FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Page 5 of 12 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Thu 05 Mar 2009, 5:56 pm

sabar2 bro SaSa..
Laughing
Utk Rina, tlg baca keseluruhan topik agar dpt gambaran yg lebih luas.
Mudahnya mula dr post Nori yg pertama.

"""org perempuan cam rina ni,berfikir semua perkara dgn detail..org lelaki berfikir perkara2 yg ptg je.sbb tu perempuan bila berckp boleh ckp semua perkara serentak berbanding lelaki n boleh berckp non-stop."""

Pernyataan di atas, YA KAH BEGITU?? gelak sakan
YA LAH tu.
Janji kamu bahgia.

Buat Rina.......bacalah link di bawah (mohon izin dr Nana).
http://drmaza.com/home/?p=562
dan juga
http://drmaza.com/home/?p=565

Dan jgn lupa mengkajinya.


Last edited by SaSa on Thu 05 Mar 2009, 6:31 pm; edited 2 times in total
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Thu 05 Mar 2009, 6:00 pm

baru^bgun^tido wrote:sebabnya perempuan lebih kepada queen control.......entah2 telah bagi nasi kangkang,naunzubillah.........

Uiks..........tak elok gunakan ayat PEREMPUAN...........ianya menunjukkan SEMUA.
Sori kpd perempuan2 semua.
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by rieyna168 on Thu 05 Mar 2009, 6:25 pm

Rina faham bro SaSa..rina dh baca dr awal topik ni lagi..tak perlulah dipersoalkn sape yg mula dulu..maybe cuma salah faham..kengkadang cara penulisan pun mempengaruhi cara pemikiran.kengkadang kita tulis lain,org tafsir lain..itu semua perkara biasa..n link yg dibagi tu rina mmg dah lama baca.

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Thu 05 Mar 2009, 6:43 pm

Buat Rina............TQ.
Sebenarnya soal poligami ini bukan kita hanya setakat adil atau tidak.
Peringatan kpd kaum lelaki telah diberi oleh Allah swt tetapi Allah swt juga tidak melarang sama sekali berpoligami.

Benar katamu Rina bahwa ini berkenaan qada dan qadar.
Dan apakah itu qada dan qadar?
Dan apakah hubungannya dgn qanaah?

Jd dlm bab poligami ini, tak wajar kita menggunakan perkataan2 ORANG LELAKI atau ORANG PEREMPUAN kerana ianya menunjukkan semua.
Kes poligami adalah pengadilan secara "case by case" bukannya secara umum.

Bg yg telah dimadukan dan telah memadukan..........kenalpastikan hak2 kita baik lelaki mahu pun wanita. Byk hak2 tersebut dan apakah ia.............byk.
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by rieyna168 on Thu 05 Mar 2009, 7:45 pm

betul tu..jgn menghukum semua hanya kerna kesalahan seorg sahaja..ada gak yg bahagia apabila berpoligami..rina sebutkn bahagia,bkn bermakna rina nak berpoligami..w/hualam..Allah sahaja yg tahu apa didlm hati.buat yg berpoligami tu khususnya lelaki,tunjukkan cth yg baik poligami ni supaya ianya nampak indah..

petikan dr web drmaza:
Cuma malangnya, poligami ini jika digunakan oleh lelaki yang tidak
bertanggungjawab sehingga mencemarkan institusi berkenaan. Apatahlagi
golongan anti poligami ini hanya menonjolkan contoh-contoh buruk
poligami dan melupai contoh-contoh baik yang banyak. Lelaki-lelaki yang
baik dan berkemampuan patut tampil membawa contoh yang baik dalam
perlaksanaan poligami. Sementara yang tidak berkemampuan dan ‘lemah’ kewibawaannya untuk adil, maka janganlah memakan ubat yang tidak diperuntukkan untuk anda.

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Thu 05 Mar 2009, 7:58 pm

Benar.....
Sebaik2 contoh tu ada pada penghidupan nabi tercinta.

Cuma jgn memandang bagaimana sikap nabi kepada isteri2 baginda.
Kaji juga bagaimana sifat qanaah pada isteri2 baginda di dalam mengharungi kehidupan bermadu.

Contoh2 bagaimana penghidupan berpoligami untuk lelaki dan wanita ada di situ. Kaji lah dari sudut jasmaniah dan rohaniahnya.

Jgn akhirnya kita menjadi spt org2 barat dimana poligami ditentang sekeras2nya atas alasan penaniayaan ke atas kaum wanita tetapi bersekedudukan tanpa nikah dibenarkan atas dasar hak peribadi. Pelik bukan.
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by rieyna168 on Thu 05 Mar 2009, 8:00 pm

[quote="SaSa"]
Dan apakah itu qada dan qadar?
Dan apakah hubungannya dgn qanaah?

Hubungan antara qadha qadar ibarat rencana dan perbuatan.
Qanaah ialah merasa cukup dengan segala apa yang ada sebagaimana yang di kurniakan oleh Allah tetapi pada masa yang sama kita tetap juga berusaha.
Qanaah itu mengandung lima perkara:

  1. Menerima dengan rela akan apa yang ada.
  2. Memohonkan kepada Tuhan tambahan yang pantas, dan berusaha.
  3. Menerima dengan sabar akan ketentuan Tuhan.
  4. Bertawakal kepada Tuhan.
  5. Tidak tertarik oleh tipu daya dunia.
Sesungguhnya seseorang itu diciptakan dalam perut ibunya selama 40 hari dalam bentuk nuthfah, 40 hari menjadi segumpal darah, 40
hari menjadi segumpal daging, kemudian Allah mengutus malaikat untuk meniupkan ruh ke dalamnya dan menuliskan empat ketentuan, yaitu tentang rezekinya, ajalnya, amal perbuatannya, dan (jalan hidupny) sengsara atau bahagia.”
(HR.Bukhari dan Muslim dari Abdullah bin Mas’ud).

Kaitannya, Qada dan Qadar mmg telah ditentukan tapi apabila kita qanaah, bererti kita tidak hanya tinggal diam menunggu nasib
tanpa berusaha dan ikhtiar. Manusia tetap berkewajiban untuk berusaha,sebab keberhasilan tidak datang dengan sendirinya.


Last edited by rieyna168 on Thu 05 Mar 2009, 8:48 pm; edited 1 time in total

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Thu 05 Mar 2009, 8:32 pm

Bravo..........TQ Rina
Syukran.
Benar pengertian qanaah itu.
Benar kita dituntut berusaha, atas dasar yg hak itu tetap hak
Maka akhirnya ianya memerlukan tawaqqal.

Sikit lagi.....
Qada itu apa jua yg telah ditakdirkan.
Qadar itu sebab musababnya yg mezahirkan qada itu. Disinilah letaknya usaha itu.
Qanaah itu penerimaan setulus hati atas qada dan qadar itu.

Bak umpama "usaha tangga kejayaan"
Usaha itu qadarnya
Kejayaan itu qadanya
Jika qadanya berjaya.........alhamdulillah....qanaah.
Jika qadanya gagal........ subhanallah.....alhamdulillah.....allahuakhbar......qanaah

Maka tawaqqal itu mmg amat dituntut.

Dengan ini Sasa mohon ribuan maaf kepada sesiapa yg mungkin tersinggung atas apa jua yg telah Sasa nukilkan dlm topik ini.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Fri 06 Mar 2009, 5:38 am

peh.. Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by noni on Fri 06 Mar 2009, 7:01 am

SaSa wrote:
noni wrote:
SaSa wrote:Aku faham............


Time kasih sbb faham......kau belajar tasawuf kan,so tak guna nak bertekak psl benda remeh temeh ni.Aku tak penah tentang hukum Allah tp aku cuma ckp pkara yg benar tentang hati pompuan....Mmg lah dapat 'payung emas' tp biasa lah kan,dah nama nya pompuan,mesti sensitif bab ni....Tak kan tak belajar kot..... Razz Razz Razz Mmg lah sensitif....mana ada pompuan nak dimadukan.Ambik masa gak lah nak terima kadaq dan qadar tu...Benda susah kau leh paham tak kan benda senang (paham ati pompuan/atau bini kau) kau tak paham....mmg lah,tak salah poligami tp,mgkin susah skt nak terima (mgkin pada pmulaan sahaja).Normal lah tu.....Ilmu duniawi,ada sikap cemburu dlm hati. Laughing

Yg aku maksudkan aku faham tu.............atas isyarat dr sli.
Hai kata tak guna nak bertekak hal yg remeh temeh. Tp...................ntahlah. Laughing

Wahai Noni telah sekolah. Dan mmgnya Noni pernah ke sekolah bukan!!!!

""""Tau pun,nabi itu cukup segala2nya so mmg tak de lah suami (yg nak berbini lebih) akan adil berpelakuan seperti nabi... Smile""""

Dua ayat dibawah ini aku copy & paste (kau cukup geram dgn org yg suka copy paste ni kan!! Laughing ) semula agar kamu berfikir. Gunakan akal kamu berpandukan JALAN YG BENAR.

An-Nisa
Dan jika kamu takut tidak berlaku adil terhadap perempuan-perempuan yatim (apabila kamu berkahwin dengan mereka), maka berkahwinlah dengan sesiapa yang kamu berkenan dari perempuan-perempuan (lain): Dua, tiga atau empat. Kemudian jika kamu bimbang tidak akan berlaku adil (di antara isteri-isteri kamu) maka (berkahwinlah dengan) seorang sahaja atau (pakailah) hamba-hamba perempuan yang kamu miliki. Yang demikian itu adalah lebih dekat (untuk mencegah) supaya kamu tidak melakukan kezaliman. (3)

An-Nisa
Dan kamu tidak akan dapat berlaku adil di antara isteri-isteri kamu sekalipun kamu bersungguh-sungguh (hendak melakukannya); oleh itu janganlah kamu cenderung dengan melampau-lampau (berat sebelah kepada isteri yang kamu sayangi) sehingga kamu biarkan isteri yang lain seperti benda yang tergantung (di awang-awangan); dan jika kamu memperbaiki (keadaan yang pincang itu) dan memelihara diri (daripada perbuatan yang zalim), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (129)


Wahai Noni yg amat bijak pandai Very Happy
Kedua2 ayat tersebut bukan aku yg cipta dan aku takkan dpt mencipta walau satu ayat pun walau dikumpulkan segala manusia dari Adam hingga ke hari kiamat. Maknanya itu ayat dari Allah swt. KAU FAHAM TAK. Kalau tak faham nasib kamu lah.

NAH SEKALI LAGI AGAR JELAS BG MU NONI.
..............Dua, tiga atau empat. Kemudian ..............................seorang sahaja .....

DAN JUGA

Dan kamu tidak akan dapat berlaku adil di antara isteri-isteri kamu sekalipun kamu bersungguh-sungguh (hendak melakukannya);...............



Satu ayat membenarkan poligami. Hanya satu kalau TAKUT tidak berlaku adil.
Satu lagi mengatakan bahawa keadilan itu takkan berjaya dicapai sekali pun bersungguh2.

Andainya Allah swt telah mengatakan bahawa keadilan itu tidak akan dapat dicapai MENGAPA pula ada ayat yg membenarkan POLIGAMI.
Adakah Allah swt tersilap? TIDAK sama sekali. Sekali aku bg terang sikit. Jwpnya TIDAK SAMA SEKALI.

MAAF AKU TAK NAK MENGHURAIKANNYA DI SINI. Selanjutnya biarlah Noni yg amat terbijaksana itu menghuraikannya.
Aku rasa Noni lbh layak kerana dia pernah ke sekolah. Razz Razz Razz

Aku cuma insan biasa yg tidak memahami hati seorang wanita.
Sedangkan Allah swt dan RasulNya pun masih aku tidak kenal sebenar2nya maka sedalam manakah hati dan emosi wanita ini utk aku kenali.
AKU BUKAN PENCIPTA MAKHLUK WANITA INI.
Tiada siapa yg dpt memahami hati insan lain malah hati sendiri KECUALI Allah swt.

Sensitif kau katakan.
Ayat2 itu telah diturunkan.
Dan apakah Allah swt tidak mengetahui bagaimana sensitifnya hati wanita berkenaan isu poligami ini?
Mana mungkin Allah swt tidak ketahui sedangkan yg mencipta hanya DIA.

Kesimpulannya:
Jgn sesekali menggunakan istilah TIDAK ADIL itu bg menahan seseorang suami utk berpoligami. Kerana kamu tidak sesekali faham makna ADIL itu di dalam permasalahan kasih sayang sesama insan.

Nasihat aku buat diri ku dan juga NONI serta lain2nya...........sentiasalah kita bertaubat.



ok TQ sbb mengingatkan aku....Sememangnya aku mengaku aku manusia yg selalu lakukan kesilapan.Dan kau pun manusia biasa yg perlu BERTAUBAT.Dah,yg pnting,aku dah kata aku tak tolak hukum Allah tp,siapa yg mampu go on lah nak kawen 2,3 ke 4 ke...Ada paham ke tak????Kau ni paham ke tak apa maksud aku hah?Aku tak tolak hukum tp klu tak mampu,memadai lah hanya i bini.....Kan dlm hadis pun ada ckp mcm tu....Dan kau tak lah salah kan kaum suami 100%...Yg pompuan tu pun,dah lah rampas suami org tak nak madu lak dgn bini pertama (apa yg kau crita dlm topic 1 lagi tu....) Huhuhuhuhu.....Fening,fening,fening lah... Mad


Last edited by noni on Fri 06 Mar 2009, 7:27 am; edited 2 times in total
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3984

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by noni on Fri 06 Mar 2009, 7:10 am

SaSa wrote:Aku belajar tasauf???
Dari kecil lg dah belajar, sedang belajar dan masih belajar.
Kecil2 dulu aku belajar rukun iman. Skrg pun masih tak habis2 juga.
Percaya kp Allah swt......seterusnya percaya kpd qada dan qadar.

Hah itu belajar tasauf lah namanya. Bukan mathematic.
Noni tak belajar ke tasauf ni. Razz Razz gelak sakan


La...aku ingat tu belajar geografi...hahahahaah........Kt kg aku ada seorg atok (boleh dikira atok bg aku sbb umurnya masuk 70an) mmg betul2 belajat tasawuf.Dia sanggup kawen dgn pesakit HIV sbb dia ada ilmu perubatan memulihkan ( I'Allah dgn izin-Nya )...Ada sbb dia kawen dgn wanita itu.....Tu baru benar2 tau psl ilmu tasawuf lah....Ni tidak,baru dapat bakal isteri ada cacat cela skt(konon tak memahami diri si suami) dah nak bercerai berai....(bukan kau lah,tp sesiapa yg mcm tu lah)...Jgn terasa lak....Aku bkn ckp kau tp mmg ada jd kan....

Klu fardhu ain tu,mmg lah semua belajar dan aku pun masih berminat nak mendalami....Wei,drpd bertelagah kt cni baik kau,aku,dan forumer lain jengok2 tread agama dlm forum ni.Hahhh....boleh lah engkau kongsi permasalahan dan mgkin boleh selesaikan mslh kwn2 kita yg kemusykilan ttg agama.(termasuk aku)....Sbb dlm tread tu kurang dpt sambutan (sbb tread yg melalut2 mcm ni mmg semua suka)..... Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz flower flower flower flower Sbb dah byk dah pndp kita dgr dan aku pun dah dpt jwpn nya,so apa kata jengok2 skt tread persoalan agama tu.Dpt gak buat amal.Sebarkan dakwah kpd yg memerlukan (sbb aku mengaku dgn jujur aku tak belum cukup lg belajar bab agama kita sbb byk lg kita kena belajar,kan???)).
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3984

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Fri 06 Mar 2009, 8:19 am

Yes yes sungguh berkesan provokasi aku kpd Noni.
Very Happy
Sekurang2nya aku tahu Noni tidak menentang poligami........harap secara lisan dan juga perbuatan.
cheers cheers cheers
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by slipar_jpon on Fri 06 Mar 2009, 8:35 am

hohohoho
avatar
slipar_jpon
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : DG 41
Gender : Female
Jumlah Post : 1473
Umur : 31
Tarikh Register : 09/09/2008
Reputation : 0
Points : 4277

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by suring on Fri 06 Mar 2009, 11:22 am

ahh ahh ahh ahhh sungguh ku mampu menahan gelak....wakakaka

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4466

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by rieyna168 on Fri 06 Mar 2009, 4:55 pm

gelak sakan gelak sakan jaat bro SaSa ni kaco kak noni...

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Fri 06 Mar 2009, 5:56 pm

Sori2...kat semua2.
Tapi dpt juga kita sama2 menghayati pendapat2 bernas para forumer yg mengambil bahagian.
Byk pengajaran yg Sasa dpt. dr pendapat2 yg tersiar di sini. TQ.

Sori ye Noni. Smile
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by ZA_70 on Sat 07 Mar 2009, 2:44 am

suring wrote:ahh ahh ahh ahhh sungguh ku mampu menahan gelak....wakakaka


Anmoi sukenye dia..... Laughing Laughing

ZA_70
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : STUDENT POS BASIK
Gender : Female
Jumlah Post : 288
Umur : 57
Tarikh Register : 27/10/2008
Reputation : 7
Points : 3522

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUMAN ADALAH PENAWAR SEGALA DUKA....

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by rieyna168 on Sun 08 Mar 2009, 5:18 pm

minum

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by baru^bgun^tido on Mon 09 Mar 2009, 11:34 am

ilmu Allah seumpama seluas lautan yabg tiada penghujungnya.....ilmu manusia hanyalah umpama mencelup jari kelingking kedalam lautan, yang melekat itu lah ilmu yang diperolehi.
avatar
baru^bgun^tido
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : meronda dgn kapal angkasa
Gender : Male
Jumlah Post : 64
Umur : 36
Tarikh Register : 18/09/2008
Reputation : 0
Points : 3239

Character sheet
Mutiara Kata saya: Command & Conquer ......

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by rieyna168 on Mon 09 Mar 2009, 11:40 am

betul tu bro br bgn tido.. Very Happy

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Tue 10 Mar 2009, 4:32 am

Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by slipar_jpon on Tue 10 Mar 2009, 9:30 am

da xhangat da!
avatar
slipar_jpon
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : DG 41
Gender : Female
Jumlah Post : 1473
Umur : 31
Tarikh Register : 09/09/2008
Reputation : 0
Points : 4277

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by HH on Tue 10 Mar 2009, 11:14 am

sekarang ni dalam ekonomi gawat baik pompuan bekerja yang belum kahwin masuk dalam Kumpulan Isteri Yang Disatukan ni ...sekurang-kurangnya boleh menambahbaik ekonomi sesebuah negara... Laughing
avatar
HH
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : PPP
Gender : Male
Jumlah Post : 376
Umur : 40
Tarikh Register : 06/05/2007
Reputation : 19
Points : 4426

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Tue 10 Mar 2009, 2:13 pm

gelak sakan
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by rieyna168 on Tue 10 Mar 2009, 5:31 pm

HH wrote:sekarang ni dalam ekonomi gawat baik pompuan bekerja yang belum kahwin masuk dalam Kumpulan Isteri Yang Disatukan ni ...sekurang-kurangnya boleh menambahbaik ekonomi sesebuah negara... Laughing

caaait! tembak tembak tembak bro HH.. Smile

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8468

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 12 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum