FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by unta^selsema on Fri 20 Mar 2009, 3:29 pm

Kereta paling murah di dunia: RM7370.00 sebuah dilancarkan


MUMBAI: Kereta paling murah di dunia, Tata Nano, akan dilancarkan minggu depan.
Kereta jenis sukan berbentuk kacang itu menarik perhatian dunia kerana harganya yang murah, hanya 100,000 rupee (RM7370.00) bagi model asas. Harganya lebih murah daripada sesetengah komputer riba.
Para penaja berharap kemunculan kereta itu di tengah-tengah krisis ekonomi dunia tidak akan melemahkan minat para pembeli.
Meskipun ia diiklan sebagai kereta yang mampu dibeli jutaan penduduk India, para penganalisis berkata Nano dan syarikat pengeluarnya, Tata Motors, mungkin menghadapi kegenjotan disebabkan masalah pengeluaran, merosotnya permintaan dan krisis ekonomi dunia.
Besar kemungkinan hanya 30,000 hingga 50,000 kereta Nano akan terjual pada tahun pertama disebabkan keupayaan pengeluaran yang terhad, kata pakar-pakar industri kereta.
'Penjualan Nano bergantung kepada pengeluaran dan bukan kepada permintaan,' kata Encik Mahantesh Sabarad, seorang penganalisis dari firma Centrum Broking di Mumbai.
Kereta ini akan dilancarkan Isnin ini dan akan dipamerkan di kedai-kedai kereta mulai April.
Nano kini dikeluarkan oleh dua loji pembuatan dalam 'operasi sementara' kata pengarah kumpulan Tata, Encik Ratan Tata.
'Ia merupakan pelancaran yang tergesa-gesa. Kilang utama di Gujarat masih belum siap,' kata Sabarad kepada AFP.
Pada Oktober tahun lepas, Tata Motors menarik keluar projek kereta Nano dari wilayah Bengal Barat, timur India, meskipun kilang dekat bandar Kolkota sudah 90 peratus siap.
Langkah itu diambil menyusuli tunjuk perasaan ganas selama sebulan oleh para aktivis dan petani yang dipindahkan keluar dari tanah mereka.
Ini mencetus kebimbangan tentang kemampuan India menarik para pelabur asing.

Lebih murah dari sesetengah komputer riba


avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3459

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by noriatul on Fri 20 Mar 2009, 7:20 pm

uik...biar benar nih...??? Shocked
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3708

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by unta^selsema on Fri 20 Mar 2009, 7:23 pm

Very Happy btui...nk beli kete lgik ker tu...byk duit...
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3459

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by noriatul on Fri 20 Mar 2009, 7:36 pm

kalau tau ada kete murah nih...lebih baik beli kete ni je aritu hikhikhik Razz
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3708

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by unta^selsema on Fri 20 Mar 2009, 8:02 pm

beli satu lagik la...pe susah.. Laughing
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3459

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by noriatul on Fri 20 Mar 2009, 8:42 pm

tggu ada rezeki terpijak la baru dpt tambah kete lagi hehehehe
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3708

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by Ppkp Rey on Fri 20 Mar 2009, 9:05 pm

tumpang bahgia naik keta korang ja..hikkkhikkk
avatar
Ppkp Rey
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 670
Umur : 36
Tarikh Register : 15/12/2006
Reputation : 0
Points : 4205

Character sheet
Mutiara Kata saya: ......bErusahaLah.

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by unta^selsema on Fri 20 Mar 2009, 9:18 pm

unta kete buruk jer mon...
tu kete nori tu baru...bau kedai lagik... Laughing
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3459

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by noriatul on Fri 20 Mar 2009, 9:19 pm

pandai la uto 2....kete nori cikai je mon...
avatar
noriatul
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat
Gender : Female
Jumlah Post : 1792
Umur : 33
Tarikh Register : 09/01/2008
Reputation : 10
Points : 3708

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by aieyda on Sat 21 Mar 2009, 12:44 am

comey gak kete tu..
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5518

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by unta^selsema on Sat 21 Mar 2009, 9:53 am

kecik je...buat p beli sayur kat pasar n sesuai utk kegunaan p keje...senang nk cilok...
avatar
unta^selsema
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Jawatan : Tukang Sunat Orang
Gender : Male
Jumlah Post : 1360
Umur : 35
Tarikh Register : 19/09/2008
Reputation : 6
Points : 3459

Character sheet
Mutiara Kata saya: jgn telalu cepat menganggap seseorg tu pandai memasak dgn hanya melihat cara dia nyalakan api.

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by aieyda on Sat 21 Mar 2009, 2:13 pm

okey la tu..at least owg yang tak mampu nak beli kete mahal2 leh beli kete ni..
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5518

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by rieyna168 on Sat 21 Mar 2009, 3:14 pm

tiutnya keta tu...huhu..

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8498

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by epiaya on Mon 23 Mar 2009, 3:43 pm

bestnye klu ada kete.. Laughing
comey la plak kete nih
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by aieyda on Mon 23 Mar 2009, 5:35 pm

abg..beli kat aku satu..heheheee
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5518

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by epiaya on Mon 23 Mar 2009, 5:39 pm

aieyda wrote:abg..beli kat aku satu..heheheee
amboi panda.. igt mcm beli karipap ke...hehehehe
pnda x sesuai la dgn kete tu Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by aieyda on Mon 23 Mar 2009, 6:15 pm

sbb mcm beli karipap la aku suh abg beli..hehehe..
aku tak sesuai dgn kete tu ke..
habeh tu abg nk belikan ak biemdabaliu ke..heheee
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5518

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by epiaya on Mon 23 Mar 2009, 6:24 pm

aieyda wrote:sbb mcm beli karipap la aku suh abg beli..hehehe..
aku tak sesuai dgn kete tu ke..
habeh tu abg nk belikan ak biemdabaliu ke..heheee
uiks.. Shocked Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by aieyda on Mon 23 Mar 2009, 6:54 pm

hahahaa...
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5518

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by epiaya on Mon 23 Mar 2009, 7:02 pm

pokai la..hehehehe
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by aieyda on Mon 23 Mar 2009, 7:34 pm

hehehe..buat loan la..heheee
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5518

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by epiaya on Mon 23 Mar 2009, 7:42 pm

aieyda wrote:hehehe..buat loan la..heheee
x cukp gak..heheheh

avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by aieyda on Mon 23 Mar 2009, 7:48 pm

buat2 cukup la...hehee
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5518

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by epiaya on Mon 23 Mar 2009, 7:53 pm

pandai la eh.. Laughing
avatar
epiaya
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : ppp
Gender : Male
Jumlah Post : 1156
Umur : 39
Tarikh Register : 10/12/2008
Reputation : 10
Points : 3946

Character sheet
Mutiara Kata saya: amal makruf nahi mungkar ///

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by aieyda on Mon 23 Mar 2009, 8:22 pm

hehe..semestinya anda dan maggie..huhuhu
avatar
aieyda
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Negeri :
Jawatan : Jaga KeSelamaTan Dlm NeGeRi
Gender : Female
Jumlah Post : 4121
Umur : 33
Tarikh Register : 17/04/2008
Reputation : 26
Points : 5518

Character sheet
Mutiara Kata saya: -TaNpa KeBeraNian,MimPi TidaK aKaN meNjaDi KeNyataaN-

View user profile

Back to top Go down

Re: kERETA PALING MURAH DI DUNIA...

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum