FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by fiz on Tue 29 Sep 2009, 6:52 am

@sweetcouple wrote:sis ajak ler..minnie dan fiz datang open house umah sis sabtu depan.jangan lupa tau.

INSYALLAH FIZ DTNG K...

fiz
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 1850
Umur : 26
Tarikh Register : 03/09/2009
Reputation : 5
Points : 4719

Character sheet
Mutiara Kata saya: berkawan biar beribu, beristeri biar 1

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by noy tawau on Tue 29 Sep 2009, 7:01 am

@sweetcouple wrote:
@noy tawau wrote:hai sweet...best la lyn crt ko.t'utama tuk aku yg kaki novel ni.bila nak smbg kwn...? Very Happy

hai noy,salam aidilfitri..
hehe..sweet beraya kejap..ngee..makan kuih tart sampai habis satu balang..hehe..
thanks noy jadi pembaca setia..
akanku garap cerita ini selepas diriku puas makan kuih tart ni..hhihihihi... What a Face
Embarassed <--makin tembamlah sweet..
aku pun...huhu..
posa turun 4 kg..
raya naik blik..
tkut nak timbg da..hehe... Laughing

noy tawau
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : paramedik
Gender : Female
Jumlah Post : 468
Umur : 30
Tarikh Register : 03/02/2009
Reputation : 11
Points : 3398

Character sheet
Mutiara Kata saya: i M WhO I 1tEd 2 b

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by noy tawau on Tue 29 Sep 2009, 7:02 am

lupa plak...salam aidilfitri gak sweet...

noy tawau
KERABAT SENIOR
KERABAT SENIOR

Jawatan : paramedik
Gender : Female
Jumlah Post : 468
Umur : 30
Tarikh Register : 03/02/2009
Reputation : 11
Points : 3398

Character sheet
Mutiara Kata saya: i M WhO I 1tEd 2 b

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by minnie_mouse on Tue 29 Sep 2009, 7:07 am

@sweetcouple wrote:sis ajak ler..minnie dan fiz datang open house umah sis sabtu depan.jangan lupa tau.

huh??sabtu dpn??10hb? alamtnyer sis?

minnie_mouse
KERABAT TEGAR
KERABAT TEGAR

Negeri :
Jawatan : cardiologist...(amin..)
Gender : Female
Jumlah Post : 956
Umur : 29
Tarikh Register : 21/08/2009
Reputation : 9
Points : 3683

Character sheet
Mutiara Kata saya: "we cannot ALL b great but we can alwyz attach ourSELVES 2 smthg that is GREAT"

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by fiz on Tue 29 Sep 2009, 7:25 am

@minnie_mouse wrote:
@sweetcouple wrote:sis ajak ler..minnie dan fiz datang open house umah sis sabtu depan.jangan lupa tau.

huh??sabtu dpn??10hb? alamtnyer sis?

bgs lah sis.. prg je lah....

fiz
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR
KERABAT TEGAR SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : pelajar
Gender : Male
Jumlah Post : 1850
Umur : 26
Tarikh Register : 03/09/2009
Reputation : 5
Points : 4719

Character sheet
Mutiara Kata saya: berkawan biar beribu, beristeri biar 1

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by sweetcouple on Sun 10 Jan 2010, 6:51 pm

buat para pembaca cerpen sweet..wat masa ni sweet stop menulis yer..sweet tak dapat concentrate menulis sebab ada tugasan mengajar...tapi sweet cuba uploadkan banyak cerpen...

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4082

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by sweetcouple on Sun 10 Jan 2010, 6:53 pm

“Sayang, Abang minta izin untuk nikah sorang lagi,” Aliyah
yang sedang melipat kain, terdiam seketika. Mungkin terkedu. Adakah
pendengarannya kian kabur lantaran usianya yang kian beranjak. Adakah
dialog tadi hanya dilafazkan di dalam TV, sementelah TV juga dipasang.
Tapi, ahh bukanlah. TV sedang menayangkan iklan Sunsilk, mustahil sudah
ada siri baru iklan Sunsilk?
Dia menghela nafas panjang.
Dia memandang sekali imbas wajah Asraf Mukmin, kemudian tersenyum.
Meletakkan kain yang telah siap dilipat di tepi, bangun lantas menuju
ke dapur. Langkahnya diatur tenang. Segelas air sejuk diteguk perlahan.
Kemudian dia ke bilik Balqis, Sumayyah, Fatimah. Rutin hariannya,
mencium puteri-puterinya sebelum dia masuk tidur. Dahulu, semasa
puterinya kecil lagi, rutin itu dilakukan dengan suaminya. Kini,
anak-anak kian beranjak remaja. Kemudian, dia menjenguk bilik putera
bujangnya yang berdua, si kembar, Solehin dan Farihin. Pengabisannya
dia kembali kepada suaminya.
Asraf Mukmin hanya diam, membatu diri. Dia amat mengenali isterinya.
Jodoh yang diatur keluarga hampir 16 tahun yang lepas menghadiahkan dia
sebuah keluarga yang bahagia, Aliyah adalah ikon isteri solehah. Namun,
kehadiran Qistina, gadis genit yang menjawat jawatan pembantu tadbir
kesetiausahaan di jabatannya benar-benar membuatkan dia lemah.

“Kau mampu Asraf, dengan gaji kau, aku rasa kau mampu untuk beri makan 2 keluarga,” sokongan Hanif, teman sepejabat menguatkan lagi hujah apabila dia berdepan dengan Aliyah.
“Abang Asraf, Qis tak kisah. Qis sanggup bermadu jika itu yang
ditakdirkan. Bimbinglah Qis, Qis perlukan seseorang yang mampu memimpin
Qis,”
masih terngiang-ngiang bicara lunak Qis.
Akhir-akhir ini, panas rasanya punggung dia di rumah. Pagi-pagi,
selesai solat subuh, cepat-cepat dia bersiap untuk ke pejabat. Tidak
seperti kelaziman, dia akan bersarapan berjemaah bersama isteri dan
anak- anak. Aduhai, penangan Qis gadis kelahiran Bumi Kenyalang
benar-benar menjerat hatinya.
“Abang , Aliyah setuju dengan permintaan Abang. Tapi, Aliyah nak berjumpa dengan wanita tu,”
Lembut dan tenang sayup-sayup suara isterinya. Dia tahu, Aliyah bukan
seorang yang panas baran. Aliyah terlalu sempurna, baik tetapi ahh!
hatinya kini sedang mengilai wanita yang jauh lebih muda.
“Bawa dia ke sini, tinggalkan dia bersama Aliyah selama 1 hari saja, boleh?”
pelik benar permintaan isterinya. Hendak dipengapakan apakah buah
hatinya itu? Namun, tanpa sedar dia menganguk, tanda setuju. Sebab, dia
yakin isterinya tidak akan melakukan perkara yang bukan-bukan. Dan
hakikatnya dia seharusnya bersyukur. Terlalu bersyukur. Kalaulah
isterinya itu wanita lain, alamatnya perang dunia meletus lah jawabnya.
Melayanglah periuk belanga. Ehhh, itu zaman dulu-dulu. Zaman sekarang
ni, isteri-isteri lebih bijak.
Teringat dia kisah seorang tentera yang disimbah dengan asid,
gara-gara menyuarakan keinginan untuk menambah cawangan lagi satu.
Kecacatan seumur hidup diterima sebagai hadiah sebuah perkahwinan yang
tidak sempat dilangsungkan. Dan dia, hanya senyuman daripada Aliyah.
“Apa, nak suruh Qis jumpa dengan isteri Abang,” terjegil bulat mata Qis yang berwarna hijau.
“Kak Aliyah yang minta,” masih lembut dia memujuk Qis.
“Biar betul, apa dia nak buat dengan Qis? Takutlah Qis, silap haribulan dia bunuh Qis!” terkejut Asraf Mukmin.
“Percayalah Qis, Aliyah bukan macam tu orangnya. Abang dah lama hidup dengannya. Abang faham.”
Qistina mengalih pandangannya.
Mahu apakah bakal madunya berjumpa dengannya? Dia sering disogokkan
dengan pelbagai cerita isteri pertama membuli isteri kedua. Heh, ini
Qistina lah. Jangan haraplah jika nak membuli aku. Desis hati kecil
Qistina. Hari ini genap seminggu Qistina bercuti seminggu. Seminggu
jugalah dia merindu. Puas dicuba untuk menghubungi Qistina, namun tidak
berjaya. Rakan serumah menyatakan mereka sendiri tidak mengetahui ke
mana Qistina pergi. Genap seminggu juga peristiwa dia menghantar
Qistina untuk ditemuduga oleh Aliyah. Sedangkan dia diminta oleh Aliyah
bermunajat di Masjid Putra. Di masjid itu, hatinya benar-benar terusik.
Sekian lamanya dia tidak menyibukkan dirinya dengan aktiviti keagamaan
di masjid Putra.
Dulu, sebelum dia mengenali Qistina, saban malam dia akan bersama
dengan Aliyah serta anak-anaknya, berjemaah dengan kariah masjid.
Kemudian menghadiri majlis kuliah agama. Membaca Al-Quran secara
bertaranum itu adalah kesukaannya. Namun, lenggok Qistina
melalaikannya. Haruman Qistina memudarkan bacaan taranumnya. Hatinya
benar-benar sunyi. Sunyi dengan tasbih, tasmid yang sering dilagukan.
Seharian di Masjid Putra, dia cuba mencari dirinya, Asraf Mukmin yang
dulu. Asraf Mukmin anak Imam Kampung Seputih. Asraf Mukmin yang asyik
dengan berzanji. Menitis air matanya. Hatinya masih tertanya-tanya,
apakah yang telah terjadi pada hari itu. Aliyah menunaikan
tanggungjawabnya seperti biasa. Tiada kurangnya layanan Aliyah.
Mulutnya seolah-olah terkunci untuk bertanya hal calon madu Aliyah.
Tit tit… sms menjengah masuk ke kantung inbox hensetnya.
“Qis minta maaf. Qis bukan pilihan terbaik utk Abang jadikan
isteri. Qis tidak sehebat kak Aliyah. Qis perlu jadikan diri Qis
sehebatnya untuk bersama Abang.”

Dibawah hensetnya, ada sekeping sampul besar.
Kepada: Asraf Mukmin, Suami yang tersayang…
Asraf Mukmin diburu kehairanan. Sampul berwarna coklat yang hampir saiz dengan A4 itu dibuka perlahan.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.
Salam sejahtera buat suami yang tercinta, moga redhaNya sentiasa
mengiringi jejak langkahmu. Abang yang dikasihi, genap seminggu sesi
temuduga yang Aliyah jalankan pada Qistina. Terima kasih kerana Abang
membawakan Aliyah seorang calon madu yang begitu cantik. Di sini Aliyah
kemukakan penilaian Aliyah.
1. Dengan ukuran badan ala-ala model, dia memang mengalahkan Aliyah
yang sudah tidak nampak bentuk badan. Baju- bajunya memang mengikut
peredaran zaman. Tapi, Aliyah sayangkan Abang. Aliyah tak sanggup Abang
diheret ke neraka kerana menanggung dosa. Sedangkan dosa Abang sendiri
pun, masih belum termampu untuk dijawab di akhirat sana , apatah lagi
Abang nak menggalas dosa org lain. Aliyah sayangkan Abang…
2. Aliyah ada mengajak dia memasak. Memang pandai dia masak, apatah
lagi western food. Tapi, Aliyah sayangkan Abang. Aliyah tahu selera
Abang hanya pada lauk pauk kampung. Tapi tak tahulah pula Aliyah
kalau-kalau selera Abang sudah berubah. Tapi, Aliyah masih ingat lagi,
masa kita sekeluarga singgah di sebuah restoran western food, Abang
muntahkan semua makanan western food tu. Lagi satu, anak-anak kita
semuanya ikut selera ayah mereka. Kesian nanti, tak makan la pula
anak-anak kita. Aliyah sayangkan Abang…
3. Aliyah ada mengajak dia solat berjemaah. Kelam kabut dibuatnya.
Aliyah minta dia jadi Imam. Yelah, nanti dia akan menjadi ibu pada
zuriat Abang yang lahir, jadinya Aliyah harapkan dia mampu untuk
mengajar anak-anak Abang untuk menjadi imam dan imamah yang beriman.
Tapi, kalau dia sendiri pun kelam kabut memakai telekung…hmmm.. Aliyah
sayangkan Abang…
Abang yang disayangi, cukuplah rasanya penilaian Aliyah. Kalau
diungkap satu persatu, Aliyah tak terdaya. Abg lebih memahaminya. Ini
penilaian selama 1 hari, Abang mungkin dapat membuat penilaian yang
jauh lebih baik memandangkan Abang mengenalinya lebih dari Aliyah
mengenalinya.
Abang yang dicintai, di dalam sampul ini ada borang keizinan
berpoligami. Telah siap Aliyah tandatangan. Juga sekeping tiket
penerbangan MAS ke Sarawak. Jika munajat Abang di Masjid Putra
mengiayakan tindakan Abang ini, ambillah borang ini, isi dan pergilah
kepada Qistina. Oh ya, sebelum terlupa, Qistina telah berada di
Sawarak. Menunggu Abang… Aliyah sayangkan Abg…
Tetapi jika Abg merasakan Qistina masih belum cukup hebat untuk
dijadikan isteri Abang, pergilah cari wanita yang setanding dengan
Aliyah… Aliyah sayangkan Abang…
Tetapi, jika Abg merasakan Aliyah adalah isteri yang hebat untuk
Abangg.. tolonglah bukakan pintu bilik ni. Aliyah bawakan sarapan
kegemaran Abang, roti canai…air tangan Aliyah.
Salam sayang,
Aliyah Najihah binti Mohd Hazery.



Tangannya pantas membuka pintu biliknya. Di situ berdiri Aliyah
Najihah bersama-sama hidangan sarapan pagi kegemarannya. Dia tersenyum!
Benar, tiada isteri sehebat Aliyah isterinya!

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4082

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by transpoter on Mon 11 Jan 2010, 12:56 pm

uhh !


transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3778

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by Lord Vlad on Thu 26 May 2011, 9:49 am

hai si manis......

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by farah hani on Thu 09 Feb 2012, 2:58 pm

layan gak citer akak ni... tp mcm lama dah xde crita baru?

farah hani
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Negeri :
Jawatan : jurujual
Gender : Female
Jumlah Post : 80
Umur : 24
Tarikh Register : 15/05/2011
Reputation : 3
Points : 2134

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by Lord Vlad on Sat 29 Sep 2012, 5:52 pm

ehemmm... bila nak menulis lagi ni????

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by sweetcouple on Tue 20 Nov 2012, 7:29 am

salam semua..

sweet kembali pada hjg thn 2012 ni..sweet baru lepas berpantang anak kedua..lama x menulis..bz ngan family..

sweetcouple
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : penyelidik
Gender : Female
Jumlah Post : 1144
Umur : 30
Tarikh Register : 24/06/2009
Reputation : 17
Points : 4082

Character sheet
Mutiara Kata saya: there's only one in my life..only you.

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by Lord Vlad on Thu 13 Dec 2012, 11:22 am

wow... dah dua anak ek...

so bila nak berkarya balik ni????

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by fifie on Thu 27 Dec 2012, 6:21 pm

layan gak...

fifie
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat terlatih
Gender : Female
Jumlah Post : 101
Umur : 32
Tarikh Register : 19/10/2006
Reputation : 4
Points : 3790

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by Lord Vlad on Thu 05 Dec 2013, 6:28 am

hai sweet... dah pencen menulis ke? hehe

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by Jelita on Wed 25 Nov 2015, 5:45 am

ramai karyawan forum dah brpencen...Ā  Sad Sad Sad

dlu2 klu ada problem, bila bukak forum ni bole lupa problem jap..

siap bole snyum sorang2 lg...

penah mmber sound ckp - kau ni dah gila ke senyum sorg2 dpn laptop... hihi..

Jelita
AHLI JUNIOR
AHLI JUNIOR

Negeri :
Jawatan : mici
Gender : Female
Jumlah Post : 47
Umur : 31
Tarikh Register : 20/02/2009
Reputation : 1
Points : 2908

View user profile

Back to top Go down

Miau! Re: Nurkilan sweetcouple | Bila Sweet Menulis..

Post by Sponsored content Today at 11:38 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum