FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Cerpen:Dia,Aku &......

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Thu 17 Dec 2009, 3:35 pm

EPISODE 1


“Next station, maluri,” kedengaran pengumuman destinasi yang bakal
tiba. Beberapa pengguna star LRT sudah bersiap-siap untuk turun.
Seorang gadis yg asyik membaca novel sambil mendengar lagu dari hpnya
turut bersiap sedia. Menutup novelnya, memasukkn ke dalam beg sandang
putihnya. Earphone masih di telinga. Tiba di stesyen Maluri, mereka
turun. Matanya masih ralit memandang si gadis. Telefon bimbitnya
berbunyi.

“Apa hal pagi-pagi kau dh kacau aku ni?,” soalnya sebaik terdengar
suara Naim. Betul-betul mengganggu kosentrasi. Cuci mata pagi-pagi!
Pagi yg indah seharusnya memandang sesuatu yg indah-indah jugak. Ceh!

“Sorry la kawan. Ni aku nak pesan kt hang ni Hafiz, tolong beli nasi
lemak sebelum hang naik opis, aku tak sempat. Dok jam lg ni,” simpati
pulak dengar suara Naim stress pagi ni.

“Ya lah,” talian di matikan. Dia pun selalu menerima nasib seperti
Naim. Mujur keretanya rosak minggu lepas. Terpaksa la menapak naik LRT.
Tapi terus pulak terlekat naik kenderaan awam itu. Tak payah nak pening
kepala dia meredah sesak jalanraya yg sering menguji kesabarannya.
Tetapi sebetulnya, dia suka sgt naik LRT pagi-pagi macam ni. Asyik tak
sabar je nk tengok wajah gadis tadi. Setiap hari selama semingu ni dia
asyik menatap wajah gadis yg asyik dengan novel dan earphonenya. Dia
bagai disuntik semangat baru setiap pagi tatkala memandang wajah gadis
itu.

“Amboi! Awat dok sengih sorang-sorang ni? Hang dh sewel ka? Satgi
aku boh nama hang dalam senarai baru hang tau,” Naim muncul dari balik
pintu. Merenung wajahnya yg tersengih-sengih macam orang tak cukup
skru. Mamat ni selalu aja muncul saat hatinya sedang bergumbira.

“Kau ni, lain kali bagi la salam, main redah aja,” sengih sumbingnya
macam kerang busuk tadi sudah hilang di bawa deru air cond. Matanya
terarah pada skrin komputer lcd samsung.

“Sorry ,sorry. Ni aku nak bagitau hang ni, lepas lunch hour datuk
Azmi nak mai. Dia ada discussion dengan kita. Aku segan nak suruh Lina
buat memo. Lambat. Asyik dok ngadap cermin dari tengok skrin. Meluat
aku,” bicaranya pekat dengan loghat utara yang tidak boleh di kikis
lagi. Awal-awal perkenalan dulu, dia rasa macam nak tergelak dengan
Naim. Lawak sangat loghatnya tu. Dia kata dia tak suka hipokrit. Herot
mulutnya nk cakap loghat KL. Tetapi dia suka dengan Naim. Dia rajin
walaupun mulutnya bising macam bertih jagung.

“Macam-macam la kau ni. Weh! Petang ni kau free tak?,” wajah hitam
manis Naim di renungnya.

“Petang ni? Em… sat aku nak pikiaq,” dia buat-buat letak lengan di
dahi. Konon la tu. Action lebih. Hafiz sekadar senyum sumbing.

“Hai.. cepat la. Lebih dari agenda datuk Najib la kau ni,” Hafiz menggesa.
Rimas melihat aksi Naim yg sengaja di buat-buat.

“Ok! Aku free kot. Awat hang nak ajak aku p mana? Clubbing ka?,”
senyumnya merekah.
“Please la. Mana aku clubbing macam hang!,” dia meningkah.
Memang dia tidak suka dengan gaya hidup seperti itu. Biarpun dia lahir dan
dibesarkan di kota besar ini, tetapi dia tidak gemar aktiviti macam mat
saleh tu. Ibu dan ayah kan sudah memberikan bekalan yg cukup untuk dia.
sudah diajarnya yg mana elok dan tak elok. Pernah sekali dia mengikut
Naim ke kelab di Jalan P. Ramlee yg bercambah. Masuk ke dalam kelab yg
lampu kelam-kelam pun sudah buat dia pening. Inikan pula nak
terkinja-kinja menari. Naim ni nampak macam innocent, tapi punya lah
teruk perangai dia. suka clubbing. Perempuan ni tak usah cerita. Stok
girlfriend dia dah masuk tiga treler kot. Ayat dia memang power. Don
Juan pun kalah. Kalau dia cakap sekali jer ngan pompuan, dah confirm
pompuan tu akan ikut dia. ke mana tak pulak dia cerita. Ayat apa yg dia
pakai entah lah. Tak kisah lah Naim. Asalkn kau tak kacau hidup aku yg
tengah aman tenteram ni.


Mereka berjalan seiringan menuju ke bahagian pakaian lelaki. Selepas
ke pasar malam tadi dia mengajak Naim ke Jaya Jusco. Nak beli baju
katanya. Minggu depan nak ke seminar di Pulau Pinang. Selalunya mereka
lebih suka shopping di Sogo atau di KLCC saja. Dah terlanjur ke pasar
malam berhampiran dia ajak terus Naim ke sini. Naim ni, mulutnya memang
becok. Tetapi taste dia boleh tahan. Macam personal advisor la tuk imej
dia. Naim mengambil beberapa helai kemeja yg pelbagai corak dan warna.
Baju itu di letakkan di hadapan, supaya senang dia nak memilih yg mana
berkenan di mata. Dalam kesibukan memilih matanya toleh pada satu suara
lunak yg bertanya dia dan Naim.

“Nak saiz berapa encik?,” gadis itu menyoalnya lagi untuk kali ke
dua. Gadis itu! Argh! Dia! manis! Matanya tidak berkedip merenung si
gadis berambut panjang melepasi bahu. Rambutnya yg lurus diikat kemas.

“Fiz! Hang ni pasai apa?,” jerkah Naim betul-betul di telinganya.
Hafiz terkejut. Wajahnya pucat. Dia jadi kalut. Mengambil baju kemeja
jalur ungu dan terus masuk ke dalam fitting room.

Air teh tarik diteguk sampai tinggal setengah. Nasi kandar
berlaukkan kari ikan bawal sudah hampir cerah di pinggan. Naim dan nasi
kandar. Macam irama dan lagu. Macam romeo dan juliet. Macam… macam….
Macam macam la. Dia renung wajah Hafiz.

“Awat hang tak cakap nak kenal dengan girl tadi?,” Naim menyorot
wajahnya dengan renungan yg penuh perasaan. Ada marah, ada geram, ada
simpati. Kenapa lah mamat sehandsome Hafiz ni tak di anugerahkan jiwa
romantis seperti dia. Pandai mengayat, pandai mengorat, pandai ambik
hati perempuan. Segalanya dia pandai.

“Aku segan lah. Selalu dalam LRT aku curi-curi pandang je masa dia
tengah layan novel kesukaan dia tu,” Hafiz mengatur kata satu-satu. Dia
betul-betul terkejut ketika menatap wajah Syazrin. Mujur dia sempat
lihat tag nama gadis itu.

“Teruk lah hang ni. Girl macam tu pun hang tak boleh nak tackle.
Baik aku aja yg tackle. Boleh?,” Naim sudah buat muka toya.
Mengada-ngada!

“Kepala hotak kau! Senang-senang nak ngorat gadis pujaan aku,” dia
angin tiba-tiba. Mau melayang penampar sulung kalau Naim
sungguh-sungguh dengan hasratnya nan itu. Tackle perempuan lain dia tak
heran, jangan pulak nak sentuh gadis itu.

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Thu 17 Dec 2009, 3:43 pm

EPISODE 2

Hujan masih lebat membasahi bumi yg sudah beberapa hari ketandusan.
Dia hanya berdiri sandar di dinding sementara menanti hujan berhenti.
Lagipun masih awal. Belum pukul 6 petang. Stesyen LRT Masjid Jamek
masih penuh sesak dengan penggunanya. Hafiz merungkaikan tali lehernya.
Rimas. Matanya sesekali mengerling merenung beberapa anak muda yg
bingit bercerita sambil bergelak ketawa. Penumpuannya tertumpu pada
seorang lelaki dan perempuan yg sedang berbual. Lagaknya macam
bergaduh. Gadis itu cuba berjalan untuk turun ke oscilator. Lelaki itu
menahannya. Hatinya berdegup kencang pabila menyedari gadis itu
Syazrin. Pelbagai persoalan muncul di benaknya tiba-tiba. Mungkin
lelaki itu kekasihnya. Mungkin suaminya? Ah! Masih muda kan. Takkan
sudah berkahwin. Eh! Mana tau kalau lelaki itu benar-benar suaminya.
Tidak! Tak mungkin kot. Hatinya sudah gundah. Baru rasa itu tumbuh di
sudut hati, tercantas pula. Syazrin sudah hilang di balik orang ramai.
Nampaknya dia harus melupakan Syazrin.. Syazrin.. kenapa engkau hadir
dan mengetuk pintu hatiku yg sudah lama sejuk beku ni? Arhhhg! Pelbagai
rasa sudah menerjah di ruang hati yg bertahun-tahun tandus dek rasa yg
sungguh halus, mulus seperti ini.
Seminggu di Pulau Pinang. Hari ini dia harus memulakan tugas seperti
kelazimannya. Harus menapak menaiki LRT. Harus bersesak-sesak dengan
pengguna yg lazim sepertinya juga. Dia memberikan ruang kepada
seseorang yg duduk di sebelah. Briefcasenya yg tadi berada di sebelah,
terus beralih tempat di ribanya. Dia menoleh. Syazrin! Di sebelahnya
gadis pujaan yg seminggu tidak di tatap. Ada rasa yg menjalar. Rindu
kot! Eh! Syazrin kan orang punya. Mana boleh dia masuk jarum pula. Dulu
lagi dia bertegas takkan mengganggu hak orang lain. Tapi matanya masih
mengerling pada gadis itu. Seperti biasa dengan novel dan earphonenya.
Hari ini dia membaca karya Hlovate. aA bB. Sesekali dia tersenyum.
Hafiz ikut senyum. Dia benar-benar menghayati jiwa Syazrin tika itu.
Apa yg gadis itu rasa, mungkin dia rasa. Mungkin kerana mereka terlalu
hampir. Bahunya hampir bergesel dengan bahu Syazrin. Mungkin itu
buatkan jiwa mereka makin dekat. Bisiknya di dalam hati. Tiba-tiba
telefon bimbit Syazrin berdering. Lagu Hot n Cold nyanyian Katy Perry .
Dia meletakkan novelnya di sebelah. Antara dia dan Hafiz. Lama bercakap
di talian. Suaranya perlahan. Tidak mahu mengganggu pengguna lain yg
masing-masing buat hal sendiri. LRT berhenti. Dia bergegas turun sambil
masih bercakap dengan panggilan dari sana. Hafiz hanya merenung
sehingga gadis itu hilang dari pandangan. Eh! Novel awak! Awak! Dia
tertinggal novel dia pula. Lalu Hafiz memasukkan ke dalam briefcasenya.
Nanti dia akan pulangkan. Esok mungkin mereka akan bertemu lagi. Boleh
lah dia pulangkan novel Syazrin.
Usai mesyuarat di Putrajaya dia tidak terus balik ke pejabat.
Sebaliknya ke Taman Maluri, Jaya Jusco menjadi destinasi. Dia ingin
memulangkan novel kepunyaan gadis pujaan. Eh! EX gadis pujaan. Ada ker
macam tu? Hafiz menggumam sendiri. Dia sengaja masuk ikut pintu
belakang saja. Tak jauh sangat ke bahagian yg Syazrin kerja. Langkahnya
terhenti tatkala terdengar pertengkaran kecil. Syazrin dan lelaki itu.
Syazrin mengatakan sesuatu kepada lelaki itu. Pang! Satu tamparan
hinggap di pipi mulusnya. Lelaki itu ingin menampar sekali lagi. Hafiz
menahan. Dia sendiri tidak tahu kenapa dia bertindak begitu. Perempuan
harus dilindungi. Ya. Mungkin itu yg sepatutnya.
“Kau sapa nak masuk campur hal orang ni?,” lelaki itu menjerit
kepadanya. Syazrin berlindung di belakang Hafiz sambil memegang pipinya
yg sudah merah.
“Bro, jangan lah buat perempuan macam ni. Tak baik,” aduss… dia
punya kekuatan entah dari mana untuk mencampuri urusan orang begitu.
“Dia adik aku la. Punya pasal lah aku nak buat apa pun,” wah!
Rupanya mereka bukan seperti apa yg dia sangka. Yahoo! Masih ada
peluang! Hatinya berbisik gembira. Sempat lagi! Terasa Syazrin menarik
bajunya dari belakang. Tangannya terketar-ketar. Gadisku! Aku akan
menjadi pelindungmu. Tetapi dia tak sepatutnya begitu. Lelaki itu kan
abangnya. Abang lebih berhak dari dia yg entah siapa siapa kepada
Syazrin. Syazrin pun mungkin tidak mengenali dia.
“Relaks lah bro. aku tau lah dia adik kau. Tapi mana boleh kau buat
macam ni pada dia. dia pompuan,” dia cuba bercakap baik-baik dengan
lelaki itu. Bakal abang iparnya. Eh! Melalut lagi dia.
“Kau ni sapa? Dia adik aku. Kau tak payah pening kepala masuk campur
hal aku dengan dia. kau sapa, hah?,” lelaki itu masih dengan amarahnya
yg tidak berkurang. Mencerun merenung Hafiz.
“Sorry lah. Aku pun tak mau masuk campur. Tapi tolong lah cakap
baik-baik dengan dia. dia kan perempuan. Kau tak malu ke kt orang, bro?
orang asyik tengok kau je,” nasihatnya sambil cuba memegang bahu abang
Syazrin.
“Kau ni pehal?,” gedebup! Sebijik tumbukan padu hinggap di pipi
Hafiz. Aduh! Sakitnya. Badannya kurus saja. Tapi sakitnya sampai nak
pecah pipi dia. Nasib baik rahang tak patah.
“Awak! Abang! Sudah lah. Jangan lepaskan kat orang lain pula. Nanti
orang bagi la duit yg abang minta tu,” Syazrin menerpa kepada Hafiz yg
sudah rebah ke lantai. Dia memandang wajah abangnya takut-takut.
“Ha! Macam tu la. Kalau aku minta kau kena bagi. Kalau tak siap kau!,”
ujarnya lalu meninggalkan Syazrin dan Hafiz.
“Saya minta maaf sebab saya, awak jadi mangsa,” Syazrin merenungnya
sayu. Matanya redup. Dia kesal melihat pipi Hafiz yg sudah lebam.
“Tak apa. Itu perkara kecik aja,” gentleman lagi dia. dia simpati
pada Syazrin. Rupanya gadis itu punya kisah hidup yg tragik. Ibunya
meninggal dunia ketika melahirkan adiknya yg bongsu. Bapanya pula
berkahwin lain setelah beberapa hari setelah kematian ibunya. Langsung
tidak mengambil tahu tentang dia dan adik beradiknya lagi. Dia punya
empat adik-beradik. Abangnya sudah tidak boleh diharap. Dari mat rempit
sudah jadi penagih dadah. Adiknya yg ketiga pula masih bersekolah.
Tingkatan 5. bakal menduduki SPM. Adik kecilnya baru berusia enam
tahun. Bermakna hidupnya sudah berkecamuk sejak enam tahun lalu.
Semenjak pemergian ibu tersayang. Mujur rumah flet yg mereka duduki
sekarang di beli oleh ibu. Kalau tidak mesti dia dan adik-beradiknya
merempat entah di mana.
“Awak balik pukul berapa?,” dia merenung wajah Syazrin. Gadis itu
sedang melipat baju yg di cuba oleh pelanggan tadi. Dia pula duduk di
kerusi yg diberikan Syazrin.
“Lambat lagi. Hari-hari buat ot. Boleh tambah duit sikit,” gadis itu
senyum. Hafiz di serbu rasa pilu. Dia kesiankan Syazrin. Dia kasihkan
Syazrin.. Ya. Dia sedang mencambahkn rasa kasih pada gadis bernama
Syazrin. bunga

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Thu 17 Dec 2009, 3:47 pm

EPISODE 3

Teh tarik di hadapannya masih belum surut. Wajah Naim ditatapnya.
Lelaki itu asyik menikmati makanannya. Mee goreng mamak memang
favourite Naim. Dia rasa Naim ni mesti ada keturunan anak mami kot.
Suka sangat masakan mamak ni. Nasi kandar la. Mee goreng mamak la. Mee
rebus mamak la. Semua mamak. Tetapi Naim bertingkah. Maknya anak melayu
asli. Ayahnya pula anak kedah asal. Tak ada kena mengena dengan mami
mamak. Sah-sah dia anak yg tertukar semasa maknya melahirkan dia.
Usiknya selalu pada Naim. Naim tak kisah.
“Hang ada masalah ka?,” katanya sambil menghirup teh tarik. Ada umph! Sedapnya.
“Mana ada. Aku ok ja lah,” secebis senyuman terukir di bibir.
“Ceh! Nak tipu aku. Kat Lina minah senget boleh lah hang nak cong.
Aku ni orang berpengalaman. Lebih dulu makan garam dari hang,”
cetusnya. Sebijik macam ayah Hafiz cakap kena dengan ayat terakhir tu.
Macam lah dia tua sangat nak makan garam lebih dari aku. Tua sebulan
ja. Tahun sama. Hafiz bagai nak mengekek ketawa. Kadang-kadang cakap
Naim macam orang tua.
“Eleh.. kau ni memang la. Semua masalah orang kau nak tau. Masalah
aku ni tak ada kena mengena dengan kau la,” Hafiz sekadar mengerling
wajah Naim yg sudah serius. Macam nak berbahas aje lagaknya.
“Apit, aku ni kawan hang. Kawan dunia akhirat tau. Masalah hang
masalah aku la. Hang cerita mai. Pakar motivasi rumah tangga merangkap
penolong kanan Dr Fazilah Kamsah ni boleh tolong hang,” Naim sudah
memulakan mukadimahnya. Penuh keyakinan. Hafiz melebarkan senyuman
manisnya. Kalau dia rasa susah hati Naim lah pengubatnya. Mendengar
celoteh Naim sudah buat dia lupa masalah.
“Ya lah.. aku dah jatuh cinta kat dia. macamana nak buat ni?,” Hafiz
mengalah saja. Meluahkan rasa yg sudah berbuku di dada. Sesak macam
naik LRT waktu balik kerja aja.
“Hahaha!,” Naim gelak besar. Memang sejarah. 3 tahun dia mengenali
Hafiz. Baru hari ini dia bercakap soal hati. Hatinya yg sudah dicuri
gadis JJ itu.
“Ni yg malas nak cerita kat kau. Tak patut la gelak kat aku macam
tu,” wajahnya sudah berona. Blushing! Susah nak jumpa lelaki macam ni.
Malunya mengalahkan perempuan.
“Ops! Aku cuma terkejut aja. Ingatkan hang ni anti perempuan,”
tawanya masih bersisa sedikit. Segera dia menarik nafas macam lepas
berjogging. Ingin membuang segala rasa lucu yg masih bertakung dalam
kolam hatinya. Merenung wajah Hafiz membuatkan dia kasihan pula. Dia
perlu bertindak bijak dan segera agar Hafiz dapat memenangi hati
Syazrin. Tumpang lelaki ini sudah jatuh cinta, harus rasanya dia
membantu. Wajib sebenarnya. Kesian betul dengan sahabat baiknya ini.
Dari kejauhan dia ternampak kelibat Syazrin duduk di meja yang agak
tersorok. Restoran itu menjadi tempat pertemuan mereka hari ini.
Selalunya dia yg ke Jaya Jusco menjenguk Syazrin. Hari ini mereka
bertemu janji. Syazrin asyik menyoalnya. Kenapa di ajak bertemu di
situ? Hari penting Hafiz? Selama perkenalan mereka hampir 3 bulan ini,
tidak pernah pula mereka bertemu di tempat lain. JJ aja tempatnya.
“Rin, maaf yer. Terlambat,” dia duduk mengadap Syazrin yg ringkas
berbaju t shirt putih dan jeans biru. Tapi tetap nampak comel.
“Takpe. Rin datang awal sikit. Tumpang kawan. Dia dah on the way ke
Ampang Point,” Syazrin membelek menu yg diletakkan seorang pelayan
apabila Hafiz sampai. Dia teringin nak makan grill chicken. Nanti kacau
duit belanja. Terus hasrat itu dimatikan. Matanya menatap menu yg di
tulis. Hafiz hanya membiarkan. Dia lebih senang merenung wajah Syazrin
tanpa disedari si empunya diri. Cutenya. Kulit dia tak cerah, tapi tak
gelap. Hidungnya tinggi tapi tak mancung sangat. Matanya cantik,
berbulu mata lentik. Bibirnya merah walaupun tanpa secalit lipstik.
“Bang nak order apa?,” suara pelayan lelaki itu mengejutkannya dari
menikmati keindahan yg maha Esa. Kacau line betul..
“Fresh orange 2,” pesan Hafiz. Syazrin memandangnya.
“Rin nak makan apa?,”
“Nasi goreng ikan masin,” Syazrin menghadiahkn senyum manisnya kepada
budak pelayan itu.
“2 yer,” sambung Hafiz. Sengaja memilih menu yg sama. Tenungan Syazrin
tidak diendahkan.
“Apa yg abang nak cakap? Sampai ke sini jumpa. Abang nak kahwin
ke?,” terpacul soalan itu dari bibir munggil Syazrin. Hampir tersedak
Hafiz di buatnya.
“Eh! Mana ada,” dia meneguk fresh orange itu beberapa kali. Mencari kekuatan
untuk meluahkan perasaan.
“Sebenarnya abang..,” ayat tersebut belum sempat di habiskan apabila
seseorang menepuk belakangnya. Dia menoleh. Gedebup! Gedegup! Gedegup!
Beberapa tumbukan padu mengenai mukanya. Sehingga dia terjatuh dari
kerusi. Terasa panas mukanya. Rasa hendak pitam dengan tumbukan itu.
Terdengar jeritan Syazrin. Tetapi kali ini kaki dan badannya pula
menjadi sasaran. Dia tidak sempat melawan. Dia benar-benar kalah. Hanya
kedengaran sayup-sayup suara Syazrin menjerit meminta pertolongan.
Hilang dan kelam… gelap…
Wajah mendung encik Zahar yg pertama sekali menjadi tatapan tatkala
matanya terbuka. Rasa macam berpusing-pusing pula bilik yg sedang
didudukinya. Macam kenal. Bilik dia rupanya. Bila masa pula dia boleh
sampai ke rumah sendiri. Tadi masih dengan Syazrin. Mana dia? matanya
melilau mencari sekujur tubuh itu. Tetapi hanya ada wajah ibu, Puan
Radiah. Nadia, adik perempuan di hujung katil.
“Angah dah bangun? Angah rasa macamana sekarang?,” soal si ibu.
Ada riak kerisauan dalam nadanya.
“Em..,” hanya itu yg mampu terkeluar dari kerongkong. Sakitnya kepala dia.
rasa macam kebas saja di kaki dan badannya.
“Sudah la. Rehat. Jangan banyak sangat tanya dia. biar dia rehat.
Dia dah sedar ni lega sikit,” kata ayah lalu keluar dari bilik.
“Yer la mak. Biar lah angah rehat. Dia pun baru aja sedar,” Nadia
menarik tangan Puan Radiah keluar dari bilik. Wanita itu menurut.
Sempat dia menggosok rambut si anak sebelum keluar.
“Nadia, macamana angah boleh ada kt rumah?,” tanya Hafiz ketika
Nadia membawa makanan malam ke bilik.
“Pak cik Omar sebelah yg hantar balik. Dia kata angah kena pukul.
Sampai pengsan tau. Sapa yg pukul angah ni? Sapa budak perempuan yg ada
dengan angah tu?,” Nadia memandangnya yg sedang menyuap nasi ke mulut
dengan sudu.
“Syazrin..,” ujarnya di susuli senyum di bibir.
“Ooo… girlfriend angah yer? Entah-entah boyfriend dia yg tumbuk
angah sampai terkehel macam ni,” kutik Nadia. Wajahnya serius. Pelik
dengan abangnya yg ini. Kata sakit, tapi sebut aja nama Syazrin terus
senyum.
“Eh! Angah tak kacau girlfriend orang tau. Baik-baik cakap tu,” dia
mempertahankan diri. Menepis andaian Nadia yg bukan-bukan.
“Abis? Sapa yg pukul angah kalau bukan boyfriend dia?,” budak itu
masih becok mencungkil rahsia. Susah sangat nak mengaku. Diantara 4
orang hero dalam keluarganya, hanya angah yg selalu mengelak bila di
tanya tentang pasangan hidup. Dulu kawan Nadia nak masuk line, dia tak
sudi. Nak cari sendiri konon.. belum apa-apa tengok dah lebam muka… bunga

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Thu 17 Dec 2009, 3:48 pm

EPISODE 4

Seminggu berlalu. Sejak insiden itu Syazrin tidak lagi menghubungi
dia. petang itu sengaja dia keluar awal dari pejabat. Hari ini dia
lebih senang memandu kereta dari menaiki LRT. Kereta di halakan ke
tempat parking. Hatinya menyanyi riang ketika terpandang wajah yg sudah
seminggu tidak ditatap. Syazrin sedang melayan beberapa pelanggan.
Senyuman manis sentiasa menghiasi wajah mulusnya. Hafiz bersandar di
dinding. Dia tidak mahu pergi dulu. Biar Syazrin menyiapkan kerjanya.
Setelah pelanggan itu berlalu dia menghampiri Syazrin. Syazrin terkejut
ketika terpandang wajah dia. Gadis itu seakan ingin melarikan diri dari
berduan begitu.
“Syazrin tak suka abang datang ke sini?,” mata mereka saling bertatapan.
“Abang, tak payah jumpa Rin lagi lepas ni,” Syazrin melipat beberapa helai
kemeja yang di cuba oleh pelanggan tadi.
“Kenapa? Syazrin tak suka abang?,” Hafiz di serbu rasa sendu. Pasti
ada sebab kenapa Syazrin tidak mahu menemuinya. Gadis ini sudah punya
kekasih? Tak mungkin. Sepanjang perkenalan mereka, Syazrin sudah
mengakui secara jujur dia tidak punya kekasih. Dia masih belum terbuka
hati untuk berpacaran.
“Bukan.. abang, ini demi kebahagian abang,” gadis itu pohon
pengertian. Berharap sangat Hafiz mengerti dan menghormati
keputusannya. Hatinya di calar luka. Tetapi dia perlu bertindak begitu.
Untuk kebahagian Hafiz.
“Rin, abang minta maaf. Kebahagian abang adalah bersama Rin.
Awal-awal lagi abang ingin berterus-terang dengan Rin, tak sempat hari
tu. Tapi hari ni abang nak Rin tau abang sukakan Rin, abang sayang
Rin,” luahan hatinya di hamburkan. Dia tidak mahu kehilangan gadis itu.
Dia perlukan Syazrin untuk melengkapi hidupnya. Wajah Syazrin dipandang
lagi. Gadis itu tergamam. Terdiam terus.
“Rin, abang dah jatuh hati pada Rin, please..,” tangan Syazrin
diraih. Kali pertama dia melakukan begitu kepada seorang gadis. Hilang
rasa malunya. Dia tak ingin terlambat lagi kali ini. Sayangnya pada
Syazrin sudah tidak boleh di bendung. Umpama bom jangka yg bakal
berlegak. Aku cinta kamu Rin! Ingin saja dijerit sekuat hati. Biar
semua dengar apa yg tersirat. Tetapi dia tidak punya kekuatan seperti
itu.
“A.. Abang.. jangan macam ni,” Syazrin terkedu. Tangannya di renggut kasar.
“Rin bagi peluang pada abang. Abang akan membahagiakan Rin,” Hafiz
memujuk. Dia tahu Syazrin pernah kecewa dalam cinta. Dia ingin
meyakinkan Syazrin, cintanya pada gadis itu adalah yg pertama dan yg
terakhir.
“Abang takkan bahagia kalau bersama Rin,” tuturnya. Wajahnya
berpaling dari bertentang mata dengan Hafiz. Dia sudah bertekad dengan
keputusannya. Semuanya demi lelaki ini.
“Apa yg Rin cakap ni? Abang Cuma nak bersama Rin. Abang serius.
Abang tak main-main,” bagaimana harus diluahkan lagi. Yakinilah cintaku
ini Rin. Aku ikhlas ingin memilikimu. Bisiknya di dalam hati.
Tidak.. kalau bersama Rin, abang akan menderita. Cukup lah seketika
Rin menumpang kasih abang.. relung hatinya berbisik juga. Hati mereka
sama-sama berbisik.
“Rin, kalau Rin tak dapat terima abang, tolong bagi penjelasan,
abang nak tau.Rin dah ada orang lain? Mungkin abang yg terlambat..,”
wajahnya sudah sendu. Hatinya sudah hampir patah. Dia benar-benar
kalah. Hatinya sakit. Beginikah rasa kecewa? Beginikah rasa terluka?
Dia kan belum bercinta. Bagaimana dia sudah terluka, kecewa? Wajah
Syazrin ditatap. Gadis itu hanya diam. Kebisuan mengepung mereka.
Setelah setengah jam berlalu, Hafiz melangkah. Meninggalkan Syazrin yg
beku. Gadis itu tidak menghalang. Tidak memanggilnya.

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Thu 17 Dec 2009, 3:50 pm

EPISODE 5

Naim sudah berbuih-buih menasihati dan memberikan kata-kata
perangsang. Apa punya spesis kawannya ini. Kalah sebelum berjuang.
Kalau kalah pun biarlah penuh bermaruah. Seperti dia. Dalam setiap
perhubungan, jika ingin memutuskan, dia saja. Para gadis tidak akan
sesekali dibiarkan meninggalkan dia. biar dia meninggalkan mereka. Baru
lah bermaruah. Tidak seperti hafiz, baru ingin memulakan hubungan,
sudah berpatah arang.
“Hang ikut aku ke star walk malam ni nak? Aku rekomen yg bagus
punya. Nak?,” Naim tidak jemu memujuk. Wajah Hafiz sudah beberapa hari
mendung. Serius. Dia sudah kehilangan sahabatnya sejak beberapa hari
ini. Sudah berubah sikap.
“Tak mau la. Thanks. Aku ok ja. Jangan risau yer,” segaris senyuman
menghiasi wajahnya yg tidak beriak. Hilang akal kalau dia setuju. Nanti
tak pasal-pasal dia dapat girlfriend recyle Naim. Tak mau la.
Cukup-cukup la dia pernah terkena sekali dulu. Memang lawa gurl yg Naim
rekomen. Macam model. Putih melepak. Tapi perangai dasat la. Sosial.
Jumpa Naim pun boleh cium pipi. Mau jadi anak derhaka dia kalau pak
Zahar bermenantukan perempuan macam ni. Tak ingin rasa pak Zahar
mengaku dia anak. Awal-awal dia dah sound dekat Naim. Biar dia takda
girlfriend dari dapat girlfriend macam tu.
“Sirap limau, bihun goreng,” katanya pada seorang lelaki yg sedang
menuliskan sesuatu di atas kertas. Lelaki itu masuk ke dapur. Hafiz
menoleh ke kiri dan kanannya. Kedai makan itu masih lengang. Kedai
makan berderet di tepi jalan begitu selalu menjadi persinggahannya jika
pulang dari kerja. Jika terasa ingin makan selain dari nasi pasti kedai
makan ini menjadi pilihan. Dia hilang selera untuk menjamah nasi. Bukan
masakan mak tidak sedap. Cuma seleranya yg mati. Sejak beberapa hari ni
memang makannya tidak terurus. Hari ini dia hanya makan nasi lemak pagi
tadi. Itu pun Naim puas memaksa. Mujur aroma daun pisang yg sudah
hampir pupus di ibu kota ini berjaya menggoda nafsu makannya. Tengahari
dia tidak makan. Kebetulan mesyuarat di tapak projek di Klang
berlanjutan sehingga pukul tiga. Surat khabar metro di selak satu
persatu. Banyak topik yg dia tertinggal. Dari isu semasa sehingga ke
arena sukan. Asyik sibuk dengan kerja yg tak pernah habis-habis.
Sekejap saja menu yg dipesannya sudah terhidang di depan mata. Bihun
goreng masih berasap. Sedap. Di tambah pula dengan cili padi kicap.
Memang ada umph…. Dia menghabiskan makanannya.
Suara seorang gadis merintih membuatkan dia tertoleh. Seorang gadis
berpakaian sekolah sedang menangis tidak jauh dari tempat keretanya di
letakkan. Mulanya dia ingin masuk sahaja ke dalam kereta. Wajah lelaki
yg sedang menyelongkar beg anak gadis itu menarik perhatiannya. Seiras
abang Syazrin. Memang dia!
“Kau bagi cincin tu kat aku!,” jeritnya sambil merenggut tangan anak gadis itu.
“Abang! Ni cincin pemberian mak. Acik takkan bagi kat abang!,” gadis itu menangis.
Lelaki itu semakin kasar.
“Bro! apa yg kau buat ni?,” jerkah Hafiz. Biarpun masih terasa pedih
tumbukan lelaki itu dahulu tetapi dia perlu membantu. Dia kan
masyarakat yg punya sivik. Wah!
“kau lagi! Kan aku dah warning jangan dekati adik aku lagi. Kalau
kau masuk campur urusan aku dengan adik-adik aku kau akan mati!,”
tingkahnya sambil mengasari adik perempuannya. Adik Syazrin juga.
“Apa yg kau cakap ni? Benda ni kan boleh settle baik-baik. Kita bincang la bro,”
pujuknya lembut.
“Woi! Kau tak faham bahasa ke? Aku kata jangan kacau adik aku. Kalau
aku tau kau cuba rapat dengan adik aku, mati kau aku kerjakan,” Izham
sudah hilang sabar. Ingin sahaja di belasah mamat di hadapannya ini.
Kan awal-awal lagi dia sudah memberi amaran kepada Syazrin. Jangan
berbaik-baik dengan mamat ni lagi.
“Jadi sebab ni lah Syazrin tak nak kawan dengan aku,” katanya
perlahan. Seakan memberi jawapan kepada kebisuan gadis itu beberapa
hari lalu.
“Memang! Aku kata jangan cuba dekati adik aku lagi. Kau tak faham
ke?,” dia tidak tahu bagaimana ingin membuatkan lelaki di hadapannya
faham. Berambus saja!
“Apa salah aku? Bro, kau jangan lah buat macam ni. Kesian lah kat adik kau,”
wajah anak gadis itu di renungnya.
“Lantak aku lah. Diorang semua adik aku. Aku boleh buat apa saja yg
aku suka, kau sapa?,” suaranya tidak selantang tadi. Tangan gadis itu
belum dilepaskan.
Adik ipar kau! Eh! Hilang akal dia kalau jawab macam tu.
“Aku kawan Syazrin. Dah la tu. Kita bincang ok,” Hafiz cuba berlembut lagi.
Dia tidak mahu jadi seperti dulu.
“Aku kata jangan masuk campur hal aku. Pergi!,” jeritnya sambil menolak Hafiz.
“Bro..,” Hafiz cuba memegang bahu Izham. Lelaki itu cuba melepaskan
satu tumbukan. Nasib baik dia sempat mengelak. Sekali lagi tumbukan di
lepaskan. Kali ini hampir kena pada perutnya. Dia cuba mempertahankan
diri. Lelaki itu semakin ganas. Kali ini dia tidak akan memberi peluang
kepada Izham lagi. Beberapa tumbukannya hinggap pada badan dan muka
Izham. Setelah teruk dia terkena tumbukan Hafiz, dia berlari
meninggalkan mereka. Wajah gadis yg masih sendu itu direnungnya..

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Thu 17 Dec 2009, 3:52 pm

EPISODE 6

Hafiz merenungnya dalam-dalam. Syazrin hanya diam bisu. Membiarkan
bayu petang menyapa rambutnya hingga terbuai-buai. Suasana di
perkarangan taman permainan kanak-kanak hadapan flet itu agak lengang.
Hanya beberapa budak lelaki dan perempuan bermain dia buaian. Terdengar
bunyi tali besinya berkeriuk tiap kali buaian di hayun.
“Syazrin, benar-benar tak sukakan abang?,” soalnya setelah lama
terdiam. Gadis itu masih kaku. Memandang jauh ke jalan yg terbentang
tanpa perasaan. Beberapa buah kereta bergerak laju.
“Abang tak payah sukakan Rin. Rin tak layak untuk abang. Abang dh
tengok kan macamana family Rin. Rin ada abang yg tak bertanggungjawab.
Rin ada dua orang adik yg perlu Rin tanggung. Rin ni bermasalah. Rin
tak nak abang terjebak dengan masalah Rin,” luahnya panjang lebar.
Ketika dia baru pulang dari kerja tadi, Hafiz dan Syamin pun sampai.
Dia terkejut. Setelah Syamin bercerita baru lah dia faham. Dia jadi
malu pada Hafiz. Dia tidak layak buat lelaki sempurna seperti Hafiz.
Terlalu banyak lelaki itu tahu tentang mereka sekeluarga.
“Rin, jangan cakap macam tu. Abang sedia terima diri Rin seadanya.
Begitu juga adik-adik dan abang Rin,” wajah Syazrin di renung lagi. Dia
tahu gadis itu rasa rendah diri dengan masalah keluarganya. Tapi dia
sanggup terima semuanya. Dia tidak boleh menipu diri. Menahan hati. Dia
sudah jatuh sayang pada Syazrin. Di pejabat pun wajah gadis itu yg
menempel walaupun ketika memandang wajah Rina yg macam nyonya opera. Di
rumah apatah lagi. Wajah abah pun kadang-kadang dia nampak macam
Syazrin. Nadia kata dia sudah angau.
“Rin ni banyak kekurangan. Abang sepatutnya pilih gadis lain. Bukan
Rin,” tingkahnya lagi. Seboleh mungkin dia mahu menangkis perasaan
sayang yg bertamu. Dia sengaja membuang rasa rindu jauh-jauh. Bukan dia
hatinya tidak diketuk rasa sayang pada Hafiz. Cuma sebolehnya dia ingin
menghalau rasa itu. Dia teringat sebaris kata-kata pujangga ‘cinta
tidak semestinya bersatu’. Cinta itu rona-rona abstrak. Ada yg rasa
warnanya biru. Membuatkan rasa rindu selalu. Ada pula yg nampak cinta
itu seakan merah jambu. Sentiasa indah. Dia tidak tahu apa rasa rona
cinta hatinya pada Hafiz. Mungkin kelabu. Seperti mendung yg selalu
bertandang sebelum hujan turun.
“Syazrin, ini lah kali pertama abang sukakan seorang gadis. Dan
gadis itu adalah Rin. Abang tak mau melepaskan sesuatu yg abang dh
suka. Tetapi kalau Rin rasa kehadiran abang membuatkan Rin hidup
bertambah kusut, maafkan abang. Abang terima keputusan Rin,” wajah
mulus Syazrin ditenung lagi. Dia tidak jemu memandang wajah itu. Wajah
yg sudah melekat kemas di sudut hati. Gadis itu sudah bertakhta di
ruang yg paling istimewa. Syazrin tertunduk. Dia jadi buntu. Dia
kasihkan Hafiz. Tetapi dia tidak mahu Hafiz terjerumus dalam
permasalahan keluarganya yg kelam-kabut begitu. Awal-awal lagi Izham
sudah memberi amaran. Jangan berbaik-baik dengan Hafiz. Nanti dia akan
belasah Hafiz separuh mati. Dia tidak mahu Hafiz menjadi mangsa seperti
budak lelaki di blok belakang. Akibat selalu membantu Syazrin, lelaki
itu hampir maut. Motornya di tendang Izham ketika sedang ditungang
laju. Kes itu ditutup kerana tiada saksi. Dia tahu memang kerja Izham.
Wajah sugul Hafiz di pandang sekilas. Dia tidak mahu kehilangan Hafiz.
Kebahagian Hafiz adalah kebahagian dia juga.
Malam itu dia benar-benar tidak dapat tidur lena. Kipas siling yg
berputar laju di perhatikan dalam kelam tanpa cahaya lampu. Hanya
cahaya bulan terbias sedikit dari balik tingkap yg tidak ditutup rapat.
Wajah Syamin direnung. Sekujur tubuh gadis itu baring mengadapnya.
Syamin sedang di buai mimpi. Sejak 2 bulan ini adik perempuannya selalu
mengigau. Mimpi yg menakutkan agaknya. Kesian adiknya. Kemudian
pandangannya berpaling ke kanan. Wajah Wafi ditenung dalam-dalam. Wajah
adik lelaki bongsunya ada iras arwah mama. Hidungnya mancung macam
hidung mama. Cuma matanya yg iras ayah. Rambut lurus Wafi diusap
perlahan. Anak kecil ini belum mengerti apa-apa tentang kehidupan. Dia
tidak pernah merasai kasih sayang mama dan ayah. Jauh berbeda dari dia,
Syamin dan Izham. Setidak-tidaknya mereka pernah rasa erti kasih
seorang ibu dan perhatian seorang ayah. Lalu ingatannya terkenangkan
Hafiz. Kebelakangan ini wajah lelaki itu selalu sangat menjelma. Kenapa
wajah itu sering saja mengisi ruang ingatan? Dia bangun merenung bulan.
Bulan purnama. Indahnya…..
Hafiz duduk di kerusi batu laman rumah kembar dua tingkat itu.
Matanya tidak mahu lelap biarpun sudah jauh malam. Selalunya
waktu-waktu begini dia sudah dibuai mimpi indah. Cuma mood untuk tidur
sudah hilang. Asyik menerawang memikirkan Syazrin. Hidupnya betul-betul
tidak keruan sejak kehadiran Syazrin. Jadi celaru. Nadia asyik
menyindir. Apabila mereka berselisih jalan pasti lagu Purnama Merindu
nyanyian Siti Nurhaliza akan didendangkan Nadia seenak-enaknya.
Bait-bait lagu itu sesekali mengetuk hatinya. Macam menzahirkan apa yg
tersirat dari hatinya.. Bulan di langit tinggi di pandang…. Terkenang
bait-bait lagu yg sering Nadia nyanyikan… menyentuh kalbunya..
Rindu… telah melekat dalam hatiku
Walau awan berlalu
Rinduku… tak berubah… arah

Purnama mengambang… cuma berteman
Bintang berkelipan dan juga awan
Siapa tahu…
Rindu yang mencengkam di hatiku

Aku meminta pada yang ada
Aku merindu pada yang kasih
Aku merayu padamu yang sudi… merindu ku

Purnama mengambang berbagai warna
Bila embun pun datang bintang purnama
Tinggallah aku sendirian bertemankan malam sepi

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Thu 17 Dec 2009, 3:56 pm

EPISODE 7

Dentuman kuat membuatkan beberapa kenderaan berhenti serta-merta.
Sebuah motosikal yg ditungangi dua lelaki melanggar sebuah pacuan empat
roda. Sebuah kereta melanggar pembonceng motosikal yg terpelanting ke
tengah jalan. Lelaki itu tenat. Muka dan dadanya berlumuran darah.
Hafiz sekadar memandang dari dalam keretanya ketika berselisihan dengan
lelaki yg terlentang di tengah jalan. Ngeri. Beberapa pengguna jalan
raya memberi bantuan. Dia takutkn darah. Lebih-lebih jika kemalangan
ngeri seperti ini. Darah memenuhi tempat lelaki itu terlentang.
Penunggang motosikal pula mengalami kecederaan. Tetapi tidak serius.
Kelihatannya, lelaki itu sedang meratapi lelaki yg terbaring tadi.
Dihinggut badan lelaki itu. mungkin mengharapkan lelaki itu membuka
matanya yg terkatup rapat.. Hafiz menekan pedal minyak ketika keretanya
sudah melewati deretan kenderaan yg bergerak perlahan.
Panggilan telefon dari Nadia pagi itu membantutkan hasratnya yg baru
membuka pintu kereta. Dia ada mesyuarat di Putrajaya pukul 10.
mesyuarat penting. Tetapi panggilan ini lebih penting. Izham akan
dikebumikan sebelum zohor. Rupanya kemalangan semalam melibatkan Izham.
Muka lelaki itu yg penuh darah membuatkan dia tidak dapat mengenali si
empunya diri. Nadia kata Izham koma sebelum meninggal pada jam 10.30
malam. Dia jadi keliru sekarang. Terus ke putrajaya atau terus ke
hospital. Nadia sudah memesan kepadanya awal-awal supaya jangan risau.
Sudah ada orang menguruskan pengkebumian abangnya. Tetapi kejam sangat
kalau dia tak ke hospital sekarang. Mesyuarat itu juga penting.
Perbincangan akhir dengan klien. Yang mana satu harus didahulukan. Dia
jadi keliru.
Bunga kemboja luruh di atas pusara yg tersusun rapi di kawasan
perkuburan pinggir bandar itu. Kebanyakkan batu nisan berwarna putih.
Dari kejauhan dia nampak Syazrin masih di pusara merah itu bersama
Nadia dan Wafi. Sudah ramai yg pulang. Di tangan gadis itu ada surah
yaasin yg sudah hampir separuh di baca. Nadia pula sudah menghabiskan
bacaannya. Hafiz mengambil tempat berhadapan Syazrin. Surah yaasin yg
diambil dari kereta, di bacanya sehingga habis. Sesekali bacaannya
terganggu ketika terdengar esakan kecil Syazrin yg sengaja di
tahan-tahan. Nadia memeluknya erat. Gadis itu juga menumpahkan air mata
di bahu Syazrin. Wafi yg kurang mengerti asyik bermain tanah merah
kuburan abangnya. Baju melayu putihnya kotor. Hafiz jadi sayu. Dia
benar-benar simpati pada Syazrin. Berat mata memandang pasti berat lagi
bahu yang menanggung.
Sudah tiga malam kenduri arwah dan bacaan tahlil diadakan di rumah
Syazrin. Mujur jiran-jirannya memahami. Tidak lokek membantu dari segi
keringat dan wang ringgit. Kebanyakannya kenalan arwah ibunya dan
ayahnya. Cuma yg membuatkan dia bertambah sedih apabila wajah ayahnya
muncul sekadar di pusara abang. Itupun setelah lelaki itu selamat di
semadikan. Biarpun perangai abangnya memang teruk. Tapi dia tidak
pernah lupa, pada awal kematian ibunya, ketika ayahnya pergi
meninggalkan mereka empat beradik. Izham yg bertungkus lumus bekerja.
Mencari duit menyara adik-adiknya. Wafi terlalu kecil. Syazrin, Nadia
dan Izham bergilir-gilir menjaga adik kecil mereka.
“Syazrin, cik Pah balik dulu, ya,” tegur seorang wanita separuh umur
yg agak gempal. Syazrin sedang mengemas dapurnya yg berselerak.
“Terima kasih cik Pah,” ucapnya pada wanita terakhir yg meninggalkan
rumah mereka. Nadia sedang membasuh pinggan yg masih bersisa di sinki.
Syazrin ke depan. Kelihatan Wafi sedang tidur di pangkuan Hafiz. Hafiz
sedang mengusap-usapkan rambutnya. Matanya terpejam. Mungkin sudah
keletihan. Selepas kerja tadi dia terus bergegas ke rumah Syazrin.
Membantu apa yg perlu. Begitu juga kenduri dua malam lepas. Hatinya
tersentuh. Lelaki itu setia menemani dia di saat sukar begini.
“Abang, dah lewat ni,” katanya sambil cuba mengangkat Wafi yg sedang enak terlena.
“Hm.. eh! Takpa. Abang angkat Wafi,” lelaki itu cepat-cepat
mengendong budak lelaki itu yg sudah mengeliat. Merengek kerana
tidurnya terganggu. Wafi di bawa ke bilik. Kemudian dia keluar terus ke
pintu depan. Syazrin berdiri di pintu.
“Abang, terima kasih sebab tolong kami semua. Tak terbalas budi yg
abang hulurkan,” lirih suaranya seraya memandang wajah Hafiz yg masih
mengukir senyum biarpun keletihan.
“Jangan macam tu. Abang tak minta apa-apa untuk di balas. Jaga diri
baik-baik. Ada apa-apa terus call abang, ya,” katanya sambil berlalu.
Syazrin sekadar mengangguk. Dia menghantar kepulangan Hafiz dengan
pandangan mata sehingga bayang lelaki itu hilang.

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Thu 17 Dec 2009, 3:58 pm

LAST EPISODE

Keretanya di letakkan berhampiran taman permainan hadapan flet
Syazrin. Malam itu sengaja dia menjemput Syazrin. kalau boleh dia tidak
mahu Syazrin berjalan seorang diri dari stesen LRT ke rumahnya. Jalan
gelap. Dia bimbang kalau sesuatu yg tidak diingini menimpa gadis
kesayangannya.
“Kenapa Syazrin masih tak dapat terima abang? Abang tak ada niat yg
tak elok pun. Abang ikhlas untuk bersama Rin,” hatinya makin sakit.
Pedih. Kenapa Syazrin tidak dapat memberi alasan yg munasabah.
Alasannya Cuma satu. Masalah keluarga. Padahal abangnya yg dulu sering
menghalang hubungan mereka sudah tiada. Masalah keluarga apa lagi yg
dimaksudkan Syazrin. Jika alasan tidak sepadan itu sudah awal-awal di
reject. Langsung tak kena. Dia pun bukan anak jutawan nak memilih.
Tetapi bila di fikir-fikirkan, kalau ditakdirkan dia anak raja, Syazrin
juga yg dipilihnya. Pasti lebih mudah. Rakyat kan tidak boleh menolak
titah raja. Dia gila kuasa pulak. Sudah jauh angan-angannya menyimpang.
“Abang, hari ni Rin nak abang tau kebenarannya. Rin sudah tak suci
lagi,” gadis itu menundukkan wajahnya. Sebaris ayat sudah menyentap
naluri kejantanannya. Hafiz terkedu. Betulkah apa yg didengarinya. Ada
air jernih yg mengalir dari kolam mata Syazrin. Cahaya lampu dari tiang
berhampiran taman mencuri masuk ke dalam keretanya.
“A.. Apa yg Rin kata tadi? Abang kurang jelas,” di renung wajah
mulus Syazrin. Dia inginkan penjelasan. Mungkin dia salah dengar.
“Sebenarnya Rin pernah..,” ayatnya mati di situ. Dia cuba menahan esakan.
“Pernah apa Rin?,” pintas Hafiz tidak sabar ingin mengetahui segala-galanya
tentang dia.
“Rin pernah di perkosa,” air matanya mengalir laju. Badannya
terhinggut-hinggut menahan esak. Tiap kali memikirkan kejadian itu
pasti hatinya pilu. Dia ingin buang kenangan pahit itu jauh-jauh. Tidak
mahu diingat lagi.
“Siapa yg buat macam tu pada Rin?,” tangan gadis itu genggam. Dia
jugak dapat merasai perasaan Syazrin. Syazrin hanya menggelengkan
kepalanya. Dia tidak mahu cerita hitam itu mengganggu tidur malamnya
lagi. Sekarang dia tidak mahu bertentang mata dengan Hafiz. Dia rasa
tak berdaya. Dia rasa badannya kotor mengenangkan perbuatan lelaki yg
tidak berhati perut itu.
“Sebab itu Rin tak layak untuk abang,” ujarnya seraya keluar dari kereta.
Berjalan meninggalkan Hafiz yg masih tergamam.
LRT masih sesak seperti kebiasaannya petang-petang begini. Hafiz
berdiri saja di tengah-tengah kelompok manusia. Dia hanya memegang besi
panjang yg memang menjadi tempatnya selalu berdiri. Tiga bulan sejak
pertemuan lalu, Syazrin tidak pernah menyambut panggilan telefon
darinya. Malah dia meminta agar Hafiz jangan datang lagi bertemunya.
Katanya dia akan mencari Hafiz bila dia sudah bersedia. Memang dia
tidak bertemu Syazrin secara berdepan. Cuma setiap hari dia akan
melihat Syazrin dari kejauhan. Melihat gadis itu berpura-pura tersenyum
melayani pelanggannya di tempat kerja. Dia tahu Syazrin menyembunyikan
segala rasa di balik senyumannya yg manis. Hanya senyuman yg
menunjukkan dia tampak tabah, cekal. Padahal hatinya sudah rapuh.
Malahan setiap petang selepas pulang dari kerja, Hafiz pasti menjenguk
Wafi dan Nadia di rumah fletnya. Dia akan membelikan makan malam untuk
adik-adik Syazrin. Sehingga dia sanggup menanti Syazrin balik kerja.
Dia akan mengikuti langkah gadis itu jauh-jauh di belakang. Dia bukan
tidak berani bertemu Syazrin. Dia tahu gadis itu malu. Peristiwa hitam
itu telah mengubah segala impian indah seorang gadis bernama Syazrin.
pasti dia impikan sebuah perkahwinan dengan lelaki yg dicintainya. Itu
bukan salah dia. Dia dipaksa. Nadia juga ada bercerita tentang itu.
Malam yg telah meragut segala ketenangannya. Kawan Izham yg menumpang
tidur di rumah mereka masuk ke bilik dan memperkosa Syazrin. Ketika itu
Izham tiada di rumah. Hanya ada Nadia dan Wafi yg tidak berdaya.
Peristiwa itu menjadi rahsia. Bimbang maruahnya tercalar. Hafiz sudah
tidak kisah tentang peristiwa hitam itu. Dia cintakan Syazrin kerana
dirinya. Lagipun dia kenal gadis itu. Bukan jenis gadis yg suka
berfoya-foya. Pioriti hidupnya untuk adik-adiknya saja. Hafiz rasa ada
satu perasaan yg menjalar pabila mata mereka bertentangan kali pertama
di dalam LRT. Dia cuba selami rasa itu. Rasa yg tidak pernah wujud
dalam hatinya. Rasa itu tidak pernah hadir tatkala bertentang mata
dengan gadis lain. Kini dia tahu dia memang terlalu cintakan Syazrin.
Dia tahu hatinya sudah dicuri si gadis. Syazrin sudah membawa hatinya
jauh-jauh.
“Maaf, pen encik terjatuh,” suara yg di selalu didengarinya menyapa.
Sebatang pen Parker bertukar tangan. Wajah gadis itu di pandang sekilas.
“Syazrin,” suaranya perlahan. Sekadar untuk didengari telinganya
sendiri. Matanya tidak berkedip dari memandang wajah yg terlalu
dirinduinya. Syazrin berdiri berhadapan dengannya. Mereka memegang besi
yg sama. Gadis itu berdiri terlalu dekat dengannya.
“Maafkan Rin, Rin..,” katanya terhenti. Air mata yg mengalir perlahan di sapu
dengan tangannya.
“Sayangkan abang,” sambungnya perlahan. Separuh berbisik. Namun
sudah cukup jelas untuk membuatkan Hafiz terpegun. Dia tidak silap lagi
kali ini.
“Kenapa Rin tinggalkan abang lama macam ni? Rin tau tak abang menderita..,”
sayu dia berbisik betul-betul di telinga Syazrin.
“Rin minta maaf,” pinta Syazrin sambil mengucup tangan Hafiz. Dia
tahu dia sudah melukakan hati Hafiz. Tiga bulan dia mengambil masa
untuk menjauhkan diri dari Hafiz. Tiga bulan dia cuba menilai kasih
lelaki itu. Ternyata Hafiz benar-benar ikhlas menyayanginya. Cinta yg
dicari-cari dalam hidupnya selama ini. Dia tahu Hafiz selalu pergi
menjenguk adik-adiknya di rumah. Mengambil tahu perihal mereka adik
beradik. Dia lelaki yg bertanggungjawab.
“Sudah lah sayang. Abang tak salahkan Rin. Cuma abang terseksa dah
lama tak bertentang mata dengan Rin. Abang sayangkan Rin,” hatinya
sudah berbunga riang. Dahi Syazrin dikucup. Mujur ketika itu tidak
ramai didalam gerabak yg mereka duduki. Hanya beberapa anak muda
dihujung sana.
“Sayang,” dagu Syazrin di pegang. Kepalanya didongakkan agar bisa
menatap mata bening yg dirinduinya itu.
“Kita kahwin,” kata Hafiz membuatkan bibir Syazrin di rekahi senyuman.
Senyuman paling manis buat arjuna idaman….

Cerpen Cinta ini telah dikirimkan oleh saudari Awatif

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by Lord Vlad on Fri 18 Dec 2009, 3:13 am

wow... kelisa sumandak berkarya...
bagus2.......

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Fri 18 Dec 2009, 5:48 am

he3..ciplak je...papepon

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by Lord Vlad on Fri 18 Dec 2009, 5:49 am

xpe...
mula2 ciplak....
nnti u buat sendiri la kelisa......
buat 10 baris pun dah dikira ok.....

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Fri 18 Dec 2009, 5:52 am

@Lord Vlad wrote:xpe...
mula2 ciplak....
nnti u buat sendiri la kelisa......
buat 10 baris pun dah dikira ok.....
he3..thanks..
skrg gak wt..cite,cinta sama orang sarawak...

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by Lord Vlad on Fri 18 Dec 2009, 5:55 am

@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:xpe...
mula2 ciplak....
nnti u buat sendiri la kelisa......
buat 10 baris pun dah dikira ok.....
he3..thanks..
skrg gak wt..cite,cinta sama orang sarawak...

hehehe...
ok gak tu kelisa......
bagus tajuk karya pertama u tu...
errr...
sape org sarawak yg u cinta tu???
i knl tak??? hehehe....

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Fri 18 Dec 2009, 5:59 am

@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:xpe...
mula2 ciplak....
nnti u buat sendiri la kelisa......
buat 10 baris pun dah dikira ok.....
he3..thanks..
skrg gak wt..cite,cinta sama orang sarawak...

hehehe...
ok gak tu kelisa......
bagus tajuk karya pertama u tu...
errr...
sape org sarawak yg u cinta tu???
i knl tak??? hehehe....
ha3..u kenal sgt2..

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by Lord Vlad on Fri 18 Dec 2009, 6:02 am

@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:xpe...
mula2 ciplak....
nnti u buat sendiri la kelisa......
buat 10 baris pun dah dikira ok.....
he3..thanks..
skrg gak wt..cite,cinta sama orang sarawak...

hehehe...
ok gak tu kelisa......
bagus tajuk karya pertama u tu...
errr...
sape org sarawak yg u cinta tu???
i knl tak??? hehehe....
ha3..u kenal sgt2..

sape dia?????
bole kasi tauk?

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Fri 18 Dec 2009, 6:08 am

@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:xpe...
mula2 ciplak....
nnti u buat sendiri la kelisa......
buat 10 baris pun dah dikira ok.....
he3..thanks..
skrg gak wt..cite,cinta sama orang sarawak...

hehehe...
ok gak tu kelisa......
bagus tajuk karya pertama u tu...
errr...
sape org sarawak yg u cinta tu???
i knl tak??? hehehe....
ha3..u kenal sgt2..

sape dia?????
bole kasi tauk?
he3..nant tunggggggguuuuu

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by Lord Vlad on Fri 18 Dec 2009, 7:11 am

@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:xpe...
mula2 ciplak....
nnti u buat sendiri la kelisa......
buat 10 baris pun dah dikira ok.....
he3..thanks..
skrg gak wt..cite,cinta sama orang sarawak...

hehehe...
ok gak tu kelisa......
bagus tajuk karya pertama u tu...
errr...
sape org sarawak yg u cinta tu???
i knl tak??? hehehe....
ha3..u kenal sgt2..

sape dia?????
bole kasi tauk?
he3..nant tunggggggguuuuu

opsss....
kena tunggu2 gak ekkk???????
mana bolay sbar ni syg... hehehe

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by Lord Vlad on Fri 18 Dec 2009, 7:12 am

kelisa...
cepat la tulis carpen u......
i akn jadi pembaca u yg paling setia..hehehe
nnti buka blog mcm i tau./.....

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by transpoter on Fri 18 Dec 2009, 12:41 pm

@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:xpe...
mula2 ciplak....
nnti u buat sendiri la kelisa......
buat 10 baris pun dah dikira ok.....
he3..thanks..
skrg gak wt..cite,cinta sama orang sarawak...

hehehe...
ok gak tu kelisa......
bagus tajuk karya pertama u tu...
errr...
sape org sarawak yg u cinta tu???
i knl tak??? hehehe....
ha3..u kenal sgt2..

sape dia?????
bole kasi tauk?
he3..nant tunggggggguuuuu

opsss....
kena tunggu2 gak ekkk???????
mana bolay sbar ni syg... hehehe


bogos lah korang......
cerpen korang nie cintan2 .....
walaupon ciplak sekali pon..... bgos gak....
tapi aku harap korang cerpen bukan tentang cinta boleh x....
kisah `aku dan alam ke ` kisah `keje ke` kisah pokok ke`?
mcm2 lah tapi bab2 cinta jagn masok k....
kalo ko wat mcm 2 aku sokong aku bleh jadi seponser korang ......

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3778

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Fri 18 Dec 2009, 2:09 pm

@Lord Vlad wrote:kelisa...
cepat la tulis carpen u......
i akn jadi pembaca u yg paling setia..hehehe
nnti buka blog mcm i tau./.....
he3...insyallah...tp mase xm'izinkn..


Last edited by kelisa on Fri 18 Dec 2009, 2:25 pm; edited 1 time in total

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Fri 18 Dec 2009, 2:15 pm

@transpoter wrote:
@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:
@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:xpe...
mula2 ciplak....
nnti u buat sendiri la kelisa......
buat 10 baris pun dah dikira ok.....
he3..thanks..
skrg gak wt..cite,cinta sama orang sarawak...

hehehe...
ok gak tu kelisa......
bagus tajuk karya pertama u tu...
errr...
sape org sarawak yg u cinta tu???
i knl tak??? hehehe....
ha3..u kenal sgt2..

sape dia?????
bole kasi tauk?
he3..nant tunggggggguuuuu

opsss....
kena tunggu2 gak ekkk???????
mana bolay sbar ni syg... hehehe


bogos lah korang......
cerpen korang nie cintan2 .....
walaupon ciplak sekali pon..... bgos gak....
tapi aku harap korang cerpen bukan tentang cinta boleh x....
kisah `aku dan alam ke ` kisah `keje ke` kisah pokok ke`?
mcm2 lah tapi bab2 cinta jagn masok k....
kalo ko wat mcm 2 aku sokong aku bleh jadi seponser korang ......
...he3,mekasih kane beri komen yg mbina...insyallah den akan cube wt yg tbaik...he3

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by devil on Fri 18 Dec 2009, 8:12 pm

@kelisa wrote:
@Lord Vlad wrote:xpe...
mula2 ciplak....
nnti u buat sendiri la kelisa......
buat 10 baris pun dah dikira ok.....
he3..thanks..
skrg gak wt..cite,cinta sama orang sarawak...

syg!!!
anje ni syg nk letak mana??
syg nk men kayu tiga ngan anje ek???

devil
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Jawatan : rempit
Gender : Male
Jumlah Post : 669
Umur : 34
Tarikh Register : 22/08/2009
Reputation : 0
Points : 3354

View user profile

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by Lord Vlad on Tue 29 Dec 2009, 4:51 am

masih menunggu carpen original kelisa si manis dari Selangor...... hehehe

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5021

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by kelisa on Tue 29 Dec 2009, 8:39 am

sabar yer yang...

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by Guest on Tue 29 Dec 2009, 1:49 pm

pandai akak kelisa buat carpen.... best baca, sama best dg cerita abg lord vlad

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Cerpen:Dia,Aku &......

Post by Sponsored content Today at 11:13 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum