FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

baby girl

View previous topic View next topic Go down

baby girl

Post by liza on Mon 16 Feb 2009, 8:23 am

peluang hamil baby girl paling tinggi pada hari 1-5 selepas tempoh haid.. ada komen tak pasal kajian ni.. saya nak tahu ada sesiapa pernah terbaca atau ada pengalaman sendiri sila kongsi dgn saya.. Question
avatar
liza
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPF u29
Gender : Female
Jumlah Post : 82
Umur : 37
Tarikh Register : 24/07/2007
Reputation : 3
Points : 3785

Character sheet
Mutiara Kata saya: whom we love best, to them we can say least..

View user profile http://www.flickr.com/photos/seroja/

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by irwansyah07 on Mon 16 Feb 2009, 11:30 am

cuba dulu baru tau... betul tak fakta ni
avatar
irwansyah07
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : Occ. therapist
Gender : Male
Jumlah Post : 119
Umur : 34
Tarikh Register : 18/04/2008
Reputation : 0
Points : 3410

Character sheet
Mutiara Kata saya: 007

View user profile

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by noni on Mon 16 Feb 2009, 4:55 pm

byk fakta yg pnh didgr.Slh 1 adalah,klu nak dpt anak pompuan,masa awal khamilan kena byk mkn masin n klu nak dpt anak boy kena byk mkn proten.Ni mmg noni try dan dpt pun baby boy.Sbb noni nak sgt anak lelaki so noni mmg byk mkn mknan bprotein tinggi tp sbnrnya adalah takdir dan secara kbetulan tu kot.Tp kan masa ngandung noni mmg tak sentuh pun mknan masam jeruk or asam boi dan sbgainya sbb tak suka nak mkn pd masa tu..................Entah lah ek?Kebetulan je tuh... Cool
avatar
noni
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : surirumah takde tangga
Gender : Female
Jumlah Post : 1163
Umur : 37
Tarikh Register : 28/12/2007
Reputation : 24
Points : 3953

Character sheet
Mutiara Kata saya: KEJUJURAN itu lambang KEIKHLASAN hati............

View user profile

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by ZA_70 on Wed 18 Feb 2009, 7:07 pm

Merancang Jantina Bayi ?

Merancang anak lelaki

Petua yang saya berikan tidak boleh dijamin sepenuhnya keberhasilannya. Mungkin dengan izin Allah s.w.t. anda akan mencapai 70% kejayaan.

Sebenarnya benih lelaki menjadi penentu jantina bayi kerana benih-benih tersebut ada yang membawa keromosom X dan Y. Sedangkan telur/benih isteri hanya membawa keromosm X. Bergantung mana yang bercantum XY (anak lelaki) XX (anak perempuan).

Ciri-ciri benih lelaki berbeda benih Y lebih cergas dan laju begerak tetapi lebih cepat mati berbanding dengan benih X yang lambat bergerak tetapi hidup lebih lama. Benih Y lebih tahan dalam cecair yang beralkali , sedangkan benih X lebih tahan dalam cecair asid.

Untuk mencuba anak lelaki, ikuti garis panduan berikut:
1. Makanan yang asid seperti buah-buahan limau, nanas, mangga, cuka, minuman gas perlu dijauhkan selama 2 bulan sebelum mencuba. Makanan laut adalah digalakkan, zat-zat logam kalsium dan magnesium juga diperlukan.
2. Persetubuhan pada waktu subur iaitu pada hari penetasan telur isteri ( ovulation) adalah penting. Untuk mengetahui tentang kaedah-kaedah mengesan waktu penetasan telor, sila rujuk laman Kesuburan dan Kemandulan
3. Menukarkan cecairan faraj kepada beralkali dengan melakukan douchingatau basuh dalam faraj dengan satu alat khas. 20 ml. Air bikarbonet dimasukkan kedalam faraj lebih kurang 2 jam sebelum mengadakan persetubuhan. Cecair bikarbonet (sodium bicarbonate ) boleh dibeli dari farmasi.
4. Kaedah suntikan benih lelaki ( artificial insemination) setelah air mani suami menjalani proses layering, atau menjalani rawatan bayi tabung uji (IVF) dan dipilih embryo yang telah disahkan lelaki untuk dimasukkan kedalam rahim. Kedua-dua kaedah tersebut tidak dibolehkan jika hanya untuk tujuan mendapatkan anak lelaki. Tetapi diperbolehkan jika sabit ada penyakit baka bila melahirkan anak perempuan.

Merancang anak perempuan

Kaedah-kaedah yang digunakan adalah sama dari segi prinsipnya. Ikutilah garis panduan berikut;
1. Digalakkan memakan makanan yang berasid seperti limau, asam , nenas, cuka, air minuman bergas dan lain lain. Pantang memakan makanan laut.
2. Persetubuhan dilakukan sebelum penetasan telur isteri (ovulation). Jangan bersetubuh selama 5 hari mulai dari hari ovulation yang boleh dikesan dengan ujian-ujian subur. Sila rujuk laman Kesuburan dan Kemandulan
3. Melakukan douching dengan menggunakan cecair asid (very dilute lactacyd) 2 jam sebelum persetubuhan dilakukan.
Kita hanya merancang, Allah swt yang akan menetukan. Allah yang memberi rezeki kepada maanusia dan setiap pemberian Allah kita terima dengan syukur Alhamdulillah, dan ia mengandungi hikmat dan nikmat yang tertentu.

>>>petikan dari website dr.hamid arshad, pakar sakit puan<<<

ZA_70
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : STUDENT POS BASIK
Gender : Female
Jumlah Post : 288
Umur : 57
Tarikh Register : 27/10/2008
Reputation : 7
Points : 3491

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUMAN ADALAH PENAWAR SEGALA DUKA....

View user profile

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by rozila on Tue 10 Mar 2009, 1:13 am

oooo....camtu ke...no comment!!! bunga bunga bunga

----Forum Paramedik Malaysia-----




Teman...dikala kedukaan, umpama pasir ditepian pantai,tapi teman....dikala kegembiraan, umpama mencari mutiara di antara pasir-pasir itu....
avatar
rozila
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : SRN
Gender : Female
Jumlah Post : 167
Umur : 39
Tarikh Register : 15/06/2007
Reputation : 0
Points : 3717

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingatlah janji Allah itu pasti dan pasti....

View user profile

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by rieyna168 on Tue 10 Mar 2009, 6:52 am

esok2 dah kawen,nak tryla cara2 dibg ni..hikhik..

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8437

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by atira on Sun 15 Mar 2009, 11:22 am

nk try gak la rieyna....huhu
avatar
atira
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : lepak2..tp tingkat
Gender : Female
Jumlah Post : 2416
Umur : 27
Tarikh Register : 15/08/2007
Reputation : 12
Points : 4004

Character sheet
Mutiara Kata saya: Usah gelisah apabila dibenci manusia kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia, tapi gelisahlah apabila dibenci ALLAH kerana tiada lagi yang mengasihimu di akhirat kelak

View user profile

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by rieyna168 on Sun 15 Mar 2009, 1:54 pm

@atira wrote:nk try gak la rieyna....huhu

psst,nanti kita sama-sama try ek tira.pastu inform resultnya.ekeeke..

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8437

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by mohdeskay on Thu 09 Apr 2009, 6:50 pm

nak rancang gak laa.... tp.... sama siapa yea scratch
avatar
mohdeskay
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : System Engineer
Gender : Male
Jumlah Post : 109
Umur : 37
Tarikh Register : 05/04/2009
Reputation : 10
Points : 3188

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile http://www.ceramicclub.asia

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by rieyna168 on Thu 09 Apr 2009, 6:55 pm

@mohdeskay wrote:nak rancang gak laa.... tp.... sama siapa yea scratch

hahaha bro..nyampuk gak ek..hikhik.

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8437

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by mohdeskay on Thu 09 Apr 2009, 7:36 pm

hahaa rieyn.. tu laaa thread menarik harus di sampuk "sampuk? mcm x kena jer dgn ayat hahaha"
avatar
mohdeskay
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : System Engineer
Gender : Male
Jumlah Post : 109
Umur : 37
Tarikh Register : 05/04/2009
Reputation : 10
Points : 3188

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile http://www.ceramicclub.asia

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by rieyna168 on Fri 10 Apr 2009, 6:13 am

@mohdeskay wrote:hahaa rieyn.. tu laaa thread menarik harus di sampuk "sampuk? mcm x kena jer dgn ayat hahaha"

ehehe bro, tak salah tu nak sampuk ke nyampuk.. tu namanya planning.leh kongsi2 idea n cerita kan supaya bila tiba msanya,senang nak plan. Razz

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8437

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: baby girl

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum