FORUM PARAMEDIK
Selamat melayari Forum Paramedik,

Dengan mendaftar keahlian di Forum Paramedik, anda akan mendapat lebih informasi dan juga boleh berkomunikasi dengan ahli-ahli forum yang lain.

meriahkan forum paramedik dengan mendaftar keahlian anda disini.

Terima Kasih.

Awek Satu Kampung

Page 4 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Thu 25 Mar 2010, 5:06 am

Awek Satu Kampung (Part 18) - Final episod

Oleh : Lord Vlad

"Abang bila nak mintak tukar balik negeri sendiri?"

Itulah
soalan yang Mira tanya pada petang yang indah itu. Aku pasti untuk
soalan itu sudah pasti Mira mengharapkan jawapan yang positif yang
berbunyi 'untuk Mira hari ni juga abang akan isi borang tukar'. Tapi
kadang-kala dalam aku tidak menghampakan harapan seorang wanita kali
ini aku terpaksa berikan jawapan yang lain dari diatas. dan aku jawab..

"Bukan
tak mahu balik Mira, abang sebenarnya tengah cari pengalaman kat negeri
orang.. errr.. apa kata Mira mintak kerja kat sarawak, boleh dekat
dengan abang..hehe.."


wanita adalah makhluk yang sentiasa ingin dihargai - gambar penyeri
________________________________________________

Hehe...
jawapan yang dituruti cadangan kepada Mira, aku fikir ayat yang
terkeluar tu cukup bagus. Kalau aku tak pelawa dia kerja sama negeri
dengan tempat aku kerja sekarang dah tentu Mira akan anggap aku ni
pentingkan kemahuan diri saja, dan ayat tambahan yang aku pelawa Mira
kerja satu negeri dengan aku sudah pasti menutup kelemahan ayat yang
awal.

Kepada tuan-tuan sekalian, setiap soalan dari awek
kalian perlu diambil dengan serius. Setiap jawapan yang kalian
keluarkan dah pasti memberikan pelbagai impak dan kesan yang mendalam
terhadap diri awek atau awek-awek (hehe) tuan-tuan. So sekali lagi aku
nak ingatkan, jawapan kalian mesti mengambil jalan tengah dan jangan
nampak macam mementingkan diri sendiri. Seperti kes aku dan Mira diatas
aku yakin bahawa disamping menerima alasan aku untuk cari pengalaman
kerja di luar dah pasti dia akan rasa dihargai kerana kita mempelawa
mereka kerja dekat dengan kita. Dalam hati mereka dah tentu kita tak
boleh buat satu pun kerja tanpa dia. hehe. pandai-pandai la korang.


aku pula sekali lagi terpegun dan terpesona dengan senyuman milik gadis comel ini - gambar penyeri
__________________________________________________________

Mira
tersenyum selepas berpuas hati dengan jawapan aku, dan aku pula sekali
lagi terpegun dan terpesona dengan senyuman milik gadis comel ini.
Kalau la hari-hari dapat tengok senyuman dia aci kerat papan sape-sape
pun akan sanggup melompat macam katak dari Mukah sampai la ke Colombia.


Kami masih tiada ikatan rasmi sebagai kekasih. Tapi semenjak
dua menjak ini status tiada ikatan rasmi itu sudah pasti akan bertukar
menjadi rasmi tak lama lagi dan aku pasti ia akan berlaku nanti. Lambat
atau cepat ia bergantung kepada aku sendiri dan Mira. Sudah banyak
tanda-tanda atau isyarat yang dia beri bagi mengisytiharkan bahawa dia
tiada yang punya dan dia juga sedia dipikat jejaka yang keluar dengan
dia hari ini. Tapi aku sendiri tak berapa pasti apakah aku patut
'mengejas' dia?. Betul..... dia menang comel, menawan, baik, lemah
lembut dan segala sifat-sifat yang baik. Aku takkan jemu memuji gadis
itu kerana dia memang layak mendapat pujian aku.


Dia adalah sekampung dengan aku - gambar penyeri
_______________________________________________

Yang
menjadi kelemahan untuk aku pula dia adalah sekampung dengan aku,
sebelum ini dan bermula dari zaman aku mula pandai 'berawek' sebenarnya
aku berprinsip bahawa aku sesekali tidak akan bercinta dengan awek satu
kampung. Mira adalah gadis satu kampung dengan aku dan untuk Mira
patutkah aku langgar prinsip aku? Bila fikir-fikir balik dan aku
langgar prinsip aku itu sudah pastu aku meletakkan diri aku sama taraf
dengan orang-orang politik. Pandai berjanji dan membuat prinsip, tapi
kerap juga langgar prinsip dan lupakan janji. Tapi kata hati aku pulak
kes aku dan Mira lain, bercinta bukan berpolitik dan langgar prinsip
bukan dianggap satu kesalah besar malah ia dianggap sebagai pengorbanan
besar.

Iya.... aku bersedia membuat pengorbanan besar... untuk gadis bernama Mira.

Dan
aku sedia menerima hakikat bahawa kadang-kadang apa yang kita rasa kita
mahu bukanlah apa yang hati kita mahu. Kita boleh berkata itu dan ini,
tetapi apa kata hati kita? tepuk dada tanya selera.

Apakah status aku dan Mira?

pengorbanan.....

untuk awek satu kampung.....

dan aku memutuskan bahawa aku akan melupakan hasrat untuk mendapatkan
no. hp si manis yang bekerja sebagai jururawat di HUSM. err... mungkin
lepas ni ada peluang lagi belek-belek hp Mira. hehe....

-Habis (Tamat)-


***** setinggi-tinggi penghargaan kepada gadis yg membenarkan gambarnya digunakan untuk final episod ini.

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Fri 26 Mar 2010, 8:04 am

fuhhh.....aku nak ikut lord balik ler........

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by transpoter on Fri 26 Mar 2010, 8:20 am

jagnnnnnnnn...............
nanti kena belakng kang.........

transpoter
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : cari jodoh !
Gender : Male
Jumlah Post : 1060
Umur : 33
Tarikh Register : 05/09/2009
Reputation : 3
Points : 3781

Character sheet
Mutiara Kata saya: `mulakanlah dengan bismillah dan di sudahi dengan alhamdullillah`

View user profile

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Fri 26 Mar 2010, 8:28 am

kikikikiiiii.......uisshhhhh......anak ikan makkkkkk.....kekekekkekkekeke.......

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Fri 26 Mar 2010, 5:13 pm

dalam fp takder orangggg....dalm fb pun tak der oranggggg.........

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Sun 28 Mar 2010, 8:26 am

manis sungguh gadis itu.......berkenan pada mata aku ni.....tapi takpa.....

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by fifie on Sun 28 Mar 2010, 8:43 am

vlad ni biar betul..xkan abes cam gitu jeee crita awek satu kg tuuu.. ??????? bole jelaskn tak vlad?

fifie
SUPER SENIOR
SUPER SENIOR

Negeri :
Jawatan : jururawat terlatih
Gender : Female
Jumlah Post : 101
Umur : 32
Tarikh Register : 19/10/2006
Reputation : 4
Points : 3793

Character sheet
Mutiara Kata saya: 200

View user profile

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Sun 28 Mar 2010, 9:00 am

aaaaaa.....ayop......kena buat cetakan kedua ni vlad.....fifi tak pues lagi tu......

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Mon 29 Mar 2010, 3:55 am

errr.... nk wat mcm mana... itulah pengakhiran cerita awek satu kampung... hehe

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by nadia md. nor on Mon 29 Mar 2010, 7:07 am

habis trgtg la vlad.. klu crita industan, mesti dah kena bakar panggung ni.

nadia md. nor
AHLI FORUM
AHLI FORUM

Negeri :
Jawatan : Juru ?
Gender : Female
Jumlah Post : 14
Umur : 34
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 1
Points : 3732

View user profile

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Tue 30 Mar 2010, 6:32 am

errr... takkan nadia nk bakar forum ni??? hehehe.......
ape2 pun tunggu cerita yg lagi menarik dengan susunan plot yg lagi mencabar dan mendebarkan.......

tungguuuuuuu.... hehehe....

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Thu 01 Apr 2010, 1:33 pm

takap kita ade geng bomba ble tlg padamkan.......kekekekekkeee

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Fieza on Mon 05 Apr 2010, 6:24 am

vlad... xkan abis mcm tu jek? mmg trgtg..

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Mon 05 Apr 2010, 9:12 am

heheheheheee.....bagi le vlad rehat jap nak perah otak......

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Fieza on Tue 06 Apr 2010, 5:16 am

ape2 pun fiza da print smua episod awek 1 kg vlad tu.. xnk wat cite bru ke?

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Tue 06 Apr 2010, 3:40 pm

hheheehehheheheheeeeee.....bila nak dibukukan, ble buat biz nes zaa....................

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Wed 07 Apr 2010, 9:38 am

hehe... kamek serah sama fieza untuk urusan membukukan kisah 'awek satu kampung'

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Wed 07 Apr 2010, 9:45 am

kekekekkekeeeeee.........ape lagi persetujuan lord dicapai......ble biz ni iezza......nak masuk syer le........

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Wed 07 Apr 2010, 5:42 pm

kalau jual aku nak beli......offer booking dulu

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Fieza on Thu 08 Apr 2010, 2:51 pm

juzt print jek azru

Fieza
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]
AHLI KEHORMAT [KERABAT OTAI]

Negeri :
Jawatan : Mici U29
Gender : Female
Jumlah Post : 1500
Umur : 33
Tarikh Register : 12/10/2006
Reputation : 36
Points : 5202

Character sheet
Mutiara Kata saya: murahkanlah bibir dengan senyuman kerana senyum itu sedekah..

View user profile http://www.facebook.com/nurhafiza.pijajaja

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by azrunia on Thu 08 Apr 2010, 3:10 pm

hehehehe....print tak kemas le....nak kena copy paste dulu kan

azrunia
KERABAT TEGAR SENIOR
KERABAT TEGAR SENIOR

Negeri :
Jawatan : tukang tarik kereta
Gender : Male
Jumlah Post : 1045
Umur : 1937
Tarikh Register : 23/12/2009
Reputation : 15
Points : 3896

View user profile http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=100000709795036

Back to top Go down

Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Tue 03 Aug 2010, 6:31 am

Awek Satu Kampung - Musim 2 (Episod 1)

Oleh : Lord Vlad


Yang pasti senyuman awek nurse yang bekerja di HUSM dulu masih dalam ingatan aku - Gambar penyeri
__________________________________

Selepas Dating pertama antara aku dan Mira hubungan kami semakin baik. Dan sebagai bukti kami semakin baik aku boleh pinjam telefon dia. Pinjam buat apa? jgn silap faham kawan-kawan, aku takde la sampai nak menghabiskan kredit awek. Yang pasti senyuman awek nurse yang bekerja di HUSM dulu masih dalam ingatan aku. memang la aku boleh minta saja dengan Mira, kemudian terus call depan dia. Tapi aku tak boleh buat begitu. Sebabnya aku tak dapat la nak nyatakan kat sini tapi yang pasti aku perlu dapatkan nombor telefon nurse tu. Dia juga sekampung dengan aku, dia kawan Mira. Tapi juga boleh dianggap kawan aku la sebab abangnya kawan aku. Mana la tahu kot-kot status abnag dia bertukar jadi abang bersama pulak. Abang ipar pun kira macam abang sendiri lak kan? hehe. Kalian masih ingat tak apa nama nurse tu? kalau tak ingat biar la aku ingatkan kembali ye, nama dia Nadia. Diulang sekali lagi Nadia.... Nadia....


alau la yang jadi teman lelaki dia tu adalah aku - gambar penyeri
____________________________________________

Aku pasti walaupun mempunyai nombor 'hand phone' Nadia aci kerat apa-apa sekali pun Mira pasti tak akan menghubungi dia. Nadia pun sama, dah pasti tak tergerak pun nak dail nombor Mira. Atas dasar tanggungjawab dan untuk meneruskan hubungan silaturahim antara sesama insan aku rasa bertanggungjawab kearah menelefon awek yang sudah jadi salah seorang warga paramedik itu. Yang pasti Nadia juga makhluk yang cantik secantik Mira. Makhluk yang juga berlekuk-lekuk dan lembut. Kalau tengok dari rupa pasti gadis secantik dan semanis dia sudah mempunyai teman lelaki. Tapi kan, kalau la yang jadi teman lelaki dia tu adalah aku macam mana pulak? hehe... sudah pasti lari sekeliling kampung dari pagi ni sampai pagi lusa pun aku sanggup. Nombor sudah ada, apa salahnya aku berbual bertanya khabar dengan dia. Dia juga berhak untuk ditanya khabar oleh aku. Seperti Mira dia juga sekampung dengan aku.


Romeo yang baik adalah yang slow and stedy - gambar penyeri
_______________________________________

Apa-apa pun operasi yang baru aku rancang iaitu menelefon Nadia perlu diteruskan, tapi bukan sekarang. Romeo yang baik adalah yang slow and stedy. Sekarang dah pukul 1 pagi. Daripada tak tentu pasal kena maki lebih baik aku sabar dulu. Orang tua-tua pun selalu pesan biar lambar asal selamat. Dalam filem-filem tamil dan hindi pun macam tu juga, hero selalunya bersabar. Last-last grenti menang dan hero pasti dapat habuang sendiri. Tapi bab menari-menari macam cerita tamil dan hindi tu aku potong la sebab aku takde bakat menari.

dan..... aku terlelap......

maknanya cerita ni bersambung laa.... hehehe....

tungguuuu...... episod kedua....

***** Penghargaan kepada gadis yg sudi menjadi model, Lily....


----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Thu 14 Feb 2013, 6:25 pm


wait for the next episode

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Thu 14 Feb 2013, 7:00 pm

Awek Satu Kampung - Musim II (Episod 2)

Oleh : Lord Vlad



Dan bermulalah satu era baru. Era yang bakal menantukan hala tuju aku sebagai seorang lelaki dan saat ini, detik ini berakhirlah zaman bujang aku. Kali ini aku pasti kalau tengok awek -awek cun lalu depan aku pun aku akan tunduk tengok kebawah. Kalau tengok pun tengok sikit-sikit saja. Aku grenti tak tegur awek tu seperti mana masa zaman aku bujang-bujang. Tapi kalau tegur-tegur pun grenti sikit-sikit saja, setakat say 'hai' pun dah cukup kot. Kalau nak tambah dilog "nombor henpon awak berapa?" pun mungkin bergantung pada masa dan keadaan.


Menjadi suami kepada gadis secantik ini? - gambar penyeri
_______________________

Sekarang aku dah nak jadi lain, aku dah nak bergelar suami. Jadi sebagai jejaka yang dah nak bergelar suami perangai aku pun kena la berubah mengikut situasi, keadaan dan masa. Kalau tak dapat berubah banyak pun akan aku ubah sikit-sikit demi....... Ops... rupanya hari ini hari yang siapa-siapa pun nak tengok. Dan siapa-siapa juga tidak menyangka jejaka yang berada di pentas singgahsana Raja Sehari itua adalah Lord Vlad dan Lord Vlad itu adalah aku. Ramai juga orang datang ke majlis aku ni. Yang aku tak kenal pun ramai, mungkin kenalan orang tua aku dan yang aku
kenal pun ramai dan tak terkira dan antaranya bekas awek-awek aku yang merestui penamatan zaman bujang aku. Ada juga bekas-bekas awek yang dah jadi mak budak pun aku jemput dan ada juga yang sedang dalam pembawaan budak juga menjadi jemputan. Seronok? hehe.. aku tak dapat pulak gambarkan apa perasaan aku kali ini. Bercampur dan macam-macam bermain dalam kepala anak jantan kepada mak aku ini. oh.. mak aku mesti gembira kerana dah lama dia tunggu saat ini. Saat anak jantannya bolenh duduk berkongsi bilik dengan orang yang lain jantinanya yakni perempuan.

Kegembiraan aku pulak bagaimana?. Iya.. dah lama sangat aku gembirakan golongan kesayangan aku yakni golongan berlekuk-lekuk dan comel yakni kaum hawa. Dah lama juga aku berkorban untuk bahagiakan awek dan awek-awek aku. Dan sekarang sudah masanya aku pula yang mengecapi kegembiraan sebenar. Tapi untuk makhluk kesayangan aku yakni wanita pulak sudah pasti aku tak akan melupakan mereka. Aku akan terus berbakti kepada mereka. Tapi cara dan pendekatan tu mungkin berbeza sedikit mengikut kesesuaian keadaan.


untuk makhluk kesayangan aku yakni wanita pulak sudah pasti aku tak akan melupakan mereka - gambar penyeri
________________________________

Saat yang ditunggu dah hampir tiba, pengantin perempuan pun dan telefon yang menandakan mereka dan bersedia untuk turun kereta dan menuju ke rumah jejaka yang tak seberapa ini. Perasaan aku pulak tak dapat digambarkan. Berdebar mengalahkan Barrack Obama yang nak berjumpa Osama Laden pun ada, tapi tetap gembira mengalahkan bangla yang baru dapat gaji.

Dalam pada itu aku nampak ramai juga yang buat muka macam biawak pasir yang macam nak kena sembelih. Muka-muka yang semuanya aku kenal kerana semuanya satu kampung dengan aku. Sama ada turut gembira meraikan
kegembiraan aku ini atau tengah mengutuk dalam hatinya pasal aku itu semua aku tak ambil pusing. Yang pasti hari ini adalah hari aku dan aku akan meraikannya sepuasnya.


aku sudahpun mengakhiri zaman bujang aku - gambar penyeri
__________________________________

Dan tibalah pengantin perempuan. Errr...... sebenarnya bukan pengantin tapi pengantin-pengantin, Aku buat kenduri serentak dengan adik aku?. hehe. Sebenarnya pengantin-pengantin perempuan yang didepan aku itu adalah pengantin-pengantin aku. Mira dan Nadia. Dan aku sudahpun mengakhiri zaman bujang aku dengan awek-awek satu kampung aku. Aku pun tak pasti macam mana perkara ini boleh berlaku. Tapi perkara ini dah jadi dan sudah berlaku pada aku. Ianya cukup pantas dan soal ini Harry Poter pun tak mungkin dapat meramalkannya. Yang pasti bila kita bertemu jodoh terimalah seadanya dan begitu juga dengan aku. Aku akan menerima segala ketentuan ini tambah-tambah keduanya memang jenis yang bila pandang sekali mesti jadi nak pandang berkali-kali.


gadis impian ramai - gambar penyeri
____________________________
Dan satu suara mengejutkan aku dari khayalan (Errr... bukan khayalan....). Vlad!! Vlad! suara yang aku kenal... suara mak aku. Ni mesti dia nak suruh aku bersiap-sedia ni. Err..... rupanya mak aku memanggil dan mengejutkan aku suruh sembahyang subuh. Dan benda yang indah tadi berakhir dengan sekelip mata. Rupanya aku mimpi saja. Aduh.... kalau la ianya betul-betul jadi. hehehe.

jangan marah yee.....

bersambung lagi..........

nantikan episod 3 yang bakal menyengat........

*****
Terima kasih dan setinggi penghargaan kepada gadis yang sudi menjadi model (gambar penyeri) di ruangan ini, terima kasih
Nurul Cuk [fb]


Last edited by Lord Vlad on Thu 14 Feb 2013, 7:07 pm; edited 1 time in total

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Lord Vlad on Thu 14 Feb 2013, 7:02 pm

episod 3 dah ada lama dalam blog aku di http://lordvladmenulis.blogspot.com/

nanti free2 aku paste kat sini nanti....

tq yg masih menyokong aku, walaupun lama aku hilang tapi nampaknya masih ada yang ingat... hehehe...

----Forum Paramedik Malaysia-----





Lord Vlad
STAFF PEMUDAH CARA
STAFF PEMUDAH CARA

Negeri :
Jawatan : PPKP
Gender : Male
Jumlah Post : 2445
Umur : 37
Tarikh Register : 09/10/2006
Reputation : 49
Points : 5024

Character sheet
Mutiara Kata saya: SAYANGILAH JANTUNG ANDA SEBELUM IA BERHENTI BERDENYUT........ - Ingatan ikhlas dari Lord Vlad @ EnsemBoy

View user profile http://www.facebook.com/lord.vld http://lordvladmenulis.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Awek Satu Kampung

Post by Sponsored content Today at 3:42 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum