FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Rintinhannya Berlagu Sepi

View previous topic View next topic Go down

Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by sweetcouple on Sun 30 Aug 2009, 5:44 pm

“Kurang ajar!” Bentak Kak Long seraya tangannya melayang lagi ke arah pipi anak sulungnya. Mujur kali ini Ridzwan sempat mengelak.

“Assalamualaikum.”

“Angah…” Ridzwan berlari mendapatkan Mak Ngahnya.

“Angah, Ridzwan sakit dekat sini,” diletakkan telapak tangannya di dada.

“Tak apa. Angah ubatkan.”

Aishah merangkul tubuh anak kecil itu ke dalam dakapannya. Ridzwan mula menangis teresak-esak. Matanya yang bulat meronakan kesedihan pilu. Suara tangisannya membisikkan rasa sayu.

“Kenapa ni kak?”

“Angah tanya la dia. Perangainya makin menjadi-jadi. Masuklah.”

“Tak apa la Kak. Saya nak ambil Si Kecil ni je. Tak balik rumah Abah lagi ni.”

“Jangan dimanjakan sangat dia tu. Ni begnya.”

“Ridzwan, cepat salam dengan Mama.” Ridzwan tetap tidak berganjak dari pangkuan Angahnya.

Bersoraklah syaitan yang telah merasuk jiwanya. Nyalaan nafsu amarahnya menyambar buat kesekian kali. Betapa kemarahan itu membawa fana. Apatah lagi kepada anak kecil yang seharusnya dibelai manja.

Pada ketika si ibu mencela anaknya, dia bahkan mencela dirinya sendiri. Bukankah dia yang bertanggungjawab mencorakkan anaknya itu menjadi Yahudi, Majusi atau Nasrani?

Imam Muslim meriwayatkan hadis dari Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda, “Jika seseorang manusia itu meninggal, maka amalnya sudah terputus. Kecuali daripada tiga perkara; sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat dan anak soleh yang mendoakan kebaikan untuknya."







.........................................


“Kesian dia.” Aisyah mengelus lembut rambut Ridzwan. Ridzwan yang telah tertidur menggeliat kecil dalam pelukannya.

Yusuf memandang Ridzwan yang lena dalam pelukan isterinya. Yusuf tersenyum sendirian tatkala fikirannya melayang mencari wajah ceria Ridzwan di awal hari-hari perkahwinannya.

“Angah, cepat pakaikan baju! Pak Ngah ada ni. Ridzwan malu.”

“Ok, siap. Handsomenya Ridzwanku yang manis. Kamu duduk dengan Pak Ngah sekejap ye, Angah nak iron baju.” pinta Aisyah sambil mengemaskan bahagian kolar baju anak saudaranya itu.

Setelah selesai mengerjakan solat, Yusuf mengerling ke arah Ridzwan. “Kamu sepatutnya malu dengan Angah, bukan dengan Pak Ngah.”

Ridzwan hanya tersengih-sengih malu. Langkahnya diatur mendekati Yusuf, “Pak Ngah pandai Arab? Bagusnya Pak Ngah baca tadi. Macam ada lagu-lagu.”

“Boleh la sikit-sikit. Ridzwan tahu baca Quran tak?” tanya Yusuf lembut.

“Tahu. Eh...Tak tahu. Ridzwan tak pandai baca terus, Tokwan baru ajar satu-satu.” Balasnya dengan kial anak manja.

“Angah kamu pandai Arab juga ye?” Yusuf meleretkan pertanyaan.

“Emm.” Ridzwan mengangguk. “Angah tahu baca tapi tak ada lagu-lagu macam Pak Ngah.”

Sedang Aisyah melangkah masuk ke dalam bilik, Yusuf bertanya mesra, “Kalau anak saudara kamu panggil ‘yang manis’, suami kamu nak panggil apa?” Ridzwan terpaku memandang Angahnya menanti jawapan.

“Sudah pangkatnya suami, kena panggil ‘suamiku yang baik’ la. Baru kamu ingat status kamu sebagai suami. Boleh?” Aishah menjawab lancar.

“Boleh, Isteriku.” Yusuf membalas dengan senyuman berbunga.

“Angah yang manis,” pintas Ridzwan. “Pak Ngah lupa ‘Yang Manis’.” Ridzwan menekankan sambil mencuit pipi Angahnya.

“Opps! Pak Ngah terlupa tambahan untuk Angah,” Yusuf menepuk-nepuk kepalanya.

Telatahnya itu mengorak langkah ketawa Si Kecil Ridzwan. Yusuf tersenyum sendirian saat imbauan senda tawa Ridzwan menjengah ingatan. Namun, senyumannya itu menghilang tatkala dia terpandang wajah mulus Ridzwan yang sugul.


...............................................


“Ambilkan Angah dua biji bawang merah. Pilih yang cantik-cantik.” Aisyah mengarah dengan nada yang lembut.

“Bawang besar ke bawang kecil?”

“Ambil bawang yang sederhana besar dari bakul bawang besar.”

“Sederhana besar dari bakul bawang besar. Dua biji.” Ridzwan mengingat.

“Pandainya dia...” Aisyah memuji seraya menepuk-nepuk bahu Ridzwan.

Berasa bangga dipuji, Ridzwan tersenyum sipu lalu mengangkat kening tanda megah.

“Ridzwan, jom ikut Pak Ngah sembahyang subuh kat surau.” Suara Yusuf mematahkan tingkahnya Ridzwan.

“Ridzwan nak masak dengan Angah,” suaranya mendatar.

“Lelaki sebaiknya solat jemaah kat surau. Jom. Nanti balik, Ridzwan boleh tolong masak untuk makan tengah hari.” Jelas Yusuf kepada anak kecil itu.

“Ok. Angah masak yang sedap-sedap tau.” Pesan Ridzwan sambil melangkah pergi.

Sapaan kebanggaan masih lekat di hati. Senyuman di bibir masih mekar bersemi.

Kali terakhir dia menolong Angahnya memasak, Ridzwan tersalah pilih bawang. Disuruh ambil bawang merah, diambilnya bawang putih. Ringan tulang lagi menurut kata, Ridzwan senang bila diberi peluang menyediakan makanannya sendiri. Pernah seketika dulu dia membantu Angahnya membuat kek coklat, dia menyimpan sepotong kek hingga berkulat kerana sayangkan kek tersebut. Lobak merah yang ditanamnya sendiri pula dijadikan teman tidur dan dimandikan setiap pagi. Betapa dia menghargai usahanya sendiri.


.............................................


“Assalamu’alaikum.”

“Wa’alaikumsalam. Lambatnya hari ni. Panjang ke kuliah subuh tadi?” Pertanyaan Aisyah dijawab dengan senyuman galak Si Ridzwan.

Aisyah kemudian mengerling suaminya meminta jawapan. “Pak Ngah bawa pergi beli bunga untuk Angah.”

“Terima kasih.” Bibirnya mengukir senyuman. Lensa matanya menangkap wajah suaminya.

“Makanan dah siap?” Tanya Ridzwan sambil mengusap-usap perutnya.

“Sudah. Pergi basuh tangan. Kita makan.”

Langkah Ridzwan terhenti di tengah-tengah ruang tamu, “Angah baru lap lantai ye. Kilat-kilat.”

Aisyah hanya mengangguk. “Budak kecil juga yang perasan. Cantik kan lantai Aishah?”

Aishah memandang tepat anak mata suaminya, “Kamu tak mahu puji isteri kamu ni?”

“Lap lantai untuk dipuji orang ke? Ikhlas ke tak tu buat kerja.” Yusuf berkata sinis.

Aisyah hanya tertawa kecil lalu menjeling manja ke arah suaminya sambil mencium bau bunga mawar.

“Apa maksud jelingan kamu tu?” Yusuf mengerutkan dahi, hairan dengan tingkah isterinya.

“Tak ada apa-apa. Aisyah suka ada orang ingatkan.” Dia masih meracik jelingan.

Ridzwan yang dari tadi memerhatikan gelagat mereka tertawa manja.

Yusuf menggeleng-gelengkan kepala, “Mak saudara dan anak saudara, sama-sama pelik. Haih...”

Tabir kebahagiaan berlabuh di hatinya pagi itu. Sudah lama dia tidak dicurahkan dengan suasana sebuah keluarga. Di kampung, hatinya terkurung. Tok dan Tokwan masing-masing sibuk dengan persiapan untuk menunaikan haji. Pak Su pula sibuk memanjang bermain video game. Hanya adiknya yang berusia satu tahun setengah menjadi peneman setia.


...............................................


“Pak Ngah baca berita apa?”

“Ada baby kena buang. Mak dia buang dekat dengan tempat pembuangan sampah. Kesian dia...kena gigit dengan semut api.”

“Sakit..” Ridzwan berkial kesakitan, “Sebab apa ramai Mama suka buang baby? Baby kan comel. Pastu lembut sangat.”

“Dah mak dia tak sayangkan anak, dia buang la.” Jelas Yusuf tanpa berdolak-dalih.

“Muhammad Ridzwan, sini kejap sayang. Angah nak tanya sesuatu.” Aisyah menarik tangan Ridwan, memalingkan tubuh anak itu mengadapnya.

“Kenapa Mama marah Ridzwan semalam?” tanya Aisyah.

“Tak tahu.” Ridzwan menjungkit bahu, ”Mama kan memang suka marah Ridzwan.”

Aishah diam tidak berkata apa-apa, dia hanya merenung lembut mata Ridzwan mencari kejujuran.

Ridzwan menundukkan kepala lalu berkata, “Adik bayi tu, Ridzwan tak suka dia.”

“Kenapa?”

“Ridzwan tak mahu jaga adik bayi. Ridzwan nak tengok kartun. Tiap kali adik bayi menangis, Mama mesti suruh Ridzwan jaga. Kat rumah Tokwan pun Ridzwan yang jaga, kat rumah Abah pun Ridzwan jaga.”

“Mama buat apa waktu tu?”

“Mama buat kerja dengan komputer.”

“Sebab tu Ridzwan tak suka adik bayi ye? ” Aisyah mendapatkan kepastian. “Angah nak tanya kamu, apa beza kamu dengan mak yang buang bayi tu?”

“Uhh?” Ridzwan menggaru kepala.

“Ridzwan tak suka adik bayi, mak yang buang anak tu pun tak suka bayi dia.” Aisyah sengaja menyakat.

“Ridzwan tak jahat macam tu. Ridzwan selalu jaga adik bayi. Mama yang tak suka anak dia. Sebab tu dia tak nak jaga.”

“Tak elok cakap macam tu kat Mama, Allah marah. Mama kerja, bukan dia saja tak nak jaga. Si Manis Angah faham kan?”

Ridzwan hanya mengangguk lemah. Mukanya masam mencuka. Jauh di sudut hati, dia tetap tidak berpuas hati dengan alasan Angahnya.

Yusuf berpesan, “Kalau Pak Ngah jadi Ridzwan, Pak Ngah akan pilih adik bayi daripada tengok kartun. Nanti, adik bayi sayangkan kita tapi kartun takkan sayangkan kita. Allah pun sayang, pahala pun dapat.”

Aisyah mengucup lembut dahi anak saudaranya itu menyusupkan secangkir ketenangan.
“Sekarang, pergi petik cili padi. Kita masak sama-sama ye?”

Raut wajahnya berubah ceria. Kali ini dia mengangguk dengan penuh semangat.

“Boleh Ridzwan pilih nak masak apa?”

“Hari ini Angah yang pilih, esok giliran Ridzwan.”

“Baik! Ridzwan sayang Si Manis Angah.”


..........................................


Bulan purnama menyanggar langit malam. Bintang-bintang indah menghiasi tepian bulan.

Ridzwan yang dari tadi bermonolog sendirian lari mendapatkan Pak Ngahnya, “Pak Ngah, hari ni bulan bulat macam huruf ‘O’ . Cantik. Jom la tengok.”

Yusuf mengikut saja rentak si anak kecil itu. Dia mendukung Ridzwan ke luar dan diletakkan di sebelahnya di atas buaian. Ridzwan menoleh ke arah Yusuf lalu memanjat ke atas ribanya. Dia kemudiannya tersenyum sendirian.

“Si Bintang kelip-kelip, siapa yang mencipta kamu? Tuhanku dan Tuhanmu, Allah.”

“Siapa yang ajar Ridzwan cakap macam tu? Abah?”

“Tak. Tok Imam dalam TV.” “Pak Ngah...peluk Ridzwan. Malam ni Ridzwan tidur macam ni ye.”

Yusuf tersentuh dek kata-kata Ridzwan. Tiba-tiba hadir suatu perasaan yang membuatkan dadanya sesak menahan hiba. Dia menggenggam kemas jari-jemari Ridzwan. Fikirannnya menghilang dalam cahaya bulan yang menerangi kegelapan malam.


..................................................................


“Isteriku Aisyah,” panggil Yusuf dengan nada yang lembut, “Kalau suami kamu suruh berhenti kerja lepas lahirkan anak sulung, apa pendapatmu?”

“Bukankah seorang suami berhak ke atas isterinya? Tapi atas sebab apa Aisyah perlu berhenti kerja?”

“Anak itu amanah Allah. Amanah yang diberikan kepada ibu bapa, bukan kepada pengasuh. Tengoklah Ridzwan tu. Kasihan dia. Asyik minta dipeluk, dicium.”

Sungguh apa yang dikatakan oleh Yusuf turut ligat bermain dalam fikiran isterinya. Jika anak-anak diasuh oleh orang lain, apakah pengasuh itu akan memperdengarkan untaian zikir kepada Allah dan selawat kepada Nabi-Nya? Adakah anak itu akan diajar tentang kalimat tauhid dan menyemai perasaan cinta terhadap Islam? Bagaimana pula dengan didikan akhlak dan adab anaknya?

Memorinya menyentap tingkah laku anak-anak kepada sepupu-sepupunya. Ada yang nakal dan tidak bertata susila. Sudah menjadi kebiasaan mereka apabila bertandang ke rumah orang, habis kerusi meja dipanjat, pasu bunga ditendang pecah, almari diselongkar dan bergaduh sesama sendiri. Ada pula yang tidak menjaga tutur kata dan suka bercakap lucah.

Kebanyakan mereka masih di tadika, tetapi bercakap kasar kepada orang yang lebih tua. Sufian, umurnya baru sahaja menjangkau tujuh tahun namun petah benar berbicara tentang ‘malam pertama’ secara terperinci.

“Kamu sanggup korbankan ijazah?”

“Ada ke orang korbankan ilmu? Aisyah ikhlas belajar untuk mencari ilmu, tengah belajar dan akan belajar. Nanti kamu anugerahkan title PhD ye?”


Semua manusia rugi kecuali orang berilmu, semua orang berilmu rugi kecuali beramal, semua orang beramal rugi kecuali yang ikhlas.

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4084

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by suring on Sun 30 Aug 2009, 9:48 pm

wah adik bro dah jadi cerpenis la plop....takpe bro sokong ...teruskan berkarya...muahhhhh

suring
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Timbalan pengarah JKKN.Pahang
Gender : Male
Jumlah Post : 1751
Umur : 40
Tarikh Register : 28/03/2008
Reputation : 10
Points : 4185

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by jue on Mon 31 Aug 2009, 3:54 am

mak oiiiii panjangnya ...tapi bagus,,teruskan berkarya...ops satu soklan cepu mas ni karya sendiri ke atau ciplak

----Forum Paramedik Malaysia-----




kegagalan selalunya disebabkan oleh gerun dan ketakutan

jue
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : kaki tangan krjaan
Gender : Female
Jumlah Post : 525
Umur : 37
Tarikh Register : 01/11/2007
Reputation : 11
Points : 3030

Character sheet
Mutiara Kata saya: hiasi peribadi molekkan pekerti

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by sweetcouple on Mon 31 Aug 2009, 10:48 am

lupa plak nak bagitahu..ni cerpen yang sweet baca dari satu laman web lah bro..

nanti ada masa sweet plak nak jadi cerpenis..hehe..dulu masa skola ada gak hantar sayembara cerpen perpaduan peringkat kebangsaan,tapi just dapat sagu hati je sedihnya.. Crying or Very sad

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4084

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by minnie_mouse on Mon 31 Aug 2009, 4:20 pm

hoho..
bravo2!!!
sis sweet perlu cungkil g bakat nyer ni..
minnie sokong.. lol!

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3685

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by sweetcouple on Mon 31 Aug 2009, 5:10 pm

@minnie_mouse wrote:hoho..
bravo2!!!
sis sweet perlu cungkil g bakat nyer ni..
minnie sokong.. lol!

time kasih minnie..
cayang kamu... Wink cinta
sis akan cuba lagi untuk berkarya..cuma skg ni takde masa je..hehe.. Sleep

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4084

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by minnie_mouse on Mon 31 Aug 2009, 5:43 pm

cayunk kamu jugak... cinta

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3685

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by Detektif_KOnOn on Tue 01 Sep 2009, 9:11 am

cayokk!!!!cayokk!!!!

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4165

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by Lord Vlad on Tue 01 Sep 2009, 11:36 am

karya yg hebat dari gadis yg hebat...
hehehe... kamek suka...

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5023

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by Detektif_KOnOn on Tue 01 Sep 2009, 12:43 pm

@Lord Vlad wrote:karya yg hebat dari gadis yg hebat...
hehehe... kamek suka...

asik puji gadis2 je bro...
ngelat la bro Laughing

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4165

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by sweetcouple on Tue 01 Sep 2009, 7:02 pm

@Lord Vlad wrote:karya yg hebat dari gadis yg hebat...
hehehe... kamek suka...

miss sweet sayang kamu semua... cinta

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4084

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by minnie_mouse on Wed 02 Sep 2009, 10:11 am

SANTIAGO wrote:
@Lord Vlad wrote:karya yg hebat dari gadis yg hebat...
hehehe... kamek suka...

asik puji gadis2 je bro...
ngelat la bro Laughing

aha...minnie mcm ada tehidu baur2 ke'jeles'an kt sinie...
bro santiago mcm la xknl bro Lord...
tp cb bro santiago plak cetus kn karya..
kte tgk pe kate survey...
mst bro Lord bg pujian tggi melambong...huhu...

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3685

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by Detektif_KOnOn on Wed 02 Sep 2009, 10:36 am

ooo..kira jd cm artis gak la ye minnie..ok2..sahut cabaran 2

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4165

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by minnie_mouse on Sat 26 Sep 2009, 7:18 am

SANTIAGO wrote:ooo..kira jd cm artis gak la ye minnie..ok2..sahut cabaran 2

da nk sebln da......mini tak nmpk pon tanda2 bro sahut cabaran...hehe

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3685

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by Detektif_KOnOn on Sat 26 Sep 2009, 8:20 am

@minnie_mouse wrote:
SANTIAGO wrote:ooo..kira jd cm artis gak la ye minnie..ok2..sahut cabaran 2

da nk sebln da......mini tak nmpk pon tanda2 bro sahut cabaran...hehe

wakaka...ilham xdtg lg ni..duk nunggu la ni..sabo2

Detektif_KOnOn
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : Pegawai Penyiasat
Gender : Male
Jumlah Post : 1396
Umur : 32
Tarikh Register : 25/08/2009
Reputation : 6
Points : 4165

Character sheet
Mutiara Kata saya: 'Kpd ALLAH SWT, aku bersujud & menghamba'

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by ZA_70 on Sat 12 Dec 2009, 7:03 pm

Buat seseorang....KAU MENCIPTA DOSAKU...

tiada manusia hidup tanda dosa
mungkin pernah dibahagiakan tapi akhirnya dilukai
namun pergi tanpa sebarang khabar
serta ucapan selamat tinggal adalah sesuatu yg kejam...


membuatkan perasaan tergantung dan amarah membuak-buak
mungkin sekarang engkau berbahagia
namun aku tak menjanjikan kemaafkan
kerna itu adalah dosa daripadamu
membuatkan aku dipandang serong
dicaci.......menaruh harapan
aku pernah berjuang untuk kau bahagia
walaupun sekelumit perasaan sayang itu tidak hadir lg kini
mungkin kau tidak mahu mengenangkan apa yang terjdi
tetapi ingatlah setiap apa yang menggurisku merupakan dosa darimu
sampai waktu ini aku menunggumu menjelaskan
memohon setiap kesalahanmu
biarpun antara kita sudah tiada apa-apa ikatan lagi

ZA_70
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : STUDENT POS BASIK
Gender : Female
Jumlah Post : 289
Umur : 56
Tarikh Register : 27/10/2008
Reputation : 7
Points : 3241

Character sheet
Mutiara Kata saya: SENYUMAN ADALAH PENAWAR SEGALA DUKA....

View user profile

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by Lord Vlad on Wed 16 Dec 2009, 10:18 am

SANTIAGO wrote:
@Lord Vlad wrote:karya yg hebat dari gadis yg hebat...
hehehe... kamek suka...

asik puji gadis2 je bro...
ngelat la bro Laughing

hehehe......
biasa la bro.....

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5023

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by Lord Vlad on Wed 16 Dec 2009, 10:19 am

@sweetcouple wrote:
@Lord Vlad wrote:karya yg hebat dari gadis yg hebat...
hehehe... kamek suka...

miss sweet sayang kamu semua... cinta

errr...
maknanya u syg i ek?????
errrr....

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5023

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by Lord Vlad on Wed 16 Dec 2009, 10:21 am

@minnie_mouse wrote:
SANTIAGO wrote:
@Lord Vlad wrote:karya yg hebat dari gadis yg hebat...
hehehe... kamek suka...

asik puji gadis2 je bro...
ngelat la bro Laughing

aha...minnie mcm ada tehidu baur2 ke'jeles'an kt sinie...
bro santiago mcm la xknl bro Lord...
tp cb bro santiago plak cetus kn karya..
kte tgk pe kate survey...
mst bro Lord bg pujian tggi melambong...huhu...

errr....
tapi kan.....
untuk gadis secantik dan sehebat minnie mouse rasanya tak perlu untuk buat karya.....
u mmg patut dapat pujian menggunung dan i salah seorang yg akan memuji u.....




***** mengenyitkan mata pd minnie mouse yang nyata comel dan sexy... hehehe

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5023

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Rintinhannya Berlagu Sepi

Post by Sponsored content Today at 12:48 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum