FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Page 2 of 12 Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by suring on Thu 19 Feb 2009, 9:22 am

Fieza wrote:huh.... mampu ke nak dari zahir dan batin? kalau xlengkap slh satu jgn buat.

setakat ni hanya mampu zahir saje fieza batin belum bersedia lg....hehehehehe

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4466

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by unta^selsema on Thu 19 Feb 2009, 9:29 am

Laughing Laughing
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3429

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Fri 20 Feb 2009, 5:24 am

uiks Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by noni on Fri 20 Feb 2009, 7:32 am

suring wrote:
Fieza wrote:huh.... mampu ke nak dari zahir dan batin? kalau xlengkap slh satu jgn buat.

setakat ni hanya mampu zahir saje fieza batin belum bersedia lg....hehehehehe


Huhuhuhu....itu pngakuan berani mati dr suring!!!!Tp,klu dah kawen tp tak bg nafkah batin akan dilakhnati jugak kan!!!So baik pd lelaki yg berangan kawen lebih 1,pikir byk kali...................Dah lah,nak kawen dgn si dara jelita konon nak selamatkan dorg dr bakal jg andartu tp tak nak bg nafkah batin,nak wat apa!!! Razz

1 lg kan,AKU BERANI CABAR KAUM ADAM YG BERANGAN NAK KAWEN LEBIH 1 TU UTK KAHWINI JANDA ANAK 5 (YG KEMATIAN SUAMI YG DAH BERUMUR DAN ANAK RAMAI TU....Kata nak membela nasib pompuan kan.....So,AKU CABAR KORANG!!! bounce bounce bounce bounce bounce

Jgn nak ckp kosong konon nak jd pnyelamat tp memilih yg muda n dara padahal kawen lbh 1 BERLANDASKAN NAFSU SERAKAH!!! Razz Razz Razz
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3984

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Fri 20 Feb 2009, 10:50 am

amboi noni.. marah nampak.. Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by suring on Fri 20 Feb 2009, 11:12 am

woit... noni nih namapak yg batin jerk......wakakaka

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4466

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by HH on Fri 20 Feb 2009, 11:33 am

noni wrote:
suring wrote:
Fieza wrote:huh.... mampu ke nak dari zahir dan batin? kalau xlengkap slh satu jgn buat.

setakat ni hanya mampu zahir saje fieza batin belum bersedia lg....hehehehehe


Huhuhuhu....itu pngakuan berani mati dr suring!!!!Tp,klu dah kawen tp tak bg nafkah batin akan dilakhnati jugak kan!!!So baik pd lelaki yg berangan kawen lebih 1,pikir byk kali...................Dah lah,nak kawen dgn si dara jelita konon nak selamatkan dorg dr bakal jg andartu tp tak nak bg nafkah batin,nak wat apa!!! Razz

1 lg kan,AKU BERANI CABAR KAUM ADAM YG BERANGAN NAK KAWEN LEBIH 1 TU UTK KAHWINI JANDA ANAK 5 (YG KEMATIAN SUAMI YG DAH BERUMUR DAN ANAK RAMAI TU....Kata nak membela nasib pompuan kan.....So,AKU CABAR KORANG!!! bounce bounce bounce bounce bounce

Jgn nak ckp kosong konon nak jd pnyelamat tp memilih yg muda n dara padahal kawen lbh 1 BERLANDASKAN NAFSU SERAKAH!!! Razz Razz Razz

noni ni jande yer...jangan cakap cam tu...tak baik..tinggi kan nada PENA tu....nanti kena tembak oleh suring & epiaya nanti...

kalau yang dah kahwin dan mati suami tu bukannya ANDARTU...

yang tu JANDA NAK BERHIAS namanya cik noni ooiii.... cheers cheers Basketball Basketball sunny sunny rendeer rendeer tepuk tepuk
avatar
HH
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : PPP
Gender : Male
Jumlah Post : 376
Umur : 40
Tarikh Register : 06/05/2007
Reputation : 19
Points : 4426

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by unta^selsema on Fri 20 Feb 2009, 11:47 am

Laughing Laughing
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3429

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Fri 20 Feb 2009, 3:29 pm

Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Fri 20 Feb 2009, 5:48 pm

Buat Noni,
Bukan tak nak janda anak 5 tp janda anak 5 tu yg tak nak.
Dia bilang kat kwn saya tu
"""kan kahwin dgn anak dara lebih baik lg pun aku dah ada anak 5, dah lanjut usia ku, batin aku dah tertutup dah""
Betul juga dia kata, kadar batin lelaki ni tak sama dgn pompuan.
Realitinya begitu. Cuba fikirkan kenapa agama membenarkan lelaki berpoligami.
Siapa lagi yg lbh faham naluri insan kalau tidak yg menciptanya.

Jd tak usah marah2 Noni.
Cuma jaga diri kita sendiri.
Tepuk dada tanya selera.
Tepuk poket dengar berbunyi ke tidak.
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Sat 21 Feb 2009, 8:14 am

Shocked Laughing Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by HH on Sat 21 Feb 2009, 8:41 pm

Betul sAsA.....sokong 100%...takder kaitan lah janda anak 5 dengan andartu tu...heheh
avatar
HH
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : PPP
Gender : Male
Jumlah Post : 376
Umur : 40
Tarikh Register : 06/05/2007
Reputation : 19
Points : 4426

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Sun 22 Feb 2009, 7:19 am

Nak buka topik baru, aku malas.
Jadi guna topik ini ajelah.
Berkaitan jua.
Baca link dibawah ini.

http://drmaza.com/home/?p=562
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by Lord Vlad on Mon 23 Feb 2009, 2:38 am

SaSa wrote:Buat Noni,
Bukan tak nak janda anak 5 tp janda anak 5 tu yg tak nak.
Dia bilang kat kwn saya tu
"""kan kahwin dgn anak dara lebih baik lg pun aku dah ada anak 5, dah lanjut usia ku, batin aku dah tertutup dah""
Betul juga dia kata, kadar batin lelaki ni tak sama dgn pompuan.
Realitinya begitu. Cuba fikirkan kenapa agama membenarkan lelaki berpoligami.
Siapa lagi yg lbh faham naluri insan kalau tidak yg menciptanya.

Jd tak usah marah2 Noni.
Cuma jaga diri kita sendiri.
Tepuk dada tanya selera.
Tepuk poket dengar berbunyi ke tidak.

hehehe....
pendapat dan cetusan idea yg bagus bah.....
kamek sokong......
errr.... sifu kamek cakap "madu itu manis, bermaksud...mana2 wanita yg bermadu maka beliau akan mengecapi kemanisan hidup"

----Forum Paramedik Malaysia-----




avatar
Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2439
Umur : 38
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5307

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by slipar_jpon on Mon 23 Feb 2009, 2:42 am

hmmmmmm
avatar
slipar_jpon
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : DG 41
Gender : Female
Jumlah Post : 1473
Umur : 31
Tarikh Register : 09/09/2008
Reputation : 0
Points : 4277

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by falci on Mon 23 Feb 2009, 2:56 am

Lord Vlad wrote:
pendapat dan cetusan idea yg bagus bah.....
kamek sokong......
errr.... sifu kamek cakap "madu itu manis, bermaksud...mana2 wanita yg bermadu maka beliau akan mengecapi kemanisan hidup"

hohh...yela tu..

----Forum Paramedik Malaysia-----




Illegitimi non carborundum
avatar
falci
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)
STAFF PEMUDAH CARA (CHIEF)

Negeri :
Jawatan : Skodeng Kuman
Gender : Female
Jumlah Post : 759
Tarikh Register : 17/06/2007
Reputation : 35
Points : 4902

Character sheet
Mutiara Kata saya:

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Mon 23 Feb 2009, 3:33 am

Yelah falci.
Itu sebab dah 2 nak 3.
Dah 3 nak 4.
Dah 4 nak 5 tp tak dibenarkan agama.
Stop kat 4 jela nmpknya.
Falci tak nak cuba ke.
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by Lord Vlad on Mon 23 Feb 2009, 3:47 am

errr... untuk pengetahuan sasa... falci sumandak alawa tu skarang gerek sulung kamek.... dan yg bongsu plak cda... yg tengah ramai wooo... sik (tak) ingat kamek.... kena tanya list tu sama yg sulung... hahahaha...

----Forum Paramedik Malaysia-----




avatar
Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2439
Umur : 38
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5307

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Mon 23 Feb 2009, 4:08 am

uiks... Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by slipar_jpon on Mon 23 Feb 2009, 4:09 am

amboi vlad!!
avatar
slipar_jpon
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : DG 41
Gender : Female
Jumlah Post : 1473
Umur : 31
Tarikh Register : 09/09/2008
Reputation : 0
Points : 4277

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Mon 23 Feb 2009, 6:36 am

Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by noni on Tue 24 Feb 2009, 5:36 am

HH wrote:
noni wrote:
suring wrote:
Fieza wrote:huh.... mampu ke nak dari zahir dan batin? kalau xlengkap slh satu jgn buat.

setakat ni hanya mampu zahir saje fieza batin belum bersedia lg....hehehehehe


Huhuhuhu....itu pngakuan berani mati dr suring!!!!Tp,klu dah kawen tp tak bg nafkah batin akan dilakhnati jugak kan!!!So baik pd lelaki yg berangan kawen lebih 1,pikir byk kali...................Dah lah,nak kawen dgn si dara jelita konon nak selamatkan dorg dr bakal jg andartu tp tak nak bg nafkah batin,nak wat apa!!! Razz

1 lg kan,AKU BERANI CABAR KAUM ADAM YG BERANGAN NAK KAWEN LEBIH 1 TU UTK KAHWINI JANDA ANAK 5 (YG KEMATIAN SUAMI YG DAH BERUMUR DAN ANAK RAMAI TU....Kata nak membela nasib pompuan kan.....So,AKU CABAR KORANG!!! bounce bounce bounce bounce bounce

Jgn nak ckp kosong konon nak jd pnyelamat tp memilih yg muda n dara padahal kawen lbh 1 BERLANDASKAN NAFSU SERAKAH!!! Razz Razz Razz

noni ni jande yer...jangan cakap cam tu...tak baik..tinggi kan nada PENA tu....nanti kena tembak oleh suring & epiaya nanti...

kalau yang dah kahwin dan mati suami tu bukannya ANDARTU...

yang tu JANDA NAK BERHIAS namanya cik noni ooiii.... cheers cheers Basketball Basketball sunny sunny rendeer rendeer tepuk tepuk


eleh...klu suring dia tak kan tembak adik kesayangan dia ni....huhuhuhuhuhu.........Org lelaki mmg akan cr byk ksilapan bila bab mcm ni sbb dia tak sedar apa kesilapan dia lak.Klu mcm tu,aku CABAR lah lelaki yg nak bantu andartu yg dah berumur 50an (yg tak kawen2 lg.................) Huhuhuhu.................Biar bini carikan andartu yg yatim piatu yg terbiar kat rumag org tua2 mungkin...sape tau kan?Pokoknya,jgn nak cari yg 'belum sempat andartu' iaitu yg muda belia lg sbb klu tak kawen dgn suami org,entah2 dia leh dpt yg bujang.... Razz Sorry,guna dakwat merah sbb clear skt...Hikhikhik..........
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3984

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by suring on Tue 24 Feb 2009, 6:57 am

hehehehe.....berapi betul noni.....

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1750
Umur : 41
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4466

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by atira on Tue 24 Feb 2009, 7:23 am

sokong noni....
avatar
atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 27
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 4035

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by noriatul on Tue 24 Feb 2009, 8:33 am

lelaki ada niat berkahwin ramai = normal la tu

perempuan yg rela dimadukan = syurga buat dia

lelaki n perempuan yg xde niat nk berkahwin pun = something wrong nih


Laughing Hormat Suspect
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3678

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 12 Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum