FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Blog Anti Malaysia..

Page 4 of 4 Previous  1, 2, 3, 4

View previous topic View next topic Go down

Re: Blog Anti Malaysia..

Post by rieyna168 on Mon 30 Nov 2009, 6:36 am

@anakpintar wrote:Rasanya itu cara diaorang untuk provokasi kita rakyat Malaysia. ap sendiri pernah cuba beri pandangan jujur dalam tu tapi siap kena bancuh cukup2 tapi takpalah sabirun jer la. Biar apapun yang penting Allah Maha Mengetahui apa yang terlihat dan yang tersembunyi. Kita hidup berjiran jika jiran ditimpa musibah kita harus membantu namun biarlah Allah yang membalas semua itu samada dengan pahala ataupun dosa.

Betul tu broAP, Allah Maha Mengetahui segala yg tersirat n tersembunyi. Sampai bila-bila pun, umat Islam adalah bersaudara. Jadi, watpelah kita nak putuskan tali silaturrahim hanya kerna sebilangan kecil golongan2 yg jadi tukang bakar ni..

Bila menghadapi benda camni, janganlah mudah melatah n terus nak berperang itu ini. Kalau semua ambil langkah xnak terjebak, xdalah jadinya rusuhan yg mcm2 seperti yg kita dgr makin menjadi2 antara 2 negara didalan media internet skrg ni.

----Forum Paramedik Malaysia-----




INGIN MENGENALI RINA :
-> http://www.myspace.com/rieyna82 -> http://www.facebook.com/rieyna168
"Kecantikkan seseorang itu ada pada Mata yang memandang"
I was born to be THE GUNNERS
Forum Arsenal: http://ams-thegunners.forumms.net/
avatar
rieyna168
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : Apa-apa keja yang Ada.
Gender : Female
Jumlah Post : 4789
Umur : 35
Tarikh Register : 17/05/2008
Reputation : 56
Points : 8385

Character sheet
Mutiara Kata saya: Ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..Kita ada 1 saja HATI. Jika gembira HATI itulah... Jika bertakwa, HATI itulah... Jika beriman, HATI yg 1 itu juga... Jika bercinta, HATI itu juga... Jika terluka pun HATI nan 1 itu... Terlalu banyak satu perkara... Maka jagalah HATI mu dan HATI org2 yg menyayangimu...Kebencian orang jgn dibuat,Kesayangan orang jgn diambil..

View user profile http://www.facebook.com/rieyna168 http://ams-thegunners.forumms.net

Back to top Go down

Re: Blog Anti Malaysia..

Post by aedes14 on Wed 09 Dec 2009, 4:36 pm

@tomyejam wrote:sampai hati lak yg team ganyang tuh bakar jalur gemilang! terbakar aku sehhh mmg terguris sungguh hati rakyat msia sib baik kita ni amat tinggi tahap kesabaran dan budi pekerti kalau x mesti rata2 rakyat mesia mengamuk kan tembak

tul gak 2..
sma gak cm diorg yg buat baju gna bendera kita..
2 belum wat bendera atas kek. pas2 potong..
pedihnya tgkk....
avatar
aedes14
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : cri slh org
Gender : Male
Jumlah Post : 188
Umur : 31
Tarikh Register : 13/12/2008
Reputation : 0
Points : 3344

View user profile http://www.facebook.com/kurangsiuman

Back to top Go down

Re: Blog Anti Malaysia..

Post by tomyejam on Wed 09 Dec 2009, 7:09 pm

@aedes14 wrote:
@tomyejam wrote:sampai hati lak yg team ganyang tuh bakar jalur gemilang! terbakar aku sehhh mmg terguris sungguh hati rakyat msia sib baik kita ni amat tinggi tahap kesabaran dan budi pekerti kalau x mesti rata2 rakyat mesia mengamuk kan tembak

tul gak 2..
sma gak cm diorg yg buat baju gna bendera kita..
2 belum wat bendera atas kek. pas2 potong..
pedihnya tgkk....

itu semuia menunjukkan betapa profesionalnya rata2 rakyat mesia nieh x cepat nk melatah ..Tom x dpt byangkan kalo kita wat besar2 bendera diorg pastu wat tutup kandang yg kontroversi kt sepang tuh hu3
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5559

View user profile

Back to top Go down

Re: Blog Anti Malaysia..

Post by aedes14 on Thu 10 Dec 2009, 4:44 pm

@tomyejam wrote:
@aedes14 wrote:
@tomyejam wrote:sampai hati lak yg team ganyang tuh bakar jalur gemilang! terbakar aku sehhh mmg terguris sungguh hati rakyat msia sib baik kita ni amat tinggi tahap kesabaran dan budi pekerti kalau x mesti rata2 rakyat mesia mengamuk kan tembak

tul gak 2..
sma gak cm diorg yg buat baju gna bendera kita..
2 belum wat bendera atas kek. pas2 potong..
pedihnya tgkk....

itu semuia menunjukkan betapa profesionalnya rata2 rakyat mesia nieh x cepat nk melatah ..Tom x dpt byangkan kalo kita wat besar2 bendera diorg pastu wat tutup kandang yg kontroversi kt sepang tuh hu3

tu kandang binatang best...
kehehe...

avatar
aedes14
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : cri slh org
Gender : Male
Jumlah Post : 188
Umur : 31
Tarikh Register : 13/12/2008
Reputation : 0
Points : 3344

View user profile http://www.facebook.com/kurangsiuman

Back to top Go down

Re: Blog Anti Malaysia..

Post by tomyejam on Thu 10 Dec 2009, 11:47 pm

Contohi hubungan Amerika Syarikat, United Kingdom

KUALA LUMPUR 9 Dis. - Malaysia dan Indonesia perlu mencontohi hubungan antara Amerika Syarikat (AS) dan United Kingdom (UK) yang mempunyai perbezaan namun mampu bersatu dalam soal kepentingan bersama.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, seperti Malaysia dan Indonesia, AS dan UK juga mempunyai beberapa perbezaan terutama dalam aspek sosial.

''Tetapi dalam soal mengutamakan kepentingan bersama, AS dan UK tidak pernah renggang untuk mencapai sesuatu.

''Kenapa Malaysia dan Indonesia tidak dapat berurusan sedemikian?" katanya selepas menerima kunjungan hormat Duta Indonesia ke Malaysia, Tan Sri Da'i Bachtiar dan rombongan editor dari media Indonesia di pejabat beliau di Bangunan Sultan Abdul Samad di sini hari ini.

Kunjungan tersebut adalah sempena program Ikatan Setiakawan Wartawan Malaysia-Indonesia (ISWMI) yang berlangsung mulai semalam.

Turut hadir ialah Ketua Pengarang Bernama, Datuk Yong Soo Heong dan Timbalan Pengerusi 1, Ikatan Setiakawan Wartawan Malayaia-Indonesia, Datuk Chamil Wariya.

Rais berkata, ISWMI perlu memastikan ia dipandang tinggi oleh masyarakat di kedua-dua negara selain menjadi jambatan dalam memenuhi kehendak masyarakat Malaysia dan Indonesia.

''Isu yang timbul di antara dua jiran harus ditangani dalam suasana muafakat. Justeru dalam isu-isu seperti tarian Pendet atau berkenaan budaya, ISWMI harus berterus-terang dan menentukan tindakan yang wajar diambil.

''Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan akan sentiasa menghormati pandangan ISWMI dalam konteks membina hubungan era baru,'' katanya.

Ditanya sama ada program ISWMI mampu memberi jaminan tidak akan ada berita sensasi dalam media kedua-dua negara, Rais menjelaskan jaminan sedemikian tidak timbul.

''Kita tidak main kontrak jamin. Ini adalah mesyuarat. Sebarang isu yang timbul akan bersama-sama diatasi dengan rasa positif,'' katanya.

Antara cadangan yang dibangkitkan oleh wakil media Indonesia dalam memelihara hubungan Malaysia dan Indonesia ialah kajian bersama mengenai sejarah kemerdekaan kedua-dua negara.

Satu lagi cadangan yang dibangkitkan ialah pertandingan menulis di kalangan wartawan di kedua-dua negara mengenai cara untuk meningkatkan lagi hubungan Malaysia dan Indonesia.
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5559

View user profile

Back to top Go down

Re: Blog Anti Malaysia..

Post by tomyejam on Thu 10 Dec 2009, 11:49 pm

kalo betul la mesia ngan indon leh jadi mcm USA ngan UK mesti leh jadi kuasa yg kuat kat ASEAN nie kan?
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5559

View user profile

Back to top Go down

Re: Blog Anti Malaysia..

Post by aedes14 on Sat 12 Dec 2009, 6:24 am

@tomyejam wrote:kalo betul la mesia ngan indon leh jadi mcm USA ngan UK mesti leh jadi kuasa yg kuat kat ASEAN nie kan?

mybe..
spe tau..
tp tgk gak jordan..
stedi jer
avatar
aedes14
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : cri slh org
Gender : Male
Jumlah Post : 188
Umur : 31
Tarikh Register : 13/12/2008
Reputation : 0
Points : 3344

View user profile http://www.facebook.com/kurangsiuman

Back to top Go down

Re: Blog Anti Malaysia..

Post by tomyejam on Sun 13 Dec 2009, 1:14 am

@aedes14 wrote:
@tomyejam wrote:kalo betul la mesia ngan indon leh jadi mcm USA ngan UK mesti leh jadi kuasa yg kuat kat ASEAN nie kan?

mybe..
spe tau..
tp tgk gak jordan..
stedi jer

Jordan tuh kene sentiasa ready sbb berjiran ngan israel dulu kan west bank yg palestin duduk skang nie adalah sebahagian wilayah jordan ,but overall Jordan lemah dulupun kalah dgn israel masa perang 1980-an pastu kene serahkan sikit wilayah pada Israel....hopefully Asean maintain relevan
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5559

View user profile

Back to top Go down

Re: Blog Anti Malaysia..

Post by aedes14 on Sun 13 Dec 2009, 7:53 am

hehe..
avatar
aedes14
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : cri slh org
Gender : Male
Jumlah Post : 188
Umur : 31
Tarikh Register : 13/12/2008
Reputation : 0
Points : 3344

View user profile http://www.facebook.com/kurangsiuman

Back to top Go down

Re: Blog Anti Malaysia..

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 4 Previous  1, 2, 3, 4

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum