FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Kafeteria hospital diarah tutup

View previous topic View next topic Go down

Kafeteria hospital diarah tutup

Post by Fieza on Tue 17 Feb 2009, 1:56 pm

Kafeteria hospital diarah tutup

Oleh Wan Faizal Ismayatim
wfaizal@bharian.com.my



PEMILIK kafeteria (dua dari kiri) dan pekerjanya bertanyakan sesuatu
kepada penguat kuasa selepas menerima arahan ditutup premis selama dua
minggu.



KOTA BHARU: Sebuah kafeteria yang beroperasi dalam Hospital Raja Perempuan
Zainab II (HRPZ II) dengan logo kebersihan Gred A, diarah tutup selama
dua minggu mulai malam kelmarin oleh Jabatan Kesihatan Kelantan selepas
mendapati ia beroperasi dalam keadaan kotor.


Tindakan serta-merta itu diambil selepas pemeriksaan oleh
penguat kuasa Jabatan Kesihatan Kelantan mendapati tahap kebersihan
premis itu gagal mencapai 50 peratus.


Timbalan Pengarah (Kesihatan Awam) Jabatan Kesihatan negeri,
Dr Wan Mansor Hamzah, berkata selain diarah tutup dua minggu, logo Gred
A yang dianugerahkan Jabatan Kesihatan dan Majlis Perbandaran Kota
Bharu (MPKB) kira-kira lapan bulan lalu turut ditarik balik.







“Selain beroperasi dalam keadaan kotor, peti
sejuknya didapati tidak bersih, manakala stor kantin itu pula yang
terletak bersebelahan tandas yang dikhuatiri boleh menyebabkan
jangkitan kuman serta bawaan penyakit kepada pelanggannya kerana
makanan yang tidak bersih.


“Kita memberi tempoh dua minggu kepada pengusaha itu untuk
memastikan premis terbabit kembali bersih dan menepati piawaian
ditetapkan," katanya kepada pemberita selepas mengetuai operasi itu
bersama MPKB, malam kelmarin.


Dalam operasi membabitkan 20 penguat kuasa Jabatan Kesihatan
itu, enam daripada tujuh premis makanan termasuk kantin HRPZ II
terbabit disita atas pelbagai kesalahan termasuk beroperasi tanpa lesen
MPKB, menggunakan bahan terlarang, premis kotor serta penyediaan bahan
mentah yang tercemar.









Dr Wan Mansor berkata, pihaknya kini meningkatkan operasi terhadap
premis makanan termasuk pada waktu malam di seluruh negeri bagi
memastikan pengusaha makanan mematuhi peraturan ditetapkan serta
memberi kesedaran kepada orang ramai supaya memilih premis yang bersih.


Beliau berkata, sepanjang tahun lalu, pihaknya membuat
pemeriksaan terhadap kira-kira 7,000 daripada 14,000 premis makanan
seluruh negeri dengan tiga peratus daripada jumlah itu atau 230 premis
diarahkan tutup kerana tahap kebersihannya yang rendah.


"Selain itu, kita menjalankan ujian terhadap 4,000 sampel
makanan dan 14 peratus daripada sampel itu didapati tercemar dengan
mikro organisme berupaya membawa penyakit seperti taun dan demam
malaria," katanya.

dicetak dari berita harian online
avatar
Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1489
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5452

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Kafeteria hospital diarah tutup

Post by awan_biru85 on Tue 17 Feb 2009, 2:37 pm

ni tempat aku dok menjamu selesa masa traning dulu....tak sangka la pulak...........naik nama HRPZ II......hukhukhuk.....

pesanan penaja nak selamat bawa bekal dari rumah..... Laughing
avatar
awan_biru85
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : Sn u29
Gender : Female
Jumlah Post : 226
Umur : 31
Tarikh Register : 03/03/2008
Reputation : 0
Points : 3498

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile http://emifadhila.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kafeteria hospital diarah tutup

Post by rubaniibrahim on Wed 25 Feb 2009, 2:20 pm

banyak lagi kafetaria hospital disebelah tandasnya kotor dan berbau, pegawai berkenaan perlulah buat pemantauan....
avatar
rubaniibrahim
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Penolong Pegawai Perubatan
Gender : Male
Jumlah Post : 182
Umur : 63
Tarikh Register : 21/02/2009
Reputation : 10
Points : 3304

Character sheet
Mutiara Kata saya: ALLAH TAHU SEGALA2NYA...

View user profile http://www.facebook.com/edtaccount.php http://www.tagged.com/jlq5083

Back to top Go down

Re: Kafeteria hospital diarah tutup

Post by xrayer on Fri 27 Mar 2009, 9:06 pm

ik sila ambil tindakan... Cool
avatar
xrayer
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : juru proses filem
Gender : Male
Jumlah Post : 446
Umur : 42
Tarikh Register : 04/09/2008
Reputation : 0
Points : 3738

Character sheet
Mutiara Kata saya: keje setakat gaji yg dibayar je

View user profile

Back to top Go down

Re: Kafeteria hospital diarah tutup

Post by PpKp_ Harith on Sun 29 Mar 2009, 5:55 am

PPKP dh tutup tu.

tp masalahnya org2 yg dpt tander bukak kantin atau kafe kat dlm hospital ni bkn calang2 org. kadang2 sedara pengarah, CC.

tulah mslhnya. bila dh kebal nk ambik tindakan pun ada2 ja alasan diorg. kdg tutup sekejap ja xsempat nk balik pejabat dah ada org kol suruh bukak balik.

susah betul bila kerja dgn org mcm ni
avatar
PpKp_ Harith
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : PpKp
Gender : Male
Jumlah Post : 164
Umur : 36
Tarikh Register : 11/08/2008
Reputation : -5
Points : 3387

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: Kafeteria hospital diarah tutup

Post by rieyna168 on Sun 29 Mar 2009, 6:34 am

betul tu bro harith..org yg dpt tander utk kafe hospital tmpt rina keja pun bkn calang2 org tu...close ngan org atasan.kalau ada sebarang komplen yg dibuat,mmg susah sikit..tp mujur gakla kafe ni ok,cuma kebanyakkan pekerja kafe tu je yang kasar..huhuhu..

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8440

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Kafeteria hospital diarah tutup

Post by xrayer on Sun 29 Mar 2009, 11:54 pm

sesungguhnya aku tidak mengetahui akan kerja korg....buat yg terbaik..syabas ik.. Cool
avatar
xrayer
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : juru proses filem
Gender : Male
Jumlah Post : 446
Umur : 42
Tarikh Register : 04/09/2008
Reputation : 0
Points : 3738

Character sheet
Mutiara Kata saya: keje setakat gaji yg dibayar je

View user profile

Back to top Go down

Re: Kafeteria hospital diarah tutup

Post by sirjam on Wed 05 Aug 2009, 4:17 pm

masalah cafe hosp kotor ni bukan dekat ctu je,tp boleh dikatakan hampir kesemua cafe hosp jd mcm 2.kalau la dekat cafe hosp sndri pn kotor,bleh byangkan x cafe dkat tempat laen? Very Happy

sirjam
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Jawatan : makcik cleaner
Gender : Female
Jumlah Post : 4
Umur : 29
Tarikh Register : 27/07/2009
Reputation : 0
Points : 2955

View user profile

Back to top Go down

Re: Kafeteria hospital diarah tutup

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum