FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Jalan itu...

View previous topic View next topic Go down

Jalan itu...

Post by nizamsha on Sun 07 Feb 2010, 1:23 pm

Setiap kali aku lalui jalan ni..mesti aku teringatkan apa yang pernah mencoretkan kisah epsiod sedih dalam idup ni.Satu kesilapan yang amat aku sesali..kesilapan yang mengubah diriku sebegini...oh kenapa ianya masih sukar hilang dari kotak ingatan ini...


"I tak tau kenapa u buat i mcm ni..."
"Apa silap i...apa pernah i buat sampai u buat i macam ni..."

" I am sorry Syg...i ada keje nak buat..we talk about this later..please"

" I want u to explain to me now..or never..."

"Could u please understand me...i keje...bukan tak ble settle pun...sorry got to go...."

Tuttttttttttttttttttttttttt.........................


"I will meet u at your station..please explain to me..."

Ringkas SMS dia pada ku...bagiku biasa...dah kebiasaan..bila bergaduh...jumpa kat balai.....




"Perhatian..Perhatian...Gempar Kuning...Kemalangan Jalanraya...di Plaza Tol KLIA menuju ke utara"

Pengumuman dari Bilik Kawalan. Sejurus itu juga aku terima panggilan meminta aku untuk turut serta dalam operasi.Biasalah rutin harian warga Bomba, pastinya bersedia dan menuruti arahan. Aku pun bergerak ke Pajero bersama pemandu, dan pada masa sama juga, Jentera kedua juga keluar ke lokasi sama untuk membantu jentera pertama. Terdetik di hati ku, ni macam kes besar je.Tiba-tiba je aku teruja sangat..aku suh pemandu pandu laju ckit.Sebenarnya dekat je pun..Plaza Tol tu dekat je ngan Balai ni..


Lepas kami masuk ke kawasan lebuhraya...dari jauh dah nampak cahaya lampu...berkelip2. Sampai je kat situ, aku pun minta laporan awal komander operasi..macam biasalah..aku dimaklumkan kemalangan 3 buah kenderaan dan ada 6 orang mangsa terperangkap..operasi keluarkan mangsa sedang dijalankan..aku pun macam biasa lah masuk scene tu..memang teruk giler...ada kete dah dihempap oleh tangki lori minyak tu..dan minyak pun dah bocor..sebuah kenderaan lagi dah laggar kepala lori tu..memang meriah..kami pun buatlah kerja macam biasa..satu persatu mangsa dikeluarkan...yang terakhir....mangsa tersepit di bawah lori tu...kami pun angkat lori dengan kren...pastu start keje...Aku terus lemah apabila aku nampak mangsa...

"Tuan...saya rasa tuan tenangkan fikiran tuan..."
Sapa salah seorang anggota ku..

Hatiku jadi lesu...hilang segalanya dalam fikiranku...dan terlintas dosa aku pada dia..mengapa harus begini akhirnya...aku menangis semahu hatiku seolah2 dia akan kembali dengan mendengar tangisan ku..

"Tuan...ini hp dia....."

dan dalam hp tu masih lagi ada msg yang tak dihantar..aku terus menangis semahunya...

" Sayang, mungkin u melukakan hati i..tapi bg i u lah segalanya dalam idup ni..."
biapun terluka..beribu kali tetap u adalah pilihan hati i...sebagaimana ikatan ini..
cinta ini...dan mahligai yang kita bina...atas usaha kita memupuk cinta..i akui kdgkala i melampui batas menyekat kebebasan u..namun percayalah..i buat untuk kita..i tetap sayang u, cinta u, dari hari pertama mengenali u, menerima u sbg suami dan mengetahui u sbg ayah pada anak kita...Maafkan i....




Kini enam tahun telah berlalu,jalan ini masih ku lalui..jalan ini mengingatkan aku tentang dosa..tentang seseorang yang pernah aku sayangi dan dustai...hingga hari ini, aku masih tak mampu menebus kesalahan ini..

Sayang, maafkan aku atas kebodohan diriku melayan mu sebegitu dan melupai janjiku pada ku, tanggungjawab ku pada ilahi...aku doakan kau dalam dakapan ilahi....pasti aku menghitung hari bertemu mu...Insyaalah...hingga ke syurga...

Kini kau telah tiada, hanya jalan itu..sebagai ingatan....

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by transpoter on Sun 07 Feb 2010, 1:30 pm

adus sedih betol....
aku nagis . laaaaa
jagn lah mcm nieeee.
aku mcm mane leh nagis nieee

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3778

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by transpoter on Sun 07 Feb 2010, 1:33 pm

nizam bawak bersabar .....
aku sedih nie gak.....

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3778

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by kelisa on Sun 07 Feb 2010, 1:59 pm

hmmmmm....hidup penuh dugaan...

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by nizamsha on Mon 08 Feb 2010, 11:43 am

Pengalaman pahit seorang anggota bomba apabila berdepan dengan emosi.....

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by ary_haryati on Mon 08 Feb 2010, 2:41 pm

sedeh la
mengapa begini akhernya ..

ary_haryati
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Perempit Tegar :P
Gender : Female
Jumlah Post : 224
Umur : 29
Tarikh Register : 31/05/2008
Reputation : 9
Points : 3387

Character sheet
Mutiara Kata saya: Tiada Kesenangan Tanpa Kesusahan

View user profile http://ragamuffin_teret@yahoo.com

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by nizamsha on Mon 08 Feb 2010, 4:38 pm

dah nak abis begitu...nak kate ape...lak...

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by kelisa on Tue 09 Feb 2010, 1:12 pm

@nizamsha wrote:Pengalaman pahit seorang anggota bomba apabila berdepan dengan emosi.....
hmmm...bombe ke nurse ke..ttp manusia biase xkn lps drp hakikat hidup...

kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7610

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by nizamsha on Tue 09 Feb 2010, 2:31 pm

betull...bile kena bab emosi...perasaan...hati...semuanya akan jadi kecelaruan....

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by ary_haryati on Tue 09 Feb 2010, 4:12 pm

ye la , sedeh part msg yg x sempat dihantar tu ..
isk .. sob sob

ary_haryati
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Perempit Tegar :P
Gender : Female
Jumlah Post : 224
Umur : 29
Tarikh Register : 31/05/2008
Reputation : 9
Points : 3387

Character sheet
Mutiara Kata saya: Tiada Kesenangan Tanpa Kesusahan

View user profile http://ragamuffin_teret@yahoo.com

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by nizamsha on Tue 09 Feb 2010, 5:56 pm

yup...lagi sedih ble membacanye sendiri...

nizamsha
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Jawatan : Padam Api ler....
Gender : Male
Jumlah Post : 1296
Umur : 32
Tarikh Register : 14/09/2007
Reputation : 1
Points : 3234

Character sheet
Mutiara Kata saya: My life is on fire.....Put it off For me......Got no Hose to lay....No Nozzle to use....I AM TRAP.... MAYDAY, Fire Fighter Down........

View user profile

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by ary_haryati on Sat 13 Mar 2010, 1:47 pm

ye la sedeh kan .. napa ? mcm nizam plak baca msg tu ..

ary_haryati
SUPER DUPER SENIOR
SUPER DUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Perempit Tegar :P
Gender : Female
Jumlah Post : 224
Umur : 29
Tarikh Register : 31/05/2008
Reputation : 9
Points : 3387

Character sheet
Mutiara Kata saya: Tiada Kesenangan Tanpa Kesusahan

View user profile http://ragamuffin_teret@yahoo.com

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by Fieza on Sun 17 Feb 2013, 6:36 am

scratch

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5199

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Jalan itu...

Post by Sponsored content Today at 11:14 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum