FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by Fieza on Thu 25 Dec 2008, 1:57 pm


  1. Sentiasa tersenyum dan jangan bersikap sombong apabila berinteraksi dengan mereka.
  2. Pandai memasak adalah ciri-ciri utama mengapa lelaki mudah terpikat dengan anda.
  3. Berpewatakan menarik mampu menarik minat mereka.
  4. Jujur dan sentiasa merendah diri.
  5. Lakukan apa yang dia suka dan jangan lakukan apa yang dia tidak suka.
  6. Mempunyai bentuk badan yang menarik (terpulang kepada individu).
  7. Mempunyai tingkah laku yang baik dan lemah lembut.
  8. Pandai dalam memainkan peranan sebagai seorang wanita ketika berada di samping lelaki yang anda minati.
  9. Jangan terlalu mengongkong.
  10. Ketika berinteraksi dengan mereka jangan lupa gunakan bahasa tubuh yang anda ketahui seperti mata dan tangan.
  11. Jaga cara pemakaian anda, seksi atau tidak terpulang kepada lelaki yang anda minati.
  12. Sering memberikan kad ucapan buat si dia yang kamu minati untuk ‘plan’ pertama memikat dirinya.
  13. Lelaki sukakan wanita yang suka berterus terang tanpa menyembunyikan sesuatu.
  14. Apabila berhadapan dengan lelaki yang kamu minati, renungi matanya
    dan tunjukkan sifat humor kamu. Ini adalah taktik untuk memberitahu si
    dia bahawa kamu boleh didekati tetapi bukan bererti kamu ini perempuan
    murahan dan mudah didekati.
  15. Jangan bersikap selalu jual mahal apabila berada bersama mereka.
  16. Bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan.
  17. Tidak mudah putus asa dan sentiasa berdiri di atas kaki sendiri tanpa meminta pertolongan dari orang lain.
  18. Jangan suka bercakap benda yang tidak berfaedah ketika bercakap dengan mereka.
  19. Jangan bandingkan ‘dia’ dengan lelaki-lelaki yang pernah kamu kenali.
  20. Menjadi temannya ketika dia susah dan senang.
  21. Lelaki suka kamu menjadi pendengar yang setia dan tidak suka wanita yang suka membangkang.
  22. Yang paling penting lelaki suka dimanjai dengan belaian dan kata-kata yang romantik.
  23. Bunyi derapan kasut ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki.
  24. Lelaki tidak suka jika kamu memakai mekap yang terlalu tebal.
  25. Mengetahui bila hari lahirnya.
  26. Menghormati dirinya, keluarga dan teman-teman yang rapat dengannya.
  27. Bersikap matang dalam tutur-kata dan tingkah laku. Lelaki tidak suka wanita yang bersikap terlalu kebudak-budakan.
  28. Manja!
  29. Jangan terlalu ‘excited’ ketika bertemu dan berbual dengannya.
    Contohnya berbual terlalu lama di telefon untuk perkenalan pertama.
  30. Jangan terlalu bersikap ‘kelakian’ dan ganas dalam pergaulan.
  31. Jangan terlalu menunjukkan bahawa kamu ini terlalu baik dan ‘perfect’.
  32. Jangan perasan bahawa kamu ini mempunyai paras rupa yang jelita.
  33. Sentiasa memegang prinsip sederhana dan tidak boros di dalam perbelanjaan.
  34. Bersikap keibuan adalah antara tips yang perlu kamu titik beratkan.
  35. Sentiasa bercakap lembut dengan mereka.
  36. Ketahuilah mereka ini adalah golongan yang terlalu sensitif dan suka akan kelembutan apatah lagi dari seorang gadis.
  37. Kenali siapa dirinya sebenarnya sebelum kamu memulakan langkah untuk memikat.
  38. Lelaki sukakan wanita yang suka menjaga kulit. Jangan biarkan wajah kamu dipenuhi jerawat batu!
  39. Aset penting bagi kamu untuk memikat lelaki adalah mata, punggung dan gaya langkah kamu yang kemas.
  40. Jangan bersikap terlalu kuno.
  41. Bertanya khabar sekurang-kurangnya dua kali seminggu agar tali
    persahabatan kamu dengannya tidak putus begitu sahaja. Mungkin suatu
    hari nanti sikap kamu yang terlalu mengambil berat mampu menarik
    perhatiannya.
  42. Usia dan bentuk badan bukan menjadi ukuran yang penting tetapi kecerdikan, kejujuran dan tingkah laku yang bersopan-santun.
  43. Lelaki sukakan seorang wanita yang beriman dan beragama namun begitu kamu tidaklah perlu terlalu alim.
  44. Menunjukkan bahawa kamu bukanlah seorang gadis yang mudah dipermainkan.
  45. Jangan terlalu merengek dan mengada-ngada.
  46. Jangan tunjukkan kelemahan kamu ketika berada di samping lelaki yang kamu minati.
  47. Lelaki sukakan wanita yang bijaksana dan matang serta mudah diajak berbincang.
  48. Berjaya di dalam apa jua bidang yang kamu ceburi.
  49. Tidak terlalu meminta dan jaga tata tertib kamu di meja makan.
  50. Jangan terlalu over nanti lelaki akan meluat pula dengan kamu!
avatar
Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1489
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5482

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by noriatul on Fri 26 Dec 2008, 4:58 am

Laughing Laughing Laughing
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3680

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by laura on Fri 26 Dec 2008, 8:13 am


  1. Jangan terlalu over nanti lelaki akan meluat pula dengan kamu!
  2. Jangan terlalu merengek dan mengada-ngada

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
avatar
laura
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : ANYTHING EVERYTHING......
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 35
Tarikh Register : 13/03/2008
Reputation : 0
Points : 3462

Character sheet
Mutiara Kata saya: life is short so make it sweets......

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by aieyda on Fri 26 Dec 2008, 10:34 am

berikan senyuman yang paling menawan dgn lipstick kaler purple..hahaha
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5490

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by unta^selsema on Fri 26 Dec 2008, 10:44 am

aieyda wrote:berikan senyuman yang paling menawan dgn lipstick kaler purple..hahaha

hahaha...itu dah jd misteri nusantara dah panda kalo lipstik kaler purple...hakhakhakhak :GS:
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3431

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by aieyda on Fri 26 Dec 2008, 10:46 am

takpo la...
leh masuk misteri nusantara pulok...
pura-pura jadi bomoh pulok..hahahhaa
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5490

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by unta^selsema on Fri 26 Dec 2008, 11:06 am

gelak sakan
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3431

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by noriatul on Fri 26 Dec 2008, 3:26 pm

aieyda wrote:berikan senyuman yang paling menawan dgn lipstick kaler purple..hahaha

bukan lelaki je seram aku pun seram panda oi...hahahahahahaha!!!
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3680

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by aieyda on Fri 26 Dec 2008, 3:36 pm

seram ek kucing..
er..tak jadi la pakai kaler tu..hahaha...
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5490

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by unta^selsema on Sat 27 Dec 2008, 4:25 am

pakai kaler traffic light je panda...
baru meriah bibir ko tuh....
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3431

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by epiaya on Sat 27 Dec 2008, 11:35 am

jgn ngada2..........
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3918

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by aieyda on Sat 27 Dec 2008, 2:35 pm

unta^selsema wrote:pakai kaler traffic light je panda...
baru meriah bibir ko tuh....

senget la ko pokcik uto..
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5490

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by noriatul on Thu 01 Jan 2009, 5:48 pm

bila ko pakai lipstick kaler merah mcm trafik light...
konpem uto berhenti mendadak terpegun tgk ko hahahahahaha!!!
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3680

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by neskobeng on Thu 01 Jan 2009, 5:52 pm

merahnya mak ngah..
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3389

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by nyamok on Thu 01 Jan 2009, 6:35 pm

perghhh!...
tips baik nih.....
akan aku praktikkan...... Very Happy
avatar
nyamok
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : cari pasal
Gender : Female
Jumlah Post : 292
Umur : 34
Tarikh Register : 21/06/2008
Reputation : 0
Points : 3359

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by neskobeng on Thu 01 Jan 2009, 6:59 pm

ha.....
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3389

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by nyamok on Thu 01 Jan 2009, 7:01 pm

hehe......
npe kobeng?...
avatar
nyamok
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : cari pasal
Gender : Female
Jumlah Post : 292
Umur : 34
Tarikh Register : 21/06/2008
Reputation : 0
Points : 3359

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by aieyda on Thu 01 Jan 2009, 7:06 pm

noriatul wrote:bila ko pakai lipstick kaler merah mcm trafik light...
konpem uto berhenti mendadak terpegun tgk ko hahahahahaha!!!

akan aku lakukan nnt..hahaha...
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5490

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by unta^selsema on Fri 02 Jan 2009, 4:17 am

merah,kuning,hijau....buat belang2....hak3
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3431

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by epiaya on Fri 02 Jan 2009, 7:10 am

wat belang2 X lawo... wt warne pelangi best Razz Razz
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3918

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by noriatul on Fri 02 Jan 2009, 7:49 am

unta^selsema wrote:merah,kuning,hijau....buat belang2....hak3

ceroh la mata ko tgk warna meriah macam tu wakakakakakakakakaka!!!
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3680

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by unta^selsema on Fri 02 Jan 2009, 10:35 am

Razz
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3431

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by aieyda on Fri 02 Jan 2009, 1:06 pm

unta^selsema wrote:merah,kuning,hijau....buat belang2....hak3

ala..t jadik harimau belang lak..
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5490

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by aieyda on Fri 02 Jan 2009, 1:07 pm

noriatul wrote:
unta^selsema wrote:merah,kuning,hijau....buat belang2....hak3

ceroh la mata ko tgk warna meriah macam tu wakakakakakakakakaka!!!

uto akan silau tgk kaler warna warni..hahaa
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5490

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by noriatul on Fri 02 Jan 2009, 1:27 pm

silau sekejap je dia tu panda hehehehehe!!!
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3680

View user profile

Back to top Go down

Re: TIPS2 MENIKAT LELAKI IDAMAN ANDA...

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum