FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

bila kita dpt u32 n ppf baru thn 2009

View previous topic View next topic Go down

bila kita dpt u32 n ppf baru thn 2009

Post by liza on Mon 16 Feb 2009, 1:16 pm

jawatan lain dah sibuk pasal kenaikan pangkat.. PPF bila pulak dapat u32 dan junior PPF untuk tahun baru ni? any idea.. agaknya ramai ke yg
naik pangkat tahun ni yer n ramai ke PPF baru yang akan bertugas. affraid
avatar
liza
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPF u29
Gender : Female
Jumlah Post : 82
Umur : 38
Tarikh Register : 25/07/2007
Reputation : 3
Points : 3905

Character sheet
Mutiara Kata saya: whom we love best, to them we can say least..

View user profile http://www.flickr.com/photos/seroja/

Back to top Go down

Re: bila kita dpt u32 n ppf baru thn 2009

Post by topup on Mon 16 Feb 2009, 9:30 pm

1. Saluran pertanyaan yg betul... Bahagian Sumber Manusia JKN masing2.

2. Raser2 nyerr dah kluar dah (tempat aku lerr) surat penempatan Lantikan Baru, Pertukaran Masuk dan Pertukaran Dalaman.

3. Selamat Bertugas di tempat baru.

4. hehehe...
avatar
topup
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Jawatan : WatchingMyStep
Gender : Female
Jumlah Post : 27
Umur : 34
Tarikh Register : 20/03/2007
Reputation : 0
Points : 3935

View user profile

Back to top Go down

Re: bila kita dpt u32 n ppf baru thn 2009

Post by dhiyamirza on Tue 17 Feb 2009, 9:30 am

yup..perlantikan baru dah masuk pon 10.02.2009 yang lalu...
avatar
dhiyamirza
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Tutor
Gender : Female
Jumlah Post : 516
Umur : 35
Tarikh Register : 12/12/2007
Reputation : 12
Points : 3836

Character sheet
Mutiara Kata saya: biar putih tulang jangan putih mata....

View user profile

Back to top Go down

Re: bila kita dpt u32 n ppf baru thn 2009

Post by ppfkkpa on Tue 10 Aug 2010, 1:25 pm

Setahun telah berlalu, Ogos muncul kembali, PPF masih macam dahulu juga iaitu penambahbaikan perkhidmatan dan kerjaya PPF sekitar 10 % sahaja, kursus peningkatan modal insan 7 hari setahun bagi semua kakitangan kerajaan, pencapaian PPF pun sekitar 10 %, sepatutnya pada Jan-Jun 2010, semua PPF telah menghadiri kursus minimum 3 hari, tahu-tahu aje lah, hanya yang kanan je yang selalu di jemut, dan yang bukan kanan pun tidak mahu menyertai CME secara sukarela, tetapi masih banyak lagi kemajuan yang akan di capai oleh PPF pada baki 6 bulan tahun 2010 ni, juga tentang pengambilan PPF secara on line di web jpa.gov.my, nanti akan ada PPF yang belajar di IPTS / IPTA akan melapor diri di KKM sepanjang masa, juga penambahan jawatan PPF kepada 10,000 orang pada 2020, dan bagi mencapai hasrat ini, KKM akan mengambil secara purata 700 PPF setahun dan pada 2020. akan wujudlah 10,000 PPF di M'sia, jika PPF masih ingin merubah masa depan, berusaha, berdoa dan bertawakkal lah banyak-banyak, sebab pada masa pembentangan belanjawan oleh PM nanti, mungkin akan ada peningkatan bagi PPF, tetapi jika tiada, jangan putus asa, teruskan berusaha, dan begitulah seterusnya, apa yang paling utama kini ialah, mengumpulkan semua PPF yang bersatu hati, dalam mengharungi setiap detik dan ketika sebagai PPF, KUP U32 dah setahun berlalu, masih tak nampak peningkatan, fungsi dan tanggungjawab PPF KUP32 tu, sepatutnya, PPF 32 hakiki, perlulah melatih PPF KUP ni bagi meneruskan kesinambungan perkhidmatan, sebab jika tidak di dedahkan, memang PPF KUP ni masih U29 lagi, selepas segalanya di lakukan, maka bolehlah PPF KUP ni memohon 32 hakiki selepas 3 tahun berkhidmat dan layak untuk ke 36 dan seterusnya, kerajaan tak kan rugi apa2 sebab gaji KUP dan hakiki adalah sama sahaja, cuma peningkatan kualiti perkhidmatan akan berlaku tampa mengeluarkan perbelanjaan yang lebih, dan masih belum ada pihak yang mahu mengumpulkan semua KUP ni dalam satu forum yang bermunafaat kepada PPF, perkhidmatan dan negara,

ppfkkpa
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 90
Umur : 48
Tarikh Register : 13/10/2009
Reputation : 0
Points : 3079

View user profile

Back to top Go down

Re: bila kita dpt u32 n ppf baru thn 2009

Post by karisma0709 on Mon 20 Sep 2010, 5:58 pm

apa yang berlaku d stesyen saya u32hakiki tidak berminat utk bekerjasama dgan kup32, mereka merasa lebih bertauliah dan ego, malah mereka tidak ingin bekerjasama dan mengangap kup ini tidak setaraf dgn kebolehan mereka seolah-olah mereka berada one step higher than the KUP32.

karisma0709
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : paramedik
Gender : Female
Jumlah Post : 2
Umur : 57
Tarikh Register : 19/09/2010
Reputation : 0
Points : 2648

View user profile

Back to top Go down

Re: bila kita dpt u32 n ppf baru thn 2009

Post by nori on Fri 18 Sep 2015, 5:57 pm

Ass'Kum & Salam 1 M'sia



Masa berlalu, umur bertambah, waktu pencen hampir tiba
Mesyuarat Sainstifik PPF
Kertas Kerja No. 1 Perubahan Skim PPF dari U29, 32, 36, 38 & 40 ke hanya U29, 36 & 38 sahaja.
Sama seperti Penolong Jurutera.
Kertas kerja no 2 hingga no 78, masih sedang di persiapkan.
Masih ada masa, boleh usaha. PPF Kelantan kena respon.
Jk tak, jumpa di Wakaf Che Yeh semasa AGM Persatuan.
Setiap permohonan PPF perlu mempunyai 20 salinan dan hard copy.
Jika 78 kertas kerja kira lah sendiri berapa kosnya.
Fotostat je RM 0.03 sen sekeping.
Jika PPF boleh sediakan 78 kertas kerja, barulah boleh fikir benda2 lain.
Batch 28 bermula dari Shakar Seman di Perlis dan penutupnya Sahlan Johari di Sabah.
Semua negeri ada wakil.
Re Union PPF Batch 28 akan membuahkan banyak hasil.
Ini kerana PPF Batch 28 adalah dari berbagai latarbelakang yang berbeza.
Contoh yg paling utama ialah, PPF Batch 28 adalah lebih berusia dari PPF Batch 27, itu hanya satu sahaja.
Yg lain2 banyak lagi. PPF Batch 28, ada yg telah memiliki Ijazah, Master, Phd dll.
Cuma dalam bidang yang tidak menonjol. Kita lupakan semuanya.
Jumapa di Kelantan 9 Oktober nanti.

NOTA TAMBAHAN :

NOTA TAMBAHAN DARI FACEBOOK
 
Sciencetific Meeting will solve all the problems with the scientific ways,
 
Salam 1 malaysia. Saya rasa kenyataan asrul effendi selaku pem setiausaha ada lah tidak tepat dan menampakkan membodek kepimpinan persatuan atau menjadi wakil jurucakap.menuduh admin mengelirukan ppf adalah berniat jahat dan dangkal. Untuk
Perhatian penjenamaan JF ini mendapat persetujuan hampir kesemua ppf yang masih berkhidmat. Suara akar umbi. Bkn keputusan ahli majlis persatuan tanpa mendengar rungutan ppf dan ahli kesatuan dan persatuan.admin mendapat maklumbalas dari ahli semasa persidangan ppf di cameron bertanya isu JF. Afa ahli majlis tak mahu jawab dan cuba menakutkan ppf. Itukah sikap sebernar ahli
Majlis yang di pilih. Admin tidak memihak
Mana2 pihak, cuma mahu menyurakan dan medium kehendak ahli. SalamSalam 1 malaysia. Saya rasa kenyataan asrul effendi selaku pem setiausaha ada lah tidak tepat dan menampakkan membodek kepimpinan persatuan atau menjadi wakil jurucakap.menuduh admin mengelirukan ppf adalah berniat jahat dan dangkal. Untuk

Perhatian penjenamaan JF ini mendapat persetujuan hampir kesemua ppf yang masih berkhidmat. Suara akar umbi. Bkn keputusan ahli majlis persatuan tanpa mendengar rungutan ppf dan ahli kesatuan dan persatuan.admin mendapat maklumbalas dari ahli semasa persidangan ppf di cameron bertanya isu JF. Afa ahli majlis tak mahu jawab dan cuba menakutkan ppf. Itukah sikap sebernar ahli
Majlis yang di pilih. Admin tidak memihak
Mana2 pihak, cuma mahu menyurakan dan medium kehendak ahli. Salam
 
Salam 1 malaysia. Saya rasa kenyataan asrul effendi selaku pem setiausaha ada lah tidak tepat dan menampakkan membodek kepimpinan persatuan atau menjadi wakil jurucakap.menuduh admin mengelirukan ppf adalah berniat jahat dan dangkal. Untuk
Perhatian penjenamaan JF ini mendapat persetujuan hampir kesemua ppf yang masih berkhidmat. Suara akar umbi. Bkn keputusan ahli majlis persatuan tanpa mendengar rungutan ppf dan ahli kesatuan dan persatuan.admin mendapat maklumbalas dari ahli semasa persidangan ppf di cameron bertanya isu JF. Afa ahli majlis tak mahu jawab dan cuba menakutkan ppf. Itukah sikap sebernar ahli
Majlis yang di pilih. Admin tidak memihak
Mana2 pihak, cuma mahu menyurakan dan medium kehendak ahli. Salam

 
ppf should become an independent profession, uniquely distinct from pf, thus change of name is a must if we want to move forward, this will become our 1st step. Bila dah tukar nama, barulah boleh susun atur semula perjawatan kita, cthnya wujudkan jawatan dlm ppf yg memerlukan 1st n master's degree dlm bidang teknikal farmasi dsb.
 
Saya rasa En Asrul silap....jgn takut utk mengatakan yg benar...,apa yg ada pd jawatan atau nama...,tak ada masalah utk menyatakan yg hak ....jgn libatkan KP kita....dia apa majaroti kata....kalau tak silap KP kita sudah pun menyuruh pihak Kesatuan atau Persatuan utk memilih samada setuju atau pun tidak tentang JF....bila ada segelintir org yg ingin membantu pihak Kesatuan dan Persatuan ada yg membantah....saya tak faham knp nak bertelagah hingga memburukkan sahabat2 kita yg beliau PPF juga....tak boleh ke Kesatuan dan Persatuan menjemput beberapa wakil yg menyokong JF duduk semeja berbincang dgn elok.... saya minta maaf kalau ada menyingung perasaan sesiapa...Wassakam
 
Info terbaru di terima : Pihak Kesatuan semasa mengadakan mesyuarat di Langkawi minggu lalu membuat keputusan utk tidak menyokong semua Calon penyokong JF serta mengarahkan wakil2 negeri utk undi calon2 pilihan mereka spt berikut : 1. Asrul Effendi , 2. Hj Manan, 3. Hj Sulaiman, 4. Mhd Hassan Zaini, 5. Mohd Hafiez, 6. Mohd Razan, 7. Nordiana Tajudin, 8. Samidah, 9. Siti Hanisah, 10. Suhaimi Esa. 
Sejak bila Kesatuan mencampuri urusan AGM Persatuan? Jika calon JF menang, adakah pula perlu mereka juga menetapkan cadangan calon utk Kesatuan? Fikir-fikirkanlah... Hanya kerana isu JF , kesatuan dan exco nya begitu benci kpd calon2 yg mahukan perubahan serta yg mendengar hasrat akar umbi ahli.

 
Salam jumaat kepada semua. Admin terpanggil untuk menyatakan komem admin semalam terhadap asrul. Admim tiada niat nak menghentam asrul kerama admin percaya asrul menjadi budak suruhan atau kambing hitam. Kenapa ydp atau Setiausaha tidak bersuara. Admin menyokonng penuh asrul dan berkempen ahli menyokong beliau kerana bakat dan pengorbanan beliau. Asalamualaikum.
 
Assalammualaikum dan salam sehati sejiwa, disini saya ingin memaklumkan bahawa, saya adalah masih menyokong pihak Persatuan PPF Malaysia dalam menangani isu penjenamaan semula profesion kita dan tidak menyokong mana-mana pihak selain daripadanya. eg. groupPenolong Pegawai Farmasi @ JuruTeknologi Farmasi.


Saya yang juga selaku Pen Setiausaha Kehormat Persatuan ingin memohon kepada semua PPF seluruh Malaysia untuk tidak terlalu keliru berkenaan penjenamaan semula PPF kerana ianya hanya dilakukan oleh orang perseorangan dan ianya tidak melalui saluran yang betul samada melalui Kesatuan PPF mahupun Pesatuan PPF yang mana kedua-duanya adalah mewakili PPF seluruh Malaysia samaada dari KKM atau Non KKM. Janganlah disebabkan perkara kecil ini, semua PPF berpecah. Banyak kemushkilan yang sedang di pertikaikan berkenaan perkara tersebut, diantaranya adalah, Nama hanya sekadar nama, dengan nama apa sekali pun, ianya tidak akan dapat membantu untuk menyambung pelajaran ke peringkat ijazah dan apa yang diperlukan adalah kelulusan yang ada pada individu tersebut, bukan nama pada pekerjaan yang disandang. Hal ini juga telah ditekankan oleh Tuan Haji Abu Bakar, Ketua Profesion PPF Malaysia dan juga oleh Dr Salmah Bahri, Pengarah Penguatkuasa Farmasi semasa Persidangan Penolong Pegawai Farmasi 2015 berlangsung.
Saya menyeru agar semua PPF untuk lebih fokus kepada perkara yang lebih penting iaitu memperhalusi senarai tugas PPF yang masih bertindih dengan PF, mengemaskinikan halatuju PPF , yang mana bengkel yang baru sahaja di jalankan masih tidak dapat di muktamatkan, dan Pendaftaran Profesion PPF melalui Registration of Pharmacy Act (ROPA) yang masih lagi banyak cabaran buat PPF , sepertimana yang telah di ucapkan oleh Dr Salmah Bahri, Pengarah Penguatkuasa Farmasi semasa majlis perasmian Persidangan Penolong Pegawai Farmasi 2015 baru-baru ini.
Setakat ini sahaja perkongsian yang mempu saya kongsikan, biar dimana kita berada, kita tetap PPF menjalankan tugas yang sama iaitu sentiasa memberikan perkhidmatan yang baik kepada pelanggan dalaman mahupun luaran.
Sekian, ‘ SEPAKAT MENCAPAI HASRAT ‘
 
Xyah ler gaduh gaduh...bosan... Apa dapat...nak apa sbnarnya?? Knpa nak bertelagah?? Keje apa buat?? Ada gak penah jadi kat sabah... Org lantik diri sendiri jadi pengerusi...wakakkakakk...bila cakap biar budak muda yg terajui kepimpinan...dia kata...xpayah lah budak2 muda bukan boleh buat apa apa..,kenal yb yb....pastu dia lantik sendiri kroni2 dia untuk jawatan bendahari...ajk..setiausaha..dsb... Masalahnya...ibarat kata seseorang kepada saya....ibarat kita memegang segenggam straw... Bila bertelagah semua kumpulkan straw bg kita pegang...bila masuk je mesyuarat...semua pakat ambik straw masing masing...kita yg dok pegang straw...jadi kmbing hitam....huhu
 
Admin menerima pandangan dan cadangan dari ahli persatuan yang mahu melihat perubahan. Ada mencadangka ahli majlis terdiri kalangan staff yang masih BERKHIDMAT. Kerana mereka faham dan tahu kehendak dan permasaham ahli dan PPF. Untuk memudahkan urusan. Yang bersara seeleoknya memberi pandangan dan nasihat bagilah peluang kepada generasi muda..admin sekadar utarakan pendapat ahli generasi Y..
 
AGM Persatuan PPF MSIA dah hampir tiba pada 9-10 Okt 2015 di Kota Bharu. Pilih lah pemimpin dgn bijaksana demi kemajuan profesion dan tolak pemimpin yg tiada hala tuju serta pilih gelaran ppf (ahli majlis skg). Mereka yg dah pencen dan bukan ppf (eg pengajar) tidak sesuai di pilih sbg ahli majlis. Pilihlah penyokong juruteknologi farmasi dan ubah kepimpinan. Kejayaan dan masa depan profesion di tangan anda

Persidangan Sainstifik PPF Tahun 2015
Tarikh : 9 Oktober 2015
Tempat : Kem Kijang, Pengakap, Kota Bahru, Kelantan
Pembentangan kertas Kerja Saintifik PPF oleh PPF Batch 28
Sebanyak 78 Kertas Kerja Sainstifik akan di bentangkan

Urusetia :
PPF Sahlan
PPF Razali dolah
PPF Azmi Hamid
PPF Hj Idris Usda Saidi
Aziz Dolah
Dll

HAJI IDRIS UDA SAIDI
Penolong Pegawai Farmasi U32
Klinik Kesihatan Bota Kiri
32600 Bota, Perak

( hp. 0129680929)

ppfidris32@gmail.com
ppfidris32@yahoo.com
 
Persidangan Sainstifik PPF Tahun 2015
Tarikh : 9 Oktober 2015
Tempat : Kem Kijang, Pengakap, Kota Bahru, Kelantan
Pembentangan kertas Kerja Saintifik PPF oleh PPF Batch 28
Sebanyak 78 Kertas Kerja Sainstifik akan di bentangkan
 
PPF 28 jadi pembentang, jika ada PPF batch lain nak bentangkan, PPF Batch 28 hanya jadi mc je, ada masa lagi. Kita akan selesaikan semua persoalan PPF dari A hingga Z, dan lps ni PPF terus maju sebab dah tak ada persoalan yang tertunggak. Hanya persoalan baru sahaja, dan ianya nya akan di halusi secara sainstifik juga. Hrp persidangan kali ini berjaya, Surat jemputan AGM kena keluar sebab nak uruskan cuti, claim transpot dll, Ini tahun 2015, bukannya 1995, semuanya kena cepat, pantas dan segera. WASSAP HJ IDRIS 0135905976, sonang je,
 

kepada ahli ppfm yang mempunyai usul boleh lah menghantar usul kepada pihak persatuan. Anda mempunyai hak untuk menghantar usul dan di bahas dalam AGM. Di sinilah peluangnya. Bukan sekadar menjadi keyboard warrior.PALING PENTING anda semua hadir dalam AGM bulan hadapan demi PPF.


Tq, By, Wassalam.


TAMAT 18 SEPT 2015 5.56 PM 
avatar
nori
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 283
Umur : 52
Tarikh Register : 13/10/2009
Reputation : 0
Points : 3271

View user profile

Back to top Go down

Re: bila kita dpt u32 n ppf baru thn 2009

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum