FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Page 3 of 12 Previous  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Tue 24 Feb 2009, 3:01 pm

Sokong Nori. cheers
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by slipar_jpon on Tue 24 Feb 2009, 3:42 pm

kawen???
emmmm
avatar
slipar_jpon
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : DG 41
Gender : Female
Jumlah Post : 1473
Umur : 31
Tarikh Register : 09/09/2008
Reputation : 0
Points : 4277

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by noni on Tue 24 Feb 2009, 3:43 pm

noriatul wrote:lelaki ada niat berkahwin ramai = normal la tu

perempuan yg rela dimadukan = syurga buat dia

lelaki n perempuan yg xde niat nk berkahwin pun = something wrong nih


Laughing Hormat Suspect


Kau nak masuk 'syurga' eh???Pas ni,mesti kau dimadukan oleh....ehem ehem ehem.....hhehehehehehe................
Tp,cuba renungkan apa yg aku ckp......Bab2 kawen 2 mmg lelaki nampak normal tp bab nak menjaga bini2 dia nnti,mesti tetiba dorg jd tak normal...................Silap2,ref psy....huhuhuhuhuhu........ Laughing
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3984

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by Fieza on Tue 24 Feb 2009, 4:02 pm

affraid affraid affraid
avatar
Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1489
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5480

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Tue 24 Feb 2009, 4:50 pm

slipar_jpon wrote:kawen???
emmmm

A'aa kawin.
Ko tak teringin ke sli.
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Tue 24 Feb 2009, 5:05 pm

noni wrote:
Kau nak masuk 'syurga' eh???Pas ni,mesti kau dimadukan oleh....ehem ehem ehem.....hhehehehehehe................
Tp,cuba renungkan apa yg aku ckp......Bab2 kawen 2 mmg lelaki nampak normal tp bab nak menjaga bini2 dia nnti,mesti tetiba dorg jd tak normal...................Silap2,ref psy....huhuhuhuhuhu........ Laughing
Ala jgn le marah kat Nori tu Noni.
Kesian dia. Nori tu hanya kata apa yg benar je. Dia tak sokong mana2 pun. Pasal dia tak tahu lg jodoh dia mana. Kot2 kena bermadu, sapa tahu.

Ni aku nak komen sikit. Noni kena anggap mcm joke je.

Jgn kata laki tu tak normal, Noni. Apa yg Nori kata tu lg benar. Berniat je. Itu kata Nori. Belum kawin pun lagi, baru berniat je. Kawin ke tidak itu bergantung kpd sikap suami itu.

Noni dlm hal ni nmpknya benar2 sensitif. Jd ingat2lah wahai suami Noni..........sapa tu, aku dah lupa dah, Zam ke apa. Ingat waktu2 kamu berjauhan dulu. Dah dekat jgn terasa bosan pulak.

Cuma satu je sasa nak ingatkan Noni. Jgn biarkan sikap membantah itu sehingga membantah hukum poligami itu. Ini bab akidah kita. So kita berkata2 biarlah berhati2 ye.

Bg sasa, bukan suami je kena jaga isteri. Isteri juga kena jaga suami. Soal poligami ini ada faktor2 menarik dan juga menolak. Hari ini mungkin kita menentang tp esok lusa sapa tahu kita menyokong pula. Semuanya bergantung kpd masa dan situasi hari2 mendatang.

Tp apa2 pun sasa seronok memerhatikan keletah2 forumer di sini.
Smile
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by sagit's on Tue 24 Feb 2009, 5:14 pm

ha sasa...
camne plak klu janda...
tak kira la janda tua atau muda
de lagi ke org nk buat bini...
hahaha..tanye je...
cAMne nk jawab tu...
avatar
sagit's
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : TheRaPist
Gender : Female
Jumlah Post : 727
Umur : 35
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 5
Points : 3645

Character sheet
Mutiara Kata saya: Never Say NO.. BeFore U TrY iT..

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by SaSa on Tue 24 Feb 2009, 5:24 pm

Ko ni tanya solan susah lah git.

Masih ada kot utk janda ni.
Tp masih ada ke janda yg nakkan laki2 tak mewah hidupnya. Yalah yg lelaki yg kaya2 tu biasanya mencari yg muda2 je. Maklumlah duit banyak.

Janda2 kaya pulak tu, nakkah kepada pemuda2 yg miskin ni. Mcm Siti Khadijah tu. Hampir2 mustahil zaman ini.

Pi mai pi mai mcm inilah zaman skrg. Kena fahami betul2 bab poligami ni. Akhirnya bergantung kpd niat berpoligami masing2.

Aku sendiri, hmmmmm.........rahsia.
avatar
SaSa
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Mencari keredhaan Illahi
Gender : Male
Jumlah Post : 255
Umur : 45
Tarikh Register : 28/09/2008
Reputation : 16
Points : 3469

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by sagit's on Tue 24 Feb 2009, 5:34 pm

emm...ok...
avatar
sagit's
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : TheRaPist
Gender : Female
Jumlah Post : 727
Umur : 35
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 5
Points : 3645

Character sheet
Mutiara Kata saya: Never Say NO.. BeFore U TrY iT..

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by slipar_jpon on Wed 25 Feb 2009, 4:03 am

SaSa wrote:
slipar_jpon wrote:kawen???
emmmm

A'aa kawin.
Ko tak teringin ke sli.

entah...hehehehe
avatar
slipar_jpon
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : DG 41
Gender : Female
Jumlah Post : 1473
Umur : 31
Tarikh Register : 09/09/2008
Reputation : 0
Points : 4277

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Wed 25 Feb 2009, 6:26 am

rugi la jpon oii... hehehehhe Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by noriatul on Wed 25 Feb 2009, 8:53 am

noriatul wrote:lelaki ada niat berkahwin ramai = normal la tu

perempuan yg rela dimadukan = syurga buat dia

lelaki n perempuan yg xde niat nk berkahwin pun = something wrong nih


:lol: :P004: :suspect:


nori minta maaf la jika kenyataan nori ni membuatkan ada pihak tersinggung....
nori pun perempuan mane la sanggup kalau suami nk madukan nori...
rasa macam diri ni penuh kekurangan sehinggakan suami nk cari lain...
dlm hati tertanya2 "teruk benor ke aku ni?"
jadi sekali lagi maaf la ye....
no heart feeling dgn kenyataan nori tu...
peace no war.... :flower: :flower: :flower:
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3678

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by baru^bgun^tido on Wed 25 Feb 2009, 11:19 am

Kau nak masuk 'syurga' eh???Pas ni,mesti kau dimadukan oleh....ehem ehem ehem.....hhehehehehehe................
Tp,cuba renungkan apa yg aku ckp......Bab2 kawen 2 mmg lelaki nampak normal tp bab nak menjaga bini2 dia nnti,mesti tetiba dorg jd tak normal...................Silap2,ref psy....huhuhuhuhuhu........ :lol:[/quote]

noni mung WAJIB percaya QADA dan QADAR ALLAH.....jadi normal atau tak normal seseorang ditentukan NYA.Katanya zaman sekarang ni semangat perempuan lebih kental daripada lelaki,mana buktinya......laki baru ura2 nak kawen lain dah kena penyakit meroyan.....Kalau macam mung tetiba jer laki mung balik ni ckp nak kawen lain macam mana mung nak halang.....jd itu lah ketentuan ALLAH......Wassallam


Last edited by baru^bgun^tido on Thu 26 Feb 2009, 3:36 am; edited 1 time in total
avatar
baru^bgun^tido
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : meronda dgn kapal angkasa
Gender : Male
Jumlah Post : 64
Umur : 36
Tarikh Register : 18/09/2008
Reputation : 0
Points : 3239

Character sheet
Mutiara Kata saya: Command & Conquer ......

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by lavender on Wed 25 Feb 2009, 1:52 pm

Memang sumenyer qada n qadar Tuhan...kite sbgi hamba kene time seadanya..........
avatar
lavender
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : "JusT LoOk n CeE"...
Gender : Female
Jumlah Post : 245
Umur : 34
Tarikh Register : 22/01/2008
Reputation : 3
Points : 3492

Character sheet
Mutiara Kata saya: "LuV UrSeLf.....BeForE U LuV Others..."

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by neskobeng on Wed 25 Feb 2009, 3:13 pm

Shocked study
avatar
neskobeng
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Jawatan : juru x-ray
Gender : Male
Jumlah Post : 875
Umur : 37
Tarikh Register : 02/03/2008
Reputation : 3
Points : 3387

Character sheet
Mutiara Kata saya: Saya mesti PILIH!!!!!!!

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Thu 26 Feb 2009, 4:56 am

knape ko tebeliak bijik mata beng...hehehehe
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by unta^selsema on Thu 26 Feb 2009, 6:30 am

Laughing
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3429

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by noriatul on Thu 26 Feb 2009, 8:12 am

sengih plak uto....
ada makna tuh....kan...kan...
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3678

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Thu 26 Feb 2009, 9:55 am

tu la pasal... hanya uto jeyg tau..
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by slipar_jpon on Thu 26 Feb 2009, 10:04 am

aduih...ni isu sensitip..
avatar
slipar_jpon
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : DG 41
Gender : Female
Jumlah Post : 1473
Umur : 31
Tarikh Register : 09/09/2008
Reputation : 0
Points : 4277

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Thu 26 Feb 2009, 10:28 am

sensitip apa plak jpon... tukar avatar nmpak... Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by noni on Fri 27 Feb 2009, 9:03 am

SaSa wrote:
noni wrote:
Kau nak masuk 'syurga' eh???Pas ni,mesti kau dimadukan oleh....ehem ehem ehem.....hhehehehehehe................
Tp,cuba renungkan apa yg aku ckp......Bab2 kawen 2 mmg lelaki nampak normal tp bab nak menjaga bini2 dia nnti,mesti tetiba dorg jd tak normal...................Silap2,ref psy....huhuhuhuhuhu........ Laughing
Ala jgn le marah kat Nori tu Noni.
Kesian dia. Nori tu hanya kata apa yg benar je. Dia tak sokong mana2 pun. Pasal dia tak tahu lg jodoh dia mana. Kot2 kena bermadu, sapa tahu.

Ni aku nak komen sikit. Noni kena anggap mcm joke je.

Jgn kata laki tu tak normal, Noni. Apa yg Nori kata tu lg benar. Berniat je. Itu kata Nori. Belum kawin pun lagi, baru berniat je. Kawin ke tidak itu bergantung kpd sikap suami itu.

Noni dlm hal ni nmpknya benar2 sensitif. Jd ingat2lah wahai suami Noni..........sapa tu, aku dah lupa dah, Zam ke apa. Ingat waktu2 kamu berjauhan dulu. Dah dekat jgn terasa bosan pulak.

Cuma satu je sasa nak ingatkan Noni. Jgn biarkan sikap membantah itu sehingga membantah hukum poligami itu. Ini bab akidah kita. So kita berkata2 biarlah berhati2 ye.

Bg sasa, bukan suami je kena jaga isteri. Isteri juga kena jaga suami. Soal poligami ini ada faktor2 menarik dan juga menolak. Hari ini mungkin kita menentang tp esok lusa sapa tahu kita menyokong pula. Semuanya bergantung kpd masa dan situasi hari2 mendatang.

Tp apa2 pun sasa seronok memerhatikan keletah2 forumer di sini.



Smile

mmmm.....malas lah nak bertekak psl benda mcm ni.Mmg suami aku pun ada kata/nasihatkan (so tak perlulah Sasa nak bgtau lg...) bahawa org lelaki mmg ada terfikir nak kawen lebih tp ada yg tak kan lakukan(termasuk suami ku sdiri) dan cuba baca btul2,aku tak kata aku tolak hukum poligami tp aku kata bab lelaki yg mmg suka ambik ksempatan dgn hukum yg sepatutnya dibawa ke jln yg betul.................Tp org lelaki (yg mmg sure tak semulia Rasulullah) dan salahguna hukum tu.................Yg penting,aku bukan kata aku tolak hukum itu..... What a Face
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3984

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Fri 27 Feb 2009, 10:09 am

x suma lelaki mcmtu... Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by unta^selsema on Fri 27 Feb 2009, 11:40 am

drunken perbalahan mengenai isu ni x kan selesai smpi bile2 slagi ade bulan dan selagi ade bintang...hahaha
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3429

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by epiaya on Fri 27 Feb 2009, 11:45 am

Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3916

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki Beristeri ramai menyelamatkan pompuan daripada menjadi ANDARTU

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 12 Previous  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum