FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by Fieza on Tue 08 Dec 2009, 3:23 pm

Ragut: Suami maut, isteri parah


Jenayah ragut yang berlaku
tanpa mengenal sesiapa terus mengakibatkan insan tidak berdosa menjadi
mangsa dan lebih malang ada nyawa menjadi korban. Dalam kejadian
di Taman Maluri, Cheras, Kuala Lumpur, semalam, seorang mangsa, Abdul
Rahman Mohd. Kaladin, 34, maut manakala isterinya, di atas pengusung
cedera parah akibat jenayah tersebut.
- utusan/MOHD HATIM MAZLAN

Oleh ZAINAL AZHAR MOHAMED
jenayah@utusan.com.my


KUALA LUMPUR 7 Dis. - Kekejaman jenayah ragut seolah-olah tidak ada penghujungnya dengan mangsanya tidak mengenal usia.

Kurang dua minggu lalu seorang warga emas berusia 66 tahun maut
setelah terjatuh daripada motosikal yang dibonceng akibat diragut di
Alor Setar.

Hari ini jenayah ragut itu meragut pula nyawa seorang lelaki selain mencederakan isterinya di Jalan Jejaka di sini.

Ketika kejadian pada pukul 3.30 petang ini, mangsa, Abdul Rahman
Mohd. Kaladin, 34, serta isterinya yang juga berusia 34, baru keluar
daripada pusat beli-belah Jaya Jusco Taman Maluri di sini.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Ahmad Amir Mohd.
Hashim berkata, sejurus tiba di tempat kejadian, motosikal yang
ditunggangi mangsa dipercayai telah dihimpit dua lelaki.

"Kedua-dua suspek yang menaiki motosikal jenis Yamaha 125Z telah
menghimpit kenderaan mangsa untuk meragut sebelum pasangan itu hilang
kawalan dan memasuki Jalan Perkasa 1.

"Namun semasa membelok masuk ke jalan itu, motosikal mangsa telah
merempuh pagar simen sebuah rumah sebelum tercampak ke tepi jalan,"
katanya kepada pemberita di lokasi kejadian di sini hari ini.

Penjenayah terbabit dikatakan sempat melarikan seutas rantai leher milik isteri mangsa.
Tambahnya, ketika kejadian terdapat seorang saksi cuba mengejar
suspek, namun kedua-dua penjenayah itu sempat melarikan diri ke arah
Jalan Perkasa 1.

Ekoran rempuhan itu Ahmad Amir memberitahu, mangsa yang tinggal di
Kampung Pandan mati di tempat kejadian manakala isterinya cedera parah.
avatar
Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1489
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5448

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by wahu on Tue 08 Dec 2009, 6:01 pm

[spoiler]org2 cam nie patutnya jgn kasi wujud lg kat dunia nie...bkn setakat menyusahkan makbapak jer,nyusahkan org lain sekali...
yg sedihnya,bkn dpt byk pun.....ader tu yg x dpt pe2 pun..tp,mangsanya maut dan parah.
per lah nak jd dgn dunia sekarang nie....
x faham bercampur dengan kecewa..kecewa tahap kritikal dah nie....
aper yg perlu kt buat supaya mereka sedar bhw perbuatan mereka ini serupa dgn membunuh dan hukuman yg setimpal adalah hukuman gantung sampai mati.....

kes di batu pahat johor pun x kurang dasyatnya..
seorg perempuan yg sedang mengandung 7 bln..mati ditempat kejadian,ditaman tempat mangsa tinggal..
aper makna semua ini?







avatar
wahu
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : ketua jambatan
Gender : Female
Jumlah Post : 335
Umur : 38
Tarikh Register : 22/10/2009
Reputation : 1
Points : 3209

Character sheet
Mutiara Kata saya: KASIH ABADI DATANGNYA DR HATI YG TULUS DAN LUHUR.DENGAN IZIN DAN KEREDHAANNYA SERTA DOA DARI KITA,KITA KAN BAHAGIA HINGGA KESYURGA.AMIN.

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by aedes14 on Wed 09 Dec 2009, 4:05 pm

huh..
jenayah menjd-jd...
avatar
aedes14
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : cri slh org
Gender : Male
Jumlah Post : 188
Umur : 32
Tarikh Register : 13/12/2008
Reputation : 0
Points : 3395

View user profile http://www.facebook.com/kurangsiuman

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by asrol on Wed 09 Dec 2009, 4:16 pm

yea btl2 nk wt cmner dunia da nk kiamat ler
avatar
asrol
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : KAUNSELOR XBERGAJI....
Gender : Male
Jumlah Post : 216
Umur : 31
Tarikh Register : 06/03/2009
Reputation : 0
Points : 3480

Character sheet
Mutiara Kata saya: Lakukanlah tugas dengan seikhlas hati nescaya rezeki akan melimpah ruah untuk mereka yang tidak jemu mencurahkan bakti....hidup paramedik

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by wahu on Thu 10 Dec 2009, 1:15 pm

kak sebonarnyo ado pengalaman kek n9 nie.tp bkn kak lah.kawan kak.ms tu kami jln kaki nak ke htjs,7.15am.lopeh hujan.kak jln dpn.member kak lg 2 org kat blkg.tetiba dgr member menjerit dan beristigfar panjang.bl kak toleh,ada sbuah motor laju melintas dpn kak.bl kak tyn kat kawan,dia kata beg dia nak ditarik dek budak motor tu.mujur x dapek dan kawan kak x de pe2.dompet dlm poket.kan x berbaloi kalau jd pe2 sbb beg tu cm ada buku.duit x dpt,kt pula nanti yg luka2 dek perbuatan mrk tu....
kecewa sungguh dgn kejadian spt ini.
avatar
wahu
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : ketua jambatan
Gender : Female
Jumlah Post : 335
Umur : 38
Tarikh Register : 22/10/2009
Reputation : 1
Points : 3209

Character sheet
Mutiara Kata saya: KASIH ABADI DATANGNYA DR HATI YG TULUS DAN LUHUR.DENGAN IZIN DAN KEREDHAANNYA SERTA DOA DARI KITA,KITA KAN BAHAGIA HINGGA KESYURGA.AMIN.

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by wahu on Thu 10 Dec 2009, 1:20 pm

ado tak menonton MHI pg td?kak x ingat surat khabar yg abby bckan tp kandungan nya mengenai seorg lelaki yg telah menangkap lbh kurang 20 org peragut smt2 kerana geram.sblm dia serahkan pd polis,dia belasah org tu sampai naik lembik.abby x stj.
tp,kalau lah mungkin krn pengalaman org tu jd mcm tu,tentu kt geram pabila mrk terus menerus melakukan jenayah tanpa mengira siapa pun mangsanya...
kalau kak dapat,agaknya..kak pun buat lg tu...tp jgn ler sampai mati....kita lah digelar pembunuh...lg haruuu..

avatar
wahu
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : ketua jambatan
Gender : Female
Jumlah Post : 335
Umur : 38
Tarikh Register : 22/10/2009
Reputation : 1
Points : 3209

Character sheet
Mutiara Kata saya: KASIH ABADI DATANGNYA DR HATI YG TULUS DAN LUHUR.DENGAN IZIN DAN KEREDHAANNYA SERTA DOA DARI KITA,KITA KAN BAHAGIA HINGGA KESYURGA.AMIN.

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by wahu on Thu 10 Dec 2009, 1:51 pm

>Arwah meraung sebelum rebah










MELAKA: “Anak saya meraung kesakitan sebelum rebah dan tertiarap di
atas tanah dengan keadaan berlumuran darah selepas ditikam di rusuk
kiri, perut dan bahu kiri,” kata pesara tentera, Ali Daud, 50, ketika
menceritakan kejadian menimpa anaknya, Nasahrudin, 24, yang maut
selepas ditikam semasa mengejar pencuri di Taman Pahlawan, Sungai
Udang, awal pagi semalam.

Beliau berkata, kejadian itu hanya disedari selepas terjaga dari tidur sebaik terdengar bunyi pasu besar jatuh di depan rumah.

Katanya, dia kemudian menyelak langsir bilik sebelum ternampak arwah
memanjat tembok pagar depan rumah untuk mengejar seseorang.

Menurutnya, tanpa berlengah, dia terus menyusuli arwah dari belakang
tetapi sebaik berada di luar rumah dia sudah tidak kelihatan. Katanya, apabila tiba di satu lorong pada jarak kira-kira 150 meter
dari rumahnya, dia mendapati arwah tiba-tiba rebah di atas tanah sambil
meraung kesakitan.




“Saya kemudian terus merangkulnya dan mendapati beberapa kesan luka di
tubuhnya yang berlumuran darah. Ketika itu, saya lihat ada tiga kesan
luka di kiri rusuk, perut dan bahu kiri arwah.

“Apabila
melihatkan keadaannya berlumuran darah menyebabkan hati saya berasa
cemas, lalu terus memikulnya dan membawanya balik ke rumah sebelum
menghantarnya ke Hospital Kem Terendak (HKT) dengan kereta bersama
isteri.

“Bagaimanapun, selepas beberapa ketika, anak saya
dimasukkan ke wad kecemasan dan doktor bertugas memaklumkan anak saya
itu tidak boleh diselamatkan dan disahkan meninggal dunia kira-kira jam
5.30 pagi,” katanya ketika ditemui di Bilik Mayat Hospital Melaka, di
sini."
harian metro


ape lah nak jd dgn mereka nie...
x faham dan sungguh mengecewakan....
avatar
wahu
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : ketua jambatan
Gender : Female
Jumlah Post : 335
Umur : 38
Tarikh Register : 22/10/2009
Reputation : 1
Points : 3209

Character sheet
Mutiara Kata saya: KASIH ABADI DATANGNYA DR HATI YG TULUS DAN LUHUR.DENGAN IZIN DAN KEREDHAANNYA SERTA DOA DARI KITA,KITA KAN BAHAGIA HINGGA KESYURGA.AMIN.

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by asrol on Thu 10 Dec 2009, 4:27 pm

mereka mahu jd penghuni neraka jahanam lah.....
avatar
asrol
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : KAUNSELOR XBERGAJI....
Gender : Male
Jumlah Post : 216
Umur : 31
Tarikh Register : 06/03/2009
Reputation : 0
Points : 3480

Character sheet
Mutiara Kata saya: Lakukanlah tugas dengan seikhlas hati nescaya rezeki akan melimpah ruah untuk mereka yang tidak jemu mencurahkan bakti....hidup paramedik

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by aedes14 on Thu 10 Dec 2009, 4:41 pm

peragut tul...
igtkn lembu je meragut..
avatar
aedes14
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : cri slh org
Gender : Male
Jumlah Post : 188
Umur : 32
Tarikh Register : 13/12/2008
Reputation : 0
Points : 3395

View user profile http://www.facebook.com/kurangsiuman

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by JiJaH_5098 on Thu 10 Dec 2009, 6:44 pm

jahat..jahat..betul..
ini bukan setakat meragut harta benda.. tp ngan nyawa skali diragut..kejamnye..
avatar
JiJaH_5098
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Jawatan : tkg_msk
Gender : Female
Jumlah Post : 54
Umur : 38
Tarikh Register : 05/12/2009
Reputation : 0
Points : 2871

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by tomyejam on Fri 11 Dec 2009, 12:52 am

Mai Tom gilis peragut2 tuh ngan steamroll
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5610

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by wahu on Fri 11 Dec 2009, 8:46 am

ko ngan steamroll,kak gilis dgn kereta kebal...bior lenyek,penyek,pipih dan segala jenis lglah......
avatar
wahu
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Jawatan : ketua jambatan
Gender : Female
Jumlah Post : 335
Umur : 38
Tarikh Register : 22/10/2009
Reputation : 1
Points : 3209

Character sheet
Mutiara Kata saya: KASIH ABADI DATANGNYA DR HATI YG TULUS DAN LUHUR.DENGAN IZIN DAN KEREDHAANNYA SERTA DOA DARI KITA,KITA KAN BAHAGIA HINGGA KESYURGA.AMIN.

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by asrol on Fri 11 Dec 2009, 4:01 pm

eh x lom kejam lg bro...pakat2 bakar dorang idup2 br tau cmner seksanya api di dunia apatah lg neraka jahanam kelak
avatar
asrol
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : KAUNSELOR XBERGAJI....
Gender : Male
Jumlah Post : 216
Umur : 31
Tarikh Register : 06/03/2009
Reputation : 0
Points : 3480

Character sheet
Mutiara Kata saya: Lakukanlah tugas dengan seikhlas hati nescaya rezeki akan melimpah ruah untuk mereka yang tidak jemu mencurahkan bakti....hidup paramedik

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by tomyejam on Fri 11 Dec 2009, 11:38 pm

@wahu wrote:ko ngan steamroll,kak gilis dgn kereta kebal...bior lenyek,penyek,pipih dan segala jenis lglah......


nah amik keto kebal ni pi penyek2 mat2 peragut nieh
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5610

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by tomyejam on Fri 11 Dec 2009, 11:43 pm

@asrol wrote:eh x lom kejam lg bro...pakat2 bakar dorang idup2 br tau cmner seksanya api di dunia apatah lg neraka jahanam kelak



tapi la Rol ,Tom raso salah satu cara nak ajar peragut2 nie ialah dgn cara kita tukar fesyen lak suwuh org laki2 bwk hand bag org pompuan bwk walet kat poket blkg ajer,sure2 bila handbag kene tarik ajo automatik tenaga jantan kuar haaaaaa baru la fair n square funfair amacam ?? hikhik...
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5610

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by aedes14 on Sat 12 Dec 2009, 6:18 am

hukum mati pn ok gak...
smlm isu nie kuar...
upgrade lar peragut skg..
avatar
aedes14
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : cri slh org
Gender : Male
Jumlah Post : 188
Umur : 32
Tarikh Register : 13/12/2008
Reputation : 0
Points : 3395

View user profile http://www.facebook.com/kurangsiuman

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by asrol on Sat 12 Dec 2009, 4:20 pm

kalo hukum mati pun lom tentu takutkn dorang ni....cth terbaik cm isu dadah ada hukum mati pun ramai jgk yg terbabit dgnnya so pakat2 bt undang2 yg btl2 brutal br penjenayah tkt nk bt jahat....cz org cm2 mmg xlayak nk hidup di muka bumi ni krn lg byk masalah yg dorang timbulkn.....
avatar
asrol
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Jawatan : KAUNSELOR XBERGAJI....
Gender : Male
Jumlah Post : 216
Umur : 31
Tarikh Register : 06/03/2009
Reputation : 0
Points : 3480

Character sheet
Mutiara Kata saya: Lakukanlah tugas dengan seikhlas hati nescaya rezeki akan melimpah ruah untuk mereka yang tidak jemu mencurahkan bakti....hidup paramedik

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by tomyejam on Sun 13 Dec 2009, 1:06 am

@asrol wrote:kalo hukum mati pun lom tentu takutkn dorang ni....cth terbaik cm isu dadah ada hukum mati pun ramai jgk yg terbabit dgnnya so pakat2 bt undang2 yg btl2 brutal br penjenayah tkt nk bt jahat....cz org cm2 mmg xlayak nk hidup di muka bumi ni krn lg byk masalah yg dorang timbulkn.....

hukum potong jari ajer satu persatu ok gak tuh leh framekan jari yg kono potong tuh wat iktibar dlm bilik peragut tuh
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5610

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by kelisa on Tue 15 Dec 2009, 10:40 am

pernah korang terdengar atau bc berita dimana salah seorang pesalah yg ditangkap adalah "oku"?dlm brt tu ada tulis,dia kudung kaki akibat kemalangan.serupalah dgn yg tom ckp.potong jari satu persayu...tp lengan masih berfungsi utk menyauk beg,kaki masih kuat untuk berlari dan bersembunyi..
pkt doa ramai2,buat solat hajat,bdoa dan meminta pada Allah agar mereka diberi petunjuk dan merasai apa yg dirasai oleh org yg pernah disakiti.kt nak hukum org suka2 hati,x blh dan tiada kuasa...silap2 kt lak yg kena penjara...

avatar
kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4503
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7849

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by Amelia on Wed 16 Dec 2009, 1:59 pm

peragut2 ni dari golongn mat rempit, mat rempit lk mmg jenis dah xboleh pkai.. jnis yg kpala otak rosak jahaman... hidup menyusahkan org, mati pun menyusahkan org je.. org2 mcm ni patut tangkap, pstu kumpul ramai2.. letak dlm kapal trbang..pastu buang ke laut..bagi mkn kat jerung!!!
avatar
Amelia
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Negeri :
Jawatan : Cucuk orang
Gender : Female
Jumlah Post : 96
Umur : 31
Tarikh Register : 07/08/2008
Reputation : 0
Points : 3295

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by tomyejam on Wed 16 Dec 2009, 8:59 pm

@kelisa wrote:pernah korang terdengar atau bc berita dimana salah seorang pesalah yg ditangkap adalah "oku"?dlm brt tu ada tulis,dia kudung kaki akibat kemalangan.serupalah dgn yg tom ckp.potong jari satu persayu...tp lengan masih berfungsi utk menyauk beg,kaki masih kuat untuk berlari dan bersembunyi..
pkt doa ramai2,buat solat hajat,bdoa dan meminta pada Allah agar mereka diberi petunjuk dan merasai apa yg dirasai oleh org yg pernah disakiti.kt nak hukum org suka2 hati,x blh dan tiada kuasa...silap2 kt lak yg kena penjara...



ermm wat nayerr kalo kita lak kene penjara ek...duk dlm penjara rindu pun dah x tahan menangung deritanya apatah lagi duk dlm sel lokap tuh...
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5610

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by tomyejam on Wed 16 Dec 2009, 9:04 pm

@Amelia wrote:peragut2 ni dari golongn mat rempit, mat rempit lk mmg jenis dah xboleh pkai.. jnis yg kpala otak rosak jahaman... hidup menyusahkan org, mati pun menyusahkan org je.. org2 mcm ni patut tangkap, pstu kumpul ramai2.. letak dlm kapal trbang..pastu buang ke laut..bagi mkn kat jerung!!!

huhuuu brutal tu, x payah bwk naik kapal terbang wat membazir ajer duit miyak tuh, letak ajer dlm kargo kontena kapal yg bnyk lalu lalang kat selat melaka tuh ,bile dah smpai tgh laut haaa humban kan ke dlm laut ,kita x bunuh pun cuma suwuh diaorg belayar sendiri ajer hikhiik...
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5610

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by tomyejam on Thu 17 Dec 2009, 11:59 pm

Peragut mati dirempuh kereta selepas meragut

KUALA LUMPUR 17 Dis. - Bagaikan sudah ketentuan orang yang berbuat jahat akan dibalas dengan kejahatan.

Jika sebelum ini orang ramai menjadi mangsa ragut malah ada nyawa yang terkorban, namun lain pula berlaku di Jalan Greenwood, Gombak dekat sini, apabila seorang daripada dua peragut mati dilanggar kereta.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 5.15 petang semalam, kira-kira sejam selepas kedua-dua peragut berkenaan meragut telefon bimbit seorang pelajar perempuan berusia 15 tahun di Taman Sri Gombak.

Orang ramai yang menyaksikan insiden itu cuba mengejar, bagaimanapun kedua-dua penjenayah, masing-masing berusia 16 dan 18 tahun itu berjaya melarikan diri dengan menaiki sebuah motosikal jenis Yamaha 125Z.

Tidak lama selepas itu, kedua-dua suspek mengalami kemalangan apabila dirempuh sebuah kereta di persimpangan Greenwood mengakibatkan suspek berusia 16 tahun meninggal dunia manakala rakannya parah.

Polis yang menyangka kemalangan biasa mula curiga apabila mendapati kedua-duanya memiliki tiga unit telefon bimbit dan siasatan akhirnya mendapati ia adalah milik mangsa-mangsa ragut.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, sejurus sampai di lokasi kejadian, kedua-dua suspek dalam keadaan terbaring dan berlumuran darah di bahagian muka serta kepala.

Beliau menambah, hasil pemeriksaan menemui sebuah beg galas berwarna hitam mengandungi tiga unit telefon bimbit termasuk jenis Sony Ericsson milik mangsa di Taman Sri Gombak.

''Siasatan mendapati, kedua-dua suspek juga sebelum itu cuba menyamun seorang lagi pelajar berusia 15 tahun yang sedang berjalan kaki di Batu 5, Jalan Gombak, Sentul.

''Dalam kejadian pukul 4 petang itu, kedua-dua suspek cuba meragut rantai leher tetapi gagal kerana mangsa sempat memegang barang kemas tersebut,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata, mangsa cedera ringan di kaki dan tangan kerana terjatuh manakala kedua-dua suspek pula melarikan diri.

Abdul Rahim memberitahu, suspek berusia 16 tahun disahkan meninggal dunia sejurus tiba di Hospital Selayang manakala rakannya dilaporkan berada dalam keadaan stabil di hospital sama.

Beliau memberitahu, siasatan terhadap motosikal yang ditunggangi suspek mendapati kenderaan itu milik keluarganya.

Menurutnya, kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun.
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5610

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by tomyejam on Fri 18 Dec 2009, 12:00 am

Tuhan tu kalo nak balas time2 tuh jugak dpt balasanyer hah amikkk
avatar
tomyejam
KERABAT OTAI
KERABAT OTAI

Jawatan : VaMpiRe (TWILIGHT) a.k.a A.M.0
Gender : Male
Jumlah Post : 2431
Umur : 36
Tarikh Register : 26/10/2009
Reputation : 6
Points : 5610

View user profile

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by kelisa on Fri 18 Dec 2009, 5:37 am

..balasan ttp dpt..
avatar
kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4503
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7849

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: KEJAMNYA PERAGUT : Suami maut, isteri parah (Utusan Malaysia)

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum