2010
Reputation : 0
Points : 2706

View user profile

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by rieyna168 on Sun 27 Jun 2010, 4:12 pm

Yuup..jika semua faham..ISLAM ITU INDAH..MEMUDAHKAN bukan MENYUSAHKAN.., tentunya hukum ALLAH yang 1 ini tidak akan dipersoalkan.
Bagi yang teringin, SUNNAH NABI diamalkan secara sempurna..SIRAH BAGINDA dikaji dgn sebaiknya.
KENAPA?..MENGAPA?..BAGAIMANA?..BILA?..DENGAN SIAPA?..UNTUK APA?..BAGINDA berkahwin lebih dari 1.
Jika ianya difahami, pasti hal2 yang xsepatutnya hingga menafikan hukum ALLAH di perkatakan sesuka hati.

Firman Allah dalam surah AN NISA ayat 129, Maksudnya:
"kamu tidak akan mampu BERLAKU ADIL kepada wanita dgn HATI & KASIH SAYANG kamu walaupun kamu berusaha kearahnya. kerana itu janganlah kamu CENDERUNG (kepada yg kamu cintai) sehingga kamu biarkan yg lain terkantung2. Dan jika kamu mengadakan perbaikan dan memelihara diri (dari kecurangan), maka sesungguhnya ALLAH Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Hadith Riwayat Ahmad, Abu Dawus, Tirmidhi dan Nasai' drpd Abu Hurairah, Rasululah SAW Bersabda:
"Sesiapa memiliki 2 isteri dan dia cenderung kepada salah seorang drpdnya maka akan datang pada hari kiamat kelak dalam keadaan BAHU SENGET SEBELAH."

Makanya, kita tidak akan mampu melawan kehendak ALLAH.. seandainya tertulis memang kita terpaksa bermadu, jika kita teraniaya..maka si suami telah menempahlah TIKEI kat SANA kelak. Kalau xfaham jugak, biarlah dia dgn egonya. Sesungguhnya, bila bercerita tentang bermadu, cerita ttg PAYUNG EMAS sering diperkatakan. Sedarkah bukan semua wanita bermadu akan mampu mencapai PAYUNG EMAS seandainya dia meninggalkan perintah Allah yg lain2 seperti tertera dalam RUKUN ISLAM & RUKUM IMAN. Tapi jika si suami yang cenderung kepada salah sorang isterinya saja mmg tertulis bgnya balasan nya diakhirat kelak. W/hulam..

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by azrunia on Wed 14 Jul 2010, 3:23 am

WALLAHUALLAM.........
avatar
azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1023
Umur : 1938
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 4172

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by syah on Tue 20 Jul 2010, 4:13 am

bila riena membuka bicara..
avatar
syah
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN U29
Gender : Male
Jumlah Post : 104
Umur : 35
Tarikh Register : 22/11/2007
Reputation : 3
Points : 3677

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile http://www.dapatwang.com/?id=more_info

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by azrunia on Thu 22 Jul 2010, 7:14 pm

avatar
azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1023
Umur : 1938
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 4172

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by kelisa on Fri 23 Jul 2010, 7:20 am

...rrr rina bile plak nk.... Very Happy
avatar
kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4503
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7881

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by devil on Tue 14 Sep 2010, 5:26 pm

rahsia
avatar
devil
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : rempit
Gender : Male
Jumlah Post : 666
Umur : 35
Tarikh Register : 22/08/2009
Reputation : 0
Points : 3640

View user profile

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by farida on Thu 14 Oct 2010, 5:43 am

hot btul topik ni.. dh 13 page.
avatar
farida
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Negeri :
Jawatan : Usahawan... dan insyaallah akn jadi seorg jutawan nanti
Gender : Female
Jumlah Post : 73
Umur : 30
Tarikh Register : 27/08/2009
Reputation : 0
Points : 3022

View user profile http://www.facebook.com/fiedajue http://www.xdelagi.com

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by suring on Mon 08 Nov 2010, 2:21 pm

adalah menjadi andartu juga lebih baik dari menjadi isteri yang tidak cintakan kedamaian...

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4466

View user profile

Back to top Go down

Re: Menjadi isteri kedua lebih baik drpd andartu???

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 17 of 19 Previous  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum