FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Antara JTMP,Juru XRAY dan PP Farmasi...mana lg terbaik?

View previous topic View next topic Go down

Antara JTMP,Juru XRAY dan PP Farmasi...mana lg terbaik?

Post by allyvia on Mon 01 Oct 2012, 4:03 pm

Salam..sy nk tnye la, antara 3 jawatan tu mne yg lg ok dr segi pembelajaran, peluang smbg blaja, n kenaikan pgkat...sy akn menghadiri temuduga pada 2.11.2012 ni bg 3 jawatan tersebut..harap2, ada kwn2 yg sudi sharekn pengalaman kalian bg memudahkan sy membuat kputusan utk memilih jawatan yg mana sesuai dlm interview nnt....sekian.. Very Happy



allyvia
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Negeri :
Jawatan : biasa
Gender : Female
Jumlah Post : 2
Umur : 30
Tarikh Register : 01/10/2012
Reputation : 0
Points : 1732

View user profile

Back to top Go down

Re: Antara JTMP,Juru XRAY dan PP Farmasi...mana lg terbaik?

Post by imzal82 on Thu 08 Nov 2012, 7:53 pm

lupakan untuk amek kursus jtmp sebab diantara ketiga2 kursus tu kursus jtmp la paling terkebelakang sekali..tiada skim bersepadu iaitu gred profesional (u41-u54)bg skim jtmp dimana skim lain ada. dan lagi baik jika ada pilihan selain 3 pilihan diatas amek jer kejururawatan..belajar tentunya lagi senang dari belajar jtmp/pembantu farmasi dan juruxray dan bila dah kerja kenaikan pangkat dappat sehingga u54 dan juga dapat kerja dekat saudi arabia gaji sehingga 13k sebulan rujuk melorita dan paling penting gaji jururawat paling tinggi diantara mana skim paramedik mahupun mana gred skongan 29 dalam kakitangan awam. pilih sebelum terlambat..kalo awak perempuan lagi sesuai jadi jururawat tambah2 lagi kalo lawa..kalo lelaki mesti kena jadi lembut dan awawww

imzal82
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Jawatan : Pembantu Perawatan Kesihatan Special Gred
Gender : Male
Jumlah Post : 114
Umur : 34
Tarikh Register : 27/04/2007
Reputation : 3
Points : 3837

View user profile

Back to top Go down

Re: Antara JTMP,Juru XRAY dan PP Farmasi...mana lg terbaik?

Post by ESBL on Mon 03 Dec 2012, 3:10 pm

hai...saya kurang setuju la u kata gaji jururawat lg besar antra 3 jawatan ni..kalo compare gaji + elaun mmgdorang besar sbb ada elaun kritikal.e2 pun kalo tak silap rm250 ja untuk lulusan diploma gred u29.lain2 xda beza..kalo juru xray kelebihan mreka sbb mreka blh apply cuti kalo terdedah byk sgt dgn sinar xray..haaaa..ni nk kabo ni..kalo jd juruteknologi makmal perubatan byk side income.sebab apa? sebab byk ot...kalo rajin sebulan ot sahaja blh dpt sampi rm2k..u tell me brapa jururawat msia yg keja di saudi arabia?ada mmg ada n sudah tentu yg pergi e2 orgnya xtakut nyawa terancam..n yg pergi sudah tentu yg sudah lama dalm servis yg serba tau..jgn mengecil skop u ttg jwatan. tidak di akui mmg kenaikan juruteknologi xdasampi lbh u41..i suggest u pilih juruteknologi mkmal perubatan..kalo u mmg ada cita2 mau majukan diri lepas jd JTMP blh cont . study ambil biomedic..keluar jd pegawai sains..kalo rajin n u pandai blh cont. study ambil doktor pakar patologi...u keja kat lab ja..gaji pun paling kecil 10k..mcm my bos asalnya adalah JTMP.n skrg jd doktor pakar patologi di unit mikrobiologi..n ramai jg yg dulunya JTMP sambung study skrg jd pegawai sains..selain e2 u kalo minat mgajar blh apply untuk jd tutor..slmt mmbuat kptsan Smile

ESBL
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Negeri :
Jawatan : JURUTEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN
Gender : Female
Jumlah Post : 4
Umur : 29
Tarikh Register : 03/12/2012
Reputation : 0
Points : 1669

View user profile

Back to top Go down

Re: Antara JTMP,Juru XRAY dan PP Farmasi...mana lg terbaik?

Post by akaf on Tue 03 Dec 2013, 9:38 am

macam mana nak apply JTMP nie ye? tak salah klu kita ingin mencube kan,so mcam mna,sesiapa ble bantu sya yg masi muda ni?

akaf
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Negeri :
Jawatan : SPM leaver 2012
Gender : Male
Jumlah Post : 6
Umur : 21
Tarikh Register : 17/10/2013
Reputation : 0
Points : 1353

View user profile

Back to top Go down

Re: Antara JTMP,Juru XRAY dan PP Farmasi...mana lg terbaik?

Post by akaf on Tue 03 Dec 2013, 9:42 am

@ESBL wrote:hai...saya kurang setuju la u kata gaji jururawat lg besar antra 3 jawatan ni..kalo compare gaji + elaun mmgdorang besar sbb ada elaun kritikal.e2 pun kalo tak silap rm250 ja untuk lulusan diploma gred u29.lain2 xda beza..kalo juru xray kelebihan mreka sbb mreka blh apply cuti kalo terdedah byk sgt dgn sinar xray..haaaa..ni nk kabo ni..kalo jd juruteknologi makmal perubatan byk side income.sebab apa? sebab byk ot...kalo rajin sebulan ot sahaja blh dpt sampi rm2k..u tell me brapa jururawat msia yg keja di saudi arabia?ada mmg ada n sudah tentu yg pergi e2 orgnya xtakut nyawa terancam..n yg pergi sudah tentu yg sudah lama dalm servis yg serba tau..jgn mengecil skop u ttg jwatan. tidak di akui mmg kenaikan juruteknologi xdasampi lbh u41..i suggest u pilih juruteknologi mkmal perubatan..kalo u mmg ada cita2 mau majukan diri lepas jd JTMP blh cont . study ambil biomedic..keluar jd pegawai sains..kalo rajin n u pandai blh cont. study ambil doktor pakar patologi...u keja kat lab ja..gaji pun paling kecil 10k..mcm my bos asalnya adalah JTMP.n skrg jd doktor pakar patologi di unit mikrobiologi..n ramai jg yg dulunya JTMP sambung study skrg jd pegawai sains..selain e2 u kalo minat mgajar blh apply untuk jd tutor..slmt mmbuat kptsan Smile
sya ada dpt pangilan thru spa n dpt 4 jwatan ma,nurse,mlt,inpektor kesihatan.tapi sya minat mlt,setelah m'pertimbangkn bbrpa faktor termsuk minat sndri.so sye ingin isi spa lagi adaka ptut sya ltak jwatan MLT shaja bgi bidang separa perubatan?Rolling Eyes

akaf
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Negeri :
Jawatan : SPM leaver 2012
Gender : Male
Jumlah Post : 6
Umur : 21
Tarikh Register : 17/10/2013
Reputation : 0
Points : 1353

View user profile

Back to top Go down

Re: Antara JTMP,Juru XRAY dan PP Farmasi...mana lg terbaik?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum