FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Awek Satu Kampung

Page 2 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Tue 15 Sep 2009, 6:57 am

AWEK SATU KAMPUNG (PART 10)


~imbas kembali perenggan terakhir episod yg lepas~

Walaupun sikit gelabah dengan peristiwa Nadia tadi atas kebmbangan
tertentu tapi aku masih mampu bertenang dan bersahaja, bermakna jika
situasi yg tak diingini berlaku aku juga mampu tanganinya dengan baik.
atas ketenangan aku tadi darjah rasa hormat pada diri aku sendiri juga
semakin menaik dan tahniah kepada aku sendiri.

~tamat imbas kembali~


"i berhajat nak madukan Mira dan Nadia ni, boleh kan?" - Sekadar gambar hiasan
_____________________________________________________________

"errr... so nampaknya kira semua nih satu kampung.. apa kata u bagi no u kat Mira, sekurangnya bolehla kontek2 kan" cadang aku kepada mereka berdua, dan tanpa membantah mereka ikut jer dan sifat mengikut mereka itu gamaknya tak kisah dan akan mengikut juga kalau aku sebut ayat "i berhajat nak madukan Mira dan Nadia ni, boleh kan?" tapi takde la pulak aku sebut dilog tu kat mereka berdua.


Rasa macan nak jatuh cinta lagi.. lagi dan lagi.... - Sekadar gambar hiasan
_____________________________________________________________

Setelah bertukar-tukar no. hp mereka bersalaman dan Nadia minta diri untuk meneruskan tugasnya pada hari itu. Dan tugas aku lepas ni pula adalah untuk mencari idea bagaimana aku nak 'tengok2' telepon bimbit Mira untuk dapatkan nombor Nadia tadi. Hehehe. harap2 ada la masa bertuahnya nanti. Aku bukan apa, bila dah bertukar-tukar nombor telepon dan tentu sedikit sebanyak kita akan menaruh harapan supaya orang akan telepon kita, dan aku yakin yang Nadia tadi berharap salah seorang dari kami akan menghubunginya dan aku juga yakin yang Mira pulak pasti tak telefon punya laa.... jadi untuk tidak menghampakan Nadia aku rasa bertanggungjawab untuk menelefonnya. Tapi bagaimana cara untuk aku dapatkan nombor Nadia di telefon bimbit Mira?? akan aku usahakan juga nanti. Bila teringat senyuman Nadia tadi aku rasa sekali lagi hatiku berfungsi dengan membuka pintu cinta. hehehe. Rasa macan nak jatuh cinta lagi.. lagi dan lagi....


Cantik, lemah lembut dan yang pasti kalau orang tua tengok pun pakat berebut nak buat menantu - Sekadar gambar hiasan
___________________________________________________________________________

Sedang aku dok berfikir-fikir dan berkira-kira ranangan yang seterusnya aku dikejutkan Mira dengan ayat perangkap "Cantik kan Nadia tu, agaknya abang tentu nak awek macam dia kan?" ayat dan soalan perangkap yang menguji aku sebagai seorang lelaki yang jantan. Tapi aku tak berikan jawapan kepada soalan dia tadi sebaliknya membalas "Sebenarnya gadis yg abang nak buat awek tu ciri2nya yg macam Mira ni, semua ada.. Cantik, lemah lembut dan yang pasti kalau orang tua tengok pun pakat berebut nak buat menantu, tak tau la pulak macam mana Mira kan.. bertuah pakwe Mira kan?" hehehe.


Sekali lagi aku tabik pada diri sendiri - Sekadar gambar hiasan
____________________________________________________________

Aku betul-betul kagum dengan diri sendiri kerana disamping menepis soalan Mira tadi, aku berjaya membuat perasaannya menjadi kembang dengan pujian disamping memancing untuk mengetahui adakah dia sudah berpunya. Sekali lagi aku tabik pada diri sendiri. Hehehe....


Senyuman Nadia sehebat senyuman fasha wanna yang memungkinkan kutub utara pun boleh jadi cair - Sekadar gambar Hiasan
_______________________________________________


Apakah Jawapan Mira??? sama2 kita nantikan awek satu kampung part 11 yang sudah pasti lagi menarik.

TUNGGUUUUU.....



----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by profesorclone on Wed 23 Sep 2009, 3:57 am

...hehehe..steady bro...confirm gua pun cair tengok si nadia..hehehe

profesorclone
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 642
Umur : 34
Tarikh Register : 03/08/2007
Reputation : 0
Points : 3751

Character sheet
Mutiara Kata saya: Wise Person Will Be Master Of His Mind..Only A Fool Will Be Its Slave..My Brain Is More Useful Than My Face..

View user profile http://www.tagged.com/profesorclone

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Fri 02 Oct 2009, 9:42 am

alop semua.....
jgn lupa nntikan sambungan kisah 'awek satu kampung'

LEBIH MENYENGAT
LEBIH MENARIK
DAN LEBIH MENDEBARKAN...HEHEHE......

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by farida on Tue 06 Oct 2009, 7:39 am

hai lord.. awk penulis novel ke? 2-3 hari lps sy ikut gak tulisn awk,baca dari awl. dri tulisn awk skurngnya sy tau isi hati lelaki.. apa yg sy nk ckp walaupun ada part yg boleh buat org geram tp tulisn awk mmg jujur.

farida
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Negeri :
Jawatan : Usahawan... dan insyaallah akn jadi seorg jutawan nanti
Gender : Female
Jumlah Post : 74
Umur : 29
Tarikh Register : 27/08/2009
Reputation : 0
Points : 2742

View user profile http://www.facebook.com/fiedajue http://www.xdelagi.com

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Fieza on Fri 09 Oct 2009, 12:47 pm

vlad skrg dah sombong arrr.....

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Tue 13 Oct 2009, 5:02 am

AWEK SATU KAMPUNG (PART 11)

Dalam pada aku memberikan pujian pada diri aku sendiri, Mira pula tak dapat melahirkan sebarang kata pun. Yang ada cuma senyuman, dan yang pasti senyuman dia memang manis, semanis manis senyman yang pernah aku jumpa dan yg pasti ia adalah manis asli. Aci di kerat jari suring pun, demi untuk melihat senyuman itu untuk seluruh hidup aku, aku sanggup lakukan apa saja hatta disuruh berjalan mengiring dari Burma sampai ke New York. Yaaa... demi Mira apa saja aku sanggup. Dia mmg menawan, dia mmg menarik dan yang pasti dia adalah secantik falci dan selembut Lady Cda serta seayu fieza. Aku pula??? errr.... menurut awek2 yang aku kenali, mereka kata aku punya rupa mmg ada nilai2 komersil dan yang pasti agensi modeling takkan menolak aku. ingat tau... bukan aku yg cakap.. tapi awek2 yang aku kenali berkata mcm tu, dan aku cuma menyampaikan kata2 mereka di ruangan ini.


Dia mmg menawan, dia mmg menarik dan yang pasti dia adalah secantik falci dan selembut Lady Cda serta seayu fieza - Sekadar gambar hiasan
__________________________________________________________________________

Muka Mira merah skit, dan aku suka melihat keadaan itu dan Mira meluahkan kata2 yang bagi aku cukup-cukup indah dan cukup-cukup menawan, iya.. salah satu sebab ianya datang dari mulut seorang gadis yg cantik dan menawan serta seindah Mira. Iyaa... Mira juga seindah fasha wanna. dan salah satu sebab lagi adalah Mira melahirkan kata-kata "takde la bang, setakat ni Mira masih single dan takde pakwe, abg tu pulak macam mana? dah ada awek ke belum". hehehe... betul tak tuan-tuan??? dalam episod yang lepas aku tak tanya dia pun, cuma serkap dan kadang-kadang senjata serkap nih pasti dibalas dalam bentuk jawapan. Dan aku terus menjawab soalan Mira tadi dengan jujur "errr... sebenarnya awek abang ramai sangat dan Mira mungkin akan masuk list awek2 abang nanti.. tapi jangan risau.. Mira mungkin jadi awek rasmi abang nanti..hehehhehe" dan kejujuran aku tadi dipatahkan dengan ayat Mira ini "eh abang ni, main-main lak dia.. banyak awek la kononnn" sambil buat muka dan sedikit gelak.


Iyaa... Mira juga seindah fasha wanna - Sekadar gambar hiasan
______________________________________________

Iya.. aku seorang lelaki yang jujur dan suka berterus-terang tapi kadang-kala sering jugak kejujuran aku diperkotak-katikkan..dan yang pasti Mira tak percaya aku ada awek ramai. Nak buat macam mana kannn.... orang dah tak caya, so takkan kita nak yakinkan dia lagi. sesungguhnya ketidakpercayaan dia dlm situasi macam ni memang perlu. Iya... dia sudah bagi isyarat untuk aku mengurat dia. hehehe. Dan aku pasti akan bersungguh-sungguh mengurat anak ahli politik kampung aku itu.


Mira tak percaya aku ada awek ramai - Sekadar gambar hiasan
_______________________________________

Aku betul-betul ceria, dan aku betul-betul gembira hari ini.. selain dapat keluar dengan gadis secantik Mira, aku juga diberi signal untuk aku menguratnya. kegembiraan aku ini memang patut aku raikan dan sebagai langkah pertama aku sekali lagi mengucapkan tahniah yang bertalu-talu kepada diri sendiri. Iya perumpamaan yang aku dapat bagi gambaran kat korang semua adalah macam bangla karpet yang baru dapat kutip hutang. Senyuman aku takyah naka cakap la, lebar-selebarnya.


aku juga diberi signal untuk aku menguratnya - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________________

Kemudian aku dan Mira berangkat ke Pusat bandar, dan aku tak sangka sudah banyak perubahan di bandar itu.. Bandar yang betul-betul berdikari dan membangun dengan sendiri. Aku memang kagum dengan negeri ini, seperti mana aku kagum pada diri sendiri. Iya.. dalam kedaifan mereka dapat membangunkan negeri yang majoritinya mempunyai masyarakat yang gigih dan bekerja keras dengan menjalankan perniagaan sebagai kegiatan utama. Golongan wanita di negeri ini juga amat tabah. Aku jadikan masyarakat negeri ini sebagai idola dan aku juga akan tabah setabah mereka.




Mira si gadis idaman - Sekadar gambar hiasan
__________________________________

Berbalik pada cerita aku, dari masuk kereta tadi aku tengok Mira masih senyum dan kadang-kadang memandang aku. Aku pulak buat-buat tak tahu, tapi dari ekor mata aku mmg tahu yang Mira berkali-kali memandang aku seperti nak cakap sesuatu.. tapi tak lepas. sekarang aku berada di tengah-tengah bandar dan mencari petak parkir kereta. Berjalan lebih seronok sebab lama dah aku tak datang sini. jadi peluang ini aku nak guna sepenuhnya ditambah lagi aku sedang beriringan dengan seorang gadis yang cantik.





aku tengok Mira masih senyum dan kadang-kadang memandang aku - Sekadar gambar hiasan
___________________________________________________

errrrrrr............. bersambunggggg....

NANTIKAN "AWEK SATU KAMPUNG SIRI 12"
PASTI LEBIH MENYENGAT........

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Tue 01 Dec 2009, 6:02 am

Awek Satu Kampung (Part 12)
Oleh : Lord Vlad

Sekarang aku dan Mira berada di tengah-tengah bandar yang diberi jolokan Serambi Mekah, dan aku tengok sudah banyak perubahan-perubahan yang dilakukan untuk memajukan bandar ini. Aku memang kagum kerana negeri ini nyata pesat membangun. Tapi ianya tak sama kekaguman aku kepada Mira. Mira lain, dia comel dan menawan. Dek kerana senyumannya, aku dah ditawan sepenuhnya oleh dia. Kuasa senyumannya memang hebat. cukup-cukup manis, semanis senyuman falci atau fieza atau Lady Cda.


uasa senyumannya memang hebat. cukup-cukup manis, semanis senyuman falci atau fieza atau Lady Cda - Sekadar gambar hiasan
_____________________________________________-

Tangannya... errr.... cantik tangannya kerana ianya dimiliki oleh tuan yang cantik dan menawan. Dan alangkah bestnya kalau tangan yang lembut dan halus itu berpimpin dengan tangan aku yang tak seberapa ini.hehehe. sepatutnya aku lebih tertumpu kepada suasana bandar yang aku jarang-jarang sampai ni, tapi tidak untuk kali ini kerana tumpuan aku memang sepenuhnya kepada Mira. Katak bawah tempurung pun sanggup keluar dari tempurung dek kerana nak tengok Mira, ni kan pulak aku seorang lelaki sejati yang lemah bila tengok gadis semanis Mira. Mira memang menawan dalam serba serbi. Senyumannya, percakapannya, cara berjalannya hinggalah kepada gaya Mira batuk... semuanya aku suka dan aku betul-betul menyerah diri untuk ditawan Mira.


Mira memang menawan dalam serba serbi - Sekadar gambar hiasan
____________________________________

Tengah hati aku dok ulas macam-macam pasal Mira dia pun kejutkan aku dengan soalan yang cukup-cukup menawan (hehehe... iya la.. tuannya pun dah cukup menawan, apa-apa yg keluar dari mulutnya tentu menawan gak)
"Abang ni...... diam je dari tadi?"
aku tak tahu nak jawab apa.. memang aku diam kat mulut..tapi dalam hati memang tak pernah diam dan aku jawab
"abang fikir pasal masa depan kita.... abang ingat abang nak pinang Mira la"
hehehehe..... dan jika dilog itu betul2 muncul aku memang seorang yang berani... tapi aku tak la seberani itu, sebaliknya dilog itu hanya muncul dalam hati aku je. hehehe. sebaliknya aku jawab "tak la Mira, abang dah lama tak datang sini so banyak kenangan kat sini sebab abang pernah belajar dekat-dekat sini dulu... ni kira tengah ingat balik la ni".


Mira mempunyai gaya yang tersendiri tapi cukup menawan - Sekadar gambar hiasan
__________________________________________

Sejurus itu perhatian aku dimatikan sekejap oleh seorang gadis yang tengah berjalan berhadapan dengan aku, berbaju kebaya hijau..bertudung putih dan mempunyai wajah yang cantik dan menawan setanding dengan fieza atau octavia. tanpa disuruh dan tanpa diarah mulut aku menyebut
"comelnyaaa dia"
dan automatiknya lengan aku dicubit oleh satu tangan yang aku tak sangka akan bertindak demikian. cubitan yang cukup-cukup mengejutkan aku dari lamunan tadi.hehehe.
"aduhhh..... Mira niii"
cubitannya betul-betul memberi kesan pada aku, maksud aku bukan kesan biru cubitan itu...tapi kesannya jauh menjalar di hati aku, dan menurut sifu aku biasanya pompuan ni bila dah start cubit-mencubit ni dia dah rasa rapat dengan kita dan itu adalah satu petanda dan isyarat yang baik untuk kita memulakan langkah selanjutnya.


wajah yang cantik dan menawan setanding dengan fieza atau octavia - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________

Mira kemudian membalas
"orang jalan dengan dia kat sebelah pun berani puji perempuan lain yee..."
dan aku menjawab sambil buat-buat tak puas hati sebab kena cubit padahal dalam hati aku memang suka dia cubit macam tadi.. cubit-cubit manja dan kalau dia taknak lepas sampai balik rumah pun aku sanggup.
"errrr...... sebenarnya tadi abang puji Mira laaa.... kebetulan awek tu lalu dan abang rasa macam kenal, tu pasal tengok dia lama skit tu"
sambil mata aku memandang Mira sambil ushar-ushar awek tadi yang dah berjalan di belakang dengan ekor mata. dan Mira balas
"ye la tu... dari zaman dulu abang ni playboy...hihi"
wow.... gelak yang comel lagi menawan.... iya... cara dia gelak memang ada stail dan aku sukakan gelak dia.... dan aku suka serba-serbi tentang dia.

dannnn........
hehehe......
bersambung lagiiiiiii..........


----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Wed 02 Dec 2009, 10:03 am

Awek Satu Kampung (Part 13)
Oleh : Lord Vlad

Iya.... memang aku sukakan serba-serbi tentang dia... matanya...senyumnya...gerak lenggoknya dan macam-macam lagi, tapi aku masih tetap berpegang pada hakikat bahawa jodoh dan pertemuan bukanlah milik aku semata-mata. Sebesar mana harapan dan keinginan aku untuk memilikinya tidak membuatkan aku mudah lupa hakikat itu, kalau bercinta bagai nak rak tapi tetap tak ada jodoh pun tak guna juga. Sebab itu aku sentiasa menasihati diri aku bahawa secantik, sebijak dan secomel mana pun wanita yang hadir dalam hidupku jangan sesekali cuba menaruh harapan yang menggunung atau seluas lautan.



Iya.... memang aku sukakan serba-serbi tentang dia... matanya...senyumnya...gerak lenggoknya dan macam-macam lagi - Sekadar gambar hiasan
________________________________________


Tapi sifu aku berpesan dan jangan mudah buat silap, memberi harapan dan sebagainya kepada orang berkenaan itu soal lain. Itu sudah menjadi tugas leleki 'jantan' seperti aku yang sentiasa melebarkan tangan untuk memberi harapan kepada yang memerlukan. Sia-sialah menjadi jantan kalau tak mampu memberikan harapan kepada perempuan. Sudah termaktub dalam hukum alam bahawa lelaki itu adalah umpama cahaya yang sentiasa perlu berkorba demi memberi harapan kepada orang lain supaya tidak kegelapan.



Sudah termaktub dalam hukum alam bahawa lelaki itu adalah umpama cahaya - Sekadar gambar hiasan
__________________________________________

Mira memang memukaukan, dia sememangnya gadis idaman ramai dan aku tahu bukan aku seorang yang terpikat dengan kecomelan dan kelembutan dia. Dan peluang bersama dengan Mira pada hari ini merupakan peluang yang bagus untuk aku mendekati dan membuat dia rasa selesa dengan aku. Kan kita selalu dengar orang bercakap yang cinta perlu dipupuk.



dia sememangnya gadis idaman ramai - Sekadar gambar hiasan
__________________________________________


Sekarang adalah acara tengok menengok. Aku tengok dia, dia jeling aku dan kemi sama-sama senyum. Kalau tuan-puan tengok babak aku dan Mira di tengah hari itu aci kerat apa-apa sekalipun grenti akan jeles-sejelesnya. Rasa macam budak sekolah bercinta pun ada gak sebab Mira memang pemalu, dan aku... errr... hehehe... pun seorang jejaka pemalu. Menurut salah seorang awek angkat aku, malu itu adalah satu anugerah dan aku patut bersyukur kerana dikurniakan sifat ini.



malu itu adalah satu anugerah - Sekadar gambar hiasan
______________________________________


errrrr...........
sorry tuan-puan......
bersambung lagi......
nantikan episod ke 14 Awek Satu Kampung yang lebih mendebarkan......

layannn........


Last edited by Lord Vlad on Wed 02 Dec 2009, 10:06 am; edited 1 time in total (Reason for editing : kasi comel skit.....)

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by fifie on Thu 03 Dec 2009, 3:29 am

ok la tu, update sekerap yg mngkin... sekurangnya seminggu sekali vlad...baru org tak rasa lama sgt tunggu

fifie
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat terlatih
Gender : Female
Jumlah Post : 101
Umur : 32
Tarikh Register : 19/10/2006
Reputation : 4
Points : 3793

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Fieza on Thu 03 Dec 2009, 4:02 am

kalau dpt tengok rupa mira tu ok gak..hik..hik

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by kainkapan on Thu 03 Dec 2009, 4:53 am

hoohoho... novel bergambar,,,,,,,

kainkapan
KERABAT FORUM
KERABAT FORUM

Negeri :
Jawatan : PenGGaLi KuBuR
Gender : Male
Jumlah Post : 326
Umur : 35
Tarikh Register : 14/05/2007
Reputation : 3
Points : 3954

Character sheet
Mutiara Kata saya: MALU mu ialah mahkota yang tidak perlukan singgahsana tetapi ia berkuasa menjaga diri dan nama, Tiada siapa yang dapat merampasnya melainkan kau sendiri yang pergi menyerah diri

View user profile

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by farida on Thu 03 Dec 2009, 5:26 am

sy dah baca dari awl cerita awek satu kampung, so bro vlad ni boleh dikatogerikan sebagai penulis komedi romantik.. xbosan baca karya bro vlad dan sy juga dah jd salah seorg yg menunggu episod seterusnya karya bro vlad. teruskan menulis.

farida
AHLI SENIOR
AHLI SENIOR

Negeri :
Jawatan : Usahawan... dan insyaallah akn jadi seorg jutawan nanti
Gender : Female
Jumlah Post : 74
Umur : 29
Tarikh Register : 27/08/2009
Reputation : 0
Points : 2742

View user profile http://www.facebook.com/fiedajue http://www.xdelagi.com

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Thu 03 Dec 2009, 6:59 am

hehehe... tima kasih semua....... sokong jgn tak sokong............

***** mula tertarik dengan gadis yg bernama farida.......
***** masih tertarik dengan gadis yg bernama fifie dan fieza.....
***** errrrr..... ramai yg guna nama start urup f kan? falci, fieza, fifie, farida, fasha...hehehe

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Thu 10 Dec 2009, 6:21 am

Awek Satu Kampung (Part 14)

Oleh: Lord Vlad


Berjalan seiringan dengan Mira membuat aku ceria sepanjang hari, iya la... mana tak ceria dan gembira. Awek yang sedang kita bawa ke hulu kehilir tu adalah awek yang jenis comel dan jelita, jenis kalau disuruh kita makan papan demi untuk sentuh bayangnya pun kita sanggup. Dan pendapat aku disokong oleh mata-mata mamat yang bila aku dan Mira melintas depan mereka-mereka ini terbonjol macam nak keluar bebola mata mereka atau boleh juga diumpamakan macam biawak pasir yang nampak telur ayam serama. Mira cukup-cukup istimewa dimata mereka yang memandangnya dan kalau terlihat dia sehari pun sudah cukup untuk membuat aku ingat sampai tahun depan. Gambaran wajahnya grenti aku 'save' elok-elok di 'hard disk' kepala aku.


Senyuman Mira umpama penawar - Sekadar gambar hiasan
___________________________________

Banyak tempat-tempat yang aku lepak dan suka pergi di bandar itu aku singgah dan aku cukup-cukup suka nasi air di atas sebuah parking bertingkat yang terletak di salah sebuah super market di bandar ini. Aku tengok super market tu dah tutup dan aku menuju ke tempat nasi air tu. Malangnya aku tengok meja-meja di depan kedai tersebut sudah berhabuk dan berdebu macam lama tak diguna manakala kedai pun tidak dibuka. Keadaan macam tu cukup untuk memberi tahu bahawa pemilik gerai itu sudah lama tak menjalankan operasinya dan sku cukup kecewa kali ini. Tak apa la, mungkin mereka dah buka perniagaan di tempat lain.


Seiringan dengan gadis secantik Mira benar-benar membuat aku rasa apa itu bahagia - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________

Tapi kekecewaan aku tadi di'neutralkan' balik oleh senyuman Mira, iya.. senyuman Mira memang mampu mengubat segalanya. Senyuman yang cukup-cukup indah di benua Asia. Malah paling indah di dunia ini. kemudian aku mengambil keputusan untuk membawa Mira ke PCB. apa itu PCB? hehehe..... kalau korang nak tahu kena la cari sendiri, malas aku nak cerita pasl PCB.. jgn mare....


Aku paling suka tengok senyumannya - Sekadar gambar hiasan
___________________________________

Kami naik kereta lagi dan saat dan babak paling aku suka adalah memandang dia dan dia pulak senyum kat aku. Kejadi yang kerap berlaku antara aku dan Mira semasa di dalam kereta. Pipinya pun cukup-cukup comel, dan aku suka tengok pipi dia. kemudian aku cakap "boleh abang cuppp pipi Mira" dan apa jawapan Mira pada aku? tuan-tuan nak tahu? hehehe.... tutt..... tak ada sebarang jawapan dari mulut comel milik Mira itu kerana soalan aku tadi sekali lagi cuma dilontarkan dari dalam hati. hehehe. Jgn marah tuan-puan, kalau la soalan tadi betul-betul terlepas keluar cuma ada dua jawapan yang kemungkinan akan aku dapat.


Senyumannya mampu mencairkan kutub utara - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________________

Jawapan pertama yang aku mungkin dapat adalah senyuman dari dia yang mungkin dibalas juga dari hati dia "Mira tak kisah". jawapan takkan terkeluar dari mulut dia, tapi sebagai lelaki yang memahami wanita kita perlu faham bahawa senyuman yang terukir tadi mempunyai jawapan tersendiri dan aku sudah tafsirkan tadi seperti ayat diatas. hehehe. Jawapan kedua? dan jawapan yang mungkin aku tak sanggup laluinya iaitu satu 'sound effek' yang berbunyi 'panggggg!!!!' akan keluar melalui pipi aku menerusi tindak balas bersama tapak tangan Mira. Hehehe. So aku memutuskan cuma membisikkan dalam hati saja la supaya keadaan semuanya terkawal dan terselamat.


Dialah gadis yang berpewatakan paling menarik pernah aku kenal - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________

"eh abang...... sengihh je sorang-sorang dari tadi, apa kena abang ni?" tiba-tiba soalan Mira merencatkan khayalan nakal aku tadi dan dengan spontan aku jawab "errrr... takde ape-ape la Mira, cuma teringat masa abang nak pinjam kereta ni dari adik abang tu semalam.. macam-macam syarat dia bagi.. sayang betul kereta dia" fuhh.. lega kerana akal aku cepat berfikir untuk memberi sebab musabab sebab aku sengih sorang-sorang tadi, kalau la Mira tahu sebab yang betul aku sengih-sengih tadi mati aku.


Sekali terlihat, tampai tahun depan teringat - Sekadar gambar hiasan
_______________________________________

dan.....
errrrr......
sekali lagi bersambunggg......
jgn lupa baca keluaran akan datang....
lebih mendebarkan dan plot cerita yang lebih menarik.....

bersambung.....


----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Tue 26 Jan 2010, 4:57 am

Awek Satu Kampung (Part : 15)

Oleh : Lord Vlad


Imbas kembali dari part 14:

"eh abang...... sengihh je sorang-sorang dari tadi, apa kena abang ni?"
tiba-tiba soalan Mira merencatkan khayalan nakal aku tadi dan dengan
spontan aku jawab "errrr... takde ape-ape la Mira, cuma teringat masa
abang nak pinjam kereta ni dari adik abang tu semalam.. macam-macam
syarat dia bagi.. sayang betul kereta dia" fuhh.. lega kerana akal aku
cepat berfikir untuk memberi sebab musabab sebab aku sengih
sorang-sorang tadi, kalau la Mira tahu sebab yang betul aku
sengih-sengih tadi mati aku.

Sekarang adalah babak aku dengan Mira berada di PCB, dan sekali lagi kalau tuan-tuan dan puan-puan nak tahu PCB tu apa jangan pulak semak di website 'Tourism Mexico' tak pun 'Tourism Haiti' kalau kat sana ada tempat bernama PCB pun belum tentu macam PCB yang aku ceritakan kat sini. err... Melalut plak aku, tp biasa la kan, untuk penjangkan cerita aku ni. hehehe.. PCB ni walaupun tak seindah di pandai yang terdapat di kampung halaman aku ia cukup memberi kesan pada jejaka ini. Tempat ni la jadi tempat lepak aku zaman aku remaja dulu dan ia sudah banyak berubah, kalau dulu kita boleh mandi manda di sini, tapi tidak lagi sekarang. Dengan ditambak oleh batu-batu agak mustahil untuk aku rasa keseronokan mandi-manda seperti mana masa dulu-dulu. Yang cuba boleh aku buat adalah minum air kelapa dan menikmati makanan laut dengan di caj kadar harga yang 'boleh tahan jugak' (paham-paham sendiri la).


Mira cukup-cukup istimewa - sekadar gambar hiasan
____________________________________

Aku memilih untuk berada di meja paling hujung dan cuma dibayangi payung, Kalau Mira panas skalipun aku rela menjadi payung dia. Iya... Mira cukup-cukup istimewa, Jangan kata jadi payung... aci kerat apa-apa pun kalau Prof Clone yang terpandang Mira maka akan sangup beliau menjadi kotak mancis. Hehe. Apa kena kotak mancis dengan cerita ini?? lantak la...


Dan aku memang rasa nak jatuh cinta sekali lagi - sekadar gambar hiasan
___________________________________________

Lepas duduk di tempat pilihan, kami didatangi pelayan kedai untuk meminta 'oder'. Errr.... air liur aku tertelan beberapa kali dalam waktu yang singkat. Mata aku sekali lagi 'ter'tengok keindahan ciptaan tuhan. Sekali lagi aku terpegun dengan kaum yang comel yakni kaum wanita. Kaum yang dicipta untuk melengkapi kehadiran kaum yang gagak yakni lelaki di muka bumi ini. Dan aku memang rasa nak jatuh cinta sekali lagi, kali ini dengan pelayan kedai tu pulak. hehehe. Dia memang comel, ada lesung pipit dipipi sebelah kanan. Nasib baik la ada Mira kat depan, kalau tak grenti aku ajak dia minum sekali dan no. telefon kami pasti dah bertukar sekarang. Tapi aku tak boleh buat macam tu depan Mira.


sekali awek tu senyum memang bagai nak luruh jantung aku - sekadar gamabr hiasan
_____________________________________________

"abe & akak nok minum gapo?" soal gadis tu pada kami, dan aku jawab "i (air) love u ada?" hehehe.... untuk pengetahuan tuan-tuan dan puan-puan dilog macam tu skali lagi terluah cuma dalam hati saje, sebaliknya aku tanya dia "apa yang special kat sini?" padahal aku dah tahu, kat kedai tu paling best pun ABC dengan air kelapa jer. Sifu aku berpesan, kalau jumpa awek cun contohnya kat kaunter atau situasi macam aku ni dan pada masa yang sama kita bawa awek lain paling kita boleh buat pun melengahkan awek itu dari cepat blah dari situ. So pandai-pandai la korang tak tanya apa, tapi pastikan soalan yang ditanya tu adalah logik dengan situasi tersebut. Tapi betul aku nak cakap ni, sekali awek tu senyum memang bagai nak luruh jantung aku.... menawan dan galak. Dengan mengenakan T-shirt pink dan jeans biru dia serba ringkas tapi menawan.


Dalam situasi macam tu aku tak lupa kat Mira, takut Mira terperasan yang 'bakal' pakwe dia ni akan dikongsi bersama dengan gadis 'kedai makan' tu... hehehe... kan haru..... dan aku tanya "Mira nak minum apa?" dan Mira cuma mintak air kelapa. Aku pun memilih menu air yang sama dengan Mira. gadis kedai makan tu kemudian menjelaskan "kalau nak makanan nnti pilih sendiri kat meja tu ek" dan aku bangun sambil menyuruh Mira menunggu untuk aku pilih makanan laut.


tak dapat no. telefon, dapat sembang macam ni pun kira jadik laaa - sekadar gambar hiasan
_________________________________________

'Oder' aku dan Mira tadi diberi kepada seorang lain kawannya dan dia kembali ke bahagian makanan dan sekarang aku ada sedikit peluang nak sembang dengan dia. hehehe. Mana boleh lepas beb... walaupun lama aku tak datang aku hentam je soalan "adik ni pekerja baru ke? tak penah nampak pun?" dan dia balas sambil tersenyum manis "memang la tak pernah nampak, hari ni saya tolong mak cik saya jaga kedai. tinggal kat rumah pun boring gak" dan sambil memilih makanan sambil juga aku balas jawapan dia tadi "patut pun tak pernah nampak, tapi adik tinggal kat mana?" dan dia balas "saya study kat KL, jarang-jarang balik memang selalu lepak sini". Dan aku taknak lepas peluang skali lagi merenung mata dia, dan dia sekali lagi senyum.. memang pemurah dengan senyuman la gadis ni. Tak dapat no. telefon, dapat sembang macam ni pun kira jadik laaa.... hehehe.


Mira tersenyum. Wow.... manis..menawan - sekadar gambar hiasan
_________________________________________

Habis memilih makanan aku kembali ke tempat Mira dan tunggu makanan tadi dipanaskan. Mira tersenyum. Wow.... manis..menawan... Sejak mula-mula berjumpa lepas lama tak jumpa aku dah suka senyuman milik gadis di depan aku ni. Dan dia kemudiannya meluahkan ayat yang macam menarik jantung aku keluar "dah habis mengayat budak tu?" dan aku balas "mengayat apa? lain macam je Mira, jelos ek?.. hehe" dan Mira balas "elehhh... macam orang tak kenal die, dari kecik lagi kita berkawan bang..." dan kalau situasi macam ni jangan dibiarkan berlarutan tau, kena pandai handle la, aku kemudian membalas "ada-ada je Mira ni, abang ambil banyak tu makanan..nanti pandai2 la Mira habiskan" dan Mira balas balik "Ish abang nih, takkan nak suruh Mira gemuk pulak?"

Fuhhhh... lega beb.... aku berjaya pesongkan topik tadi.

dan..... seterusnya macam biasa la....

bersambung.......

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Mon 01 Feb 2010, 5:36 am

Awek Satu Kampung (Part 16)

Oleh : Lord Vlad


Imbas kembali dari episod lepas:

"dah habis mengayat budak tu?" dan aku balas "mengayat apa? lain macam
je Mira, jelos ek?.. hehe" dan Mira balas "elehhh... macam orang tak
kenal die, dari kecik lagi kita berkawan bang..." dan kalau situasi
macam ni jangan dibiarkan berlarutan tau, kena pandai handle la, aku
kemudian membalas "ada-ada je Mira ni, abang ambil banyak tu
makanan..nanti pandai2 la Mira habiskan" dan Mira balas balik "Ish
abang nih, takkan nak suruh Mira gemuk pulak?"


Aku tersenyum pada Mira dan Mira juga sama - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________

Aku tersenyum pada Mira dan Mira juga sama dan aku harap Mira tidak ungkit lagi pasal aku mengayat si manis pembantu kedai tu. Tapi dalam fikiran aku bagus juga kalau dapat berkenalan dengan gadis yang tengah study kat KL tu. Sekurangnya kalau aku 'tersesat' jalan di KL nanti ada la juga nombor telefon yang boleh aku hubungi. hehehe. (macam la tak biasa dok KL, tipu la kalau PPKP keluaran IKU dulu tak tahu jalan di KL). Tapi kebarangkalian untuk aku tersesat di KL juga memang ada, memandangkan KL sentiasa berubah-ubah tak mustahil aku akan tersesat di sana. Pernah kawan aku tersesat tengah2 malam dan pagi baru balik, yang aku heran baju dia berbau minyak wangi yang aku rasa milik nyonya mana tah padahal kawan aku ni merupakan spesis paling malas beli minyak wangi dan tak pernah sembur badan dia dengan mana-mana wangian. Lantak la, tu dia punya pasal.


Memang lengkap untuk dijadikan sebagai gadis idaman - Sekadar gambar hiasan
______________________________________________

Mira memang lembut dan sopan. Cara dia makan memang lembut dan aku benar-benar kagum akan kelembutan Mira. Sekali lagi darjah penghormatan aku pada Mira naik. Mira memang layak dihormati kerana dia bukan saja berwajah jelita, tapi lemah lembut dan cukup sopan. Memang lengkap untuk dijadikan sebagai gadis idaman. Soalnya dapatkah aku memiliki gadis idaman ini? padahal diri aku sendiri belum tentu jadi jejaka idamannya. Kalau la aku benar-benar dijodohkan dengan Mira ianya memang benar-benar benda paling ajaib di dunia, malah lebih ajaib dari Taman tergantung babylon, atau Tembok besar China, atau Piramid di Mesir atau apa-apa saja.


Soal jodoh kita cuma boleh berusaha - sekadar gambar hiasan
________________________________________

Aku belek tangan aku dan aku yakin bahawa jodoh bukan terletak disitu, dan untuk ingatkan diri sendiri dan anda semua bahawa soal jodoh ianya adalah kerja tuhan dan kita cuma boleh berusaha. Bercintalah bagai nak rak sanggup berenang laut api atau sanggup daki gunung tinggi atau apa sahaja yang seumpamanya, kalau bukan jodoh sampai masa akad nikah pun hati boleh berubah. Ada kawan kepada kawan aku dulu siap akad nikah dah masuk bilik, sudah naik katil dan sudah ada dalam selimut (berapa banyak 'sudah' daaa..hehehe) tau-tau boleh mati kena sakit jantung.


memberi harapan pula adalah soal lain - sekadar gamabr hiasan
_______________________________________________

Berpandukan contoh diatas itulah aku tidak berapa berani mengharapkan sangat kepada seseorang yang mempunyai hati dan perasaan. Seperti pasir di tepi pandai, hati dan perasaan juga boleh dan cepat berubah. Tapi sekali lagi aku nak tekankan disini bahawa hal-hal yang berkaitan dengan memberi harapan pula adalah soal lain, itu adalah tugas aku. Tugas yang perlu aku lakukan demi membahagiakan makhluk yang comel dan berlekuk-lekuk itu. Dan biarlah aku teruskan tugas itu selama mana yang boleh. Tujuan aku adalah satu, ingin memberikan sinar kebahagiaan kepada mereka yang bernama wanita.


tidak keberatan untuk memberikan kasih sayang - sekadar gambar hiasan
_____________________________________________

Aku adalah lelaki yang bersifat adil, dan berasaskan sifat aku itulah aku tidak keberatan untuk memberikan kasih sayang yang sama banyak antara Mira dengan mana-mana gadis yang sudah menjadi awek aku.

Mira masih menjamu selera dan aku pun sama, tapi dalam hati aku memang banyak persoalan serta kemungkinan yang aku fikirkan, bila balik nanti adakah aku masih berpeluang untuk keluar berduaan dengan Mira lagi seperti hati ini? adakah Mira akan lupakan saat yang aku rasa indah ini nanti? dan adakah Mira tidak mempunyai perasaan yang sama macam aku sekarang? serta banyak lagi eprsoalan yang tidak dapat aku taip satu persatu untuk tuan-tuan dan puan-puan sekalian baca. Cukuplah aku katakan bahawa Mira cukup-cukup istimewa dan aku ingin sekali milikinya.

dan seterusnya......

bersambung lagi.........

pastikan anda membaca isu akan datang dengan plot cerita yang lebih hebat.......

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Tue 02 Feb 2010, 4:46 am

Awek Satu Kampung (Part 17)

Oleh : Lord Vlad

Imbas episod lepas :-

Mira masih menjamu selera dan aku pun sama, tapi dalam hati aku memang
banyak persoalan serta kemungkinan yang aku fikirkan, bila balik nanti
adakah aku masih berpeluang untuk keluar berduaan dengan Mira lagi
seperti hati ini? adakah Mira akan lupakan saat yang aku rasa indah ini
nanti? dan adakah Mira tidak mempunyai perasaan yang sama macam aku
sekarang? serta banyak lagi persoalan yang tidak dapat aku taip satu
persatu untuk tuan-tuan dan puan-puan sekalian baca. Cukuplah aku
katakan bahawa Mira cukup-cukup istimewa dan aku ingin sekali milikinya.

Milikinya? perkara ini juga bermain di fikiran aku, adakah aku mampu memiliki gadis yg hebat ini sedangkan aku bukanlah sesiapa. Dia comel, jelita dan ayu. Aku? errr..... hehehe... bab ni aku takkan jatuhkan diri sendiri sebab ramai yang cakap aku ada rupa. Ingat tau, bukan aku yang cakap.. tapi awek-awek dan awek-awek orang lain juga berkongsi pendapat bahawa rupa aku ni memang ada nilai-nilai komersal yang mempunyai nilai pasaran yang tinggi kalau aku terjun ke dunia modeling. hehehe. Sekali lagi aku nak ingatkan, bukan aku yang kata tapi awek-awek aku daj juga awek-awek orang yang kata. hehehe.


Dia comel, jelita dan ayu - gambar penyeri
__________________________________________

"Abang ada awek tak kat Sarawak sana?" tiba-tiba aku dikejutkan dengan soalan Mira, dan susulan dari soalan itu muncul pulak beberapa bayangan gadis anak bumi kenyalang yang sudah dan bakal menjadi awek aku nanti. Soalan Mira takde la aku biarkan tergantung macam tu saja, dengan jawapan yang selamba aku jawab

"mana ada Mira, awek-awek sarawak tak pandang pun abang ni.. tah-tah Mira pun tak pandang abang kan..hehe". Tahniah kepada diri aku sendiri sekali lagi, iya.. jawapan serampang dua mata. pertama sekali aku bohong sunat skit tentang takde awek Sarawak, dan kedua aku ingin lihat sejauh mana perasaan Mira terhadap aku.

"Alah abang ni, bukan Mira yang tak pandang abang. Tapi abang tu yang sibuk dengan awek-awek lain, Mira ni dari dulu-dulu lagi dah pandang abang tau" jawabnya sambil tertunduk campur senyum.


adakah Mira juga mempunyai sifat keibuan? - gambar penyeri
________________________________________

Dan aku benar-benar suka akan jawapan anak gadis sekampung aku itu, anak gadis yang membawa sinar baru kepada anak mak dan bapak aku. Cuba tuan-tuan dan puan-puan baca sekali lagi jawapan Mira diatas. Macam baru lepas dapat loteri, tiba-tiba dapat pulak harta karun. Itulah yang dapat aku gambarkan disini. Aku betul-betul gembira dan jawapan Mira sebentar tadi seumpama menisytiharkan bahawa aku boleh memikat dia dan dia sedia sedia menerima aku sebagai lebih dari teman biasa.


Macam baru lepas dapat loteri, tiba-tiba dapat pulak harta karun - gamber penyeri
______________________________________________

Aku balas jawapan Mira tadi dengan berkata "mana ada sibuk dengan awek-awek lain, ada-ada je Mira ni. Abang sebenarnya dari dulu pun dan minat kat Mira, cuma Mira je yang tak berapa nak bagi abang peluang mengurat" fuhhh..... ayat yang terburu dan berani dari aku. Selalunya aku takde la terburu macam ni, untuk dapatkan seorang awek tambah-tambah awek itu cun macam Mira aku sanggup bersabar berbulan lamanya sebelum aku betul-betul yakin untuk benar-benar mengayatnya. Tapi Mira lain, aku dah kenal dia sejak kecil dan apa salahnya aku mencuba. Tapi tahu-tahu saja la risiko yang terpaksa aku hadapi jika berlaku sesuatu yang tidak diingini kerana dia adalah sekampung dengan aku. Bak kata orang kedah 'pi mai pi mai tang tu jugak'.


dia adalah seorang gadis melayu yang masih menebal sifat pemalunya - gambar penyeri
___________________________________________

Mira cuma membalas dengan senyuman dan kali ini memang kerap tertunduk, malu la tu gamaknya. Biasa la kan, dia adalah seorang gadis melayu yang masih menebal sifat pemalunya dan aku pula adalah seorang jejaka yang akan pastikan dia akan menjadi milik aku. Kalau kena berjalan pakai tangan dari Kuching sampai Setiu pun aku sanggup hanya untuk dia. Gadis yang bernama Mira.

Bersambung.......

***** cerita ini sudah hampir kepada kemuncak dan akan ditamatkan tidak lama lagi. tungguuuu..... hehehe.

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Thu 04 Feb 2010, 5:51 am

@nadia md. nor wrote:dah nk abes cite awek 1 kg? tp klu nk smbung lg ok gak.. season 2 awek 1 kg..

hehehe....
nk i sambung lagi ek nadia????
apa kata i wat citer baru......
bertajuk "AKU DAN NADIA"

hehe...

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Fieza on Thu 04 Feb 2010, 1:30 pm

cian mira dpt pakwe playboy... hik..hik

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by transpoter on Thu 04 Feb 2010, 1:54 pm

uh....
best gak

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3781

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Fieza on Thu 04 Feb 2010, 2:00 pm

ape yg best trans? msti nk blajr jd kasanova mcm vlad...hik2x

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by transpoter on Thu 04 Feb 2010, 2:48 pm

x lahhh.....
citer nyaaa
lelaki yg bersalah

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3781

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by profesorclone on Thu 04 Feb 2010, 4:03 pm

...budak kecik kat gambar penyeri tu mcm muke Vlad je..hehehhe..tul ke bro...

profesorclone
KERABAT SUPER SENIOR
KERABAT SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : Paramedik
Gender : Male
Jumlah Post : 642
Umur : 34
Tarikh Register : 03/08/2007
Reputation : 0
Points : 3751

Character sheet
Mutiara Kata saya: Wise Person Will Be Master Of His Mind..Only A Fool Will Be Its Slave..My Brain Is More Useful Than My Face..

View user profile http://www.tagged.com/profesorclone

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by kelisa on Fri 05 Feb 2010, 7:21 am


kelisa
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : ('^')...keje...keje...keje.......
Gender : Female
Jumlah Post : 4520
Umur : 1125
Tarikh Register : 01/08/2009
Reputation : 24
Points : 7613

Character sheet
Mutiara Kata saya: HaRi InI MesTi D'trSkn KrNa SmLm AdAlH SeJaRaH & EsK AdLh HaRi Yg BeLum PaSt UnTk AkU..!!!!

View user profile http://www.facebook.com http://kelisa50932Gmail.com

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by transpoter on Fri 05 Feb 2010, 6:34 pm

ermm
agak nya

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3781

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Sponsored content Today at 3:42 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum