FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by transpoter on Mon 04 Jan 2010, 6:34 am

erm....
boleh lah gak..... sama mcm fieza gak....bercampur aduk...

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3781

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by transpoter on Mon 04 Jan 2010, 6:35 am

HANCUR............

mengapa hati ini menagis..
rasanya tak ingin ku melepas dia pergi..
tapi kesalahan ini telah membuat smua berubah..
kehancurang yang ku buat sendiri..
terasa menjadikan hati ini runtuh sendiri
biar kurasakan sakit ini sendiri..
jatuh dalam lubang yang ku gali sendiri..

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3781

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Lord Vlad on Fri 08 Jan 2010, 7:04 am

hehehe... bravo trans...
mencoba utk memikat si manis bernama fieza ek???

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by transpoter on Fri 08 Jan 2010, 7:34 am

taklah .......saje je..... jiwa bergelora....
hehehheh

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3781

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Thu 20 May 2010, 3:30 am

AKU atau DIA

DI DALAM GELAP KU SENDIRI
MENAHAN HATI TERGURIS LUKA KERNA SIKAPMU
INGIN MERONTA KU MENANGIS
KERNA KU INGIN MEMBENCI NAMUN AKU MERINDUIMU
TERUS TERANGLAH

CUBA TERANGKAN SEGALANYA
AGARKU DAPAT TERIMA BILA KAU HADIR DISISI KU
DAN JANGAN CUBA UNTUK BERDUSTA
HANYA KERNA INGIN MUNGUBATI LUKA HATI KECILKU

SESUNGGUHNYA KAU YG KU CINTA KAULAH SEGALANYA
TAPI KAU TELAH BERUBAH SEJAK ADA DIA
MENGAPA TIDAK KAU TERANGKAN PADA DIRINYA
MUNGKIN KAU SENGAJA PILIH AKU ATAU DIA

MENGAPA SERING ADA DUSTA DIANTARA KITA?
MENGAPA SUKAR UNTUK SETIA?
OH MENGAPA?

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Thu 20 May 2010, 3:32 am

those poems were not created for fun...it straight from the heart.

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Lord Vlad on Tue 25 May 2010, 3:55 am

err... fieza...

Sayang..
Apa yang ku katakan
Apa yang ku rasakan
Belum pernah dialami

Demimu segala ku kurniakan
Susah ku senangkan
Apa sahaja dipenuhi

Di hati

Dan masih lagi engkau bertanya
Sejauh manakah cinta
Penjelasan ku sebenar-benarnya;

Sampai, tubuh tak bernyawa
Sampai, ku ke pangkuannya
Biar jasad tak dilihat zahir
Cintaku kan tetapkan hadir

Andai dikurnia syurga
kan ku tunggu di luarnya
jika ditanya mengapa?
Jawapan ku menunggu..
Kau SAMPAI dahulu..

Mudahnya sekadar bermadah
Hingga kau meragui
Keikhlasan sanubari
Sedangkan racun pun kan ku telan
Andai kau menyatakan ia madu kepadaku

Oh sungguh..
Dan masih lagi kau bertanya
Sedalam manakah cinta?

Lafaz ikrarku buat selamanya...

Katakan sayang..
bagaimanakah harus ku hidup.. tanpa dirimu
Sedangkan separuhnya di jiwaku,
bersamamu...

Sampai, tubuh tak bernyawa
Sampai, ku kepangkuannya
Biar jasad tak dilihat zahir..
Cintaku tetapkan hadir....

Andai dikurnia syurga...
Kan ku tunggu di luarnya
Jika ditanya mengapa
Jawapan ku menunggu kau sampai dahulu..
Ohh...
Kau sampai padaku...


----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Wed 26 May 2010, 9:56 am

best lgu 2 vlad, tp fiza tau lagu tu utk someone kan? tp klu ada laki nyanyi lagu ni smbil petik gitar utk fiza alangkh bestnya...

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by jue on Thu 03 Jun 2010, 8:52 am

salam... lama tak usik fieza....i wish u all the best

----Forum Paramedik Malaysia-----




kegagalan selalunya disebabkan oleh gerun dan ketakutan

jue
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : kaki tangan krjaan
Gender : Female
Jumlah Post : 525
Umur : 37
Tarikh Register : 01/11/2007
Reputation : 11
Points : 3031

Character sheet
Mutiara Kata saya: hiasi peribadi molekkan pekerti

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Lord Vlad on Thu 17 Jun 2010, 5:24 am

lagu tu untuk u la fieza....
nnti jumpa i petik gitar nyanyikan lagu tu utk u ek..hehe
u plak jgn tunduk2 malu tau.....


errr...... puan jumaaa......
long time no see......
very2 bz ek??????

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Sun 20 Jun 2010, 6:32 am

Haruskah..

Dikala dikau mencari cinta
Aku memberi tetapi beku kurasakan
Dikala aku dilamun cinta dengan dirimu
Mengapa kau jauh dariku

Tiada cinta di dalam dirimu
Biarpun kau kata cinta padaku
Tidak kau rasa getaran ini
Tiada cinta lain sehebat cintaku

Haruskah aku menanti cinta ini
Kerna kau masih tak mengerti hati ku
Tak perlu ku ucap
Baby I love you so
Kerna cinta darimu tak sehebat cintaku

Haruskah aku menahan perasaan
Tak sanggup kau bermain difikiranku
Tak perlu ku ucap apa diimpikan
Jadikan pengalaman cinta
Kita berdua

Setelah semuanya berlalu hatiku sepi
Tertusuklah cinta ku ini
Jikalau kau pergi dariku
Aku bersendiri
Mengapa kau begitu

Tiada cinta di dalam dirimu
Biarpun kau kata baby I love you
Tiada cinta getaran ini
Tiada cinta lain sehebat cinta ku


p/s: lagu utk seseorg... klu dia bce faham la btul2..

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by zacky on Tue 14 Dec 2010, 5:08 pm

sesejuk malam ini

senja yang berlabuh tadi
meninggalkan aku sendirian
di kala ufuk merah kian kelam di balik langit
aku terus termanggu
mencari
memanggil
menunggu
insan yang pernah aku sayangi
ke manakah menghilangnya dia
bersembunyi atau disembunyikan
pulanglah
jangan biarkan aku menjadi dingin
sesejuk malam ini......

zacky
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : petik anggur
Gender : Male
Jumlah Post : 6
Umur : 26
Tarikh Register : 30/03/2008
Reputation : 0
Points : 3178

View user profile

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Fri 17 Dec 2010, 5:58 am

nice

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Lord Vlad on Wed 29 Dec 2010, 4:58 am

fieza..... memang tetap hebat dari dulu, kini dan selamanya.......

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Mon 10 Jan 2011, 4:01 am

moga kau bahagia dengan egomu

Semoga kau bahagia
Dengan luka ku ini
Semoga kau tenang
Dengan pederitaan hati

Sesungguhnya tuhan melihat
Mendengar
Dan mersakan
Apa yg kurasa
Dia tak diam
Tapi dia selalu mendengar doa ku

Suatu saat kau akan tau
Arti cinta sebenar nya..

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Lord Vlad on Sun 27 Feb 2011, 12:58 pm

@Fieza wrote:moga kau bahagia dengan egomu

Semoga kau bahagia
Dengan luka ku ini
Semoga kau tenang
Dengan pederitaan hati

Sesungguhnya tuhan melihat
Mendengar
Dan mersakan
Apa yg kurasa
Dia tak diam
Tapi dia selalu mendengar doa ku

Suatu saat kau akan tau
Arti cinta sebenar nya..

harap dia tak ego lagi......
errr....kalau dia bukan ego tapi ada beberapa masalah macam mana?

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Mon 28 Feb 2011, 5:04 pm

blah arr vlad..... taknak dengar

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Lord Vlad on Thu 26 May 2011, 9:46 am

err.... no komen.... Shocked

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Fri 27 May 2011, 10:14 am

emm... Mad

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Sat 23 Jul 2011, 6:58 am

kau bukan untukku

Hadirnya dirimu sAngatlah berarti buatku
Entah sampai kapan ku simpan sejuta rasa ini
Kamu hadir bagaikan tiupan angin bagiku
Entah sampai kapan kamu akan nyata untuku

Tak pernah berharap akan balasAn cinta darimu
Tapi diriku mau,engkau tahu apa yang ku rasa untukmu
seandainya kau dapat aku miliki
Tapi ..
Aku tahu apa yang kamu rasa untukku
Hanya sebatas asa
Mungkinkah aku dapat merubah hal itu ???
Waktu tlah ku lewati denganmu
Mengukir indah setiap kisah yang kita lewati
Apakah kamu masih bisa ku niliki ???
Terlalu lama ku memendam rasA ini
Aku tak mau tetjatuh
Tapi aku tak berdaya sat bersamamu
Kini aku memulai kisah denganmu
Dan tak kusadari ,aku juga yang mengakhiri kisah itu
Mungkin karna cinta ini ??
Mungkin karna rasa takut ini ??
Tapi yang pasti cinta ini takkan pernah musnah untukmu .

dan.......
ku tahu kau bukan untukku tapi kau tercipta sebagai penerang dikala kegelapanku ..

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Wed 13 Feb 2013, 5:05 pm

Terima kasih kerana pernah hadir dalam hidupku

aku sayngkan kau buat selama lamanya.'

Masih terngiang ngiang beberapa patah perkatan yang pernah kau lafazkan
padaku suatu ketika dulu. Tetapi,itu dulu. Saat aku masih b0doh untuk
membezakan yang mana satu baik dan yang mana satu buruk.

Sekarang, aku sudah sedar. Aku cuma ibarat permainan bagi kau.

Dalam banyak banyak lelaki,kenapa mesti kau yang aku sayangi ?
Dalam banyak banyak lelaki,kenapa mesti kau yang aku lihat ?
Dalam banyak banyak lelaki,kenapa mesti kau yang aku cintai ?

Kau kata kau cinta, tapi kau hanya berdusta
Kau kata kau sayang,tapi kau hanya berbohong
Kau kata akulah satu satunya,tapi kau hanya bersandiwara

Banyak yang pernah kau kata padaku , mungkinkah kau sudah lupa sehingga sanggup memungkirinya? Ya, aku anggap kau sudah lupa.

Tak guna aku menangis
Tak guna aku meratapi
Tak guna aku menyendiri

Perempuan yang sayangi kau ramai, jadi pergilah
Perempuan yang cintai kau ramai, jadi pergilah
Perempuan yang menunggu kau juga ramai, jadi pergilah

Kau bukan milik aku. Aku pun tak pernah berdendam pada kau. Mungkin, semua ini silapku juga.

Aku tak pandai menghargai
Aku tak pandai mencintai
Aku tak pandai menyanyangi

Terima kasih kerana pernah hadir dalam hidupku,walaupun sementara
Terima kasih kerana pernah menyayangiku,walaupun seketika
Terima kasih kerana pernah mencintaiku,walaupun hanya sedetik saja

Sekarang, aku lepaskan kau. Maka, pergilah. Pergilah jauh dari hidupku.
Jauh sehingga ke dasar lautan. Kerana kehadiranmu cuma menyakitkan

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Lord Vlad on Thu 14 Feb 2013, 6:45 pm

No

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Fieza on Sun 17 Feb 2013, 6:38 am

npe vlad?

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Lord Vlad on Thu 05 Dec 2013, 6:26 am

@Fieza wrote:npe vlad?
sayu bila baca puisi u..... amat rugi lelaki yg sia-siakan u dlu.... apa2 pun tahniah dg kehidupan u skrg...

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Puteri Kayangan on Mon 21 Jul 2014, 9:11 am

@Fieza wrote:Terima kasih kerana pernah hadir dalam hidupku

aku sayngkan kau buat selama lamanya.'

Masih terngiang ngiang beberapa patah perkatan yang pernah kau lafazkan
padaku suatu ketika dulu. Tetapi,itu dulu. Saat aku masih b0doh untuk
membezakan yang mana satu baik dan yang mana satu buruk.

Sekarang, aku sudah sedar. Aku cuma ibarat permainan bagi kau.

Dalam banyak banyak lelaki,kenapa mesti kau yang aku sayangi ?
Dalam banyak banyak lelaki,kenapa mesti kau yang aku lihat ?
Dalam banyak banyak lelaki,kenapa mesti kau yang aku cintai ?

Kau kata kau cinta, tapi kau hanya berdusta
Kau kata kau sayang,tapi kau hanya berbohong
Kau kata akulah satu satunya,tapi kau hanya bersandiwara

Banyak yang pernah kau kata padaku , mungkinkah kau sudah lupa sehingga sanggup memungkirinya? Ya, aku anggap kau sudah lupa.

Tak guna aku menangis
Tak guna aku meratapi
Tak guna aku menyendiri

Perempuan yang sayangi kau ramai, jadi pergilah
Perempuan yang cintai kau ramai, jadi pergilah
Perempuan yang menunggu kau juga ramai, jadi pergilah

Kau bukan milik aku. Aku pun tak pernah berdendam pada kau. Mungkin, semua ini silapku juga.

Aku tak pandai menghargai
Aku tak pandai mencintai
Aku tak pandai menyanyangi

Terima kasih kerana pernah hadir dalam hidupku,walaupun sementara
Terima kasih kerana pernah menyayangiku,walaupun seketika
Terima kasih kerana pernah mencintaiku,walaupun hanya sedetik saja

Sekarang, aku lepaskan kau. Maka, pergilah. Pergilah jauh dari hidupku.
Jauh sehingga ke dasar lautan. Kerana kehadiranmu cuma menyakitkan


 Sad  Sad  Sad  Sad  kena dg jiwa sy.........

Puteri Kayangan
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Orang Kesihatan
Gender : Female
Jumlah Post : 183
Umur : 25
Tarikh Register : 05/06/2011
Reputation : 5
Points : 2400

View user profile http://www.facebook.com http://www.google.com

Back to top Go down

Re: Koleksi Puisi Fieza | MARI KITA BERPUISI..

Post by Sponsored content Today at 3:45 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum